Jump to content

De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?


YEP
 Share

Postare recomandată

la -10 grade la motoarele pe benzina nu se desgheata geamurile nici in 10 minute daca nu tii acceleratia apasata. Si stiu asta pt ca am vazut, nu pt ca am auzit :)

Dieselurile in schimb dezgheata la -10 grade ca la -2 grade. In 2-3 minute e dezghetat parbrizul si asta la RELANTI. Nu trebuie sa stai in masina sa tii acceleratia.

fals....

ai testat vreodata un V8 pe benzina?

iti zic eu ca am avut unul de 3.7L ,se incalzeste foarte repede,la orice temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai TSI 122, atunci nu inteleg cum nu iti dezgheata parbrizul in 10 min la -10 grade. Incalzirea e mai eficienta daca treci pe recircularea aerului. Asa ca imediat dupa ce pornesti motorul si clima, treci pe recirculare fara AC. Incearca asa si vezi daca merge.

nu face asta singura? ar trebui. multe masini fac asta automat.

va dau eu un exemplu de motor care era la temperatura de functionare pana ieseam de pe strada mea, 2.5T de pe forester. unde mai pui ca avea si parbrizul incalzit separat :icon_thumright:

la bmw am diesel. iarna cand e foarte frig, se activeaza o rezistenta care preincalzeste motorina, nu altceva. si daca nici asta nu e diesel modern. un efect secundar e ca se incalzeste motorul mai repede cumva.

la golf 2.0TDI nu numai ca se incalzeaza greu, dar la frig facea URAT de tot.

oricum, indiferent de masina, scaunul incalzit e sfant. nu l-as da pe nimic.

motorul pe benzina clasic sa zicem se va incalzi mereu mai repede decat unul diesel, insa TSI poate face exceptie, fiind un motor aparte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Asa e fratilor, scunele incalzite sunt sfinte.

Dar cand nu ai...aoleoo ce mai inghet in masina pana se incalzeste motorul.

Si eu am tot benzina si incalzeste destul de greu, dar nu cred ca are vreun defect, asa incalzeste el.

Diesel-ul incalzeste mult mai repede (are un coleg de munca) si il invidiez la capitolul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

manuta

1. Te rog sa te exprimi cat mai corect si mai civilizat posibil. Toti aici suntem prieteni insa trebuie pastrata si o atitudine corecta in exprimare

2. Posteaza daca vrei sa aduci ceva nou topicului, nu doar da dreptate celor dinaintea ta. Astfel pastram forumul cat mai compact iar informatia usor de accesat

3. Tind sa cred ca esti prima persoana de pe acest forum care spune ca benzinarul se incalzeste mai greu decat diesel-ul... :blink:

Crede-ma pe cuvant, e taman invers

Pentru 1 si 2 ai avertisment verbal

Multumesc de intelegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manuta si eu am acelasi motor si in 1-2km ajunge la 90 de grade lichidul de racire(asta insemnand ca motorul sa incalzit),ceea ce nu mi se pare mult deloc,in conditiile in care temperatura actuala de afara este de 1-2grade dimineata si 4-6 dupamiaza.

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare, de fapt 2:

1) In momentul pornirii masinii (dimineata de ex.), plecati imediat (in cazul benzinarelor; la diesel parca stiu ca nu e problema cu plecarea imediat dupa pornire) ?

- in cartea tehnica la mine (TSI 122) scrie cam 2 min asteptare dar eu stau cam un minut si plec ca imi clantane dinti.

2) Tot in momentul pornirii dupa o noapte de stat in frig, ger, e bine sa o turezi pana incepe nivelul apei sa se ridice (asta in conditiile in care motorul este inghetat) ? Nu afecteaza aceasta solicitare motorul ?

Multam!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de obicei o tin cam 3-4 minute pornita pana sa o misc. Cateodata plec si imediat, depinde daca ma grabesc sau nu. Nu stiu singur daca e de la benzina pe care o folosesc, dar de obicei (de vreo saptamana am observat ca se intampla sa traga si socul automat din cand in cand) indiferent de temperatura de afara, masina porneste fara soc, direct la 7-800 rpm. Am patit asta si la -7 grade, dupa o noapte de stat in frig. In caz ca socul automat e tras, stau pana coboara turatia la 7-800.

Ca fapt divers, azi dimineata am plecat de la Piata Muncii si motorul a inceput sa se incalzeasca intre Stadionul Dinamo si Piata Victoriei. Am facut 15 minute de la Muncii pana la 1 Mai, deci pe la jumatatea drumului.

(OT: Ca sa nu mor de frig, plec infofolit si ma dezbrac pe masura ce se incalzeste in masina. E un mic inconvenient dar nu ma plang. :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, motoarele se incalzesc mult mai repede in sarcina, nu la relanti. Cu cat mai repede le aduci la temperatura optima, cu atat este mai bine pt. agregat. In manual scrie ca poti porni imediat, indiferent de anotimp. De asemenea este o diferenta intre temperatura lichidului de racire si cea a uleiului. S-ar putea sa ma insel dar uleiul ajunge la 120 de grade in timp mai scurt decat apa la 90. Iar benzinarele ajung la temperatura optima mai rapid decat un diesel in mod cert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi, in sarcina, daca e rece nu trebuie sa il fortezi. Ce inseamna fortat? Pana in 3000 rpm, peste 3000 rpm? Eu incerc sa schimb intre 2000 si 3000 cand am motorul rece, de fapt in mare parte, e zona unde merg preponderent cu acul de la turometru si cand e cald. :icon_thumright: Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff, nu pot spune ca gresesti, dar pot sa iti spun niste chestii pe care le-am aflat.

1. In carte scrie ca atunci cand ai sub 50grade termperatura lichidului de racire sa eviti accelerarea puternica si turatiile mari. Eu unul, nu dau talpa pana apa nu ajunge la 90 pe bord, nu pe climatronic. Cand apa ajunge la 90 pe bord, temeratura ei e de fapt ~ 70 grade (stiu asta datorita codurilor ascunse ale climatronicului). Oricum ideea e... nu talpa si nu turatii mari.

2. Conf cartii tehnice, cuplul e 1500-4000 (sau 4500 dupa unele), dar de fapt cuplul maxim e la 2500 RPM. Asa ca v-as sfatuii sa nu dati talpa nici sub 2500 RPM

3. E mai ok sa mergi cu ea mai turata, dar acest lucru va avea aspecte negative asupra consumului.

4. In carte (cel putin la mine) scrie ca e de evitata stationarea cu motorul pornit din considerente de mediu, nu de fiabilitate sau altele. Asa ca nu as spune ca e corect sa se incalzeasca in sarcina, dar nici daca nu e in sarcina nu e problema.

5. In ultimul timp am studiat putin problema incalzitului cat timp masina e stationara. Am descoperit ca masina se incalzeste si cat timp nu e in sarcina (lucru testat cu climatronicul), asa ca faptul ca tsi 122 nu ajunge la 90 grade cat timp e stationar e o fabula. Daca nu ma credeti incercati si voi (nu stiu daca la G6 este meniu ascuns ca la G5, tin sa cred ca nu).

6. Eu cateodata plec imediat dupa ce pornesc masina, alte ori plec dupa maxim 15 min dupa ce pornesc masina.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Motorul asta nu este din plastilina, ca atare nu cred ca trebuie sa ne purtam cu manusi cu el, ca de altfel nici nu trebuie sa ne batem joc. De exemplu plecasem din Busteni dimineata si aproape de Sinaia inca nu trecuse acul de la temperatura de prima linie. Si trebuia sa depasesc....Si cum eram incaltat cu bocanci am apasat acceleratia cu simt de raspundere. Asta e...nu o sa crape motorul din atata lucru

2. DSG-ul in D "favorizeaza" incalzirea mai greoaie a motorului, eu schimb vitezele pe secvential +/- dupa ce plec in diminetile reci.

3. Ieri am lasat masina cu motorul pornit cam 15-20 min...temperatura abia ajunsese la 90 grade. Cand m-am urcat in masina arata 70 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit ca masina se incalzeste si cat timp nu e in sarcina (lucru testat cu climatronicul), asa ca faptul ca tsi 122 nu ajunge la 90 grade cat timp e stationar e o fabula.

Ai testat gresit sau poate masina ta e stricata. Sigur ca daca stai la relanti la 20 grade afara se incalzeste. Ba chiar si la 0 grade afara se incalzeste. Incearca la temperaturi mai joase si te lamresti. Pana termini cu testarile evita sa mai scrii aici "fabule" te rog. :)

Motorul pe benzina daca afara este foarte frig pur si simplu se raceste.

2. DSG-ul in D "favorizeaza" incalzirea mai greoaie a motorului, eu schimb vitezele pe secvential +/- dupa ce plec in diminetile reci.

Asa este, eu folosesc DSG-ul pe sport cand e motorul rece si frig afara turatia nescazand sub 2000 rpm. Asta este, conveniente si inconveniente... Totusi evit sa accelerez puternic, pe cat posibil. :)

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata,pornit dupa o noapte lasata afara,motorul rece,mers pana la benzinarie:

Scuzati claritatea proasta...telefonul.0.5grade,temp a ajuns la 90 de grade dupa 2.2km(este 90de grade doar ca poza e facuta din alt unghi),plecat direct,fara preincalzire

post-48963-1260851003_thumb.jpg

Modificat de GL-17-SEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare : am masinuta cu motor 1.4 16v(marca reno) si la frig cand pornesc dupa loc de multe ori da in nas si nu prea are forta (chiar si turatia la acceleratie constanta baleiaza :1500-2500 rpm de genul vum-vuumm-vum), asta pt vreo 2-3 min pana se incalzeste un pic. As dori sa stiu daca 1.4 Tsi are simtomul asta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Motorul asta nu este din plastilina, ca atare nu cred ca trebuie sa ne purtam cu manusi cu el, ca de altfel nici nu trebuie sa ne batem joc. De exemplu plecasem din Busteni dimineata si aproape de Sinaia inca nu trecuse acul de la temperatura de prima linie. Si trebuia sa depasesc....Si cum eram incaltat cu bocanci am apasat acceleratia cu simt de raspundere. Asta e...nu o sa crape motorul din atata lucru

2. DSG-ul in D "favorizeaza" incalzirea mai greoaie a motorului, eu schimb vitezele pe secvential +/- dupa ce plec in diminetile reci.

3. Ieri am lasat masina cu motorul pornit cam 15-20 min...temperatura abia ajunsese la 90 grade. Cand m-am urcat in masina arata 70 grade.

Azi am avut sansa sa stau ceva timp cu motorul pornit. Am facut 2 teste:

1. Acul de la lichidul de racire indica ~70 grade. Pe climatronic erau 68 grade. Dupa ceva timp (nu pot sa spun cat era pentru ca nu m-am cronometrat), acul a ajuns foarte foarte aproape de 90 de grade, si pe climatronic erau 73 de grade. Deci clar se incalzeste cat e stationara.

2. Dupa niste drumuri prin oras am ajuns acasa cu masina la 90 de grade celsius pe bord si 87 pe climatronic. Am oprit masina (motorul mergea) si timp de 5-10 minute temperatura de pe climatronic arata 86 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte relevante testele dar daca nu ne spui si cat de frig era afara asta nu inseamna nimic.

Cred ca iti scapa ceva, aici se enunta ca daca e frig tare afara motorul pe benzina se raceste la relanti. Si chiar asa face.

Si repet, daca e frig tare afara, nu 0, nu +2, nu +10, nu +20 grade....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afara erau -2 grade celsius.

P.S. Ce inseamna pt tine frig? -30 de grade? Nu cred ca intereseaza pe cineva ca daca stai cu motorul pornit la -25 de grade celsius lichidul de racire nu ajunge niciodata la 90 de grade (apropo... nu am testat asta; ai testat tu? ). Cred ca aceasta situatie se intampla extrem extrem de rar, deci putem spune ca nu ne intereseaza.

P.S. 2. Titlul e "De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?, la TSI 122 hp". Iar iarna se inregistreaza temperaturi de 0, +2, etc grade asa ca un test facut pe aceste temperaturi e concludent.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vedem ca @rex zice ca ieri a facut aceste constatari, mai mult ca sigur afara erau undeva in jur de -5 grade C.

Comparatia intre diesel si benzina la capitolul care se incalzeste mai repede nu are decat un singur castigator: motorul pe benzina. Diesel-ul fiind mai eficient pierde mai putina caldura, asta e explicatia tehnica si incontestabila. Diesel-ul insa poate fi ajutat la acest capitol cu sisteme de incalzire auxiliara in timpul mersului, dar si cele care functioneaza inainte de pornirea motorului prin telecomanda, mai costisitoare.

Acum cand este frig afara si diesel-ul si chiar si la benzina este normal sa scada temperatura motorului daca se lasa masina la relanti pe loc, insa la diesel ar trebui sa scada mai repede si la benzina mai greu.

Va dau eu un exemplu legat de incalzirea/racirea temperaturii lichidului de racire la motor. La Golful meu diesel cand mergeam la ski in Poiana, temperaturi sub 0 grade, chiar si -10 grade. La coborarea din Poiana datorita faptului ca merg mult in panta in frana de motor, deci fara consumul de motorina, in cei 10 km masina se incalzeste foarte foarte putin fata de cum as merge 10 km pe drum drept si cu consum de genul 5%, mai mic semnificativ fata de cel pe drum drept si normal pentru ca din 10 km probabil mai mult de jumate din km vin in frana de motor.

Deci ce vreau sa spun cu asta este ca motoarele este clar ca se incalzesc mult mai repede in sarcina pentru ca atunci motorul consuma carburant si are de unde sa vina si caldura. Iar turatiile trebuie sa fie mai scazute, putin subturate. De exemplu la diesel e mai bine sa mergi pana incalzesti masina cu turatii de genul 1600-1800 rpm decat peste 2000 rpm, iar la benzina se aplica cam acelasi principiu, turatiile diferind putin fata de diesel, lucru normal.

Sincer nu imi dau seama cum s-ar comporta TSI-ul in procesul de incalzire daca se merge in primii km cu 1800-2000 constant si schimbari de treapta pe la 2500 rpm fata de 2500-2800 rpm si schimbari de treapta la 3000-3500 rpm cel mult. La o benzina fara turbo cred ca cu turatii mai mici se incalzeste mai repede, pentru ca si daca se merge cu masina cu motorul cald cu aceste turatii in prima varianta cu turatiile mai mici apare surpriza ca motorul sa consume mai mult decat cu turatii mai mari pentru ca masina nu are suficient cuplu la 1800-2000 rpm si calculatorul masinii trimite mai mult carburant in injectoare pentru ca simte cerinta de cuplu mai mult datorita piciorului soferului care cere acest lucru, dar schimba treptele de viteza prea devreme. Sunt foarte multi care merg cu turatii scazute crezand ca vor consuma mai putin, lucru fals. Poate stiti taximetristii pe Logan sau alte masini pe benzina cu motoare micute gen 1.2-1.4-1.6 care merg cu 60 km/h in treapta a 5-a la turatii de genul 1500 rpm si se plang ca le consuma 10% in oras si altii care merg cu 1000 rpm mai mult consuma 9%, totul bazandu-se pe principiul ca motorul consuma cel mai putin atunci cand se merge cat mai mult in plaja de cuplu maxim, la benzina aspirata fiind in jur de 4000 rpm. La TSI lucrurile se schimba datorita plajei de cuplu maxim mult mai mare care incepe inca de la 1500-1750 rpm pana pe la 4000-4800 rpm. Asta e motivul pentru care TSI are consumul si performantele foarte bune pentru ca are si cuplu si plaja de cuplu mult mai mari.

Iar dupa ce am citit pe forum acum cateva saptamani la noile diesel-uri CR, la clasele superioare probabil la Passat, Tiguan in sus (nu stiu daca si Golf-ul intra, desi ar cam trebui) s-a introdus incalzire suplimentara electrica care da caldura in masina foarte foarte repede dupa pornirea motorului, ceea ce elimina inconvenientul incalzirii grele pe timp de iarna a diesel-ului, dar acest lucru costa in plus, aceasta fiind cauza pentru care nu il pun in standard si pe masini de clasa mai mica gen Polo, Fox.

Stiti cumva la Golf VI 1.6 si 2.0 TDI CR daca sunt dotate din standard cu incalzire suplimentara electrica?

Deci pentru cei care aveti TSI-uri daca vreti sa incercati genul asta de experient sa vedem cum se incalzeste mai repede masina si cu ce consum de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul asta devine din ce in ce mai tehnic...ceea ce nu este un lucru rau pana la urma.

Pentru mine totul se rezuma la cateva aspecte:

1. motorul se incalzeste foaaaarte greu pentru o benzinara

2. in habitaclu se incalzeste extem de greu, consecinta a punctului 1

Am facut un versus cu fiesta sotiei (benzina aspirat), erau una langa alta, le-am pornit in acelasi timp. Dupa 5 minute de mers la relanti (nu exagerez) in fiesta se incalzise -- chiar baga cald iar golful era bocna. in Golf oricum la drumuri mai mici de 8 km nu ai sanse sa te incalzesti in masina

Recunosc, sunt subiectiv si totodata mai friguros.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iepumare, de acord cu tine. Se incalzeste al naibii de greu TSI-ul. Poate e bine intr-un fel acest lucru aratand ca motorul are un randament foarte bun dar eu consider ca era bine sa puna in acest caz ca la dieseluri, o rezistenta din aia electrica si in 2 minute sa iti dezghete parbrizul oricat de frig ar fi afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Aseara am iesit din casa si, dupa ce am pornit masina, s-a lasat ralantiul, am plecat conform obisnuintei. Dupa ceva timp, mi-am adus aminte de acest topic si am inceput sa verific climatronicul (neavand indicator temp apa)

Concluzia: dupa 7 minute, 2km la -2grade, apa avea temperatura de 50 de grade. Sincer chiar nu mi se pare ca se incalzeste greu - e drept nu sunt cea mai friguroasa persoana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, in mers se incalzeste rezonabil de bine, problema e la relanti. Eu pornesc si ca sa dezghet parbrizul de exemplu o tin turata pe loc cam la 2000 rpm si asa e ok. Singura parte nasoala e ca trebuie sa stau in masina si sa tin acceleratia in loc sa dau zapada la o parte de exemplu sau alte chestii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Strict punctul meu de vedere ca discutia are urmatoarele "bube"

1. Doresti (generic vorbind :) ) ca Golful sa bage caldura repede sa-ti dezghete parbrizul. Acest lucru va functiona doar daca ai rabdare fff mare. Aeroterma nu are acest rol, asta o face cel mult Webasto, cel putin parbrizul incalzit (insa care nu este optiune pe G6 din cate stiu eu)

2. Se presupune ca vei pleca de pe loc cu vizibilitate maxima, toate geamurile curatate, farurile, admisia de aer etc... Perioada in care cureti masina, temperatura apei creste un pic, insa atunci cand te vei pune in miscare cresterea de temperatura va fi mai rapida (logic si ceva fizic vorbid :D )

3. Daca nu ai nimic de dezapezit, de ce sa astepti in masina sa se incalzeasca cand sunt sanse mult mai mari sa se incalzeasca mai repede in mers?!

Credeti-ma, nu prea exista masina in care sa intrii de la -15 grade afara si sa ai 20 grade in interior... cel putin nu in gama 15-20k eur...

PS: adi76, nu cred ca rezolvi ceva cu mentinutul acceleratiei in 2000rpm... poate doar ceva damage la injectie (nu stiu sa se recomande procedura asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar dupa ce am citit pe forum acum cateva saptamani la noile diesel-uri CR, la clasele superioare probabil la Passat, Tiguan in sus (nu stiu daca si Golf-ul intra, desi ar cam trebui) s-a introdus incalzire suplimentara electrica care da caldura in masina foarte foarte repede dupa pornirea motorului, ceea ce elimina inconvenientul incalzirii grele pe timp de iarna a diesel-ului, dar acest lucru costa in plus, aceasta fiind cauza pentru care nu il pun in standard si pe masini de clasa mai mica gen Polo, Fox.

Daca te referi la incalzitorul PTC (sau Positive Temperature Coefficient heater). Acesta se gaseste si pe masini mai mici, Fabia, Ibiza s.a.m.d.

Acest PTC incalzeste habitaclul si nu motorul/lichidul de racire.

Aici exista un pdf pentru lamurire. L-am gasit aici.

Iar aici este discutia dedicata incalzirii motorului/habitaclului la TDI.

Eu cred totusi ca tu te gandesti la "incalzirea stationara", care este de fapt o instalatie ce isi face treaba arzand combustibil (diesel/benzina) pentru a incalzi interiorul masinii. Webasto, de exemplu, este o companie care se ocupa de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MarlboroMan> multumesc mult pentru linkuri. Eu sunt cel care ma refeream la incalzirea lichidului de racire.

Asadar exista 3 bujii in motor care incalzesc lichidul de racire inca din 1994(1993?) cand s-a fabricat primul TDI. De aici era si nemultumirea mea la TSI pentru ca dezgheata foarte greu geamurile inghetate fata de toate dieselurile pe care le-am condus. M-ai lamurit pe deplin.

Edit: Se pare ca sistemul la TDI intra in functiune la pornirile sub +4 grade celsius.

Din punnctul meu de vedere intrebarea din titlul acestui topic are un singur raspuns:

"Pentru ca TSI-ul (si benzinarele in general) nu au sistem de preincalzire a lichidului de racire"

Later Edit: urmatoarele masini pe care le voi achizitiona vor fi doar diesel exclusiv pentru acest motiv. Asta daca nu cumva si benzinarele vor primi acest incalzitoare pentru agentul termic.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!