Jump to content

De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?


YEP
 Share

Postare recomandată

aurelian.paratu

din pacate nu mai am garantie pe ea,pt ca am renuntat sa fac revizia la eurotehno grup ,si apoi masina si a revenit.azi nu a mai facut nici o figura. Merci. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Iata cat s-a incalzit motorul dupa 3,3 km la temperatura de -2 grade celsius.

iepumare la tine nu e asa?

la g5 de 1.6 benzina care l-am avut cam asa se incalzea si al mine in 3-3,5 km. intrebare e daca tu cand o pornesti ai pornita si clima, pentru ca daca ai sa pornesti si ai sa mergi 2-3 km cu incalzirea oprita se va incalzi mult mai rapid motorul, daca vei porni si cu incalzirea pornita va dura mai mult.cel putin asa era la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Readuc in discutie acest motor de 1.4 cu incalzirea lui grea. Azi pe masina lui iepumare am constatat ca sunt 2 termostate, unul din furtunele care pleaca din motor este cald tot timpul, asa e si al voi ?

Pe partea dinspre baterie sunt 2 furtune care duc la radiator, unul sus si unul jos. Rog pe cei care au TSI sa verifice la 2-3 minute dupa pornire daca ambele furtune sunt c alde. Am un SSP dar e in engleza, ma ajuta cuineva cu traducerea partii unde este descrisa functionarea partii de rac ire?

Adica pagina 14. Multumesc

405 Der 1,4l-90kW-TSI- Motor mit.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cu Google Traducere a rezultat asta:

Sistemele de răcire

1.4-litri motor de 90 kW STI a două sisteme independente de racire. Unul, cât de departe a motorului

cool şi un al doilea să se răcească aerului de supraalimentare.

Ambele sisteme sunt de până la două puncte de conectare separate unul de celălalt. Această conexiune poate oferi o rezervor comun pentru a fi utilizate.

Diferenţa de temperatură dintre sistemul de răcire a motorului şi sistem de taxe de aer de răcire poate suporta pana la 100 ° C

fie.

Motor speciale sistem de răcire

- sistem de racire-circuit pentru două temperaturi diferite lichidului de răcire în chiulasă şi bloc cilindru

- racire locuinţe distribuitor cu termostat o singură etapă

Aerului de supraalimentare speciale Sistemul de răcire

- pompa de circulatie a lichidului de răcire

- racire cu apa taxă aer rece

Colectorul de admisie

- răcire turbocompresorului de gaze de eşapament

! Pentru a asigura eficienţa de răcire a sistemului de taxe de aer de răcire, acesta trebuie să fie aerisită după fiecare deschidere

fie. aerisire este fie cu taxa sistemul de răcire unitate de-VAS 6096 - sau despre

Funcţia ghidată "umple şi sângera sistemul de răcire. Vă rugăm să reţineţi informaţii în ELSA.

Este o traducere aproximativa, dar cred ca e utila daca ai idee cat de cat despre ce-i in documentul original.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, nu ma ajuta, credeam ca scrie ceva de functionarea celor 2 termostate. Cel de joasa temperatura si cel de inalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat in ultima vreme sa nu mai pornesc clima deloc , OFF.Curat masina 5 min la -2 grade si temperatura ajunge la aprox 65- 70 de grade.Plec la drum 1-2km max temperatura 85 grade.Pornesc clima + recirculare(pentru o perioada scurta) .Incepe sa bage cald relativ ok , usor ,usor temperatura incepe sa scada pana la 65 de grade pe urma incepe sa creasca normal .

Daca incercati astept o parere ...

Poate cu asta trebuia sa incep ... si la 1,2 tfsi incalzirea este problematica.Merg cam 5 km dimineata pana ajung in Bucuresti si cu greu pe la intrare simt o briza de caldurica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Readuc in discutie acest motor de 1.4 cu incalzirea lui grea. Azi pe masina lui iepumare am constatat ca sunt 2 termostate, unul din furtunele care pleaca din motor este cald tot timpul, asa e si al voi ?

Pe partea dinspre baterie sunt 2 furtune care duc la radiator, unul sus si unul jos. Rog pe cei care au TSI sa verifice la 2-3 minute dupa pornire daca ambele furtune sunt c alde. Am un SSP dar e in engleza, ma ajuta cuineva cu traducerea partii unde este descrisa functionarea partii de rac ire?

Adica pagina 14. Multumesc

Salut Cristi,

Atasez si schema de la TSI-ul de 140 de cai si cel de 160 cai (E MAI DETALIATA si in afara de amplasarea diferita a turbinei si a pozitiei pompei ... E LA FEL ca cea de de TSI 122hp)

post-33787-0-12979100-1293665426_thumb.j

Am facut ceva sapaturi (am dus schema la socrul meu care este profesor de hidraulica) si la prima vedere mi-a spus urmatoarele:

Ambele termostate din poza de la pagina 14 din PDF-ul atasat de tine, sunt pe deschis. Dupa cum observi dinspre cilindri pe circuitul mic, lichidul curge pe langa termostatul de 95 grade si vine spre radiator. Si daca termostatul ar fi pe pozitia "inchis" ar curge lichid spre radiator - numai ca un debit mai mic ---observa sageata de deasupra corpului termostatului (de asta e furtunul acela cald ---- si e normal sa fi asa).

Celalalt furtun pleaca din radiator si ajunge la termostatul de 80. Acolo daca acesta ar fi inchis nu s-ar fi creat circuitul apei care intra in radiator pe furtunul dinspre termostatul de 95, licidul ar circula doar pe circuitul mic si motorul s-ar incalzi repede. Sigur la mine, daca e deschis sau partial deschis, lichidul circula pe tot circuitul si se incalzeste mai greu. Totodata e normal ca furtunul ce pleaca din radiator sa fie rece pentru ca lichidul cald intra in radiator, trece prin serpentinele reci si se raceste. Ai observat ca la momentul incalzirii suficiente a motorului si acel furtun incepea sa se incalzeasca. (noi ziceam ca deschidea cel de 95 grade - in mod eronat, cred eu)

Deci eu zic ca defectuos functioneaza termostatul 1, cel de 80 grade.

Poti sa ma contrazici daca crezi ca sunt in eroare.

Daca as face un exercitiu de imaginatie si as pleca de la ideea ca cel de 95 nu functioneaza bine, care ar fi scenariul? Ar fi insemnat doar un volum mai mare dinspre circuitul mic catre radiator dar din moment ce termstatul de 80 ar fi inchis, apa nu ar avea cum sa circule (nu s-ar deschide circuitul sa curga lichidul spre cel de 80) Ca atare motorul tot s-ar fi incalzit repede si acul de temperatura a apei nu ar scadea cu 10-20 grade dupa 5 min de relati.

In concluzie... pasul logic ar fi sa-l schimb pe cel de 80 grade si sa vedem dupa-aia ce se mai intampla.

NU STIU DACA AM DREPTATE CU CE AM ENUNTAT MAI SUS, DAR LOGICA CAM ARE. Ramane sa vedem ce zic si ceilalti colegi cu 1.4 TSI

P.S. Nu-mi dau seama cum, la fata locului le-am identificat invers.

Il comand la volksman si te tin la curent cand vine. Oare trebuie si aerisita instalatia dupa ce-l schimbam???

Cand ma gandesc ca si iarna trecuta am circulat in starea asta cu masina... :frigbaitata: Mersi Cristi. Esti un tip pasionat, corect, rabdator si extrem de amabil.

P.S. no.2 Imi trimiti te rog codurile pentru termostatul de 80 grade si O-ring si ce mai trebuie comandat?

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, dupa ce am citit explicatiile postate de tine pare logic acum, am citkit si pe alte forumuri si acolo au schimbat tot termostatul de 85 grade.

termostatul este la pozitia 4 si oringul la 3.

tmp (5).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate s-a mai discutat,se stie ca la tsi motorul se incalzeste in mers...poti sa stai la ralanti si 30 de minute,nu se va incalzi mai mult de 55,60 de grade.in mers se incalzeste relativ repejor.

brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1,4l-90kw are doua sisteme de racire indepentente unul de celalalt.Unul pentru racirea motorului si al doilea pentru racirea aerului de supraalimentare.Ambele sisteme sunt separate avand numai doua puncte de lagatura.Aceste puncte de legatura fac posibi utilizarea aceluiasi vas de expansiune.

Diferenta de temperatura dintre cele doua sisteme poate fi de pana la 100 grade.

Particularitati ale sistemului de racire al motorului.

-Sistemul de racire are doua circuite pentru temperaturi diferite ale lichidului de racire in chiulasa si in blocul motor.

-Carcasa distribuitor a lichidului de racire cu termostate cu o singura treapta.

Particuralitati ale sistemului de racire a aerului

-Pompa de recirculare a lichidului de racire

-Intercooler al aerului de supraalimentare cu lichid amsamblat in galeria de admisie

-Racirea turbosuflantei

Slaba performanta de incalzire si faptul ca motorul ajunge la temperatura de functionare foarte lent, nu constituie un defect.

Datorita eficientei foarte ridicate al motoarelor moderne(motoare mici cu putere mare = frecari interne mici = energie calorica mica), limita inferioara de temperatura de functionare de 70 ° C poate fi doar usor depasit.Ca rezultat, schimbatorul de caldura are mai putina energie pentru incalzirea habitaclului.

Temperatura scazuta a lichidului de racire nu afecteaza durata de viata a motorului.

In cazul în care temperatura lichidului de racire creste odata cu cresterea sarcinii motorului si viteza, nu sunt necesare controale suplimentare sau inlocuire de piese.

post-25792-0-69446900-1293705393_thumb.j

post-25792-0-22907500-1293705400_thumb.j

post-25792-0-74791300-1293705414_thumb.j

Modificat de tutu0581
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca apa abia a ajuns la 90 de grade si dupa 5 minute de relanti coboara la 70 nu este normal.

Nu are voie sa se intample asa ceva. Al Bundy poate sa confirme. Pe Vag-Com aveam 87 grade cu pedala la podea (masina era stationata) Dupa ce am lasat-o la relanti in 5 minute (nu exagerez) ajunsese la 72 grade

Si am impresia ca este un defect des intalnit tinand cont ca se plang atatia. Pentru ca, in cazul in care termostatul de 80 grade ar functiona si ar sta inchis complet, apa din circuitul mic s-ar incalzi foarte repede (implicit si habitaclul).

Citeste si ce spunea rex in topicul asta pe prima pagina (la el apa ajunge la 90 grade in 4-5 km cu temp exterioara sub ZERO)

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 5-6 km ajunge la 90 de grade si ramane acolo indiferent ca sunt la relanti sau in mers. Cum la tine coboara la 70 nu cred ca e chiar ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi -8 grade si 15km condusi prin Bucuresti apa nu ajus nici la 80 de grade.Pot zice ca am ajuns la munca inghetat :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul in care mergeti prin oras la temperaturi scazute, -10 grade, -15 grade celsius, nu prea va poate ajuta incalzirea unui motor care va consuma 8-9 litrii la 100km.

puteti face un calcul: in 10km, cu un consum de 10 litri la 100km parcursi, ai consumat 1 litru de benzina.

de mers se merge cu 20km/h, ca viteza medie, ca sa avem acest consum, adica 30 minute de plimbare in oras, de "ventilare" a masinii, motorului...

logic gandind, daca stam 30 minute in frig la -15 grade celsius, la vant mediu de 20km/h (adica mai frig), si avem la dispozitie doar 1 litru de benzina, nu prea avem cum sa ne incalzim, decat partial.

eu am testat la mine, merg si 30 de minute in oras, la -8 grade celsius, nici gand sa ajunga apa la 90 grade, si am verificat, dupa termostat e rece, radiatorul e rece, deci totul e ok.

o idee celor care motorul functioneaza bine, termostatele deschid ok, sa arunce un ochi la incalzitoarele stationare.

eu am comandat asa ceva pe masina si e super!. Adevarat ca a costat peste 1000 de euro, dar am vazut acum promotie la 750 euro cu tot cu TVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici webasto ala al tau nu e vreo scula daca merge asa cum te plangeai tu, adica cam cum vrea el. prefer sa plec cu pantalonii de schi pe mine si 10 minute sa stau linistit pana baga caldura decat sa ajung sa dau 50% in plus pe combustibil (ca tin minte ca la tine pe diesel, prin oras ziceai ca ai un consum mediu de 10% si o mare parte se datora si webasto). Totusi e putin ciudat, eu nu simt sa am problema asta, ce-i drept merg rar cu masina acuma iarna. dar totusi nici gand sa fi mers 15 km si sa nu fi bagat caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc si eu alaturi de voi: -9,5 grade,pornit masina,stat pe loc cat tine relantiul sus,urmaresc temperatura pe climatronic in campul 19.2

Revin cu nr de km,grade apa,consum,timp.

Dupa 4 km,-8.5 grade,temp 60 grade,consum mediu 7.3

Dupa 8km,apa la 75 grade,am plecat de pe loc de 11 min,baga caldura ca lumea

Daca stationezi sa iei un ziar,sau un semafor in 3 timpi,scade temp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adifox...rationamentul tau legat de faptul ca nu ai cum sa-te incalzesti cu un 1l de benzina consumat de motor nu prea se aplica in viata reala.

Motoarele termice transforma o mare parte din energie in caldura....asta se va schimba cand vor reusi sa faca blocul motor din ceramica..pana atunci ne pricopsim cu multa caldura din partea motorului. Regimul de normal de functionare al unui motor termic ar fi undeve intre 90-92 de grade celsius masurate la nivelul lichidului de racire. Din acest motiv iarna, pana se atinge acest regim lichidul de racire circula pe circuitul mic...dupa care odata ajuns la temperatura de lucru se deschide circuitul mare...la deschiderea acestuia e normal sa scada putin temperatura...se vine cu lichid rece in sistem, dar aceasta scadere trebuie sa fie relativ mica si pe o perioada scurta de timp....altfel se inchide iar circuitul mare pana se ajunge la temp de lucru...si tot asa.

Asta ar fi in teorie si se intampla si in practica cu cele mai multe dintre motoare (termice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa e pe distante scurte am consum de 10l/100km, dar am confort.

singura problema care o pot reprosa Webasto-ului este ca nu-l pot opri cand vreau, ci pleaca imediat ce apa a sczut sub 90 grade.

dar ma gandesc la cei care ajung la servici inghetati, sau care dimineata daca nu au garaj si sunt geamurile inghetate, prin programare atunci cand ajunge la masina, masina e dezghetata si calda.

ca daca ar fi un set de jante de aliaj cu 600 euro, omul isi pune, ca de, sunt frumoase...dar atat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun,merg de 12 km,22 min,ma sufoc de caldura,-8.5 afara,consum mediu 8,temp motor 80 grade.am mers si tare,mai mult nu se incalzeste la cum e afara.

Ca o paranteza,nu am vazut 90 grade never,iar in de pe autobahn,la viteze cu 2 in fata am vazut 83 grade vara.

Acum cat scriu pe mobil stationez,a ajuns apa la 71 grade.

Sper sa va fie de folos.

Brgds

P.s- masina a stat azi noapte afara,dimineata am dat la racleta.

Dupa 10-11 min ai caldura grupa mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nici la tine ceva nu e in regula. Ar trebui sa stea fix la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura a fost citita de pe climatronic,canalul 19.2 pt ca GT nu are ceas de apa,are de boost.

Brgds

Al,la mpi sta la 90,si la mk3 sta la 90,dar eu nu am vazut tsi sa ajunga la 90 de grade.

Dar,ies pe strada si o ard dubios pana ajunge la 90.ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA iepumare, stat pe loc, motor turat, apa a ajuns la 88,5 citita cu VCDS. pe ceas indica 90 grade de la 75 citita cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al,vorbim de mers normal,nu de tinut masina turata pe loc ca la itp.

Mi se pare normal ca la -8,-10 grade sa se incalzeasca mai greu,doar aerul rece ce intra in masca ce face?altfel,inapoi la cartonul de radiator dacioman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa sta la 90 grd fix in timpul mersului.

Ieri pe un drum de 3h la -5 grd extern , apa a stat numai la 90 grd si am avut climatronicul la 23 grd pe caldura ok in Skoda.

Intr-adevar in relanti dupa 20 min era stabilizat la 75 grd C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aproape 2 h de stat,am pornit din nou la plimbare.am pornit cu 52 de grade,dupa 16 min avem 82,poti sa ii dai si foc,nu a vazut niciodata 90,nu e nimic stricat,ci pur si simplu asa lucreaza tsi-ul pe GT la 170 cai.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!