Jump to content

De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?


YEP
 Share

Postare recomandată

Personal nu ma plang de timpul incalzire al motorului. Asta e... asa e gandita masina, nu comentez. Ce ma deranjeaza este ca in sezonul rece, dupa ce ajunge la 90 grade (sau cel putin asa arata acul) si intru in aglomeratie si ambuteiaje, scade dramatic de mult si repede. Practic intr-un oras aglomerat nu apuci sa te incalzesti in masina chiar daca mergi peste 10 km.

Asta sustin, nu este normal ca dupa ce motorul ajunge in sarcina la temp de 90 grade sa scada in 10 minute la 60.

Am comandat termostatul de 83-95 grade, sa speram sa situatia se va incalzi dupa ce-l schimb.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al,la mpi sta la 90,si la mk3 sta la 90,dar eu nu am vazut tsi sa ajunga la 90 de grade.

Asta, daca nu te referi la toate TSI-urile; al meu, ajunge la 90 dupa care, acolo intepeneste (probabil tot de la frig :lol: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la cilindreea 1.4

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor turat insemna pe la 2500-3000 rpm .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, pe de alta parte stii ca termostatul de pe 1.4 TSI e de 83-95 grade. Deci ar putea sa deschida mai devreme de 90 grade, dupa cum zice si vali (ca la el nu trece de 82 grade)

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iepumare, tu ai motorul de 122CP?

Schema circuitului de racire, ar fi cea din atasament. Ma gandesc, daca nu ar fi de luat in calcul si alte componente; cele subliniate cu rosu.

post-3949-0-09798100-1293806833_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa analizam altfel.v-ar ajuta de exemplu daca va spun ca la 84 parca porneste ventilatorul sa raceasca vara?asa imi amintesc...

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iepumare, tu ai motorul de 122CP?

Schema circuitului de racire, ar fi cea din atasament. Ma gandesc, daca nu ar fi de luat in calcul si alte componente; cele subliniate cu rosu.

Stiu, circuitul de racire turbina si intercooler este separat, imparte doar vasul de expansiune si ceva supape cu celalalt.

Motorul meu este de 122 cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa analizam altfel.v-ar ajuta de exemplu daca va spun ca la 84 parca porneste ventilatorul sa raceasca vara?asa imi amintesc...

Brgds

LA iepumare porneeste si iarna ventilatorul si tot pe la 85 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal nu ma plang de timpul incalzire al motorului. Asta e... asa e gandita masina, nu comentez. Ce ma deranjeaza este ca in sezonul rece, dupa ce ajunge la 90 grade (sau cel putin asa arata acul) si intru in aglomeratie si ambuteiaje, scade dramatic de mult si repede. Practic intr-un oras aglomerat nu apuci sa te incalzesti in masina chiar daca mergi peste 10 km.

Asta sustin, nu este normal ca dupa ce motorul ajunge in sarcina la temp de 90 grade sa scada in 10 minute la 60.

Am comandat termostatul de 83-95 grade, sa speram sa situatia se va incalzi dupa ce-l schimb.

dupa mine e clar ca e o problema la tine. am acelasi motor si nu am problema asta. nu-mi scade deloc temperatura aia si in masina face destul de repede cald dupa mine. plus ca se mentine bine. uneori fac caldut (nu suport sa fie prea cald, ma molesesc si e periculos pt reflexe), opresc si mai ramane bine vreo juma de ora. A mea e luata la vreun an dupa a ta, parca. or fi schimbat ei ceva intre timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si ceva supape cu celalalt.

Asta vroiam sa subliniez (am scris si mai sus); restul, era doar pentru clarificare, nu stiam ce motor ai :blah: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am aceasta problema si am tot motorul de 1.4 si 122cai. Chiar se incalzeste relativ rapid iar daca dau sa sufle aerul prin gurile de ventilatie spre pasageri, in 15minute e o caldura de maneca scurta(cu clima pe 22-23). Mereu mi-a ajuns motorul la 90de grade, chit ca multe drumuri in oras sunt sub 10km si la ore de varf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde foarte mult de tipul traseului parcurs.Eu am de mers 7-8 km pana la munca si inainte de sarbatori il faceam in 40-50 min (iar masina abia se incalzea pana la destinatie) iar acum, de cand s-a eliberat orasul, pe langa faptul ca ajung in 25-30 min, se incalzeste in aprox. 5-10 min.La relanti sau la viteza/turatii reduse se incalzeste destul de greu, intradevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

haideti sa depasim momentul... sunt 100 de posturi cu 100 de pareri si moduri de a porni masina, 100 de moduri de a o conduce...

Bottom-line-ul este clar

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeam aseara un forum din Rusia (cu google translate) si baietii erau scandalizati pe aceiasi tema, au facut mailuri la VW,etc. La ei prin Ecaterinburg la -30 grade TSI-urile astea nu se incalzesc deloc in habitaclu. Daca stau in oras in coloana scade temperatura apei catre zero.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si probabil o sa le raspunda ca pentru asta au optiunile de scaune incalzite si inclazire auxiliara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri seara pe -7 grade Celsius am avut ocazia sa testez incalzirea lichidului de racire cu masina stationara pentru 1.4 TFSI (cod motor CAXA).

Am mers ceva timp cu masina pana a ajuns la 60 grade, moment cand am tras pe dreapta. Temperatura apei a scazut la 59 grade dupa vreo 15 min, iar apoi dupa 1-2 min a crescut inapoi la 60 de grade unde a ramas inca 20 min.

Am inchis motorul si am lipsit din masina 1 min. Cand am venit temperatura apei era unde o lasasem iar dupa 15 min de stat cu motorul pornit temperatura apei a ajuns la 72 grade Celsius.

Acum 1 luna am pornit masina cand erau ~ -5 grade si dupa jumatate de ora de stat apa a ajuns la 90 de grade pe bord. Se poate sa fii ajuns mai repede la acea temperatura dar numai dupa 30 min m-am uitat la temperatura apei.

Toate testele de mai sus au fost facute cu masina la relanti. Nu am accelerat deloc. Temeperatura din primul test e cea afista folosind meniul ascuns al climatronicului disponibil pe Golf 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TSI-urile de 122 nu mi se pare complet anormal comportamentul, datorita intercoolerului cu lichid.

La cele mai mari, nu ma pronunt, nu cunosc principiul de racire a admisiei (aer-aer sau aer-apa)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intercoolerul nu afecteaza incalzirea/racirea motorului, cel putin in prima faza inainte sa deschida primul termostat, cel de 83-95 grade. Vezi ca e o schema atasata cateva pagini in urma, te vei lamuri.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rex: pe soft stock,sau pe cel revo?pt ca ai alte optimizari,corect?

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stock vorbesc. Daca e cu alt soft decat original precizez :).

OFF Eu oricum iarna trec pe stock. Numai la drum lung trec inapoi pe Revo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in starea actuala ii ia cam 3-4 km sa ajunga la 70C pe ceas (nu climatronic) la un mers constant cu 60km/h si o temperatura de -7 C. O sugestie ar fi sa nu porniti imediat cu clima/ventilatia pe cald deoarece va ingreuna incalzirea motorului destul de mult.

Modificat de mOFO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

test: Bucuresti 7 ian 2010, ora 7 AM, temp -7 grade

temp lichidului de racire a ajuns la 90 grade dupa 15 minute

traseu: 6 km, 15 min, consum mediu 11,8 litri/100km, vit medie 24 km/h

obs: dupa pornire stat la relanti 3 minute; dupa inca 3 min de condus, temp lichid a ajuns la 55 grade; at am pornit incalzirea in habitaclu la temp maxima(instalatie Climatic), moment in care a scazut temp lichid de racire la 50 grade;

in continuare a urcat spre 90 grade, vizibila cresterea in timpul mersului;

am avut si vreo 2 scaderi ale temp lichid cind stateam la stop si temp lichid era in jur de 80 grade (scaderile nu au fost mai mari de 5 grade);

stilul de condus: schimbare trepte la 3000 ture/min

grig

Modificat de grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am pornit masina dupa 7zile. Dat drumul imediat la dezaburire la maxim de ventilatie si la 23grade. Am stat la relanti cam 5 minute dupa care am plecat. Dupa un parcurs ce a durat 17minute, temperatura era la 90, climatronicul dadea caldura la maxim. Asadar pt mine acest motor se incalzeste rapid iarna, comparativ cel putin cu un 1.9tdi din ograda proprie, care ajunge la 70grade dupa 30min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

S-au adunat 8 pagini de posturi din care eu personal nu reusesc sa trag decat o singura concluzie: asa "face" toate iar multitudinea de exemple mi-a intarit convingerea ca timpii depind de locatie, trafic, talpa, benzina, samd. insa intr-o f mica masura, restul fiind mecanica si legi ale fizicii

Daca apar date obiective, demonstrate care sa ajute in vreun fel si nu doar sa constate un fapt/fenomen fizic, rog PM

Pana atunci, consider subiectul inchis

Mersi de intelegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!