Jump to content

Schimbare lichid de frana


alexd
 Share

Postare recomandată

Tu crezi ca vei observa vreodata fizic apa din el ? Niciodata, pentru ca lichidul e miscibil cu apa asa ca nu isi va schimba decat putin culoarea. Iar legat de partea cu e curat, nu poti sa spui asta decat dupa ce l-ai scos pe tot din instaltie pentru ca particulele de rugina au densitate mai mare decat lichidul, asa ca tot timpul vor sta la fund sa zic asa... Lichidul de frana (cel normal nu cel cu silicon care nu e prea folosit) e catalogat ca puternic higroscopic, si ca sa observati asta luati o sticla de lichid de frana si puneti putin intr-un pahar, veti observa instant cum partea expusa incepe sa absoarba apa din atmosfera ...

Ideea e ca trebuie schimbat (am zis ca si eu ca 2 ani mi se pare o termen destul de mic) dar orice service mai serios ar trebui sa aiba un tester care iti spune cata apa e in lichid, pentru ca nu poti observa cu ochiul liber ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drogas, initial nu am vrut sa-ti raspund pentru ca e clar ca le stii pe toate, in pofida a ceea ce mai scriu unii si altii aici. Vreau doar sa-ti prezint o situatie in care ai putea sa te afli la un moment dat si in care buna functionare a sistemului de franare ar putea sa te scoata din belea. Zici ca masina ta are ABS. Poate stii si tu ca in foarte multe cazuri ABS-ul prelungeste distanta de franare si durata efectiva a franarii pana la oprirea completa a masinii. Daca esti in plina viteza si trebuie sa franezi brusc ghici ce se intampla? Franarea indelungata si brusca + ABS vor produce o caldura foarte mare la nivelul placutelor si pistonaselor de frana, indirect incalzind si lichidul din zona. Aici e locul unde calitatea lichidului de frana face diferenta intre o franare buna si una care se termina in gard. Sunt sigur ca daca ai ajunge in gard nu ti-ai pune nici macar odata problema ca lichidul tau de frana a fiert si gazul format te-a bagat in gard ci ai da vina pe orice altceva, chiar si ghinion. Si ca sa te linistesti, iti spun ca am avut si eu Opel, cu ABS (culmea) si e diferenta de la cer la pamant intre ala si Passat atat la demaraj cat si la franare. Nu e cazul ca discutia sa degenereze in flame-uri, mai bine te-ai abtine de la alte comentarii daca nu ai ceva mai bun de adaugat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-lichidul de frana se masoara cumva? si in functie de rezultat sa se ia decizia de a face doar aerisirea...

-spun asta ca sa nu fac aerisirea ,pedala sa ramana la fel si sa fiu nevoit sa schimb lichidul iar si iar sa fac aerisirea ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti producatorii de masini recomanda schimbarea lichidului de frina la circa doi ani, indiferent de kilometri. Este vorba de schimbari in compozitia lichidului datorate trecerii timpului si schimbarilor climaterice, cald-frig-uscat-umed,etc.

Acum fiecare face cum vrea, dar un lucru trebuie avut mereu in vedere: daca tii la viata ta, faci rabat la orice in ceea ce priveste masina CU EXCEPTIA FRINEI SI A DIRECTIEI.

In privinta intrebarilor, nu am auzit de metode de ,,masura" a lichidului, decit in laboratoarele ultradotate ale producatorilor si doi aerisirea nu are nici-o legatura cu schimbarea la doi ani a lichidului.

Intreba un coleg daca e cineva care a vazut apa in lichid : raspunsul ar fi: daca nu e apa de loc, de ce apare rugina fina in instalatia de frinare, care innegreste lichidul si pe care o vezi doar demontind pina la faza de pistoane toata instalatia . Daca vrei sa vezi ce ai in lichid, pune lichidul scos din instalatie intr-un vas de sticla curat, si uita-te peste trei patru zile la el si explica depunerile de pe fund, si poate o sa vezi si bobite mici de apa.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-spun chestia asta de masurat .... ca am schimbat lichidul si parca am pedala elastica ... si ma gandesc ca aia nu au facut aerisirea...

-cred ca o sa fac toata operatinuea cap coada sa stiu o treaba ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se poate masura continutul aproximativ de apa la service fara a duce lichidul la laborator. Exista testere care functioneaza pe principul masurarii rezistentei elctrice a lichidului de frana si in functie de aceasta determinarea contiunutlui de apa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi dupa ce am citit plin de interes acest topic care din pacate contine si "gogosi" si comparatii intre vw si opel care nu prea au ce cauta aici... imi permit sa-mi dau si eu cu parerea:

1. Lichidul de frana este un lichid higroscopic(absoarbe apa) si de aici probleme - vapori de apa si compresibilitate crescuta precum si dopuri de gheata (personal asta mi se pare cel mai periculos) pe timp de iarna, apa care se acumuleaza ingheata pe furtunase. De aici necesitatea schimbarii lichidului de frana la intervale regulate(2 sau 3 ani mi se pare de bun simt)

2. Stiu ca exista acele instalatii de vidare a instalatiei de frana in vederea inlocuirii lichidului insa nu cunosc pe nimeni care sa nu fi avut probleme cu franele dupa inlocuirea prin aceasta metoda... Eu la fostul passat (B5.5) am schimbat la un service foarte dotat - inclusiv cu acea instalatie, insa mecanicul pe care-l cunosteam(si in care am perfecta incredere) a schimbat cu metoda aia ca la Dacie adica a pus un furtunas pe aerisitorul etrierului si a scos de la fiecare roata aprox 250ml de lichid. Lichidul a fost scos prin apasare repetata a pedalei de frana si cu contactul pus pentru a vedea cand scade nivelul in vas si sa completam.

Am constatat urmatoarele:

- deoarece acest lichid nu parcurge un circuit ci doar transmite presiunea in sistem, lichidul care curgea la inceput de la fiecare etrier avea o culoare maronie, apoi spre sfarsitul celor 250 ml prin furtun iesea lichid similar cu cel nou.

- dupa efectuarea operatiunii nu a fost nevoie de nici un fel de aerisire(practic prin metoda aerisirii am scos lichidul)

- odata cu schimbarea lichidului am inlocuit placutele si discurile pe fata(luate din reprezentanta germania) - si a fost nevoie de aproximativ 100 km pentru rodarea acestora mergand normal cu masina, nu folosind frana excesiv pentru rodarea ei.

Concluzie: De atunci pana acum au trecut 2 ani si masina a parcurs 40.000 km, am si vandut-o dar mai merg din cand in cand cu ea (e la o ruda) - si frana continua sa ma uimeasca - foarte ferma, fara elasticitate si perfect echilibrata, as compara-o cu cea de pe passatul actual care are doar 38.000 km. Recomand tuturor aceasta metoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate una din gogosi e chiar asta cu dopurile de apa in lichidul de frana. Sincer e prima data cand aud de asa ceva. Daca totusi ajunge sa inghete si lichidul hidraulic, oricata apa ar fi absorbit in conditii normale, in mod sigur la temperatura respectiva alte mecanisme ale masinii sunt inghetate bocna asa ca nu ai unde sa te pornesti cu masina respectiva. Hai sa nu cadem in extreme. S-a spus corect ce s-a spus de ex. in postul #22. Cine vrea sa aprofundeze subiectul are o groaza de alte materiale de studiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Chestia cu dopurile de gheata nu e chiar gogoasa... pe langa Passat mai conduc si un Opel (masina de firma) la care iarna chiar ingheata din cand in cand franele. Solutia este sa merg inainte si in marsarier un minut si se dezgheata incet incet. Deci e posibil. Stiu de la seniori ca si batrana Dacie avea aceleasi boli iarna.

Totusi , nu am inteles inca de cat anume este nevoie pentru schimb? 1 L sau mai mult? Este specificat intr-o fisa undeva ca eu in carte nu am gasit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e sa-ti inghete "franele", adica sabotii, alta e sa apara dopuri de gheata pe conducte. Personal, cred ca este foarte greu de intamplat asta. Atat lichidele de frana cat si antigelurile au in compunere exact aceeasi substanta, care impiedica inghetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce parere aveti de lichidul de frana DOT5.1 pt. Passat B6?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se spune ca este mai bun decat DOT 4, dar eu as merge poe un lichid pe care sa scrie VW 501 14, chiar daca este doar DOT 4. VW doar aceste lichide recomanda, cica ar avea vascozitate redusa la rece, ceea ce-l face potrivit pentru masinile cu ABS/ESP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorii de lichid DOT5.1 spun ca acest lichid e special fabricat pt. masinile cu ABS/ESP, dar pe produsul lor nu scrie B 000 750 (sau VW 501 14)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si eu azi lichidul cu ATE SL 1l(35ron)manopera 70ron

multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aerisiti dupa metoda folosita la Dacia la masinile cu ESP este posibil sa aveti surprize, fiindca e posibil ca in modulul de ESP sa ramana aer. Aerisirea se face fie cu acel aparat pe care il au toate reprezentantele si care fac ele circuitul lichidului sau se mai poate utiliza procedura cu VAG COM.

Din pacate am auzit si eu mecanici care zic ca mai bine sa nu-l schimbi; chiar credeti ca e o conspiratie mondiala si ca se imbogatesc serviciurile din 30 euro dati o data la 2 ani? Cat a costat masina respectiva de nu puteti da 30 euro o data la 2 ani pt siguranta si linistea voastra?

Modificat de glumaretzuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu lichidul dupa 5 ani din motive de siguranta.(fusese complectat cu un dot4 luat de la Peco la schimbarea ambreiajului si rulmentului de presiune). Operatie facuta la Porsche Vest 1 , cost telefonic 180 Ron si in realitate 380. Vrajeala gen aerisitoare infundate si lipsa dopuri protectie la ele. Deci desfundare aerisitoare si 4 dopuri amarate 200 Ron. Bineinteles scandal,amenintari si frustrare dar asa e tara asta.Nu mai zic ca am ajuns acasa si am constatat ca aveam si suportii de numere schimbati cu unii cu sigle Porsche vest. Deci sunt purtator de reclama gratuita. Cat despre schimbat lichidul, va spun ce mi-a zis un sef de service cu istoric la Skoda si bun prieten : Nu schimba lichidul decat daca se arde(devine inchis la culoare). Lucru datorat mersului foarte sportiv. Treaba cu apa e atat de relativa incat poate fi considerata neglijabila. Nu cunosc prin ce metoda mi-au schimbat lichidul pentru ca nu am stat langa ei(desi ar fi trebuit),dar nu mi s-a modificat deloc atitudinea pedalei, totul era normal.

PS: tineti cont ca lichidul de frana e folosit si la actionarea ambreiajului, care se incinge la fel de tare ca un disc de frana.

Modificat de teo0605
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

380 ron?:frigbaitata:

Pe mine m-a costat 39 ron(lichid+manopera ca pentru mine). Si mi-a ramas jumate de litru de lichid. :blah_:Cum am mai zis, conform testerului de lichid era necesar schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

licidul de frana se schimba la 2 ani , pentru ce care nu stiu e HIGROSCOPIC (absoarbe apa si umezeala din aer), lichidul de frana "nu se arde" cum citeam mai sus ca zicea un mecanic. Lichidul de frana are 2 caracteristici foare importante :1. unctul de fierbere si 2 nu se comprima. pentru punctul 1 pe bidon scrie punctul de fierbere in jur de 180-200 grade celsius. Va recomanda lichid de frana ambalat in cutie metalica nu de plastic deoarce absoarbe umezeala si stand pe raft. punctul de fierbere unui lichid bun e aprox 300 grade dar in momentul in care ai desfacut bidounul si pana l-ai schimbat coboara la normaulul 180-190 deoarece absoarbe umezeala. In plus ai nevoie un lichid proaspat pentru stemul ABS/ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare pt cunoscatori ca eu am aflat lucruri noi acum.

 

daca schimb lichidul de frana, intr-un service specializat cu acea pompa de vaccum, se inlocuieste si lichidul din pompa ambreajului?

 

cel de la service mi-a zis ca la acest model de masina (passat b6) e inaccesibil/greu accesibil la pompa ambreajului si nu se baga.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

 

schimba serviceul , lichidul de frana se schimba cu un "recuperator" e o chstie specila cu care iti schiba licg=hidul si apoi iti aeriseste franele , cat despre pompa de vacuum nu are nici o legatura cu franele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. hai ca poate nu m-am exprimat corect. lasand la o parte ce mi-a zis el si ce am reprodus eu.

 

el schimba lichidul de frana cu acea pompa de vacuum, aeriseste franele, toate bune si frumoase la capitolul frane.

 

ce se intampla cu ambreiajul si pompa ambreiaj. trebuie aerisita separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa verific sa vad exact cum e eu inca nu l-am schimbat  , la majoritatea masinilor e acelasi rezervor si are 2 conducte : cea de sus e pt ambreiaj si cea de jos e pentru frane , de ce? daca nivelul de lichid scade ramai fara ambreiaj (si nu poti pleca de pe loc) si faranele iti functioneaza, daca ar fi invers ar fi nasol , sa ai ambreiaj si sa nu ai frane .  si ambreiajul se aeriseste separat.  99,99 % si la asta e la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
RadulescuRomulus

salutare,

 

am o dilema: am prins o promotie la reprezentanta Opel GTT [bucuresti]. AStia imi schimba gratuit lichidul de frana. am intrebat de care imi pune; au spus "original GM, DOT 4".

 

Belea: sa pun asa ceva pe masina? Stiu ca trebuie sa aiba "norma" si pt ESP, asta o sa intreb suplimentar. Insa ma streseaza rau de tot daca sa pun original GM sau un ATE Esp.

 

In plus, eu avand DSG, cum ramane cu aerisirea ambreiajelor?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am tot dsg si am schimbat lichidul de frana in primavara. aerisirea se face la fel ca la cele manuale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

Multumesc de raspuns.

Ce lichid ai pus? OE? ATE? sigur nu ai pus GM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!