Jump to content

Schimbare lichid de frana


alexd
 Share

Recommended Posts

Am o nelamurire legata de schimbul lichidului de frana.

Pe stalpul de la portiera soferului, ca la mai toti dintre voi, am lipit un sticker pe care scrie ca uleiul se schimba la 1 an sau 15.000 si lichidul de frana la 3 ani.

La revizia facuta la Midocar vitan, mi-au lipit un sticker scris cu laba gastei din care rezulta ca lichidul de frana s-ar schimba la 2 ani.

Astazi, am fost la Midocar vitan cu audiul a3 al sotiei, si aceeasi problema: desi in cartea masinii scrie clar ca se schimba la 3 ani apoi din 2 in 2 ani, ei au insistat sa-l schimbe la 2 ani si 15.000km (cat are masina), alaturi de filtrul de carburant (1.6 benz) despre care in carte scrie clar ca se schimba dupa 60.000km.

Ce stiti voi de problema asta, cum a fost la voi?

Imi place sa ingrijesc masina, dar nu este o perioada fertila investitilor doar de dragul masinii, am hotarat sa le limitez la strictul necesar- trebuie, schimbam, nu trebuie, nu schimbam.

Au dreptate astia de la midocar sau doar speculeaza si incearca sa-si indulceasca criza?

Ca o paranteza, sunt groaznici ca si servicii midocar vitan, nu mai calc pe acolo, le-am cerut imperativ ca inainte de intrarea masinii in revizie sa-mi prezinte un deviz, iar cand au facut-o acesta insuma 1200 lei ( ulei+filtru, filtru aer, praf, combustibil), pret ce mi s-a parut absolut nesimtit in contextul de fata. Un litru de ulei era la ei era 65 de lei fara tva, si nu acceptau sub nici o forma ulei adus de mine (motivand ca uleiul lor este agreat de vw :ceuameni: :rolleyes: ) . Oricum receptionerul si serviciile de la audi - praf la midocar, intr-un fel e buna criza ca mai curata din hotii din bransa. Am facut revizia la alto-syncro seat, si m-a costat 495 ron fix tot ce ar fi fost la midocar 1200.

Link to comment
Share on other sites

@alexd: Eu stiam ca la Passat lichidul de frana se schimba prima data la 3 ani si apoi din 2 in 2. M-am uitat zilele astea in cartea de service a unui amic cu Golf Plus si am vazut ca lichidul de frana era schimbat deja (pe hartie cel putin) la revizia de 2 ani. M-am uitat apoi in specificatii si asa era scris si acolo, ca la fiecare 2 ani trebuie schimbat. Se pare ca nu e o regula generala asta cu 3 + (2). La revizii ar trebui sa respecte planul de service al fiecarui model. Eu cred ca e bine sa te prezinti acolo cu lectia citita, adica sa stii ce trebuie schimbat la intervale si sa nu te bazezi pe ce spun ei. Chiar si fara rea intentie, e posibil sa confunde modelele si sa te puna la o cheltuiala inutila.

Link to comment
Share on other sites

Sal ,

Ce marca de lichid de frana trebuie sa folosim la B6 ?

Si ce DOT ?

Multumesc .

Link to comment
Share on other sites

la cati cai ai tu, ar trebui sa ai grija mai mare de frane si sa te orientezi spre un lichid cu punct de fierbere mai ridicat (eventual motul) si furtunase de metal.

iar lichidul de frana se schimba in functie de tipul sau. unele se schimba si anual, deci atentie si la asta. ar trebui sa stii sigur ce pun aia. ar putea pana la urma sa puna si din ala care se schimba la 3 ani, daca ar vrea, desigur.

pretul de 65 de lei fata tva (WTF) pt litrul de ulei e nesimtit de mare. poate asa se explica de ce o revizie in germania e la juma de pret fata de romania, cel putin la bmw.

Link to comment
Share on other sites

@c6t9 - n-am multi cai, la passat sunt 105, la audi sunt 102...ambele motorozari entry-level.

in cartea ambelor masini scrie ca se schimba la 3 ani apoi din 2 in 2. Stiu ca paza buna trece primejdia rea, dar , in primul rand lichidul de frana se schimba pt ca este hidrofil, adica in timp absoarbe umezeala si isi pierde proprietatile atacand garniturile. Dar, circuitul fiind etans si neexistand interventii asupra capacelului de la borcan, sansele de a prinde umezeala sunt minime.

Probabil ca am sa-l schimb inainte de implinirea a 3 ani, dar sictirul si nesimtirea celor de la midocar mi-au provocat o bariera mentala in a accepta cel putin acum aceasta operatiune, inutila dupa textul din cartea de service.

Imi aduc aminte ca, tot cu audiul am mai fost la ei pentru un tremur al volanului in franare de la viteza mare (peste 90). Dupa ce s-au codit in probe mai bine de jumatate de ora, au tinut masina prin atelier vreo ora, mi-au comunicat ca este ceva cu un disc de frana, ca garantia nu acopera piesele si ca sa ma reprogrameze pt schimbul de discuri pe puntea fatza. Norocul meu ca m-am gandit sa echilibrez rotile, si la prima vulcanizare intalnita s-a descoperit minunea: noroi uscat in interiorul jantei. Au trecut 5000 km de atunci fara manifestari....

Link to comment
Share on other sites

ma refeream la @DRI@N, scuze.

vibratiile in volan sunt din multe cauze. inca exista mecanici care pt orice o baga pe aia cu discurile ovalizate si gata.

ps. experienta mea cu midocar e la fel de jalnica, de la achizitie si pana la ultima revizie. dar isi permiteau, aveau zeci de clienti. acum parca lucrurile nu mai merg asa de bine si unii mi-au spus ca sunt mult mai ok. se pare ca nu e asa. pacat ca in romania esti blocat cu garantia la anumiti dealeri. tot la nemti (tot despre bmw vorbesc), am vazut ca sunt recunoscute sute de service-uri, pe langa reprezentante. pacat ca nu stau la oradea :D

Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana la Passat B6 (3C) 1.9 TDI 105CP:

- Interval de schimbare a lichidului de fr
Link to comment
Share on other sites

Concluzia este clara : SE SCHIMBA PRIMA DATA LA 3 ANI si dupa aceea din doi in doi ani !!! Am avut o Bora 6 ani ... si n-am schimbat nici un lichid de frana si avea frane ...... Deci este o chestie comerciala !!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a recomandat un mecanic (destul de bun) sa nu-l schimb ca mai rau fac; indiferent de ce scrie la carte.

Link to comment
Share on other sites

daca mecanicul tau e bun la masini fara ABS atunci are dreptate in felul lui. Daca nu stie cum functioneaza astealalte cu ABS atunci sa puna mana pe carte si sa mai citeasca inainte sa dea sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sal ,

Ce marca de lichid de frana trebuie sa folosim la B6 ?

Si ce DOT ?

Multumesc .

-as mai adauga si cat intra 1 L? sau mai mult?

Link to comment
Share on other sites

-as mai adauga si cat intra 1 L? sau mai mult?

Nu mai stiu ce norma are lichidul de frana, dar pot sa va spun ca pretul de achizitie de la reprezentanta a fost in jur de 70-80 RON/l. 1 l este suficient.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Buna seara, vreau sa schimb si eu lichidul de frana la un passat b6, de care imi recomandati? si cam cat costa toata aceasta operatiune facuta ca la carte?

Link to comment
Share on other sites

Deci lichidul de frana la masinile cu ABS si Euro 4 trebuie sa fie Dot 4 si intra cam 1L. Mai greu e cu schimbatul la cele cu ABS, ca trebuie un dispozitiv special care face vacuum pe instalatie (nu stiu foarte exact cum functioneaza), ideea e ca nu se mai face aerisire la pedala si la fiecare etrier...

Nu faceti prin metoda clasica in fata si blocului ca nu e ca la Dacie!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

-l-am schimbat si eu dupa 4 ani jumate...dar frana era ca in prima zii ,am spus hai ca au trecut 2 ani ( eu ma incadram la schimbatul din 2 in 2 ) ..trebuia schimbat....

-m-am dus frumusel la midocar l-am schimbat si comparativ cum era inainte am o frana varza....cred ca tre sa il schimb iar , parca am pedala prea moale, cand pornesc masina parca e mai tare dupa cateva minute devine moale , tre sa il schimb iar sau ?... si uite asa in loc sa stau linistit am batai de cap..... din punctul meu de vedere daca ai frana nu tre sa il schimbi daca nu ai atunci merita incercat....

Link to comment
Share on other sites

Ba da, normal trebuie schimbat, pentru ca dupa cum se stie atrage apa din atmosfera, circuitul de frana este unul deschis (are contact cu aerul pe la busonul de umplere). Acum nu stiu daca trebuie schimbat la 2 ani care mi se pare un interval destul de mic, oricum depinde in ce tara esti, adica mai clar depinde de umiditea din tara respectiva. Efectele negative sunt in principal corodare instalatiei de frana si scadere punctului de fierbere a lichidului de frana. Eu personal l-am schimbat la 4 ani si arata destul de ok (bine avea ceva particule mici de rugina prin el) si o sa il schimb tot asa din 4 in 4 ani. Oricum, dupa ce l-am schimbat nu am observat nici cea mai mica schimbare a comportamentului franei, era la fel si inca e (are aproape 6 ani acum masina) cum era si inainte de schimb. Referitor la problema ta OviDU unde l-ai schimbat ?. Incearca sa aerisesti instalatia de frana, desi daca l-ai schimbat la reprezentatnta nu ar trebui sa fie nevoie de aerisire...

Link to comment
Share on other sites

-cred ca o sa ma duc in alta parte sa il schimb iar sau sa imi faca o aerisire...

-cum se face aerisirea e colplicat?:(

Link to comment
Share on other sites

Nu ai de ce sa il schimbi din nou, doar trebuie eventual aerisita instalatia (daca nu au facut-o), si oricum este normal ca in primii aprox 50-100 km de cand ti-ai schimbat lichidul de frana, sa ai frana mai elastica, deoarece acesta la randul lui trebuie sa isi capete prorpietatiile la capacitate maxima, iar acestea vin doar dupa cativa zeci de km de utilizare.

Link to comment
Share on other sites

Cum vine treaba asta ? Sa intelegem ca lichidul de frana se transforma ?

Edited by D@ny
Link to comment
Share on other sites

Da exact, lichidul de frana nu se roadeaza, nu e cum sunt placutele de frana sau cauciucurile .... Un lichid bun de frana trebuie sa faca in principal trei lucruri bune: Sa nu corodeze intalatia de frana, sa fie putin compresibil (desi cam toate lichidele sunt putin compresibile) si sa aiba un punct cat mai ridicat de fierbere. Cu timpul intra apa in el si asta elimina doua dintre lucururile care trebuie sa le faca lichidul de frana: adica protectia la coroziune si mai ales scade punctul de firebere pentru ca apa fierbe la 100 grade celsius. Acum vei putea face difernta intre un lichid nou si intre unu care a absorbit apa doar pe circuit, pentru ca la multe franeri temperatura lichidului creste destul de mult si se formeaza vapori de apa, care dupa cum se stie sunt sunt usor de compresat, deci vei ave o senzatie de frana elasitica. Asta se intampla si daca schimbi lichidul si nu aerisesti instalatia. Bine la reprezentata schimba lichidul cu un aparat care completeaza continuu in timp ce lichdul vechi este golit. Ca sa aerisesti franele e foarte simplu, la fiecare roata exista un surub de aerisire daca dai roata jos cred ca e foarte usor de vazut il desfaci si astepti pana iese ceva lichid pe acolo faci asta la fiecare roata si gata...

Link to comment
Share on other sites

On topic - Masina mea are 10 ani si nu cred sa fi fost schimbat niciodata, de 4 ani de cand e la mine nu am umblat si nici nu il schimb, are o culoare galbui inchis, fara urme de apa sau mizerie, franarea e buna, deci dupa cum spune colegul de mai sus in 10 ani sigur a a ajus la capacitatea lui maxima :))) , si se mentine acolo sus... drept urmare nu il schimb.

Link to comment
Share on other sites

drogas, faptul ca tu nu-l schimbi pentru ca are nus'ce culoare si pentru ca iti franeaza "bine" nu inseamna ca ai dreptate si nici nu te indreptateste sa le dai sfaturi la altii din moment ce nu cunosti fizica din spatele acestui concept. Aici discutam despre Passat B6, care foloseste un anumit tip de lichid de frana, masinile sunt dotate cu ABS si au o anumita greutate care solicita franele mai mult decat la astra ta (daca aceea e masina despre care zici tu ca franeaza bine). In plus, din anumite ratiuni explicate chiar si in acest topic, inginerii de la VW si nu numai au indicat schimbarea lichidului de frana la anumite intervale pentru a asigura buna functionare a sistemului de franare. simplu.

Link to comment
Share on other sites

@clau 75 - am citit multe "gogosi", "perle" u name it pe acest topic, iar tu ai scos una si mai si tare, tin sa te anunt ca exista ABS si pe opel, ... da si ei au descoperit apa calda si ce coincidenta se foloseste acelasi lichid de frana tip dot 4 ca la passatul tau din 2009, masina are undeva la 1385 de kg deci cu 200de kg mai putin ca la passatul tau, deci una peste alta te rog frumos nu mai fi ironic la adresa masinii mele, mai bine ai grija cu consumul de ulei, volant cu masa dubla si alte minunatii ingineresti de la VW , modul confort, pompa de motorina etc etc ...

Ca idee cunosc proprietatile acestui fluid, insa sa scrii ca mai sus ca lihidul de frana ajunge la proprietatile lui maxime dupa cateva zeci de km ..... :() e cale lunga.

Pentru o utilizare normala a masinii acest lichid de frana nu ajunge niciodata la punctul lui de fierbere si va fi cel mult caldut- incalzit de caldura motorului si nicidecum de o solicitare a franelor, acum treaba cu apa e destul de relativa, aici sunt de acord ca iarna si primavara e umiditate mai mare in aer si ca exista posibilitatea condensului, insa daca deschid busonul nu se observa nimic suspect gen mizerii la sprafata sau macar vreo picatura de apa...

Chiar as fi curios sa ne spuna cineva daca a vazut lichid de frana care sa aiba apa in el cand a fost schimbat ...

Deci inca odata ma repet- pentru o utilizare normala a masinii nu se intampla absolut nimic daca nu schimbati lichidul la 2 ani - din contra scutiti niste bani.

Edited by Drogas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!