Jump to content

Probleme ABS/ESP


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

dimanceacosmin

salutare, conduc un Passat 1,9 TDI, 85KW, variant, din 2000, motor AJM, cutie manuala;

am si eu o problema cu aprinderea martorului ABS pe bord, in sensul ca, in ultimele zile, cateodata, mi se aprinde martorul de ABS ai inca un martor, respectiv un semn la exclamarii, incadrat intr-un cerc, de culoare rosu.

mentionez ca trebuie sa-i schimb placutele de frana si discurile, ceea ce voi face in urmatoarele zile, insa doream sa intreb daca intai rezolv problema cu martorii de pe bord sau intai schimb discurile, placutele si apoi vad care este treaba cu martorii?!?

am citit unele topic-uri, in care se specifica drept cauza a aprinderii unor martori pe bord, acumulatorul descarcat. Inca nu am apucat sa verific bateria (ploua afara).

nu stiu sa citesc erorile, iar de o diagnoza rapida nu stiu unde sa apelez, la Porsche, oriunde in Bucuresti iti fac programare in cel putin 3-4 saptamani :blah:.

Am incarcat foto ca sa exemplific.

imi puteti da unele sugestii, multumesc!

post-1683-1244455963_thumb.jpg

post-1683-1244456056_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Incearca la un coleg cu VAG COM sau la Porsche Vest 1 ca te programeaza in ziua urmatoare :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu sa citesc erorile, iar de o diagnoza rapida nu stiu unde sa apelez, la Porsche, oriunde in Bucuresti iti fac programare in cel putin 3-4 saptamani :icon_cool:.

Am incarcat foto ca sa exemplific.

imi puteti da unele sugestii, multumesc!

posibil sa nu mai ai lichid de frana suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Am si eu o problema de 2 zile cand virez de volan dreapta mi se aprinde ABS si cand e aprins nu functioneaza. Daca opresc motoru si scot cheia se stinge, daca pornesc iara si merg cu ea se aprinde dupa un timp de mers singur. Cateaodata nu se aprinde deloc. Poate sa fie senzor ceva murdar sau iesit de la locul lui? :D Va multumesc !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica la roti senzorii (in fuzeta), sa nu fie cumva iesiti sau poate cablurile de legatura intrerupte. Eventual porneste motorul, cineva in masina sa urmareasca pe bord daca nu apare eroarea in timp ce alta persoana misca de cabluri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara o diagnoza nu o sa stii care e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema, era senzoru dupa dreapta fata cu firu intreupt si l-am inlocuit, am muncit sa scot senzoru vechi de mi-au sarit capacele :D pana la urma l-am scos bucati da s-a rezolvat problema e totul ok acum. Multumesc @mslo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
danieldinu01092006

am si o problema cu senzori abs si esp dupa ce pornesc motorul si rulez cu masina la prima frina mi se aprind senzori si nu se mai sting , asta mi sa intimplat dupa ce am avut probleme cu stopul pe frina si am schimbat contactul de pedala .cine sa mai lovit de asa ceva sa-mi raspunda si mie ,mentionez ca am un passat din 2003 1.9 tdi cel de 131 de cp

Modificat de c o s m i n
Quote inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca ai becul de frana ars. Schimba becul si vezi asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost becul, nu trebuia sa clipeasca semnul de bujii incandescente ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

In ultima perioada (cateva luni) am urmatoare problema la masina din semnatura: din cand in cand la franare, chiar si o franare usoara, se aude un zgomot asemanator cu cel care apare cand placutele de frana sunt uzate iar pedala se comporta ca si cum ABS-ul este in lucru desi poate fi vorba chiar si de o franare usoara deci nicidecum o franare care necesita ABS, dupa care imediat martorul de ESP se aprinde si asa ramane pana scot cheia. Ciudat e ca odata aprins martorul de ESP frana functioneaza normala fara nici un fel de probleme. In plus daca scot cheia nu neaparat se reseteaza si martorul de ESP. Uneori ramane asa pentru mai multe zile, apoi din senin nu se mai aprinde cand pornesc, pana la o noua situatie dupa cum am descris mai sus. Ce am observat: aceste lucruri se intampla de multe ori la franare in viraj, la o franare mai brusca iar in ultima vreme martorul de ESP se aprinde si ramane aprins chiar si fara sa franez, in mers mai ales la denivelari sau viraje.

Pana acum am facut mai multe diagnoze dar singurul raspuns competent a fost ca ar trebui schimbat un senzor care se gaseste sub volan (spirala), si care are rolul de a furniza informatii modulului de ABS/ESP, despre traiectoria masinii. Zilele astea merg sa fac o scanare si la o reprezentanta VW poate imi ofera mai multe informatii.

Orice sfat e binevenit!

Numai bine si drum liber,

Tinu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

In acesta seara am observat si eu o potentiala problema la ABS si anume:

masina, (un Passat B5 , 1.6 AHL) a stat in curte azi cu muzica pornita cam 2-3 ore (4 boxe, statie + subwoofer)

seara , cand sa pornesc mi-a tiuit de 3 ori si mi s-a aprins becul de la ABS, dar s-a stins imedia ce a pornit masina.

Acu banuiesc ca problema este ca n-a mai avut curent destul, dar intrebarea mea este daca afecteaza chestia asta ABS-ul, intr-o perioada mai lunga de timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a fost doar de la scaderea curentului in baterie si dupa 50 de porniri nu va mai aparea eroarea, aceasta(fiind deja stocata) se va sterge singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu o problema cu ABS-ul, se poate repara pompa de ABS cea din dreapta care te uiti la motor a ramas cuplat motorasul si bazaie intruna am scos mufa de langa el,si nu mai am ABS si nici ESP licare beculetul alte pericole intruna

la test a spus ca si limitatorul de la pedala ar fi defect are legatura sau ala a ramas cuplat si il alimenteaza cu tensiune intruna?

cu respect tjkas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tfkas

Inteleg ca i-ai facut o scanare cu vag com-ul. Cred ca ai primit mai repede ajutor daca ai posta erorile aparute. Switch-ul de frana stricat nu cauzeaza alimentarea continua a pompei de ABS dar poate cauza aprinderea becului de ESP (avarie instalatie electrica). Parerea mea e ca ai switch-ul busit, care e problema minora si comuna si ceva mai nasol la pompa de abs...pina nu pui erorile nu prea are cum sa te ajute nimeni.

In ultima perioada (cateva luni) am urmatoare problema la masina din semnatura: din cand in cand la franare, chiar si o franare usoara, se aude un zgomot asemanator cu cel care apare cand placutele de frana sunt uzate iar pedala se comporta ca si cum ABS-ul este in lucru desi poate fi vorba chiar si de o franare usoara deci nicidecum o franare care necesita ABS, dupa care imediat martorul de ESP se aprinde si asa ramane pana scot cheia.

senzorii care citesc viteza rotilor? Fa-le un diagnostic in mers si vezi viteza pe fiecare roate sa nu fie aiurea - sau toate 4 sa fie nerealiste fata de viteza curenta.

Ciudat e ca odata aprins martorul de ESP frana functioneaza normala fara nici un fel de probleme.

adica ok, ai inclusiv ABS-ul sau ESP si ABS sunt off?

Pana acum am facut mai multe diagnoze dar singurul raspuns competent a fost ca ar trebui schimbat un senzor care se gaseste sub volan (spirala), si care are rolul de a furniza informatii modulului de ABS/ESP, despre traiectoria masinii.

ai facut de curand geometria la roti, sau schimbat ceva pe la directie/roti de dimensiuni diferite intre ele - poate e necesara doar o recalibrare a esp-ului - sa stie care este pozitia inainte..

uite procedura daca este cazul..dar din ce zici pare ca masina nu mai stii care e "drumul drept" - poate fi nevoie de o recalibrare sau in senzor busit..care numai vag comul stie :D

nu zic ca asta e problema..dar merita incercata, simptomele cam asa sunt - http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html

Modificat de _ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut

Mersi pentru sfaturi. Recent am facut o noua diagnoza la Quark Timisoara dealerul VW din zona iar eroarea aparuta a fost la senzorul de ESP de la roata dreapta fata. Din ce spuneau ei, senzorul e chiar zgariat sau crapat, probabil de la o schimbare de burduf planetara sau cand am pus kit-ul de directie. Dar tot ei m-au anuntat ca nu e 100% sigur ca asta va rezolva problema.

Din pacate nu am cum sa fac teste in mers decat daca gasesc pe cineva care sa vina cu mine si sa faca diagnoza. Sau ar trebui sa cumpar una...just in case...

revin cu detalii dupa ce schimb senzorul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca sunt colegi cu laptop si interfete de diagnoza - eventual du-te la o intilnire vwforum sigur gasesti pe cineva care sa iti faca o diagnoza in mers. Vad ca zici ceva de schimbat kitul de directie - ce include ala? - daca se umbla la elementele directie trebuie recalibrat ESP - spirala aia de care vorbesti, de sub volan, e folosita de esp ca sa stie cand mergi drept (tii volanul drept). Daca ti s-a schimbat pozitia volanului cand merge drept, trebui recalibrat altfel el o sa creada ca mergi drept si tu de fapt faci usor dreapta/stanga - si o sa inceapa sa ia masuri de corectare a directiei gen franarea rotirlor selectiv - pina se prinde ca bate campii si se deconecteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tfkas - incearca sa intri pe modulul ABS sa dai un output test pe actuatorii de pe modulul ABS . Ma gandesc ca o auto-purjare a pompei de ABS ar putea remedia blocajul asta .

..nu stiu, zic si eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok merci dukku

iar pt. ionut

am scanat cu VAG-ul si a iesit urmatoarele

1= 00301 ABS return flaw pump V39

2= 00526 break light switch-F

3= la clima, 01299 diacnostic interface fort data bus J 533

4= supapa turbina P 1549 super chearger wasteragete soleaid A

cu respect pt. timpul acordat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1= 00301 ABS return flaw pump V39

- nu stiu cum se rezolva asta, din pacate

uite niste linkuri aici

http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=268518

http://s2central.net/abs_05_dtc.html

si niste definitii

"Return Flow Pump Relay - Also resides beneath the cover on the electro-hydraulic unit. This is a standard 40A relay which is activated by the ABS control module to provide flow of brake fluid through system when necessary. As its name suggests, the purpose of this relay is to provide voltage feed to the return flow pump when activated by the ABS control module. Notated as J105 on the schematic" de aici

2= 00526 break light switch-F

- una bucata switch de schimbat - scapi ieftin

3= la clima, 01299 diacnostic interface fort data bus J 533

- irelevant pentru problema ta, acum

4= supapa turbina P 1549 super chearger wasteragete soleaid A

cu respect pt. timpul acordat :)

Ia legatura cu userul cipos. El se ocupa de turbine si alte distractii de genul asta si chiar se pricepe.

Pentru eroarea 1 si 3, vezi ca e un topic cu erori de VAG-COM. Poti posta acolo poate te ajuta cineva.

L.E. adaugata definitie pentru return flow pump relay.

Modificat de _ionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, din cand in cand, destul de rar, mi se aprind in bord becurile de avarie si ABS? Careva vreo idee??? Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai testat masina pe vag com sa vezi vreo eroare. Ai vreun contact imperfect pe undeva. Daca vrei ne uitam la ea intr-o dupa amiaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

revin asupra problemei mele cu alte indicii

1) am dat switch jos si l-am masurat nu e stricat, are un circuit inchis, adica cand e apasat in capul unde actioneaza pedala e inchis (trece tensiune prin el)

2) iar al doilea e deschis adica nu trece curentul prin el, trece cand eliberezi capul in care inpinge pedala,(apesi pedala si se inchide ...trece curentul prin el)

cat despre sigurante sunt bune

si ce am mai observat e faptul ca iera switch scos (nu iera montat si nici mufa lui conectata la el)am bagat mufa de la ABS si tot mergea continuu

care are idee ce poate fi sunt deschis

cu respect tjkas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:offtopic:

problema rezolvata

am schimbat unitatea ABS cea veche era blocata in ea nu stiu unde precis dar circuitele alea nu se mai pot repara,mai tre codul bagat la cea noua, zilele astea o rezolv :offtopic:

Modificat de tfkas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,

acum 3 saptamani mi s-a aprins ABS si ESP in bord si franele erau beton. ca sa franez trebuia sa pisc usor frana ca altfel se blocau rotile.

am pus testerul si am gasit eroare in modulul ABS cum ca contactorul de stopuri frana este defect.

l-am schimbat si a disparut eroarea dar masina a inceput sa mearga putin infranat si asta nu mereu.

acum 2 saptamani am plecat la mare, comutatorul schimbat cu altul nou.

pe drum mi se aprinde spirala de motor si clipoceste.

opresc, pun testerul si surpriza, pe engine apare aceeasi eroare ca pe ABS cu contactorul

masina se simtea ca merge infranat

consumul a crescut la peste 8 %

la un moment dat se aprinde si martorul ESP

in testare apare aceeasi eroare si la ABS.

contactorul frana defect

curios luminile pe frana sa aprind toate si fara probleme

Am fost la service si oamenii au constatat ca roata stg fata si dr spate sunt infranate.

Pe langa faptul ca discurile sunt uzate peste limita si placutele cu senzori sunt cam tocite, cilndrii de la etrierele respective se misca foarte greu.

problema nu este in permanenta.

Credeti ca este calculatorul ABS ?

Cei de la service zic ca nu ar fi contactorul defect din moment ce se aprind becurile din spate.

ce ma sfatuiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!