Jump to content

Ciudatenie indicator nivel benzina Ibiza


DRE
 Share

Postare recomandată

Am observat un comportament ciudat al indicatorului de benzina pe Ibiza... Ma intorceam de la mare, mai aveam un sfert din rezervor plin si la un moment dat s-a auzit bipul din bord care m-a atentionat ca se termina benzina si s-a aprins becul galben. Destul de nasol, caci eu imi calculasem ca imi ajunge pana in Bucuresti, intrucat mai aveam putin de parcurs. Deoarece in drum nu era nici o benzinarie mai de "marca" (OMV, Petrom ,LUKOil, MOL etc), am pus de 100.000 de la una "Castrol" care nu-mi inspira deloc incredere, mai mult, cel care alimentase inaintea mea tot de 100.000 pusese, ceea ce spune multe. Probabil aia e o benzinarie pt disperati :D . Am alimentat cam 3 litri; cand am pornit motorul, indicatorul se apropiase de jumatate. :D Apoi, in Bucuresti, tot asa, s-a aprins dintr-o data "galbenul" de la un sfert de rezervor, chiar cand sa ajung acasa. Am parcat masina si a doua zi programasem primul drum pana la benzinarie, convins ca benzina mi se va termina. Dar a doua zi de dimineata, am pornit motorul, a bipait, s-a aprins galbenul, apoi a trecut iarasi la "sfert" :D Nu mai stiu ce sa cred... probabil ca atunci cand ma intorceam de la mare daca trageam pe dreapta si opream motorul, apoi il reporneam imi indica iarasi un sfert de rezevor :D A mai patit cineva ceva asemanator? E normal sa faca asa? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    10

  • SORAN

    8

  • X-Ecutor

    5

  • DRE

    5

Top Posters In This Topic

La mine la 1 sfert se aprinde becu si piuie am inteles ca mai ar fi cam 10 litri de benzina ,la ce spui tu acolo e cam ciudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... asta ziceam si eu... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu parca vazusem in cartea masinii ca scrie ca la aprinderea becului galben mai ai cam 7l... ceea ce e un pic mai jos de sfert

eu am testat (de nevoie) si cam asa e; am mai mers vreo 40km dupa ce s-a aprins becul pana am alimentat si mai mergea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Nu mai stiu ce sa cred... probabil ca atunci cand ma intorceam de la mare daca trageam pe dreapta si opream motorul, apoi il reporneam imi indica iarasi un sfert de rezevor :P A mai patit cineva ceva asemanator? E normal sa faca asa? :P

:P Ar trebui sa mergi la service sa-ti schimbe sonda litrometrica care sigur a inceput sa-ti faca figuri. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmm.. Ce nasol! Si la service oare cum le demonstrez ca e stricata sonda (daca e cazul)? Fac teste cu rezervorul aproape gol? Oare VAG-COM nu depisteaza defectul sondei litrometrice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a aprins ieri galben, am mai mers vreo 20 de km am venit acasa am bagat masina in garaj ( care este in panta aprx 45 de grade) si azi dimineata nu s-a mai aprins ledul galben si am mai mers vreo 15 km pana s-a aprind din nou.

Nu stiu ce sa zic.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmm.. Ce nasol! Si la service oare cum le demonstrez ca e stricata sonda (daca e cazul)? Fac teste cu rezervorul aproape gol? Oare VAG-COM nu depisteaza defectul sondei litrometrice?

<{POST_SNAPBACK}>

dre, te-ai uitat in carte, ce zice? cati litri mai ai dupa aprinderea becului (m-as uita eu acum dar sunt la serviciu :P )

OT - bine ai revenit, x-ecutor, ca ti-am simtit lipsa zilele astea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat si m-am tot gandit de ce nu mi s-a mai aprins ledul dimineata......cred ca e de vine rezervorul de "rezerva" :P . E posibil sa se fi transferat dintr-un rezervor in altul can am coborat rampa la garaj? :P

@pinkzone: ce sa-i fac serifu...ma plimb cu masina peste tot cu serviciu asta. Luna viitoare o sa fac min 2000 de km cu ibiza prin afara tarii :P , sper sa ma "tina'; cand ma intorc fac un jurnal de calatorie despre motorul 1,2 la drum lung. :P

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dre, te-ai uitat in carte, ce zice? cati litri mai ai dupa aprinderea becului (m-as uita eu acum dar sunt la serviciu  :) )

OT - bine ai revenit, x-ecutor, ca ti-am simtit lipsa zilele astea  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Inca nu am cartea... Trebuie sa ma duc sa o iau :) Care e ideea cu rezervorul de rezerva? Asta poate fi explicatia. Probabil ca transfera numai cu motorul oprit? :blink: Am mai citit despre el si cand am facut plinul am vrut sa il umplu si pe ala dar... :huh: ma cam grabeam si nu am insistat. Poate ca oi fi reusit fara sa vreau, pana la urma, deoarece mi s-a parut ca am bagat cam multa benzina... Placebo? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Inca nu am cartea... Trebuie sa ma duc sa o iau :(  Care e ideea cu rezervorul de rezerva? Asta poate fi explicatia. Probabil ca transfera numai cu motorul oprit?  :P  Am mai citit despre el si cand am facut plinul am vrut sa il umplu si pe ala dar...  :P  ma cam grabeam si nu am insistat. Poate ca oi fi reusit fara sa vreau, pana la urma, deoarece mi s-a parut ca am bagat cam multa benzina... Placebo?  :(

<{POST_SNAPBACK}>

am patit-o si eu ieri; la oprire aveam 1/8 si la pornire aveam spre 1/4; spre 1/4 e mai aproape de adevar, ca tocmai ce i-am pus benzina acu' trei zile (mai aveam foarte putina si am si pus putina)

o avea vreo glanda si "secreta" benzina peste noapte :P

presupun ca are un prag sub care iti arata mai putina benzina decat ai, ca sa te faca sa mergi sa pui si sa eviti 1) impuritatile si 2) pana prostului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si mie mi se pare ca sta foarte mult la 100% si dintr-o data te trezesti cu indicatorul la sfert si imediat cu becul de avertizare aprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pana acum, stiam ca daca umplu rezervorul la maxim (inclusiv rezerva), acul indicatorului de benzina se ducea la maxim si cam dupa un consum de 18-19 litri incepea sa se miste (ajungea de exemplu la urmatoarea *** care este mai subtire decat cea de maxim la un consum de 27-28 litri...nu mai spun ca in momentul in care acul este fix pe mjloc, consumul este de aprox. 35 litri dar asta e alta discutie).

La ultimele 2 plinuri, din care primul dintre ele inclusiv rezerva (cel de-al doilea fara rezerva, asta insemnand o diferenta la pompa de aprox 11,5-12 litri), acul nu vrea sa se mai duca la maxim, el stand aproape tangent la linia ce ipotetic arata maximul (variind , functie de inclinatia masinii in panta , cu mai putin de 1 milimetru in stanga sau in dreapta, dar tot neatingand maximul de pana acum 1 saptamana). Care sa fie cauza? Ati mai patit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Sa nu mai umpli niciodata rezerva ca nu e bine. Ea are alt scop. iti scriu mai incolo cand am timp care este acesta.

2. Incearca sa urci niste pante cu masina daca nu-si revine dupa asta , eu zic ca ti s-a dus acel "plutitor" din rezervor. Sau a iesit din locul lui. Nu poti sa-ti dai seama decat dupa ce il verifici. Sa nu umbli la el dca nu ai mai facut-o pana acum pt ca e posibil sa-l strici de tot. Mergi la service mai ales daca mai ai masina in garantie. Revin mai tarziu cu rezervorul de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Sa nu mai umpli niciodata rezerva ca nu e bine. Ea are alt scop. iti scriu mai incolo cand am timp care este acesta.

2. Incearca sa urci niste pante cu masina daca nu-si revine dupa asta , eu zic ca ti s-a dus acel "plutitor" din rezervor. Sau a iesit din locul lui. Nu poti sa-ti dai seama decat dupa ce il verifici. Sa nu umbli la el dca nu ai mai facut-o pana acum pt ca e posibil sa-l strici de tot. Mergi la service mai ales daca mai ai masina in garantie. Revin mai tarziu cu rezervorul de rezerva.

.... mersi de sfaturi, nu mai e nevoie sa revii cu rezervorul de rezerva , am priceput ideea.

Iar legat de garantie... tocmai am iesit de 1,5 luni. O s-o rezolv mai prin martie cand o ma duc sa schimb uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu e mare necaz cu "plutitorul" respectiv. Se poate repara f ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa umplerea rezervorului incorect a acelui spatiu impropriu numit rezerva) duce la deteriorarea canistrei cu carbune activ si a unei valve de control. Nu este bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te si aici, aceiasi discutie, bine documentata (referitoare la rezerva.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Exact asha am patzit si eu la mare .Aveam rezervorul plin dar cand am pornit mashina s-a aprins beculetzul care ma atentziona ca nu mai era deloc benzina.M-am gandit ca mi-au furat-o lovelarii din constantza , dar a revenit la normal dupa cateva minute.;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am patit-o si eu asta vara dupa drumul de intoarcere de la mare. obisnuiesc sa pun benzina de 300.000 rol iar cand am fost la mare am facut plinul si tot asa imi indica aiurea nivelul de benzina. am amanat vizita la service si dupa o aproximativ o saptamana a revenit la normal cum de altfel merge si acum, dupa 6 luni :)) :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu am observat ca nu prea este liniara scaderea nivelului de combustibil aratata de indicator. Adica primul sfers se duce mai greu decat celalate. Primul sfert ma tine peste 100 de km (in Bucuresti) al doilea cam 100, al treilea vreo 80 si mi se aprinde becul (deci mai raman 7 litri) deobicei cand am in jur de 350 km. Mentionez ca nu bag niciodata benzina in "rezerva".

P.s. cred ca se poate unii threadul cu asta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9924

Modificat de fia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sa readuc in discutie aceasta problema. Am patit-o si eu fix ca in descrierea din primul post. Eu vad lucrurile in felul urmator: Atunci cand masina sesizeaza la un anumit nivel de benzina ca mai sunt aprox 7 litri iti aprinde pe bord martorul si te avertizeaza sonor, insa daca se produce o variatie scurta datorata de miscarea lichidului in rezervor sistemul ar trebui sa ramana constant si sa nu indice instantaneu diferenta adica daca i se pare ca e mai multa benzina sa stinga becul si dupa ce nivelul isi revine sa bipaie din nou... eh lucrurile la mine nu se mai intampla asa, adica stau la cate un semafor si martorul se stinge si se aprinde cu sunetul de rigoare de 2-3 ori. Nu se intampla tot timpul dar se intampla cand ajung aproape de rezerva. Am ajuns la mufa sistemului de masurare a nivelului din rezervor dar m-am blocat ca nu am reusit sa desurubez acel inel de plastic care tine tot ansamblul. La voi cum s-a rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca acel bec este doar de avertizare si nu cred ca este f exact adica poate sa mai aiba 7l 10l sau 5l. cel mai bine la aprinderea lui tragi pe dreapta opresti motorul si il pornesti iar daca becul este iar apris inseamna ca ai sub 7l daca se stinge esti peste (asta in cazul in care vrei sa fi mai catolic decat papa) la mine cand se aprinde becul vede alimentare mai ales ca nu e bine sa mergi cu rezervolul gol mult timp (asta nu stiu daca mai e valabila si acum stiu ca la dacii se strangea mizerie si tragea tot felul de tampenii de pe fund)

referitor la liniute eu merg pe sferturi 1~40l pana la aprinderea becului ( atata bag eu full mai merg 1-2l da nu ma mai chinui si fara a baga in rezerva) 3/4=25l pana la aprinderea becului (asta verificata de mine) 1/2~15l (aici rog sa ma ajute cei care stiu da eu cred ca asa e )pana la aprinderea becului iar la 1/4=3l pana la aprindere (cred nici aici nu stiu dar dupa niste calcule cam asa ar tr sa fie) asa se si explica de ce prima linie se duce cel mai greu pt ca are cu 33% mai mult decat celalalte :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vistor interesant calcul ai facut acolo :D.

Becul se aprinde cand in rezervor mai sunt aprox.7l (scrie in carte; aprox. presupun ca inseaman 7 +/- 1, diferenta mai mare nu trebuie sa fie). Masina mea avand in vedere ca e un 1.4 benzinar cu aia aprox.7l mai merge vreo 70km (testat de mine). La plin intra putin peste 40l. In carte spune ca ar intra pana in 45. Eu nu am atins limita asta, de obicei bag in jur de 43, duminica am bagat 43,x.

Cat despre indicatorul respectiv el se aprinde atunci cand depisteaza aceasta cantitate, dar daca masina se afla cumva in panta si apoi dupa o distanta x (pe care nu o cunosc) observa ca totusi cantitatea din rezervor ar fi mai mare se stinge. Am patit si eu asta cand o las parcata in panta. La pornire se aprinde, dar dupa cateva sute de metrii de mers pe drum drept isi revine daca este mai mult.

EU insa am alta PROBLEMA. Plutitorul se ce mama lui se afla acolo de misca acul de la benzina mi se pare ca ar fi defect. Ciudat de multe ori cand bag contactul o ia razna. Se misca in sus si-n jos de capul lui. Se opreste la o valoare complet diferita decat cantitatea din rezervor (ex. se aprinde becul ca mai sunt 7 l , eu cunosc aceasta treaba avand in vedere ca am bagat kde 200 si am ceva km, dar el indica peste full). :huh: cam prostalau.

Care spuneti ca ar fi problema si cum se poate remedia??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!