Jump to content

Motorizare 1.6 AEE


uadiv
 Share

Postare recomandată

Pai ma tot uit in Autodata si vad ca daca se manifesta numai la rece era un simptom care trimitea direct la senzorul de pozitie al clapetei (ala de care zic sa-l cureti). Dar si asa in general daca sta relantiul prea jos tot acolo duce.

Ideea este ca daca senzorul asta trimite informatii eronate la ECU despre pozitia clapetei, asta da comanda motorasului pas cu pas sa o mai inchida/deschida (cred ca in cazul tau o inchide prea mult) si de aici problemele.

La fel se poate intampla si daca nu este adaptata clapeta

Cred ca merge faza cu bornele, este pe aici pe forum descrisa procedura. Eu asa am facut la amicul de care-ti povesteam pt ca nu am stiut cum sa fac cu vagcom-ul.

Uite ca am gasit procedura

http://vwforum.ro/topic/1456-reset-adapt-ecu-clapeta-acceleratie/#entry62163

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE POT SA ITI SPUN E SA AI O SEARA MINUNATA SI ITI MULTUMESC PT TIMPUL ACORDAT PA PA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am umblat putin la avans acum imi merge bine cand se incalzeste apa, la rece sta ce sta si moare daca nu o tin din acceleratie dar la cald merge ok si turatia sta undeva la 650 asta cu furtunasul de vaccum scos cand il bag nu sta nici 3 sec si moare daca nu o accelerez nu stiuce sa mai cred ce ar pute-a avea vorbesc de vaccumul de la admisie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul ala foloseste la urmatoarea treaba: foloseste vacuum-ul creat in galeria de admisie pentru pompa servofrana (pentru amplificatorul fortei de franare).

Prin urmare cand il scoti pe de o parte iti intra mai mult aer pe admisie (atentie ca este aer nefiltrat si-ti poate face probleme la motor), iar pe de alta eficienta franei va scadea (sunt patit cu asta: din cauza unui furtun de vacuum crapat am pocnit o masina pt ca nu s-a oprit asa cum stiam eu ca trebuie :blackeye[1]: ).

Cu avansul cred ca ai pacalit-o putin fara a remedia problema.

Ideea este urmatoarea: ECU modifica pozitia clapetei (deci cantitatea de aer admisa) in functie de semnalele primite de la mai multi senzori:

- senzorul de pozitie al clapetei (ala de care ziceam sa-l cureti)

- senzor de clapeta inchisa (ii mai zice si contactul de ralanti)

- senzor temperatura lichid racire

- senzor temperatura aer

- senzor presiune galerie admisie

- debitmetru (nu stiu sigur daca are dar poate fi)

- sonda lambda

Dupa cum vezi oricare din senzorii astia da o informatie eronata si ECU prin motorasul pas cu pas modifica pozitia clapetei in mod eronat si automat vei avea mai mult sau mai putin aer in admisie

Fa o incercare: cand sta la ralanti porneste toti consumatorii de pe masina (faruri, ventilatoare etc) si vezi ce se intampla cu ralantiul. Daca ramane constant atunci se pot elimina senzorul de pozitie al clapetei si motorasul pas cu pas

Toti ceilalti senzori se pot verifica cu putina indemanare, ceva cunostinte de engleza si un instrument de masura, daca esti amator iti trimit documentatie pentru asta (le-am mai pus pe aici pe vre-un topic dar cred ca nici eu nu sunt in stare sa le mai gasesc :icon_cheesygrin: )

Pana una alta ai mai jos un link de unde sa descarci manaulul in limba romana si inainte de a te apuca de orice iti recomand sa -l citesti, este foarte interesant iti garantez

http://fastupload.rol.ro/e31c2702bd6f452601f899e68d0b68c4.html

Spor la citit si cand ai nelamuriri scrie aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt efortul depus ce vreau eu sa zic e ca nu de acel furtun de vaccum e vb este langa el, unu mic care merge in rampa de injectie

Modificat de danyelos12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta se cam schimba datele problemei.

Daca este furtunul indicat cu sageata de mine, atunci ala este infipt in regulatorul de presiune al combustibilului. In cazul asta s-ar putea sa nu ai presiune suficienta de combustibil. Practic cand scoti furtunul regulatorul da presiunea la maximum.

Daca poti fa o verificare a presiunii in rampa de admisie. Cu motorul la ralanti cu furtunul scos trebuie sa fie 3 bari, cu furtunul bagat 2.5 bari iar dupa ce opresti motorul dupa 10 minute trebuie sa fie minim 2 bari. Ma gandesc ca orice mecanic ar trebui sa stie sa faca asta, si dupa verificarea asta chiar daca nu este de aici problema macar stai linistit ca pompa de benzina si regulatorul sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da de ala e vb,am sa verific presiunea in rampa pompa e noua si e verificata dar in rampa nu am verificat presiunea poate sa fie eventual regulatorul de presiune

oricum iti multumesc mult pt tot esti un mare domn o seara placuta

am sa revin sper cu noutati in bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare cu VAG COM 11.11 si mi-a dat 3 erori.

Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III

Scan: 01 02 03 08 12 15 25 41 56

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 032-906-030-AEE.lbl

Part No: 032 906 030 K

Component: MARELLI 1AV 2012

VCID: 1221CBEC5E749EE

3 Faults Found:

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00530 - Throttle Position Sensor (G88)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00609 - Ignition Output 1

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

Ce imi recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut la toata lumea mi-au prins bn sfaturile unora dintre voi si mai ales ii multumesc lui lupo_bv pt timpul acordat ce vreau sa zic e ca am scapat de o grije am scapat de golf si ma simt tare usurat am scapat de probleme intr-un cuvant am devenit posesorul unui bmw 318is coupe

inca o data multumiri si sa auzim numai de bn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,am si eu o problema,adica initial imi fructua foarte mult relantiul,intre 600-2000rpm,i-am schimbat motorasul pas cu pas,vreo 3 saptamani a mers ok (aproximativ 1500 km), iar de vreo 3-4 zile relantiul sta constant intre 1200-1500rpm,cum am are el chef,mai exact cum o pornesti asa sta tot drumul,ce ar putea fii?

Vreun senzor?

Multumesc anticipat!

Modificat de alex_87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la rece relanti nu trece de 1100-1200 deci senzori ar cam fi exclusi, verifica carnituri si furtunae , cred ca ia aer fals pe undeva.

scuze pentru tastatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai degraba e vb de vaccum cand face asa la relanti vezi vaccumul care duce in rampa de injectie furtunasul acela mic si ar fi posibil si sonda lambda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua tuturor...am si eu o problema cu un Golf 3 An 1996 tip motor AEE... Imi tremura la relanti si imi oscileaza turometrul cateodata scade si in 300 de turatii...am dat cu spray de contacte la maj mufelor si incepuse sa mearga mult mai bine...mai tremura dar foarte putin...acum am aceeasi problema...nu mereu oscileaza turometrul...cand aprind farurile oscileaza f tare ca si cum iar lua din putere...si imi mai moare si motorul...va rog sa ma ajutati daca se poate...scuze daca nu am postat corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica incarcarea alternatorului si alternatorul cu totul sa nu aiba si rulmenti gripati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine sa verifice si asta dar nu cred ca este de acolo (ar trebui sa se auda huruit sau sunete suspecte din zona alternatorului).

Cred ca problema este din corpul clapeta, mai exact ori senzorul de pozitie a clapetei este murdar si ECU primeste informatii eronate ori motorasul pas cu pas nu mai face corectia necesara atunci cand sunt consumatori suplimentari si trebuie sa corecteze amestecul.

Poti desface capacul negru de la corpul clapeta si sa cureti senzorul de pozitie a clapetei (este in fapt un potentiometru - ca o potcoava cu grafit pe ea- sub elementul ala care are ca un arc de ceas, vezi poza) cu un betisor cu vata pentru urechi si cu alcool sanitar. Mai pui eventual un strop de ulei de mecanisme fine sau vaselina siliconica pe rotitele alea dintate si cam atat prin zona asta, mai mult nu cred ca ai ce-i face.

Dupa aia faci o adaptare a clapetei macar cu borna scoasa (vezi ca este postata pe undeva procedura) sau cu vagcom-ul.

Daca dupa asta nu merge atunci trebuie investigatii mai serioase, probabil vre-un senzor nu mai este in mintile lui, sau un contact imprerfect, un vagcom te-ar ajuta mult.

post-40889-0-45374300-1352134885_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatie Lupo...o sa incerc astazi ce mi-ai indicat sa fac...si eu cred ca e din clapeta de acceleratie ca dimineata cateodata nu mereu cand pornesc masina se tureaza foarte tare 3000 rpd dupa care trebuie sa o accelerez sa isi revina...dupa ce isi revine incepe sa tremure...posibil sa traga aer fals? Mentionez ca eu nu am tot sistemul pentru filtru de aer am doar capacul care vine pe clapeta restul nu am "trompetica" aia care vine langa aripa...posibil si de la asta sa faca figuri?ieri cand am verificat bujiile am rupt putin mansonul la o fisa ca am scoso cu patentul e posibil sa prinda curent? Ca dupa ce le-am verificat a inceput la mers sa intrerupa:( Va multumesc pt intelegere si ast un raspuns.P.S daca as cumpara alta clapeta de acc e scumpa second?

Multumesc denismoc o sa iau in considerare si informatia ta

Am uitat sa va spun ca mi se incalzeste si un releu din tabloul de sigurante primul releu din dreapta...e grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca releul se incalzeste ar fi bine sa il schimbi. Exista rezistente de contact pe lamele si va deceda in curand. Clapeta de acceleratie sh este undeva intre 300-400 lei, noua se duce in dublu. Daca una din fise este desizolata atunci trebuie sa o schimbi, pentru ca in zona aia, mai ales cand este umiditate mare afara, conturneaza izolatia si ai pierderi de scanteie de pe bujie. Faptul ca nu ai si restul pieselor de la capacul de la filtru va fi resimtit cand vor fi temperaturi mici si foarte mici. In acea "trompeta" se afla o clapeta actionata de un bimetal care dirijeaza admisia aerului de afara cand este cald, si de pe galeria de evacuare, aer cald, cand este foarte frig. Faptul ca iti sta turata in 3000 rpm la pornire poate fi din clapeta de acceleratie. Aici trebuie sa scoti clapeta si sa o cureti, desfaci capacelul negru de pe ea asa cum zice lupo_bv, mare grija sa nu faci nici o modificare in interiorul acesteia, cumpara un spray de curatat discuri de frana si ferodouri si da din abundenta inauntru. In timp ce dai cu spray sa actionezi clapeta din ax pentru a culisa pe banda de grafit sa se curete bine, vezi ca trebuie sa faci in asa fel incat sa actionezi si celalalt contact actionat de motorasul clapetei dar cu mare atentie sa nu mai atingi si altceva in interiorul acesteia. Acesta culiseaza pe o alta banda de grafit. Sa ai mare grija sa nu modifici nimic in interiorul clapetei si sa o cureti bine si pe acolo pe unde intra aerul in motor. La final sa ii faci o adaptare cu vag com. Mie , tot la AEE, nu mi se adapteaza clapeta niciodata prin metoda clasica cu scoaterea bornelor la acumulator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi intrerupe in mers acum...daca merg cu a2a a3a si merg relax sa fie din cauza fiselor?de ieri imi face figuri dupa ce am curatat bujiile :(sa fie din cauza ca am ciupit cauciucul dp o fisa? E nasol ca nu este nici un mecanic cunoscator in Bacau sa merg sa se uite la masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumpara un spray de curatat discuri de frana si ferodouri si da din abundenta inauntru

Eu parca nu as folosi asa ceva pt ca sunt destul de agresive si pe termen lung s-ar putea sa dauneze (am vrut de exemplu sa sterg de negreala manerul unei chei clichet cu spray de curatat carburatoare(stiu ca nu este acelasi lucru cu cel de curatat frane, dar tot pe acolo) si am avut surpriza neplacuta sa constat ca a dizolvat-o).

Cred ca niste alcool izopropilic (se gaseste la magazinele de electronice), eventual alocool sanitar, spray de contacte sau un WD40 in cel mai rau caz ar fi suficiente.

Probabil ca este din fisa, vezi daca la intuneric bezna se vad ceva descarcari pe acolo. Daca asta este cauza atunci si starea bujiei ar trebui sa fie diferita de a celorlalte (afumata din cauza scanteii insuficiente). Atentie cand scoti bujiile sa nu le scoti cu motorul cald pt ca strici filetul din motor si este nasol. Si cand le pui la loc sa nu fortezi sau sa le strangi peste masura pt ca risti acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spray pentru curatat discuri de frana am folosit pe ambele clapete de care dispun, si le folosesc alternativ. Nu am nici o problema iar ideea este data de mecanici care fac acelasi lucru chiar si la clapete de generatie mai noua. Sprayul respectiv nu este acid si nu ataca nimic , este ca si spray-ul pentru contacte, curata si se evapora repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...am schimbat fisele de la bujii si am curatat si bujiile...faza cu filetul cu motorul cald nu o stiam...o sa tin cont deacum...faza e ca am schimbat fisele...merge "bine" acum..dar imi oscileaza foarte tare turometrul...si mai imi da cate un sut asa in mers motorul in a3a a4a...faza mai naspa care nu o cunosc este ca dimineatza cand pornesc masina si vreau sa accelerez merge cam intrerupt pana se incalzeste motorul...dupa nu mai am treaba oare de la ce sa fie? ....o sa fac si faza cu la intuneric sa vad daca fura curent pe undeva...am uitat sa va mai spun ca a3a fisa daca o scot cu motorul pornit ma curenteaza de ce? si am schimbat si capul fisei si "cotul" ala de la fisa si tot degeaba...ma curenteaza dupa care moare motorul...doar la a3a fisa cand o scot moare motorul...la celelalta nu...si nu ma curenteaza...astept un raspuns...Va multumesc pt intelegere!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificati evacuarea sau sasxafonul daca avet gaura sau fisura inainte de sonda lamndau sau catalizator.mie din acea cauza imi oscila,si de multe ori cind eram oprit in intersectie la semafor aproape imi murea motorul.am avut gaura inainte de sonda si linga catalizator.am pus-o pe tester si mimic nu dadea.am rezolvat-o cu pasta de lipit luata di kaufland11 lei si de atunci este ok.verificati si voi toata toba si in special inainte de sonda si intre sonda si catalizator.daca e inainte de sonda primeste aier fals si sonda da comenzi gresite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!