Jump to content

Lipsa putere


popi3333
 Share

Postare recomandată

Daca a fost o perioadă in care nu a avut vacuum este de așteptat ca geometria sa se ancraseze. Soluția ar fi curățarea acesteia. Ar fi bine să găsești un service specializat in turbine care să pună diagnosticul și să se ocupe cap-coada de problemă cu garanție. Așa daca un service o demontează și altul o curăță daca ceva nu merge bine o să arunce vina de la unul la altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna din nou am sa atasez cateva poze cu codurile de eroare legata de problema mea, dar cel mai tare mar ineresa cel legat de poarta CAN cum e de rezolvat si cat e de important aceste coduri va multumesc

313107658_3368198926820789_5921376283652789538_n.jpg

312974193_5582276675204410_6468435258399825466_n.jpg

312814742_647631093394494_6896380680131167215_n.jpg

313114274_793317088613788_5750839822902406823_n.jpg

despre acest cod vorbeam 01044 modul comanda codare incorecta si valorile injectoarelor pe cilindri nu cred ca sunt ok 

313041287_677249854020324_1809202903797577113_n.jpg

313023548_1164410590826327_83959273461052116_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, sunt in cautarea unor sugestii privind problema pe care o am la masina din profil, deoarece la service nu am rezolvat si nu o sa revin pana nu aud si alte pareri , ca o sa ajung sa schimb motorul in ritmul asta.

Problema a inceput cu pierderea puterii. Am ceas presiune tubo montat si nu indica nimic, insa uneori aveam presiune, nu foarte multa, dar o pierdeam imediat . Am facut o scanare ( am atasat poza cu erorile) si am inlocuit senzorul de presiune de pe intercooler insa fara nici o schimbare. Verificat tubulatura pentru a elimina posibilitatea pierderii presiunii pe la furtune...totul ok. 

 

Am ajuns in service eventual si in urma verificarilor s-a ajuns la concluzia ca ar fi turbina cauza. Am inlocuit-o cu una noua si surpriza...nimic diferit. Dupa alte investigatii, s-a ajuns la concluzia ca este o problema de vacuum, mai precis grupul de vacuum de deasupra bateriei.  Aparent dupa inlocuire, problema s-a rezolvat , totul functiona cum trebuie ...pentru 4 zile si am revenit la aceeasi problema. Lipsa totala de presiune, cu aceeasi eroare. In rest totul functioneaza normal...porneste ok, motorul merge rotund...

 

Am decis sa fac investigatii pe cont propriu momentan asa ca orice sugestii sau pareri sunt binevenite. 

 

O sa atasez peste putin timp si niste log-uri in mers, din ce am citit pe forum ar fi foarte utile.

 

Multumesc anticipat.

 

Am uitat sa specific că am EGR anulat fizic, inca nu e anulat si din soft 

Erori: https://ibb.co/G74vtGq

 

 

 

Modificat de Enachebr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Detin o jetta, 1.9 TDi, 105 CP, cod motor BXE din 2008..

Uneori, dintr o data, fie ca sunt la 80 km/h, fie ca sunt la 120 km/h, in crestere viteza sau decelerare(random) pierde dintr o data puterea.. nu scade viteza dar se plafoneaza si accelereaza foarte foarte greu.

Nu apar martori in bord, nu apar erori.. dupa fiecare repornire a masinii isi revine instant pana la urmatoarea data, fie ca o fac imediat fie ca o fac dupa un timp mai indelungat.

Ce problema ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la diagnoza nu apare nimic e posibil ca softul sa fie modificat .

Trebuie verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! Am si eu problema la un golf 4 ATD din 2004 care nu reusesc sa ii dau de cap, dintr.o data se accelerează greu(intre 1000 si 2300 Rpm) dupa intra turbina si trage normal,dar daca esti cu ea sub 2300 rpm,o calci blană si degeaba, a inceput sa scoata si fum cand vrei sa pleci dupa loc,pune si in nas la plecarea de pe loc, nu am nici o eroare pe vcds, injectoarele sunt ok, am schimbat debitmetru, senzor map, curatat toata admisia,egr,clapeta, schimbat furtunele, vacuumuri, verificat furtune, deci chiar nu mai am nici o idee, a mai patit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să începem de undeva fă cele trei loguri descrise în topicul de mai jos. Citeşte cu atenţie topicul.

Dacă nu ai posibilitatea acum, din cauza condiţiilor meteo,  să faci logul în mers, fă-le pe cele două pe loc în Basic settings. Sunt poate chiar mai importante decât logul în mers. Să laşi logurile să curgă vreo 40-50 secunde după care le salvezi (o să clipocească becul de bujii în bord şi o să se tureze motorul la 1400 rpm, este normal). Dacă faci log în mers porneşti logul înainte să pui maşina în mişcare şi îl salvezi după ce ai tras pe dreapta, nu umbli la laptop în timpul deplasării. Logurile le ataşezi aici exact în forma în care le salvează vcds-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am reusit sa fac logurile acum trebuie descifrate 😬😆

 

LOG-01-003-010-011 treapta 4.CSV LOG-01-003-010-011 treapta3.CSV LOG-01-003-xxx-xxx mxm.CSV LOG-01-011-xxx-xxx mxm.CSV

Modificat de MARYUSRDV619
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa pe scurt:

- MAF indică prea puţin aer în toate regimurile de funcţionare

- turbina face presiune târziu în special în treapta a 3-a. Tot în treapta a 3-a se observă că urmează o suprapresiune care nu se corectează ceea ce te duce la limita limp-ului. În tr. a 4-a presiunea arată mai normal, dar cantitatea de aer este tot mică

 

Log în mers

tr. 3

image.thumb.png.c8817414965920c401e6c920fadf13b9.png

tr.4

image.thumb.png.c8c55c9c88a2a214247a3131f4b65b4e.png

Am zis mai sus. În tr. a 4-a presiunea arată mai aproape de normal, dar tot are nişte anomalii care duc spre o geometrie murdară. Nu este exclusă o problemă de vacuum (funcţionare N75 defectuoasă), dar asta se poate verifica numai cu un manometru de vacuum prin verificarea  vacuum-ului la capsula vacuumatică a actuatorului în timpul BS011

Faptul că este prea mică cantitatea de aer poate avea următoarele cauze:

- MAF defect. Zici că l-ai schimbat deci îl excludem pe moment

- aer fals, tubulatura neetanşă între MAF şi turbină. Turbina trage aer pe lângă MAF.

- EGR defect care nu închide şi apare o recirculare parazită. Având în vedere că zici că merge în şuturi (se vede şi pe curba turaţiei că motorul nu se accelerează liniar) cam asta ar putea fi o cauză. O să detaliez la BS003

- N18 defect

- ceva obturaţii pe admisie, de exemplu clapeta de shut off care nu se deschide complet

- evacuare înfundată

 

BS011

image.thumb.png.669c89a38b3d4fe03fcc07d08b708d59.png

Două observaţii aici: în primul rând diferenţa on/off mică, cam 80 mbari, ar trebui să fie undeva pe la 160. Cauze posibile: problemă vacuum şi/sau geometrie gripată. În al doilea rând forma, mai ales ce am indicat cu săgeata, ar indica o geometrie gripată. Când spun geometrie gripată aici intră şi actuator gripat.

Aici poţi face în primă fază ca să nu demontezi turbina următoarele verificări:

- separi pârghia geometriei de tija actuatorului şi dai să facă BS011 timp în care urmăreşti dacă tija se mişcă cursiv fără zgomote

- tot cu geometria separată verifici dacă pârghia geometriei se mişcă uşor, cursiv şi fără zgomote.

Pe la reglajele turbinei s-a umblat cumva?

 

BS003

image.thumb.png.cfd73c60ca589dee3852a46218c70d6b.png

Cam între limitele alea roşii ar trebui să se plimbe graficul

Limita inferioară mică indică o recirculare cam mare când EGR este complet deschis. Poate avea diverse cauze (reglaj turbină, evacuare înfundată, etc.), dacă citeşti mai în urmă le-am enumerat de numeroase ori. Dar nu asta este problema la tine pentru că la tine se manifestă problemele în plină sarcină când EGR ar trebui să fie închis

Limita superioară prea mică indică faptul că atunci când EGR este închis intră prea puţin aer în motor.. Poate fi una din cauzele enumerate mai sus la logul în mers.

Ca să lămurim dacă problema este de la EGR trebuie să blindezi ţeava EGR cu o garnitură plină/tablă şi să repeţi logurile. În felul ăsta ştim sigur că nu vor mai intra gaze arse în motor şi putem localiza problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s.a umblat la turbina, am verificat vizual daca actuatorul lucreaza si lucreaza, furtune am verificat de o gramada de ori, ca obiectie senzorul map l.am comandat nou, insa nu este acelasi cod cu cel vechi, cel de la piese auto a zis ca ce mi.a dat el este acelasi lucru cu ce aveam eu pe masina, am schimbat si intercoolerul pentru ca cel vechi era spart, tot degeaba, cand am cumpărat masina baiatul acela mi.a spus ca egr a fost schimbat in franta la reprezentanta, masina a mers  bine cand am cumpărat-o acum 2 ani, de cateva luni a luat.o razna tin sa menționez faptul că masina a rulat mult in relanti o sa incerc si cum ai zis cu teava astupata de la egr, ii scot si furtunul de vacuum din egr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este necesar să scoți furtunul de vacuum.

MAP pare ok. Indicațiile MAF sunt aiurea, dar după testul asta cu țeava obturată o să localizam problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, eu am schimbat si mapul, am probat si cu debitmetrul meu de pe passat fiind acelasi cod, deci la mine problema ar fi din debitmetru? Acolo am valorile mari? Pentru ca daca ii scot mufa, se tureaza mai repede insa nu mai trage(parca nu mai intra turbina) oricum maine cand vin din cursa o sa fac treaba cu egr si o sa refac logurile! Dupa o sa le postez aici! Mersi fain pentru ajutor! Sper sa ii gasim o rezolvare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, MARYUSRDV619 said:

problema ar fi din debitmetru? Acolo am valorile mari?

Nu știu încă. În loguri se vede că intră prea puțin aer in motor. Asta poate fi reală sau nu (adică poate că în motor intra aer suficient, dar nu este măsurat). Daca situația este reală și asta poate avea mai multe cauze printre care poate fi o recirculare parazită. Prin testul propus izolam puțin problema in privința recirculării. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, revin cu logurile facute cu teava de la egr astupata, am gasit si actuatorul putin blocat nu revenea pana sus, l.am deblocat,am astupat teava de la egr si masina acum merge de rupe pamantul, trage, nu mai scoate fum, nu mai pune in nas, dar acum s.a aprins checkul, merita sa ii mai schimb egr-ul sau sa il anulez din vcds si sa o las asa? am probat si supapa de la egr nu mai tine deloc, atasez eroare si logurile cu teava astupata aici

329933632_742995450730900_7400808836452873956_n.jpg

LOG-01-003-010-011 treapta 3.CSV LOG-01-003-010-011 treapta 4.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că cel mai bine este să pui un EGR ok (scapi de eroare şi o să scadă consumul, cu EGR anulat consumul este mai mare, logul în BS003 cu EGR funcţional dă nişte indicii despre starea reglajului turbinei, etc).

Deci cu asta am aflat de ce intra aşa de puţin aer în motor, scotea fum şi de ce mergea în şuturi.

Pînă schimbi EGR  lasă ţeava obturată şi dacă zici că nu mai ţine vacuum capsula vacuumatică înfundă furtunaşul de vacuum cu un şurub peste care strîngi bine un colier din plastic ca să nu mai piardă vacuum pe acolo. Pierderea aia de vacuum afectează şi funcţionarea turbinei şi posibil şi a frânei (dacă simţi pedala de frînă mai tare cam de acolo este)

Să vedem ce probleme se mai observă:

Logul în mers:

image.thumb.png.83ac2dedbd4f8ab8e0179f9794499c0e.png

image.thumb.png.d1da1b4cc98ace5ea986eac4f421dd1e.png

Arată mult mai bine, se vede că acum face presiune de la turaţii mai scăzute, creşterea turaţiei este destul de liniară. Dar:

- după cum arată curba presiunii arată suspectez un început de gripare la geometrie

- de pe la 2700 rpm MAF cam pică în cap (când este presiunea scăzută se mai justifică scăderea valorii indicate de MAF, dar după ce presiunea îşi revine MAF tot scade)

 

BS003

image.thumb.png.8dab1c870eed465e90a7351b4344bad9.png

Este ok, aia este cantitatea de aer care trebuie să intre în motor cu EGR anulat, la turaţia de 1400 rpm şi geometria de la turbină închisă.

 

BS011

image.thumb.png.3ce64879a552a85f533470acd061e6bb.png

S-a îmbunătăţit în sensul că a crescut diferenţa dintre on/off la 120 mbari. După cum arată graficul ar fi ceva probleme de vacuum şi/sau gripare geometrie.

 

Astupă şi furtunaşul de vacuum şi repetă logurile să vedem dacă se mai îmbunătăţeşte ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jos acolo la teava nu mai tine, am observat ca egr actual a mai fost schimbat, este magneti marelli ce firma sa cumpar? Turbina nu are gram de joc, o sa desfac iar peste ceva timp la actuator sa ii bag iar wd-40, poate isi revine, oricum masina nici cand am cumpărat.o nu tragea așa 😃 senzorul maf este debitmetrul(mass air flow) nu?

IMG-20230209-WA0016.jpg

Modificat de MARYUSRDV619
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, MARYUSRDV619 said:

ce firma sa cumpar?

Cred că Pierburg este foarte ok.

3 hours ago, MARYUSRDV619 said:

Turbina nu are gram de joc,

Nu despre jocul turbinei este vorba. Când are joc se manifestă altfe: ulei mult pe admisie, fum albastru, fluieră, etc. La tine poate fi o prolemă la geometria variabilă.

3 hours ago, MARYUSRDV619 said:

sa ii bag iar wd-40

În nici un caz wd-40. Ăsta nu rezistă la temperaturi şi formează o calamină care mai rău face. Este indicată vaselina cu cupru, se găseşte atît pastă cât şi la spray

 

Eu zic că în primă fază să separi pîrghia geometriei de tija actuatorului şi să verifici următoarelele:

- dacă pîrghia se mişcă uşor dintr-un capăt în altul fără zgomote

- dai să facă BS011 şi urmăreşti cursa tijei actuatorului să facă  o mişcare cursivă, fără zgomote (o ungi înainte cu vaselină de cupru)

 

O altă metodă neinvazivă ar fi să faci o pereche de loguri cu motorul mai rece şi una cu turbina bine încinsă. Dacă apar diferenţe sesizabile între ele atunci este un semn că geometria este gripată.

 

3 hours ago, MARYUSRDV619 said:

senzorul maf este debitmetrul(mass air flow) nu?

Da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Bună seara,am un passat b5 1.9tdi ,iam schimbat motorul și nu mai trage,știe cineva ce ar putea fi ?? Și nu se mai tureaza mai mult de 3500 de ture 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut, am schimbat si eu distributia la un 2.0 tdi bmm, inainte de schimbare si dupa am unghiul de torsiune la -2,9 , ceea ce stiu ca nu e bine, masina nu trage nu are vlaga deloc, stiu ca trebuie sa fie intre -1,5 si -2,5 si o sa-l reglez din axa de la cele 3 suruburi dar cat sa fie mai exact ? In 2017 cand am facut distributia unghiul de torsiune era la -1,5 si masina tragea foarte bine, ma gandesc sa il fac asa si acum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, scuze de întârziere, acum am schimbat egr-ul, am pus unul original, am dat cu spray de cupru pe tija la actuator, acum masina merge de rupe, scartaie si in a 3a 😅, cu egr anulat consuma mult si ridica si apa greu. Mulțumesc frumos pentru ajutor!!!😇🤗

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare, va rog sa ma ajutati si pe mine cu un SFAT

 

De aproape 1 an am si eu o problema cu lipsa puterii la o Skoda Octavia 1 motor ASZ, datorata fisurarii conductei de presiune din aluminiu care intra in intercooler cu cod: 1J0145762BD.

 

Problema este ca nu reusesc sa o gasesc la nici un magazin de piese, nici macar la dezmembrari.

 

Daca aveti vreo idee pe unde sa mai incerc, va multumesc anticipat.

s-l1600.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau noua de la un magazin de piese auto …decat ~ 700 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!