Jump to content

Lipsa putere


popi3333
 Share

Postare recomandată

Cam asa ma gandeam si eu...

Cu privire la oprirea motorului imediat dupa drum lung, eu aplicam alta teorie, respectiv: Mai lasam motorul sa mearga la ralanti unu, doua minute, doar la oprire dupa ce o forjasem in turatii mari. Daca ajungeam acasa mergand (pe stradute ce nu permit forjare), nu-mi bateam capul cu ralantiul... 

Inainte sa plec la drum lung i-am facut revizia, schimbat ulei, filtre, verificat alea, alea... I-am spus mecanicului ca am avut problema asta cu pierderea de putere de vreo doua, sau trei ori, in interval de o luna si suspectez nevoia de a curata turbina. Mi-a zis ca daca se indesesc simptomele sa ma programez pentru curatare...

Idea cu pornitul-opritul motorului mi-a venit, in lipsa de alceva mai bun, fara sa fi auzit despre ea ca functioneaza... Am fost surprins ca a mers si fara sa fi vazut vreodata o turbina desfacuta, mi-a trecut prin cap ca o fi oarece electric... Nici acum nu prea m-am prins pe ce mecanism geometria variabila se destepeneste la oprire-pornire motor, dar asta e alta poveste...

Intrebarile mele cu privire la mecanismul de deblocare, pericolul de a 'rupe axul turbinei', in caz de oprire-pornire motor aveau rostul de a intelege cat de iminenta trebuie sa fie vizita la mecanic, ori la diagnoza. Am niste treburi relativ urgente si as fi lasat curatarea pe mai tarziu, daca 'tehica de deblocare' functioneaza fara sa periclitez integritatea turbinei. Daca n-am incotro, merg cu turbina la curatat...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza simpla si posteaza codul de eroare daca nu stii cum se face log-ul. Prima data sa vedem daca sunt erori.

Un caz aparte a fost.....""""Dupa multiple intreruperi, lipsa putere de la prima cheie, etc, la un prieten a aparut dupa 1 saptamana sau doua chiar ....18000/P1592/005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation si nu avea martor aprins in bord...."""

Numai zic, daca nu ai erori fa un log si vedem...Succes si la cat mai putine evenimente si polemici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Unde pot face diagnoza asta...?

In cazul meu, are vlaga dupa pornire si ocazional, pierde din putere fara sa pot corela asta cu vreo turatie, treapta de viteza... Nu s-a intamplat de multe ori. Saptamana trecuta am fost pe Transfagarasan si prima oara s-a intamplat pe autostrada, cand mergeam relativ constant si am incercat sa accelerez. Apoi, de alte trei ori pe Transfagarasan. In doua zile... Mai mereu la urcare, cand aveam nevoie de putere... Poate ca s-o fi intamplat si la coborare, dar acolo grija mare era sa franez... Blocarea geometriei variabile mi se pare cea mai probabila, desi nu prea pricep pe ce mecanism se deblocheaza instantaneu la oprire-repornire motor. Ma bate gandul ca data viitoare sa franez brusc. Daca inertia turbinei este cea care o deblocheaza, ar trebui sa se comporte ca la oprire-repornire motor, ma gandesc...

Iar 'polemicile' sunt relative. Eu n-am cunostinte specifice fata de turbina asta, dar imi place sa cred ca am abilitati tehnice ca sa inteleg. Cand cineva emite o ipoteza, replic daca nu mi se pare convingatoare si incerc sa argumentez indoiala ce ma incearca. Nu prea le am cu polemicile, nu tin sa am dreptate, nu incerc sa demonstrez ca cineva n-are dreptate, doar exprim pareri in speranta ca cineva-mi spulbera argumentatia, ori o confirma, pentru a intelege mai bine ce se intampla, sau ce e probabil sa se fi intamplat, apoi in functie de asta sa vad incotro apuc...

Dupa ce ma prind cum sa fac 'logul' ala, o sa discutam despre el...

Daca, intre timp, nu dau o fuga la mecanic sa curatam turbina si sa vad atunci daca mai apare 'fenomenul'...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incerca cu frana ca incerci degeaba.  O data ce ia limp nu isi mai revine decat dupa repornire. Nu te apuca de curatare. Cauta in aria prestari servicii pe cineva din orasul tau. Din ce oras esti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti.

Am cautat 'prestari servicii', ca mi s-a mai recomandat, da' n-am prea gasit... Nici nu m-am strofocat prea tare, recunosc, ca lucrez la oarece important pe laptop.

Ai vreo banuiala de ce, dupa limp, nu revine decat la repornire? Daca e blocaj mecanic (al geometriei), cum influenteaza repornirea 'deblocarea' asta...? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, FaneDuru said:

Ai vreo banuiala de ce, dupa limp, nu revine decat la repornire? Daca e blocaj mecanic (al geometriei), cum influenteaza repornirea 'deblocarea' asta...? 

pt ca calculatorul motor vede presiune mare in admisie,cu ajutorul senzorului map si atunci induce limp mode ul pt a proteja turbina si furtunele

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare...

Deci limp mode este indus/stabilit de calculator? Credeam ca, pur si simplu, turbina nu e in stare sa mai asigure presiune suficienta in admisie...

Dar daca zici ca se 'prinde' calculatorul, n-ar fi trebuit sa se aprinda vreun led martor, oarece care sa-i spuna taranului ca are o problema la turbina...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da,se aprinde si martorul motor la cateva limp uri luate..si ai si eroare stocata

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aprinde dar ramane eroarea stocata.

 

Ti am zis.. posteaza eroarea si de acolo vedem ce și cum, altfel doar presupunem. Ar ajuta si un log in mers, gasesti pe forum cum se face. Mai pe scurt sunt 2 variante, ori iei limp de underboost dintr o problema de vaacum, sau furtun de presiune crapat, si ar fi cazul bun, ori iei limp pe overboost din cauza geometriei ancasate, cazul mai rau si ceva mai costisitor de reparat.

Nu o nai forta pana nu rezolvi problema, nu merge curățată prin forja, mai mult rau face.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, ionut10a said:

ba da,se aprinde si martorul motor la cateva limp uri luate..si ai si eroare stocata

Inseamna ca n-am 'luat' suficiente. Partea buna, cred...

12 minutes ago, Adriannnnn said:

Nu se aprinde dar ramane eroarea stocata.

 

Ti am zis.. posteaza eroarea si de acolo vedem ce și cum, altfel doar presupunem. Ar ajuta si un log in mers, gasesti pe forum cum se face. Mai pe scurt sunt 2 variante, ori iei limp de underboost dintr o problema de vaacum, sau furtun de presiune crapat, si ar fi cazul bun, ori iei limp pe overboost din cauza geometriei ancasate, cazul mai rau si ceva mai costisitor de reparat.

Nu o nai forta pana nu rezolvi problema, nu merge curățată prin forja, mai mult rau face.

Nu ma gandisem s-o curat prin 'forjare'. S-o demonteze mecanicul si s-o curete gospodareste...

Cu un furtun crapat ar cam fi trebuit sa am mereu problema asta, cred. La mine apare ocazional. Cel putin asa s-a manifestat pana acum. De cateva ori pe luna, complet aleator. De-aia ma duc cu gandul la 'geometrie' intepenita...

Insa, inca nu m-am prins cum sa depistez 'eroarea' aia... Mi se spune despre sectiunea 'prestari servicii' pe care n-am nimerit-o. Inca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu exact,posibil sa nu apara martorul motor,dar apare sigur cand ai probleme cu debitmetrul de aer

iti postez un log sa vezi cum o ia presiunea razna,si de aici pana la limp nu mai este mult

image.png.6ba5719232ab400fd8d5a0bd39e526e0.png

sper ca te am putut ajuta cat de cat,am sa imi mai dau cu parerea cand vii cu logul in mers sau cu scanarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, ionut10a said:

nu mai stiu exact,posibil sa nu apara martorul motor,dar apare sigur cand ai probleme cu debitmetrul de aer

iti postez un log sa vezi cum o ia presiunea razna,si de aici pana la limp nu mai este mult

image.png.6ba5719232ab400fd8d5a0bd39e526e0.png

sper ca te am putut ajuta cat de cat,am sa imi mai dau cu parerea cand vii cu logul in mers sau cu scanarea

Multumesc!

2 minutes ago, Planetara said:

cauta-l pe @F l o r i n sau pe @Al Bundy . Ei sunt in masura sa te ajute.

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s a aprins check engine cu mesajul emission workshop cand făceam log in mers si am luat limp uri consecutive, pana atunci nu se aprinsese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am programat vineri pentru diagnoza. Doar atunci s-a putut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 27.06.2005 at 17:35, popi3333 a scris:

Buna am si eu o problema la un sharan 19 tdi nu se tureaza motorul in sarcina mai mult de 3000 si nu am nici un martir aprins am schimbat debitmetru de aer tot acelasi lucru am curatat egr tot la fel ce poate fi ? Multumesc 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tuturor,

Am o problema cu lipsa de putere a motorului la un Golf 5 1.9 tdi BXF - 2008.

S-a rupt cureaua de la distributie, au fost inlocuite supapele, culbutorii, kitul complet de distributie. Motorul porneste usor, merge rotund, dar nu are putere. Nu sunt martori in bord, nu apar erori la diagnoza.

S-a reverificat daca distributia e pusa bine la punct, apoi pe rand, turbina, egr, debitmetru, catalizator, pompa vacuum, toate conexiunile, etc. Verificarile au fost facute si in alt service in afara de cei care au montat distributia.

Inainte sa o programez la reprezentanță ( nu sunt sigur ca merita) as dori cateva sugestii, poate ma ajuta cineva de aici cu un log, diagnoza, un test mai aprofundat. Masina va fi in Bucuresti.

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe Al Bundy sau Florin...ori daca nu in aria prestari servici bucuresti. Fa un log in mers si posteaza-l sa ne dam o parere. Te-ai mira ce poate sa faca un debimetru obosit sau un senzor MAP defect si fara erori in bord! Compresia motorului poate afecta randamentul iarasi!

Modificat de Alex BKC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/1/2018 at 10:07 AM, JuL 11 said:

au fost inlocuite supapele

test de compresie dupa reparatie ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/3/2018 at 5:09 PM, Alex BKC said:

Cauta pe Al Bundy sau Florin...ori daca nu in aria prestari servici bucuresti. Fa un log in mers si posteaza-l sa ne dam o parere. Te-ai mira ce poate sa faca un debimetru obosit sau un senzor MAP defect si fara erori in bord! Compresia motorului poate afecta randamentul iarasi!

Logul il face astazi Florin. Astept si eu cu interes, o sa-l postez cum il primesc. Am insistat pentru test de compresie dar nu au reusit sa-l faca ( diverse motive). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, sunt nou pe forum, detin un VW Golf 4, 2003, 1.9 TDI ARL in 2015 a fost schimbata distributia , ax cu came... tot kitu-ul, in momentul de fata am schimbat de curand filtru motorina, aer, si uleiul, am o problema care a inceput sa se agraveze daca acceleram la podea si se intampla sa fiu undeva la 2200 de ture masina urca in ture dar nu baga in scaun parca nu facea boost, in schimb cand ajunge la 3000 incepe sa traga tare pana la 5000 de ture, daca ii dau cursiv nu are probleme daca ii dau talpa se inneaca parca si daca las din acceleratie se simte cum incepe sa traga lucrul acesta e foarte enervant doarece daca ma aflu in depasire sunt nevoit sa accelerez treptat pana trec de 3000 de ture, precizez ca am pus-o pe prietena mea sa accelereze masina in gol atat in stationare cat si in mers se aude un sunet ciudat parca suierat intre 1800 si 2300 de ture dupa care dispare nu se mai aude nici un sunet si masina incepe sa traga bine  cand scade turatia se aude ca un horcait din zona egr, n75 nu stiu exact, ce ar putea fi? Masina nu fumega deloc nici la ture mici nici la ture mari...am scos furtunașul de la egr si parca mergea mai usor dar simptomul de mai sus e mai agravat cu furtunul blocat.

Multumesc!

Modificat de adrjn96
Am uitat sa mai scriu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jul 11 daca iti face logul Florin ti-l desluseste tot el.

Adrjn96 verifica tubulatura turbo, intercooler, etc, test vacum recomandat, sa nu fie mici pierderi daca horcaie sau fasaie, un tester sa vedem ce da ar fi recomandat si daca tot asa face, neaparat un log in mers sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc urmeaza sa fac aceste lucruri intre timp am avut putin timp si m-am uitat sa vad daca furtunasele de vaccum merg fiecare unde trebuie si totul este in regula, in schimb m-am uitat mai atent si am vazut ca pe galerie unde vine tubul acela dinspre egr este pusa o tablita, cred ca fostul proprietar a vrut sa anuleze egr'ul am zis sa blochez furtunasul de la egr masina merge mai bine dar tot mai are problema de mai sus dar nu asa pronuntat parca acum raspunde mai bine la acceleratie si are putin cuplu dar problema persista, sa fie din cauza egr'ului? 

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!

Modificat de lupo_bv
QUOTE INUTIL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ELMOBD prin bluetooth, nu imi arata nici pe torque pro nici pe dashcommand presiunea in turbo am incercat la alta masina care trage perfect 1.9 tdi 131 d le cai si acolo imi presiunea in turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!