Jump to content

Lipsa putere


popi3333
 Share

Postare recomandată

marshall_balance

Va inteleg in totalitate, si rezonez cu rationamentul vostru. Ideea e ca, precum am zis si putin mai inainte, deocamdata oamenii au fost ok cu mine, mi-au aratat si explicat toate cele pe acolo, de aceeea vreau sa le acord prezumtia de nevinovatie. In momentul in care o sa miros ca incearca sa ma duca de nas, atunci facem scandal, pana atunci respectul este reciproc. De fapt, chiar asta am incercat sa-mi dau seama si aici pe forum...daca au incercat sa ma duca de nas sau nu cu pompa aia tandem, de aia am intrebat aici daca e plauzibil ca aceea sa fie cauza problemelor mele...dar inca n-am primit un raspuns clar exact pe problema asta tehnica...e posibil sau nu ca pompa tandem sa-mi cauzeze toate simptomele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-scurgeri de motorina datorita garniturii de la capacul pompei tandem nu cauzeaza fum negru ( am avut deja fenomenul numai ca l-am reperat intr- faza de inceput pierderile erau munime adica facea balonase mici de aer)

- o alta problema la pompa tandem este partea pompei care creeaza vacumul, stutul care iese din pompa pierde etansarea, e aici e mult fum negru in joc deoarece lipsa vacumului duce la proasta functionare a turboului - blocare VTG - incarcare EGR si la capat e tragic

Deci vrem sa auzim ce are exact pompa Tandem ? cum am zis garnitura nu se gaseste dar o poti lua de la o pompa tandem care a fost lasata dintr-o alta problema, mai sunt unii care etanseza cu mastic, daca e stutul se poate etansa dupa cate am vazut pe aici pe forum pentru ca o pompa tandem e deja vreo 2 bani, si problema e lipsa de putere si fum negru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

Doamne-ajuta...deci are ceva logica.... Multumesc mult tengola...o sa-i intreb miercuri mai in detaliu ce are...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall de la pompa tandem nu ajungi sa ai presiune prea mare in turbina cum ai spus initial, ci presiune prea mica masina e puturoasa rau dar nici fum nu prea scoate, eroarea este pe negative deviation,

mult fum inseamna motorina multa fara aer, poate sa fie si conducta de la turbo fisurata, intercooler fisurat, toate astea ar reiesi din log de aia multi au spus sa faci log, din moment ce excluzi turbina, debitmetru, n75, egr furtune mergi mai departe

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

marshall_balance

Si eu sunt de acord cu ce zice pop cristian in postul de mai sus. Un vacuum "prost" nu duce la fum negru insa poate duce la un limp mode. Eu asociez fumul negru cu o pierdere de presiune ... nu vad de ce ar iesi la diagnoza presiune mare (dupa cum spun meseriasii)

Parerea mea este sa faci OBLIGATORIU un test in mers sa verifici tot traseul de presiune si sa lasi in pace, deocamdata, pompa tandem.

Parerea mea :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ cuiuda,

Acum catva timp in urma ti-asi fi raspuns mult mai acid dar...lasa

Deoarece eu sunt unul dintre acei meseriasi care sustin ca un vacum “prost “poate duce la limp mode respectiv fum negru, voi incerca sa iti explic, poate vei intelege poate nu.

Vacumul se masoara in Pa sau in % pentru a simplifica voi folosi cuvintele vacum maxim, minim ,insuficient.

O simpla pierdere de vacum (vacum insuficient) poate influenta negativ functionarea EGR-ului si a Turbo-ului.

Functionarea proasta a EGR-ului in general are o anumita influenta asupra functionarii motorului, dar nu atat de grava, mai ales ca stim ca sunt multi care suspenda EGR infundand furtunul de vacum.

O valoare mai scazuta la membrana de la turbo, are o influenta negativa asupra turbo-ului, la inceput insesizabila, dar cu urmari grave.

Stim foarte bine ca vacum maxim semnifica vanele VTG inchise respectiv presiune turbo 0.0, tija menbranei vacum trasa la maxim, respectiv vacum minim semnifica vanele VTG deschise la maxim presiune turbo maxima 1.3 – 1-5 Bar, tija membranei de vacum este intinsa la maxim.

Deci pornim motorul si deja remarcam ca in relanti deja presiune Turbo este mai ridicata deoarece menbrana vacum care comanda VTG nu reuseste sa inchida vanele complet cauza unui vacum insuficient , este inca momentul in care nu se simte prea mult, chiar multi gasesc ca parca merge mai bine motorul, dar deja motorul incepe sa sufere, axa turbo nu este etansata cu simeringuri uleiul nu iese pe partea admisiei sau evacuarii datorita echilibrului dintre presiunea pe esapament, admisie, si ulei, cand acest echilibru este deranjat apar infiltratiile de ulei, e vorba cantitati mici.

Un VTG blocat duce la marirea presiunii pe admisie respectiv impingere uleiului spre esapament, iar un catalizator/DPF infundat duce la cresterea presiunii pe esapament respectiv impingerea uleiului spre admisie, si in combinatie cu un turbo deja rulat 150000km si o conducta colmatata pentru returul uleiului din turbo forte plausibil.

Uleiul infiltrat in partea admisiei e mai putin periculos deoarece intra in motor si este ars, dar cel care patrunde in partea evacuari nu poate fi ars complet, cand esti in mers si turbo e fierbinte se arde dar la porniri acest ulei ajuta la depunerea funinginei ca in EGR .

Aceste mici infiltratii de ulei duc la cresterea cantitatii de funingine in gazele de esapament, o infundare a VTG ului este deja programata, o data datorita funinginei si apoi lipsei de vacum care incet nu mai reuseste sa miste vanele VTG ului deloc. VTG ramane blocat cu vanele deschise la maxim in demaraj pana la 2000 rpm lipseste puterea deoarece unghiul vanelor nu corespunde presiunii esapamentului, ii dai gaz ECU impinge o galeata de motorina si in acel moment ( fum negru la discretie) incet motorul incepe sa se ridice in ture, presiunea pe esapament creste, vanele sunt deschise la maxim!, undeva pe la 2500 3000 rpm e ca o bestie dar nu pentru mult timp deoarece pe la 3200 3500 ECU comanda limp Modul deoarece dupa 3500 rpm vanele VTG trebuie inchise dar datorita faptului sa sunt blocate nu este posibil si intervine Softul care salveaza turbo de la distrugere.

A detine un VCDS nu semnifica a fi mecanic inca !

Am intalnit si eu cativa din din acesta “specie” care au un VCDS , iti cer 50 de ron iti fac un control scurt, iti spun ca ai injectoarele perfecte, turbo e ca nou, EGR ul super, apoi iti mai baga putina gargara ca lampa de la plafoniera a avut un scurt sau ca difuzoul din dreapta are un vacucontact, si dupa o saptamana esti din nou la el.

Dar am cunoscut si cunosc mecanici, care fara nici un tester iti fac o masina sa merga brici...

Acest post nu este un atac la persoana, deoarece poate ajuta pe cineva care nu are tester , si nu vreu sa provoc un administrator sa stearga acest post , daca nu iti convine ceva Iulian ma poti contacta PM, si sper ca ti-am explicat de ce vacum insuficient se leaga de fum negru, limp mode , sigur nu pe intelesul tau dar cel putin am incercat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stim foarte bine ca vacum maxim semnifica vanele VTG inchise respectiv presiune turbo 0.0, tija menbranei vacum trasa la maxim, respectiv vacum minim semnifica vanele VTG deschise la maxim presiune turbo maxima 1.3 – 1-5 Bar, tija membranei de vacum este intinsa la maxim.

Scuza-ma dar declaratia asta e complet falsa. Tocmai pentru asta se inchid vanele, ca turbina VNT sa poata scoate o presiune maxima inca de la turatii mici (spre deosebire de turbina cu wastegate, care nu poate asa ceva, la ea creste presiunea in compresor pe masura ce motorul urca in turatie) si se deschid pe masura ce motorul urca in turatie ca sa ramana constanta presiunea in compresor.

Principiul fizic pe care se bazeaza inventia cu turbina VNT este ca la aceeasi presiune pe evacuare, printr-o sectiune mai mica (vanele inchise), gazele curg cu o viteza mai mare (deci invart mai repede axul). Asta inseamna ca la turatii mici, chiar daca presiunea pe evacuare inca nu este destul de mare, la turbina VNT, prin inchiderea vanelor se pot obtine rapid presiuni mari pe compresor (asta implicit duce la un lag mult mai mic decat la turbina cu wastegate si e principala diferenta de functionare).

Aveti aici principiul de functionare al turbinei VNT: http://vwforum.vwfor...__fromsearch__1

Este al 5-lea document, Adjustable Turbocharger Design and Function

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Romeo ai dreptare este scris exact pe dos dar de gandit am gandit invers, ce sa faci era aproape 24.00

Asa este cum zici tu cu cat unghiul de cadere al curentului de gaze este mai perpendicular pe axa turbinei ( adica vanele sunt deschise) cu atat turbina se invarte mai incet, cu cat unghiul se micsoreaza curentul gazelor de esapament cade mai tangential pe diametru turbinei cu atat se mareste turatia turbinei ( vanele sunt mai inchise ), ai sesizat foarte bine greseala merci , se vede ca si citit cu atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

:offtopic:

Dl. tengola....

1. In primul rand atunci cand am spus meseriasi nu m-am referit la persoana dvs. (nu am folosit ghilimele asa cum ati folosit dvs. intr-un post anterior). M-am gandit exact la acei lucratori din atelierul service la care a fost colegul marshall_balance

2. Am incercat sa spun ca o suprapresiune in turbo nu genereaza fum exagerat...

3. Va mai asteptam cu relatari ca cea de mai sus... ne ajuta pe toti utilizatorii de forum... SERIOS ... dar fara raspunsuri "acide"

..."succesuri"

L.E. Am VCDS dar nu am spus ca sunt mecanic...

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romeo tre sa revin,

Si totusi nu e gresit cum am spus numai ca e ceva incomplet. Am studiat direct pe masina.

In momentul in care motorul este la relanti vanele sunt inchise, dar nu trebuie sa le vazi inchise complet ( surubul de 4 mm cred cu piulita este limitatorul) vanele stau intr-un unghi care dirijeaza fluxul de gaze tangential pe turbina , deci turbina este antrenata la minim poate chiar deloc, apoi cand incepi sa dai gaz N75 reduce vacumul in membrana vanele incep sa se deschida, deschiderea vanelor in acest moment au 2 roluri pune fluxul de gaze intr-un unghi favorabil fata de paletii turbinei si micsoreaza sectiunea pentru a creste viteza fluxului de gaze, apoi motorul intra in ture presiunea gazelor de esapament are volumul mare si nu mai este necesar micsorarea sectiunii deaceea vanele se deschid adica tija este la maxim extinsa vacum in actuator la minim. In momentul cand volumul de gaze este suficient pentru a antrena turbina, dar datorita unui VRG incarcat/N75 vechi/capsula vacum veche/ vacum insufisient-perderi, vanele nu se deschid la maxim in timpul necesar si mai raman in unghi favorabil, respectiv micsoreaza sectiunea in acel moment am intrat deja in limp mod.

Deci teoria sta in picioare.

@Cuiuda,

raspuns acid arata altfel...

Si pentru tine am o completare, deoarece aseara am iesit la aplicat teoria direct pe masina.

Am gasit VTG ul blocat la masina ... motivele nu sunt aici interesante, ceea ce este interesant aici sunt simptomele. Simuland un log in vit 3 fara pc la 1300-1500 rpm pedala jos fum negru prezent ( in accelerare normala nu se vede fum) pe la 2000 rpm boostul se simte slabut, la 3500 rpm intra in limp .

Deci iti pot garanta ca tubulatura de la admisie nu are pierdere de presiune pana la 1.5 bar, LMM nou , N75 nou, senzor de presiune nou, EGR curatat, distributie sub 10TKm, Unghiul de sincronizare 0.0

asa ca atunci cand ai fum negru in accelerare brusca, limp la 3200 3500 rpm, si un miros putin suspect la gaze iti pot garnta ca VTG ul nu functioneaza corect, motiveve le-am scris mai sus.

DE "succesuri" nu am nevoie ptr ca eu nu imi castig existenta din diagnoze, iar VCDS ul meu il dau la oricine, si ajut pe oricine fara a pretinde RON.... cu toate ca ma costat vreo 350 de euroni

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

Deci, latest news...Schimbat respectiva pompa, problema nu e rezolvata...nu va mirati, nu va mirati :)

Pana la urma ei spun ca turbina functioneaza in parametri...vroiau sa o desfaca, sa vada daca e blocata,, etc, dar au concluzionat ca geometria variabila e ok, bla bla...nu mai stiu explicatii tehnice. Maine o sa se uite la evacuare, zic ca ar putea fi catalizatorul infundat....dar sincer pareau ca au cam ramas fara idei....

Asta are vreo noima?

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da are o noima ai o pompa tandem noua.

Mai da niste explicatii despre fum e continu e in accelerare e mereu

Avem nevoi de imput..

Bafta

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu ca musca in lapte, nu vrem sa spunem ca ti-am zis noi,

Dc nu e o indiscretie as vrea sa imi spui cat ai dat pe pompa tandem, de la ei sau din alta parte, cat cer pentru asa zisa reparatie care e eronata

Acum zic sa nu tac , mai ai incredere in ei sa iti spuna ca e turbina ok, catalizatorul il verifici simplu, defaci evacuarea din turbina sau salbesti suruburile ca sa poata iesi presiunea, dc e infundat vei simti o diferenta foarte mare la modul cum va trage masina

Prietene am spus si repet, fa un log in sarcina sa il vedem si noi ca sa se excluda varianta cu turbina, sau ia legatura cu cipos , explicai problema si iti poate spune prin telefon sau sa te sfatuiasca cum sa verifici chiar tu ca sa nu te deplasezi pana la el

Pana la urma asculta-ma ca o sa schimbi motorul dupa cei de la reprezentanta, cum adica sau ramas fara idei, doar unde lucreaza, au manuale peste manuale si programe de reparatie, au vas-ul , dar le mai trebuie banuiesc unul care sa le si arate problema

Numai de ciuda da-le pompa inapoi si nu le platesti nimic inafara de o diagnoza poate dar nici aia, timpul tau, tine minte de la mine, totdeauna trebuie sa fie mai important ca si al lor, nu sa te plimbe ca si pielea pe........... scuze de expresie

Asteptam vesti cu nerabdare

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia mergi tu la OPC si spune-le sa-ti puna la loc pompa veche. Si schimbi cate o piesa la fiecare service si apoi la OPC daca nu vor sa o puna la loc pe cea schimbata inutil. Cred ca e singura solutie.

De ce nu faci un log?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

@tengola - scoate fum negru in accelerare gen kick-down. Deci daca calc pedala pana la fund, scoate fum negru indiferent de turatia motorului. Nu trage cum ar trebui la cei 140 de cai, si in limp mode intra indiferent de turatie, dar depinzand din nou de cat e de calcata. Adica, daca de pe loc calc acceleratia pana la capat, o sa-mi intre undeva la 2500-3000 in limp mode. Daca merg normal, apoi de pe la 2000 o calc, o sa-mi intre la 4000....deci in principiu dupa cateva secunde de accelerare maxima. Am mai observat ca daca motorul e pornit de mai mult timp (la un drum mai lung, sau asa ceva) o sa-mi intre in limp mode mult mai repede si mai des....

@cristian - am mult de scris sa-ti raspund...o sa scriu putin mai incolo...

LE: Mentionez ca acest comportament il avea inainte de a schimba pompa tandem. Acum dupa....ei sustin ca singura problema e doar limp-mode-ul, ca in rest ar trage bine. Nu am verificat asta, ca mi-a ramas masina la ei sa o mai verifice si maine, si sincer nici nu prea cred ca trage bine....toti pana acum mi-au spus ca trage bine, dar fals, eu stiu cum ar trebui sa traga la 140 de cai, nu sa stai sa te rogi sa urce in turatii....

Modificat de marshall_balance
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

@cristian si divinevind - am explicat ca nu am absolut nici o tangenta cu mecanica, deci eu nu pot sa fac absolut nici un test cu catalizatorul, turbina, sau orice altceva, deoarece habar n-am. Apoi, am mai zis ca am fost pe la diferiti mesteri, si deoarece nici unul nu mi-a gasit buba, am ajuns in final la reprezentanta. Nu ma intelege gresit, nu sunt vreun fanatic sustinator al service-urilor autorizate, dar mi se pare ca putin exagerezi. Adica nu am cum sa fac scandal acum. Am stabilit clar cu ei la inceput ca e ok sa-mi schimbe pompa, si ei mi-au zis clar ca s-ar putea sa nu se rezolve problema originala, dar aia e o parte din buba si trebuie s-o repare. Oricat as vrea sa ma cert acum cu ei si sa merg la OPC, n-are sens, deoarece ei o sa spuna ca pompa veche era stricata, au gasit defectul acesta chiar daca independent de problema mea. In orice caz o sa iau pompa veche si o sa o duc altundeva sa o verific, sa ma conving eu ca era stricata...in caz ca nu e...atunci scandal.

Nu cred ca o sa schimb motorul...daca era asa, imi spuneau ca e turbina, injectoarele, sau io mai stiu ce, si ca sa le schimb...dar din contra, azi au lucrat aproape toata ziua la ea, au iesit in proba cu ea de vreo 5 ori cred ca (am stat toata ziua acolo langa ei, de aceea stiu), si inca nu mi-au dat un motiv clar, si o piesa clara care trebuie schimbata....din contra, mi-au zis ca turbina e ok. Apoi, nu ei au spus ca au ramas fara idei, ci eu am spus ca asa mi se pare...e o diferenta. In plus, din moment ce restul de cativa mecanici la care am fost pana acum nu mi-a gasit problema, astia de la reprezentanta tot n-au gasit-o inca...chiar mi se pare ca e ceva mai serios, altfel eram cu ea reparata demult....

Cat despre pret, pompa tandem a fost 1300 RON si manopera + diagnoza in jur de 500 RON.

Anyway, am vorbit foarte clar cu ei astazi ca alte piese nu mai platesc in avans nici 10% fara hartie de la inginer cum ca respectiva piesa SIGUR e cauza si imi rezolva problema....acum astept ziua de maine sa vad ce mai spun.

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa te stresezi si peforum. Sunt convins ca te-au stresat destul altii dar asa meritau sa aiba ca tratament ei ca service. Asa e peste tot cand ai nevoie in Romania la oroice nivel.

Doar sa-ti rezolvi pb cu cat mai putin stres si bani. Un log iti poate face un coleg de pe forum si dureaza vreo 20 de minute.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am priceput de prima data ce ai spus tu ca nu te pricepi la mecanica, nu am spus sa verifici tu catalizatorul , am vrut sa spun ca ei puteau foarte usor sa excluda aceasta problema de pe lista

Din moment ce masina ia limp e clar ca e o problema ce implica turbina , ei ar trebui sa aiba la reprezentanta piese si sa se poata inlocui cel putin electrovalvele si ce are legatura cu vacum, furtune , comanda turbina , ca sa le poti exclude

Mai asteptam sa vedem ce mai spun, sincer de eram in locul tau ma stricam de cap, de nervi pentru incompetenta din romania si cred ca ii luam la bataie pe toti mecanicii la care am fost

Bafta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

Stiu...si eu m-am enervat destul pana acum, dar am ajuns la concluzia ca nu ma ajuta deloc...Mi-au zis azi printre altele ca au schimbat si un senzor ce comanda turbina, sau asa ceva, si la fel face, deci l-au pus pe cel vechi inapoi. Apoi ca au taiat EGR-ul, sa vada daca de acolo e, si la fel facea, deci nu-i de acolo. Cat despre piese mai serioase (gen orice altceva in afara de chestii mai mici si ieftine), ei n-au in depozit, tre' comandate...ei daca le comanda si nu respectivele sunt de vina nu le convine sa ramana cu ele pe stoc, deci iar nu-i bine...fac ei ce fac doar sa nu piarda ei....oricum, cum am zis mai sus, le-am zis clar ca alte piese pe langa respectiva pompa nu mai platesc decat daca imi dau garantia ca rezolva defectul...in caz ca le comanda, le monteaza si nu-s de vina, banu inapoi....scurt pe doi si corect de altfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cum zice Divinewind nu te stresa aici ca ai indeajuns la garaj, las ca aici ne certam noi, si cat despre exagerat nu exagereaza nimeni da iti vine sa mori de ciuda cand auzi cum iti bat joc de clienti.

NAja una peste alta trebuie sa vezi pompa tandem ca o investtie buna, daca zici ca ai vazut si tu scaparea de motorina , dece pentru ca altii care sesizeaza aceasta pierdere tarziu platesc mai mult deoarece motorina curge pe furtunele de apa care se distrug si se ajunge din neatentie pana la garnitura de chiulasa, deci trebuia schimbata pentru ca nu gasesti garnitura separat si sa carpesti cu mastic nu tine mult.

Dar dupa ce au schimbat pompa nu mai scoate fum negru ?

Am mai citit astazi si am gasit undeva ca se poate intra in limp mod datorita presiunii prea mari precum si la presiuni prea mici.

Deci cum vad eu este vorba de sincronizarea defectuasa intre presiunea de pe esapament si admisie, si cine e responsabul din nou

nenorocitul de VTG.

Da chiar nu e nimeni la Timisoara sa faca un log in mers ca acolo se vede imediat, deoarece nu trebuie sa fie blocat ci ajunge sa fie putin ingreunat, clar ca mai e si N75 si furtunele care sunt suspectate.

Jenant

@ Iulian da astea " Schimb distributie, consumabile, placute de frana, etc." cum le faci din vcds ?

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

Mersi de sfaturi. Daca nu-i dau de cap baetii maine, o iau si o sa caut pe cineva sa-mi faca logul respectiv in mers. Sincer, nu stiu daca scoate fum acu dupa ce au schimbat pompa, ca n-am fost cu ei in proba...in orice caz, maine ar trebui sa stiu o treaba clara. Multumesc tuturora pentru ajutor. Revin cu update-uri maine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marshall_balance

Daca faci log in mers cu VCDS, spune neaparat sa-ti copieze si eroarea stocata de ECU in modulul engine si posteaz-o si pe aia. O sa zica daca e prea mare presiunea in turbina sau prea mica (bine, asta o sa se vada si din log, dar eroarea stocata e un ajutor in plus la o diagnosticare corecta)...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romeo tre sa revin,

Si totusi nu e gresit cum am spus numai ca e ceva incomplet. Am studiat direct pe masina.

In momentul in care motorul este la relanti vanele sunt inchise, dar nu trebuie sa le vazi inchise complet ( surubul de 4 mm cred cu piulita este limitatorul) vanele stau intr-un unghi care dirijeaza fluxul de gaze tangential pe turbina , deci turbina este antrenata la minim poate chiar deloc, apoi cand incepi sa dai gaz N75 reduce vacumul in membrana vanele incep sa se deschida, deschiderea vanelor in acest moment au 2 roluri pune fluxul de gaze intr-un unghi favorabil fata de paletii turbinei si micsoreaza sectiunea pentru a creste viteza fluxului de gaze, apoi motorul intra in ture presiunea gazelor de esapament are volumul mare si nu mai este necesar micsorarea sectiunii deaceea vanele se deschid adica tija este la maxim extinsa vacum in actuator la minim. In momentul cand volumul de gaze este suficient pentru a antrena turbina, dar datorita unui VRG incarcat/N75 vechi/capsula vacum veche/ vacum insufisient-perderi, vanele nu se deschid la maxim in timpul necesar si mai raman in unghi favorabil, respectiv micsoreaza sectiunea in acel moment am intrat deja in limp mod.

Deci teoria sta in picioare.

Care teorie sta in picioare, aceea ca la vacuum maxim ai presiune zero in turbina (tu ai spus-o, nu eu si la asta am dat quote), ca nu inteleg... Ai vacuum maxim, respectiv vanele se inchid, ORI DE CATE ORI apesi pedala de acceleratie la podea, la turatii de peste 1600 rpm iar turbina nu are incarcare destula!!! In felul asta se obtine o crestere de presiune de la 1,6 bar sa zicem la 2,1 bar in 250 ms.

Daca apesi pedala la fund la 2300 rpm dar tu ai deja in compresor 2,0 bar e la mintea cocosului ca nu mai e nevoie sa se aplice maximum de vacuum (respectiv sa se inchida de tot vanele). Toate astea se vad in log in mers.

Iar daca, de exemplu, din cauza ca presiunea turbo scapa din cauza unei fisuri, ECU vede ca presiunea turbo actuala e mai mica decat cea specificata in mapa, va comanda N75 sa aplice vacuum (respectiv sa se inchida vanele) o perioada de timp mai mare decat in mod normal, pana ce valoarea actuala o va atinge sau depasi pe cea specificata in mapa turbo. Daca asta nu se intampla destul de repede, motorul intra in limp mode cu o eroare de negative deviation.

Invers, daca presiunea actuala creste prea mult peste cea specificata, ca raspuns ECU comanda eliberarea totala a vacuumului, iar actuatorul nu poate deschide prin forta arcului vanele din cauza ca agata, motorul va intra in limp mode cu o eroare de positive deviation.

Deci toata povestea asta cu vacuumul se invarte in jurul diferentei dintre presiunea turbo actuala si cea specificata in mapa. Cu cat e mai mare, in sensul ca cea actuala e sub cea specificata, se aplica mai mult vacuum (ajungand de multe ori chiar la maximul de -0,6 bar)

Sau teoria conform careia, dupa spusele tale, ai vacumm maxim, respectiv vanele inchise doar la relantiu si apoi tot ce face N75 in timpul mersului e sa dea drumul la vacuumul ala de la relantiu respectiv sa deschida la vane in orice regim de mers? Asta e teoria care sta in picioare? Explica-mi te rog sa inteleg si eu mai bine teoria despre care vorbesti, nu te supara Sorin, dar eu ma prind un pic mai greu... Poate ai dreptate, dar vreau sa inteleg si eu teoria pe care o ratez....

Dar citind mai atent postul tau, imi dau seama ca nici macar nu te-ai obosit sa citesti documentul cu principiul de functionare al turbinei VNT pe care ti l-am recomandat ... Cand se deschid vanele, sectiunea se mareste, nu se micsoreaza... tu spui exact pe dos... aveai si desenat acolo...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles Romeo , eu am trait cu conceptia ca vanele inchise la maxim este o pozitie de standby ptr turbo ceea este total gresit si total pe langa, corect este vanele inchise este pozitia in care jetul de gaze transmite cea mai mare energie paletilor turbinei, cu conditia ca motorul sa fie peste 1400 rpm, deaceea nu atingeti acel limitator!

Merci mult de rabdarea acordata. :slap: bine ca nu am fost pe aproape ca o furam cred.

Ai dreptate nu am citit acel document ptr ca nu am reusit sa il deschid, dar am cautat ceva asemanator pe net, principiul este ca la furtunul de apa strangi furtunul jetul sare mai departe

O alta intrebare este daca un VTG (sticky) deci nu blocat ci numai putin intepennit poate duce foarte foarte rapid la deviatie negativa sau pozitiva datorita unui timp de ractie ceva mai indelungat.

@Iulian si eu care credeam ca ma lipesc la tine, :beerchug: Pa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marshall_balance

Deci, ei spun ca au dat jos catalizatorul, l-au bagat in ceva solutie sa-l curete in care trebuie sa stea 4 ore. Deocamdata n-am alte vesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!