Jump to content

Lipsa putere


popi3333
 Share

Postare recomandată

@Planetara, era o problema la termostat, l-am schimbat si acesta problema s-a rezolvat, in schimb a ramas celelalte problene, consum mare, sub 7 nu scade si putere de sdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.am si eu o problema cu un passat 1.9 tdi motor atj si anume nu are putere, nu trage motorul deloc.ma poate ajuta cine in Cluj cu un test (contra  cost binenteles) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat in aria Anunturi - Prestari servicii ? Avem colegi in Cluj, care te pot ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare !Cer ajutor celor ce stiu,sau au patit-o.Am un passat b5,an 2005,motor awx si de o perioada nu mai trage motorul pana intra turbo in functiune.Dupa ce intra in functiune merge ok!Inainte aproape nu se simtea o mare diferenta de putere,dar acum e mai mult decat frustrant.Efectiv se misca ca o baba de 80 de ani pana intra turbo si daca incerc sa accelerez inainte, cand intra turbo smunceste un pic.Cate odata cand plec de pe loc ar vrea sa se opreasca,dar trebuie tinuta un pic din ambreiaj,parca se inneaca!Varianta ca dieselul pleaca mai greu nu e valabila ca stiu cum mergea!Multumesc!

 

Modificat de vwsummer2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierdere de presiune probabil sau de vacuum. Fa o diagnoza, vezi ca il ai pe Catalin la Bacau. Da-i o fuga la el si pleci cu masina buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Raspund cu intarziere,dar am rezolvat problema pe care o aveam,si anume lipsa putere pana la intrarea turbo in functiune.Era fisurat furtunasul de pe supapa actuator.Multumesc pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Skoda Octavia II 2.0 l, TDI, 140 CP, motor BKD, an fabricatie 2006 - Bucuresti.

Toate filtrele si uleiul schimbate cu 10 zile inainte, la revizie.  EGR schimbat anul trecut...

Toate reviziile la zi, functionare foarte buna pana de curand, cand ocazional, in toate treptele de viteza simt ca motorul nu 'trage' la fel ca inainte. Daca apas acceleratia spre fund nu simt ca i-ar creste puterea prea mult, mai degraba creste dupa ce ridic un pic piciorul de pe acceleratie...

Am suspectat turbosuflanta, mai ales ca la accelerare parca suiera mai tare ca inainte. Nu in momentele pierderii de putere, ci mai tot timpul. Nu pot sa jur ca sueratul in discutie n-a fost la fel din totdeauna, dar asa mi se pare acum... Am citit despre turbosuflanta si cam ce ar putea sa i se fi intamplat, insa am constatat ca daca, atunci cand intampin poblema mentionata si in titlu, opresc si repornesc motorul (din mers) situatia se remediaza instantaneu. Ceea ce ma duce cu gandul la ceva electric. Chiar daca o fi existand si alteceva ce se poate restarta la repornire... Exista in turbosuflanta oarece acctionat electric (cred), care sa aiba nevoie de resetare? Din cate am inteles eu cu privire la functionarea de principiu, n-ar prea fi nevoie de asa ceva, insa cam habar n-am ce exista, sau nu, din acest punct de vedere la turbina Skodei...

Nu se aprinde niciun martor si de-aia ma gandesc ca daca n-o prinde pe 'problema' o eventuala verificare pe tester n-ar prea descoperi ce se intampla. Gresesc?

Ce credeti ca ar putea fi, care sa se potriveasca din punct de vedere teoretic (macar) cu simptomele prezentate? Ce si unde ar fi recomandat sa verific?

Multumesc anticipat!

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merge dupa ce intrerupi si pui contactul, e din cauza turbinei, care intra in limp mode. Trebuie sa cureti turbina pentru ca sunt depuneri si se blocheaza geometria variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Multumesc!

Zici ca 'geometria variabila' se reseteaza cumva la oprire-pornire motor? Mentionez ca 'operatiunea' asta am facut-o in mers, fara sa fi scazut viteza de deplasare, doar apasat ambreiajul si dat imediat drumul dupa pornire... 

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele pot fi multiple. Vacuum, electrovalva vomanda turbina, turbina. Iti poti da seama care e problema facand un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 'logul in mers', banuiesc ca este nevoie de un dispozitiv de diagnoza... Banuiesc prost?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da?! cine ti-a zis tie sa ''opresti /pornesti ''motorul in mers?!. Mai fa de multe ori asa si risti sa rupi axul si o sa fie paguba mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce zici tu ca m-ar paste un astfel de pericol? Nu mi-a zis nimeni sa incerc asa ceva, dar nu mi s-a parut c-ar fi vreun pericol, daca fac asta cat merg in linie dreapta.

Daca apas ambreiajul si opresc motorul, dupa care-l pornesc DE LA CHEIE si dau drumul ambreiajului, care se cupleaza la (cam) aceeasi viteza de croazierea, pe ce mecanism zici tu ca s-ar rupe 'axul'?

Apoi, la care 'ax' te referi...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca opresti motorul in turatie, se rupe axul turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu spun ca nu cred, dar m-as bucura sa inteleg pe ce mecanism...

Ma gandesc ca turbina este antrenata de motor. Daca opresc motorul si debreiez, imi imaginez ca si motorul si turbina s-ar cam opri, nepreaavand mare inertie. Crezi ca motorul insusi neavand inertie mare ar putea rupe axul turbinei, tocmai pentru ca aceasta are? Dupa ce repornesc motorul, cu cheia, si acceleraz pana la turatia aproximativa de dinaitea opririi si dau drumul ambreiajului astfel incat sa sincronizez viteza cu care autoturismul inainteaza din inertie cu cea primita de la cutia de viteze, de ce zici ca ar fi axul turbinei supra solicitat astfel incat sa se rupa?

Reprecizez ca nu neg afirmatia! Doar as vrea sa inteleg pe ce mecanism s-ar putea produce o astfel de rupere...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, FaneDuru said:

Daca opresc motorul si debreiez, imi imaginez ca si motorul si turbina s-ar cam opri

cand opresti motorul nu mai ai presiune de ulei dar turbina inca se mai invarte si se lubrifica cu uleiul ramas pe instalatie

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata certitudine.. "se rupe axul"... serios ? Atunci toti cei care au diesel si au avut o problema mecanica, sau au ramas fara combustibil in mers, ar avea turbine noi acum .. nu ?

Cand luam limp mode ii luam contactul si il puneam la loc (fara a apasa ambreiajul)  in mers la 80-100 kmh si nu s-a mai rupt niciun ax, nu imi permiteam sa trag pe dreapta pe DN sau DE ca sa dau restart cu masina oprita. Toata procedura dureaza circa 1 secunda.

 

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, ionut10a said:

cand opresti motorul nu mai ai presiune de ulei dar turbina inca se mai invarte si se lubrifica cu uleiul ramas pe instalatie

 

Pai, turbina nu este legata solidar de motor? Daca da, atunci cand nu se mai invarte motorul, logic ar suna sa nu se mai invarta nici turbina. Ma rog, dupa consumarea inertiei de invartire a ambelor componente... Iar lipsa de lubrifiere pentru secunda aia n-as crede ca poate conduce la ruperea axului. Mai degraba diferentele de inertie ale celor doua componente, axul turbinei fiind actionat in directie de rotatie inversa. De-aici venind (probabil) si deblocarea geometriei variabile...

Insa si motorul are o bruma de inertie cred... De-aia are volant. Impreuna cu cea preluata de la turbina, banuiesc ca-l invarte oarecat in secunda aia in care am oprit motorul...

Una peste alta, istoria asta cu ruperea axului are logica ei, insa sunt cunoscute astfel de cazuri ori doar se apreciaza teoretic ca ar fi posibile?

2 hours ago, Adriannnnn said:

Cata certitudine.. "se rupe axul"... serios ? Atunci toti cei care au diesel si au avut o problema mecanica, sau au ramas fara combustibil in mers, ar avea turbine noi acum .. nu ?

Cand luam limp mode ii luam contactul si il puneam la loc (fara a apasa ambreiajul)  in mers la 80-100 kmh si nu s-a mai rupt niciun ax, nu imi permiteam sa trag pe dreapta pe DN sau DE ca sa dau restart cu masina oprita. Toata procedura dureaza circa 1 secunda.

 

Cand executi 'manevra' asta fara apasare ambreiaj, pare mai bine, cel putin din punct de vedere teoretic, cred. Eu, pe Transfagarasan, tragand la deal nu prea indrazneam s-o fac, dar pana identific si rezolv problema, invat ca e bine sa fi avut rabdare pana la vale... Ori pe teren plat, ceea ce pe Transfagarasan e mai greu de gasit.

Daca mecanismul (posibil de rupere) imaginat de mine e corect, atunci nu mai exista niciun fel de pericol. Pentru ca motorul este actionat de roti, la fel si turbina, neexistand niciun fel de diferenta de inertie... Sau una neglijabila, cauzata de frecarea autoturismului cu aerul ori a pneurilor cu suprafata de rulare, mai mica, insa, considerabil decat franarea de urgenta.

Insa 'mecanismul' imaginat de mine nu trebuie sa fie neaparat singurul corect. Are altcineva vreo idee mai completa, bazata pe exemple din literatura, cazuistica, logica mai buna?

De fapt, daca ma gandesc mai bine, ce am scris mai sus cu privire la 'mecanism' e cam bazaconie... Turbina nu este antrenata de motor! Este antrenata de gazele de ardere. Si daca nu mai primeste gaze de ardere in palete cine o impiedica sa se invarteasca in continuare, astfel incat oprirea motorului sa-i forteze axul?

Lipsa gazelor de admisie o franeaza, dar in niciun caz brusc...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, FaneDuru a scris:

De ce zici tu ca m-ar paste un astfel de pericol? Nu mi-a zis nimeni sa incerc asa ceva, dar nu mi s-a parut c-ar fi vreun pericol, daca fac asta cat merg in linie dreapta.

Daca apas ambreiajul si opresc motorul, dupa care-l pornesc DE LA CHEIE si dau drumul ambreiajului, care se cupleaza la (cam) aceeasi viteza de croazierea, pe ce mecanism zici tu ca s-ar rupe 'axul'?

Apoi, la care 'ax' te referi...?

Nu vreau sa intru in ''polemici'' cu tine, eu iti impartasesc din experienta mea de om patit ,tu mai departe faci cum vrei si cum crezi.La mine s-a rupt axul in drum spre Suceava facand tot asa cum ai facut tu dar de mai multe ori.Evident fum negru,multe injuraturi cu frigider plin etc.O turbina poate ajunge la 150 000-200 000 rotatii, in acele 2-3 secunde cat opresti/pornesti motorul,turbina ramane fara ulei,in timp axul prinde joc, se dezechilibreaza si urmatorul pas este ruperea,paletele lovesc in carcasa turbinei si mai departe fac prapad pe admisie sau evacuare.Mai bine de atat nu stiu sa-ti explic,eu sunt patit. Spor la oprit /pornit motor in mers. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma taie nicio pofta de 'polemica'!

Vreau doar sa inteleg de ce! Daca se poate...

Daca zici ca ai patit-o, este dovada suprema, insa, ca mecanism de rupere, ramanerea fara ulei in secunda aia nu cred ca justifica un astfel de scenariu apocaliptic... Nu vad cum ar disparea instantaneu uleiul. Nici daca axul s-ar sprijini si ar aluneca pe lagare nu cred ca s-ar justifica teoria, iar acesta ar cam trebui sa se invarta pe bilele unor rulmenti. Singurul mecanism care (pana acum) mi se pare probabil, ar fi oprirea brusca a turbinei in momentele alea (chiar scurte), despre care oprire nu-mi imaginez niciun motiv logic. Asta nu inseamna, insa, ca mecanismul/motivul nu exista... Lipsa gazelor de ardere ar determina oprirea, dar nu cred ca brusca....

Ti s-a intamplat 'patania', atunci cand ai oprit motorul, sau dupa cateva astfel de opriri, in timp ce mergeai si nu tragea bine?

Intreb pentru ca daca nu gasim o explicatie a mecanismului, putem suspecta ca motivul ruperii este acelasi cu scaderea de putere...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Adriannnnn a scris:

Cata certitudine.. "se rupe axul"... serios ? Atunci toti cei care au diesel si au avut o problema mecanica, sau au ramas fara combustibil in mers, ar avea turbine noi acum .. nu ?

Eu zic sa faci mai departe asa si eventual sa ignori si manualul masinii (dar sa nu-i mai inveti si pe altii), pina la urma e o loterie, la unii pica, la altii nu ... fraierul de producator zice sa nu opresti masina in turatie dar ce stie el.

în urmă cu 1 oră, FaneDuru a scris:

Pai, turbina nu este legata solidar de motor? Daca da, atunci cand nu se mai invarte motorul, logic ar suna sa nu se mai invarta nici turbina. Ma rog, dupa consumarea inertiei de invartire a ambelor componente... Iar lipsa de lubrifiere pentru secunda aia n-as crede ca poate conduce la ruperea axului. Mai degraba diferentele de inertie ale celor doua componente, axul turbinei fiind actionat in directie de rotatie inversa. De-aici venind (probabil) si deblocarea geometriei variabile...

Daca te referi la faptul ca la turbina, carcasa e prinsa cu suruburi de motor, atunci ai dreptate :))

Altfel, turbina e un compresor, o pompa actionata de gazele de esapament, care baga aer fortat in admisie. Nu are frina :)) si cind opresti motorul in turatie, nu mai ai presiune de ulei in circuit, turbina se mai poate invarti un minut sau mai mult dupa. Functie de turatie, uzura, regim termic, poate sa reziste sau nu. Si sa nu uitam ca turbinele au regimuri de rotatie pina la 200.000 rpm, asezate pe niste lagare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne luminezi si de ce nu mai ai presiune de ulei cand opresti motorul in turatie, atata timp cat el inca se invarte.

O turbina se roteste cu 200.000 rpm atata timp cat functioneaza in parametri, ceea ce nu prea se intampla atunci cand esti in LIMP MODE.

Masinile cu Scoala ar avea toate axul turbinei rupt, la cate opriri de motor vad zilnic in sarcina :)

 

Ca sa fiu si on-topic: fara scanare cu VCDS si eventual log in mers putem sa ne dam doar cu parerea.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca nu se mai invirte pompa de ulei cind tai contactul si calci ambreiajul? Ma rog, suntem offtopic asa ca daca aveti chef de polemici si nu puteti sa ajutati omul, va rog sa va mutati pe topicurile unde se discuta despre functionarea turbinei. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, vdragos said:

1. fraierul de producator zice sa nu opresti masina in turatie dar ce stie el.

2. Daca te referi la faptul ca la turbina, carcasa e prinsa cu suruburi de motor, atunci ai dreptate :))

Altfel, turbina e un compresor, o pompa actionata de gazele de esapament, care baga aer fortat in admisie. Nu are frina :)) si cind opresti motorul in turatie, nu mai ai presiune de ulei in circuit, turbina se mai poate invarti un minut sau mai mult dupa. Functie de turatie, uzura, regim termic, poate sa reziste sau nu. Si sa nu uitam ca turbinele au regimuri de rotatie pina la 200.000 rpm, asezate pe niste lagare.

  1. Zice producatorul sa nu opreste masina in turatie, PENTRU CA RISTI RUPEREA AXULUI TURBINEI? Daca da, ar cam fi suficient pentru mine... Desi, marturisesc ca m-as bucura sa deslusesc mecanismul pe care se poate produce o astfel de nastrusnicie... Altfel, sunt multe motive care sa fie invocate pentru a nu opri motorul in mers (servo frana, servo directia, blocarea volanului...).

 2. M-am prins si eu de aspectul asta si am scris ca 'mecanismul' cu pricina era o 'bazaconie'. Dar si ceea ce sugerezi ca ar fi mecanismul de uzura nu mi se pare ca sta in picioare. Ca turbina se mai poate invarti un minut din inertie, cred, dar n-are legatura cu problema. In maximum o secunda motorul e pornit si ungerea porneste, de asemenea. Nu cred ca in secunda aia, dispare tot uleiul si de-aia s-ar uza axul ori lagarele... Uleiul creeaza o pelicula de alunecare ce nu prea-mi vine sa cred ca dispare instantaneu. Da' admit ca pot sa gresesc...

1 hour ago, vdragos said:

Pentru ca nu se mai invirte pompa de ulei cind tai contactul si calci ambreiajul? Ma rog, suntem offtopic asa ca daca aveti chef de polemici si nu puteti sa ajutati omul, va rog sa va mutati pe topicurile unde se discuta despre functionarea turbinei. Multumesc.

Aici, tot eu sunt vinovat, pentru ca cerusem idei cu privire la mecanismul prin care oprirea motorului poate determina ruperea axului...

Cum nu stiam ca exista si un astfel de topic, cand gasesc ceva timp o sa ma uit cu interes si pe acesta. Multumesc de sugestie!

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aia se duce o turbina la 100-150 kkm pt ca nu se respecta anumite chestii si anume opritul motorului imediat dupa un drum lung

@FaneDuru

curata geometria si nu o sa mai fii nevoit sa repornesti masina in mers

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!