Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

La mine cu Castrol Edge se aprindea toata ziua semnul de verificare ulei, cred ca este totusi prea subtire si il consuma rapid sau nu ii convine lui ceva. Cu Aral tronic asta merge super fain si nu se aprinde nimic. Diferenta mare de pret nu este intre ele asa ca singurul factor in alegere il constituie doar buna functionare a motorului.

Data viitoare poate pun si eu Mobil 1 cum avea ea saraca prin Germania sa vad cum se comporta si asta.

Sa verificati neaparat pe bidon si data fabricatiei/ambalarii cand cumparati uleiul la masina, ca poate sa fie dintr-un lot mai vechi, invartit prin magazin si atunci nu mai protejeaza cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce zici tu cu Edge ca ar fi prea subtire...oare de asta sa se prelinga mai usor pe la buson atunci cand se incalzeste pentru ca ar fi mai subtire decat celelalte?

Daca e asa atunci trec si eu poate de la urmatorul schimb pe Aral tronic daca EDGE este prea subtire si se prelinge peste tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am folosit o singura data, am vazut ca masina nu prea il place, si din cate am citit aseara in prezentarea acestuia se poate folosi si la pd de la vw, insa nu este ceva dedicat acestui tip de motor.

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit 431, folosesc Edge acum. Nu mi se pare ca ar fi diferente. Sincer folosesc Edge din 2 motive: 1 Este aprobat si MB229.51 (un standard de la Mercedes care e destul de restrictiv) si pentru ca nu e scump.

Cum spuneam, am mers cu 431 vreo 60-70.000Km pe un ALH in Bucuresti si motorul se prezinta bine - nu are depuneri nu are scapari de gaze. Cu Edge avem cumulat vreo 40.000 Km la 2 masini, e prea devreme ca sa spun ceva... normal ca arata tot bine, altfel nu-l tineam.

Constat ca multa lume de aici ia decizia dupa "zgomote" sau pareri. In lipsa unui spectrometru e cam greu de apreciat diferenta de zgomot.

Inca ceva - nu uitati ca VW a acceptat si 431, si Edge, si muuuulte alte marci ca fiind conforme cu 505.01. Din punctul meu de vedere, diferentele (care exista in mod sigur) sunt destul de mici. Mai e o chestie - reprezentantele lucreaza cu Castrol, or sti ei de ce - si din cate am auzit, Castrol e partener strategic VWAG...

Personal, nu prefer Mobil si in ultimul timp parca mi-a trecut entuziasmul si pt Castrol. Ca regula, prefer acele produse la care nu se face reclama. Aral, BP si Castrol sunt acceasi marca - insa Aral e sub Castrol ca pozitionare a produsului - in caz ca nu stiati...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce punct de vedere spui ca Aral este sub Castrol? Al promovarii pe piata? Al vanzarilor, testelor ? Orice produs bun se vinde singur, vorba zboara si clientii sunt fericiti.

Dovada Polo, Golf, Tuareg, etc.

Eu pana acum in 20.000 km am schimbat doar de 3 ori uleiul, Aral, Castrol si acum am revenit la primul, pentru ca al doilea ma tot facea sa deschid capota si sunt prea comod din fire si destul de in varsta ca sa mai cred in basme, reclame, statistici mincinoase.

:icon_thumright:

Urmeaza sa il schimb iar si imi mai incerc odata sansele cu Aral tronic 431, ca e german ca si masina, am vazut ca ii place si nu deschid capota decat pentru completare lichid de parbriz.

Asta este pentru mine cea mai buna reclama, iar daca aveam masina franceza, va asigur ca eram numai cu Elf si Castrol in portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebam acum cateva pagini despre TITAN FUCHS Supersyn PLUS SAE 5W-40; inainte aveam Mobil SpecialV 5w30 si am completat cam 600ml intre revizii (15000km). cand l-am schimbat cu titan cei de la service mi-au pus cu 100ml in plus si se cam vedea pe joja. am zis ca decat sa ma duc in service sa-mi scoata mai bine il ard singur asa ca am cam forjat-o si cu toate astea dupa 10.000 km n-a papat nici o picatura. in contiunare e peste zona hasurata de pe joja. alte avantaje (in afara de pret) nu am sesizat la el, masina se comporta la fel (needless to say ca ambele sunt 505.01).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este peste zona hasurata trebuie scos pana la nivelul maxim hasurat ca pana se arde el poate sa strice si catalizatorul.

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa stiam si eu dar am primit mai multe raspunsuri (prin diverse service-uri) care spuneau ca 100 ml in plus nu au ce sa strice. sper ca asa e.

Modificat de papetz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic, ca mecanicii sunt serifii, dar atunci de ce a mai prevazut fabricantul zona aceea de minim si maxim pe joja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este peste zona hasurata ... poate sa strice si catalizatorul.

Ce treaba are catalizatorul cu uleiul din motor? Rolul catalizatorului este de a reduce noxele si este amplasat pe circuitul de evacuare a gazelor! Uleiul asigura ungerea motorului.

Ai auzit tu ceva, dar nu ai auzit bine - catalizatorul poate fi afectat in cazul motoarelor foarte uzate care consuma mult ulei, patrunzand si in circuitul de evacuare (scapa ulei pe la segmentii cilindrilor). In situatia respectiva catalizatorul se imbacseste...

Daca se pune mai mult ulei decat trebuie, presiunea va creste si pot fi deteriorate garniturile motorului. Se poate scoate surplusul pe la joja cu ajutorul unui furtun subtire si al unei seringi.

Recomand CASTROL SLX Professional B4 5W-30, norma VW 50200/50500/50501.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce 5W-30 si nu 5W-40?

Daca ar fi de scos uleiul pe unde se scoate pe la joja cu seringa si furtunas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce treaba are surplusul de ulei cu catalizatorul dar lucrul asta este specificat in manualul de utilizare si ma gandesc ca producatorul investeste in cercetare mai mult decat orice dealer sau service de pe plaiurile mioritice sau de aiurea.

Ce am observat eu la schimbul de ulei pe care l-am facut recent este ca mecanicul primeste o fisa generata din Elsa-Win in functie de codul motorului si pentru al meu (BXE) era specificat 3.8l de ulei. Mecanicii nu tin cont de recomandare si toarna tot bidonul de 4l (oare nu stiu sa citeasca sau sa masoare 3.8l? :biggrin: ) iar cand o sa il verifici o sa vezi ca este peste nivelul maxim. Din pacate am observat fisa din Elsa-Win dupa ce a golit uleiul in motor.

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi de scos uleiul pe unde se scoate pe la joja cu seringa si furtunas?

Da, pe la joja. Cu un furtunas de perfuzie si o seringa mai mare. Uleiul sa fie caldut, pentru a fi mai putin vascos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred in criteriul deschid capota doar pentru lichid de parbriz.

Eu folosesc Castrol(507.00,Edge) la A3 si A4 2 Tdi, sunt la al 5-lea schimb de ulei(cumulat) si nu am completat la nici una dintre ele nici macar un gram intre schimburi.

Cred ca tine si de uzura motorului(una 150 mii ,cealalta 186 mii).Am avut un E46 2 Tdi CR, mecanicul la care faceam reviziile a folosit Agip si a mers brici.

Care e concluzia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eu am, cum se vede si la descriere, un Golf 5 TDI 2.0 PD luat din Germania la 98k. Primul schimb in Romanica l-am facut la reprezentanta in Timisoara la Auto Club. Pot zice ca am fost foarte nemultumit de "prestarile" celor de acolo. Mi s-a pus(ce zic ei ca e recomandat de la producator) Castrol 5w40, fara macar sa se uite in cartea autovehicului, in care scria destul de clar la fiecare revizie ca era folosit 5w30(puteau sa intrebe inainte!). Dupa 5 schimburi am trecut pe EDGE 5w30. Nu am nici cea mai mica tangenta cu mecanica, dar pot spune ca am sesizat diferente intre 5w30 si 5w40. in primul rand se cunoaste la "mersul" masinii, iar in al doilea la consumul carburantului. Merge altfel, mai lin. Stiu ca o sa veniti cu argumente cum ca cel de 5w30 scurteaza viata motorului si ca celalalt i-o prelungeste. Eu am citit acest topic si nu am vazut niciunde pe cineva care sa argumenteze clar CU CAT SCURTEAZA SAU PRELUNGESC VIATA aceste uleiuri si pe ce anume se bazeaza cand spun asta!?

Mie mi s-a spus de catre mai multi soferi(mult mai experimentati) si mecanici ca este recomandat noul 507 in locul normei 505, fiind creeat dupa o tehnologie mai noua. Acesasta idee am observat-o incateva posturi de la inceputul topicului. Asadar astept si eu un raspuns la intrebarea mea!

Probabil ca o sa ma intrebe cineva cum de am sesizat diferenta de combustibil. Fac foarte des drumul Timisoara-Craiova si retur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba e simpla. Daca nu te plimbi foarte mult prin oras cu porniri dese si pe distante scurte, atunci te sfatuiesc sa mergi pe un ulei longlife si sa-l schimbi pe la 25.000 de km, daca tot dai un ban in plus. Eu din pacate merg mai mult prin oras si am ales 5w40 pe care il schimb la 15.000 km. Multa bafta!

Modificat de olteanu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am efectuat 4000 de km de la schimbul de ulei in regim urban cu viteza medie orara 26 km/h.Va dati seama ca in motor uleiul la 10 000 de km este exploatat dublu ca timp fata de o utilizare in extraurban !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca motorului ii place mai mult 507.00 decat 505.01, atat la oras, cat si extraurban. Un ulei facut dupa o tehnologie mai avansata va face intotdeauna treaba mai buna. Mai prost in nici un caz nu poate fi. Pt. aprox. 50 de RON in plus la un schimb de ulei, nu merita sa mai stai pe ganduri...

Eu folosesc Mobil 1 ESP Formula 5W30 (norma 507.00) de la ultimul schimb (adica 7.000 km) si nu a papat deloc ulei pana acum. Deci ma declar multumit de alegerea facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu cat este de intelept sa folosesti alt tip de ulei decat cel specificat in manualul tehnic, daca spune fabricantul ca trebuie indeplinita norma 501 cum sa folosesti ulei cu norma 507 sau orice alta norma, bazat pe faptul ca este tehnologie de ultima ora?

Cred ca fiecare motor fiind de o anumita generatie si are uleiul potrivit acesteia, nu folosesti la un Golf I ulei de motor pentru Golf VI doar pentru ca este un ulei performant.

La 5w-30 si 5w- 40 sa zicem ca te mai poti juca, desi nu recomand nici asta, vascozitatea acestuia trebuie sa fie optima la orice temperatura, este si recomandat pentru sezonul rece un anumit tip de ulei fata de sezonul cald, numai ca cine schimba uleiul toata ziua dupa ce zice Busu seara la meteo?

:))

De aceea sunt uleiuri de mijloc, care fac fata cu brio si protejeaza motorul atat la cald cat si la frig, uleiul pentru PD si uleiuri pentru non-PD, probabil nu doar de dragul de a comercializa cat mai multe tipuri de ulei.

Sunt uleiuri speciale folosite pentru curse de masini, cu o durata extrem de scurta de intrebuintare, performante maxime in perioade scurte de timp indiferent de costuri, si uleiurile noastre, normale, de zi de zi, care se schimba la 10-15-30.000 km, dupa buzunarul si mintea utilizatorului.

Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@x-tremist - pe site-ul Mobil, la Mobil 1 ESP Formula 5W30 desi scrie ca poate fi folosit si pentru motoarele ce au nevoie de norma 505.01, mai jos sunt trecute cateva mentiuni:

"All VW engines with the exception of Unit-Injector / Pump-Duse TDI without Longlife Service and without DPF between 1999-2003 and R5/V10-TDi before model year 2006"

Cred ca este o informatie demna de luat in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azreil,

Acelasi lucru punctat - corect - de tine, e scris si in cartea masinii... dar nu conteaza. Noi nu citim, ca noi stim. Iar noi stim ca daca e cifra mai mare (de ex 507.00 > 505.01) atunci e mai bun. Restul sunt... detalii. Mama masii de om multilateral dezvoltat... a stiut cizmarul ce-a spus :)

Am incercat sa explic, dar tot vin proaspeti si vigurosi si ne explica vehement ca ei stiu. Logica finala este - mai nou => mai bun!

Oricum, n-o sa fie mare diferenta pt nimeni... ca doar masinile se vand inainte de 100.000Km, si ce-o fi... nu conteaza.

A spus cineva corect mai sus - viteza noastra e fenomenalul 25-30Km/h in medie. In aceste conditii 10.000Km inseamna cel putin 2x timp de functionare fata de vest. Ca sa nu mai spun de depasirile in forta, de liniutze, de bagat intrafic... toate astea costa. Puneti nene uleiuri subtiri, le tineti 15-20.000KM in motor (ca doar deh, suntem si noi in EU - ce suntem mai prosti?) si dupa aia dati vina pe marca/motor. Sunt proaste dom'le. Ce conteaza ca e ceata de cat praf e pe drum? Sau ca mergem pe canicula, bara la bara, km si ore intregi??

La toate utilajele industriale, schimbul de ulei si consumabile se face la ore fct (si daca e posibil Km rulati).

Ahhh... si-acum o sa vina vreun "tanar" sa-mi puna sula in coaste sa le demonstrez ce sta la baza celor de mai sus... adica sa fac un scan dupa o pagina din carte si linkuri pt informatie. Nu conteaza ca se afla deja pe forum. Si daca as face-o (n-o so fac) peste 2 pagini o luam de la capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Agreez cu ce a spus Stefan_B, de fiecare data cand deschid capota si vad ce strat de praf e asezat pe capac la motor si peste tot...mi se face mila de saracul motor, cum sa nu-i schimb filtrele la 10000 de km si sa-l mai las sa se chinuie cu asemenea praf pe admisie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are catalizatorul cu uleiul din motor? Rolul catalizatorului este de a reduce noxele si este amplasat pe circuitul de evacuare a gazelor! Uleiul asigura ungerea motorului.

Ai auzit tu ceva, dar nu ai auzit bine - catalizatorul poate fi afectat in cazul motoarelor foarte uzate care consuma mult ulei, patrunzand si in circuitul de evacuare (scapa ulei pe la segmentii cilindrilor). In situatia respectiva catalizatorul se imbacseste...

Daca se pune mai mult ulei decat trebuie, presiunea va creste si pot fi deteriorate garniturile motorului. Se poate scoate surplusul pe la joja cu ajutorul unui furtun subtire si al unei seringi.

Recomand CASTROL SLX Professional B4 5W-30, norma VW 50200/50500/50501.

Scuza-ma ca te contrazic, dar nivelul uleiului fiind mare, cum spui si tu creste presiunea, dar crescand presiunea, uleiul va ajunge prin epurator in admisie garantat si nefind ars in totalitate va ajunge in catalizator. daca nu crezi poti sa faci o proba si vei vedea uleiul pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

vad ca tot ziceti ca "la noi e praf si trafic si scurtam viata motorului":

1. inainte sa lanseze astia (VW, Audi, BMW, Mertz, etc...) o masina o duc si o testeaza ei pt voi inainte sa o cumparati. Vad ei cum ii uleiu in baie, antigelu sau ce forta ei nevoie sa deschizi usile si la -45 de grade in nord si la +50 in Death Valley, CA. In concluzie, nu e Bucuresti, Romania sau cine stie ce oras din tara testul suprem pt motoarele alea. Or vazut surioarele lor si zile mai grele.

2. ce ziceti voi ca masiniile din vest (Germania, Olanda, etc) merg cate 2, 3, 4 ore pe minunatele lor autostrazi la 120-140-150 kmh constant la 3000-4000 de ture. Alea nu-s forjate? Eu vad asta cand merg pe cei de 45 km amarati de A3 Turda-Gilau: o jumatate de ora neintrerupt e turat motoru la 3000 si umpic la 130 kmh.

Ce sa mai vorbim de ore intregi asa tinute in vest la ei. N-au nici pe dracu motoarele! Deabia se curata si ele umpic...

3. intervalele de schimb sunt orientative. Acuma - 1000/3000 km sau +500/1000 km hai ca merge, dar si sa schimbi uleiul si filtrele (ulei, aer, polen) la 7000 km/6 luni, numa ca ai umblat prin oras si ca "la noi in Romanica e praf", mi se pare o prostie.

Atunci si cei din vest ar trebui sa faca la fel ca ei baga mare cu ele pe autostrazi... si is chinuite..

In concluzie: daca mergi putin pe an cu masina schimba-le la intervalul de timp respectiv (12 luni).

Eu de exemplu schimb uleiul si filtrele la un an, desi in anul respectiv merg doar 7000-10000 km. Daca as merge 12.000 sau 15500, tot la 12 luni le-as schimba.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doru.tanasoiu

Dragi colegi,

Vreau sa fac schimbul de ulei si tot aman din motivul ca nu stiu ce ulei sa folosesc.Pana acum am folosit Mobil sintetic S 5w40 si completam cam 1 litru intre intervale.Am bagat Castrol Edge mi s-a aprins becul in bord......Acum vreau sa va intreb ce sa folosesc:Mobil ESP Formula,Valvoline Durablend sau Repsol toate cu norma 505.01

Masina este un G5 19tdi pd(norma 505.01) ,190.000km si condus sportiv !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!