Jump to content

Upgrade turbina


abstrakt
 Share

Postare recomandată

@ANdi B.

Ba da, faci, inca chiar foarte usor cu GT1749VB ce s-a montat pe ARL, 2500 mbar absolut intre 2000 si 4000 rpm. Am cautat un log de ARL pe net sa-ti demonstrez asta:

http://uk-mkivs.net/...s/t/443242.aspx

http://uk-mkivs.net/forums/p/251898/1962924.aspx

Sub 2000 rpm nici o turbina de TDI nu se mapeaza la boostul maxim deoarece la turatie mica gazele de evacuare nu au energie suficienta pt. a scoate boostul maxim pe compresor!

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti face :) dar acum depinde si pentru cattimp :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat harta compresorului pt. GT1749VB, dar nu am gasit-o pe net. O ai tu cumva, sa facem calculele? N-ar trebui sa fie prea greu, dar fara harta nu are rost.

Nu am gasit decat pt. GT12, 15, 20, 22 etc

http://www.rbracing-...permaps.html#gt

Cand VW a pus VB-ul pe ARL si s-a facut softul pt. ea, au tinut cont pt. ce a fost proiectata turbina (adica 22 psi sau 1.5 bar).

Multi mapeaza turbina asta la 24 psi (1.65bar) si acolo se face maparea asa cum ai spus tu.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit eu pana la urma harta de care ziceam, pe site-ul oficial Garrett. Am facut calculele si am pus liniile rosii pe harta.

Ziceam sa vedem cum tine turbina asta 1.5 bar intre 2000 rpm si 4000 rpm la un TDI de 1.9 litri. Stim ca 1.5 bar = 22 psi (trebuie calculat in unitatile de masura date pe mapa)

Pe axa Y avem Pressure ratio.

14.7 + Boost

Pr = ---------------- adica

14.7

14.7 + 22

Pr = -------------- = 2.496

14.7

Pe axa X avem masa de aer inghitita de motor. Formula de calcul e urmatoarea:

L x RPM x VE x Pr

CFM = ----------------------- adica

5660

1.9 x 2000 x 85 x 2.5

CFM1 = --------------------------- = 142.66 sau 9.85 lb/min (1 lb/min = 14.472 cfm)

5660

1.9 x 4000 x 75 x 2.5

CFM2 = -------------------------- = 251.76 sau 17.39 lb/min

5660

Singura variabila mai cu cantec e VE, engine volumetric efficiency. Am gasit pe net (TDIClub) ca pt. un motor stock TDI, o aproximare buna e de 85% la 2000 rpm si 75% la 4000 rpm.

post-27283-0-26079300-1347050408_thumb.j

Dupa cum se vede, intersectia dintre PR si Air Flow iese foarte putin din mapa, atat la 2000 rpm cat si la 4000 rpm, deci probabil 2100 si 3900 ar fi "safe" pt. 1,5 bar.

Rezultatul e oarecum in concordanta cu mapa stock de ARL, unde la load maxim avem 1.48 bar la 2200 rpm si 1.46 bar la 3900 rpm.

post-27283-0-72034300-1347050900_thumb.j

PS: formulele is din cartea asta

post-27283-0-34907500-1347051794_thumb.j

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa fac upgrade la turbina existenta pe masina si nu stiu ce anume s-ar potrivi. Este vorba de un Seat Leon 1.4 tsi. Aveti idee ce s-ar potrivi?:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok m ai convins numai ca ai mai intervine o problema si anume temperatura aerul comprimat la turatia de 4000 rpm. De pomana faci tu 1.4 bari daca temperatura aerului e mare. Asta se traduce prin randamentul scazut al turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, hai sa mai spun doua, trei cuvinte despre interpretarea hartii de boost a compresorului si promit ca am terminat.

Pe harta gasim asa numitele insule de "eficienta".

La turbina asta, buna pt. tuningul la 1.9 TDI, incepe de la 60% si merge pana la 75% dupa cum se vede in poza. Din ce vad eu pe harta, chiar daca se scade boostul un pic incepand cu 3700 rpm sa zicem pt. siguranta, la 4000 rpm tot va cadea in insula de 75% care e cea mai lata. Deci da randament maxim la turatii mari. In schimb, la 2000 rpm mi se pare ca ar fi in insula de 70% sau 72% si are de trecut vreo trei zone pana sa ajunga la randamentul maxim.

Pe harta mai gasim linia de surge in extrema stanga a hartii si linia de choke, in extrema dreapta. Nu vreti sa aveti o mapare in care intersectia liniilor rosii sa cada in afara acestor doua linii, in primul caz foarte probabil o sa apara fenomenul de surge iar in cazul al doilea boost-creep. Ambele cazuri extreme scurteaza viata turbinei extrem de mult.

Turatia maxima a axului este de 180.000 rpm, cu cat turbina e mai mare cu atat scade turatia maxima. Asta puteti vedea usor daca comparati harta asta cu hartile altor turbine mai mari.

Bafta la tuning si o seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O explicatie foarte tehnica din partea lui asap. Thx

Pe motorul 2.0 tdi bkd se pot scoate si mai multi cp deoarece are o eficienta mai mare. Apropo ai hartile pentru urmatoarele turbine:

- 2.0 tdi bmn gt1749vc

- 1.9 tdi ibiza cupra pd160cp

- 2.7 tdi gtb1756vk

Thx iarasi :)

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Imi pare rau, nu am hartile pt. turbinele care te intereseaza. M-am uitat si pe http://www.turbobyga...turbobygarrett/ si nu sunt.

Daca cumparati turbine de tuning de la darksidedevelopments de exemplu, intrebatii pe ei, s-ar putea sa aiba hartile pt. turbinele ce le comercializeaza (sau le pot cere ei de la Garrett).

Am mai gasit un site cu cateva harti clare:

http://www.ztechz.net/id6.html

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rynap este cel care are siteul dark side developments sunt cam scumpe kiturile lor dar sunt convins ca sunt de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare.am si eu 2 intrebari ptr cei care au experienta mai mare in domeniu,As vrea sa fac un upgrade la o turbina vnt15 la un golf 4 tdi 110cai.1°se poate sa se schimbe doar miezul turbinei de pe un vnt17 alea ce vin pe golf 4 tdi 150 cai? 2°am la a doua masina turbina defecta este un golf 4 tdi 150 cai vnt17 reconditionarea ei consta doar in schimbarea miezului si dupaia trebuie echilibrata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce nu reconditionezi vnt17 si il pui direct pe masina?si te complici sa ii iei doar miezul..care oricum trebuie reconditionat si ala?

Sent from my LWR-itza via Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce turbo au motoarele de pe golf 5 tdi 140 cai?si as vrea sa stiu daca merge plug&play pe golf 4 sa o inlocuiesc pe vnt1749vb.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lawrentzyu_86 astazi m-am interesat ptr reconditionarea turbinei numai ca unu mia cerut 520 euro si unu 400euro(in italia) akuma am mai vorbit cu cineva in slovacia si mi°a zis ca mi°o duce el akol la cineva si ma costa 250 de euro..momentan vreau sa ii montez una de 131 cai vnt1749va si sa vad daca reuseste cineva aici sa o ridice la presiunea celei originale din computer sau din actuator.

Akuma ontopic..se poate k un vnt1749va sa fie reglat ca sa bage presiune ca un vnt1749vb?si cam care ar fi metoda cea mai simpla?mecanic sau din computer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chinto , ce tot te complici atata cand ai aici pe forum unul care se pricepe bine la ele si la reconditionat !!! cauta-l pe Cipos si sigur te rezolva !

Cred ca va si vb sunt cam accelas lucru din pct de vedere al performantelor si boost-ului tinut si asta poti sa o faci doar din soft , mecanic nu ai cum cred !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

H0lyBoy,problema la mine e k snt in italia si nu am multe posibilitati,momentan am rezolvat problema cu turbo(am pus interioru unui vnt1749va intr°un vnt1749vb)

Acuma imi surade gandu sa pun pe golfu meu vechi AHF cu turbo din dotare vnt15 un vnt20 de pe un volvo.masina mea e softata are fmic admisia marita.oare daca pun acest vnt20 merge mai bine decat vnt15(creste ceva putere) daca nu o resoftez iar?nu am pretentii sa creasca puterea f mult deocamdata pana ajung iar prin ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,am rezolvat si cu achizitionare si adaptarea acelui turbo gt20 de pe un volvo v70 cu galeria de pe un golf 2 care e separata de turbo si am facut 2 flanse adaptoare...zilele astea urmeaza sa o montez.stie careva sa ma ajute cu ceva informatii despre functionarea lui?despre cum va merge masina aveti vreo idee?trebuie neaparat resoftata masina?resoftarea o voi face numai knd voi ajunge in ro,pana atunci va trebui sa circul asa cu masina.oare va creste puterea fara resoftare?vas fi foarte multumitor daca ati putea sa ma ajutati cu ceva detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar schimband turbina stock cu una mai mare nu vei avea putere in plus. Ca sa cresti puterea motorului, in primul rand iti trebuie mai mult combustibil si abia apoi mai mult aer sa arzi cantitatea marita de motorina. Daca ai motor cu pompa de injectie (non-PD) iti trebuie si niste duze marite pe injectoare ca sa scoti maximul din turbina mai mare. Injectoarele trebuie calibrate pe noile duze (de ex. Bosio) si apoi un soft adecvat. In functie de ce putere vrei sa atingi, cei cu motoare non-PD isi mai pun si un lift pump de PD in rezervor care sa ajute pompa de injectie, altfel s-ar putea sa nu ajunga motorina destula la injectoare la turatii mari (la 170-200HP).

Presupun ca ai motor cu pompa de injectie. Fara sa modifici injectoarele, doar cu softul si turbina marita o sa ai undeva la 20 HP in plus fata de stock. Atata puteai avea si cu turbina stock. Compresorul de pe turbina marita e de 52mm? Atunci cu duzele si softul potrivit poti scoate chiar pana in 90 HP in plus fata de puterea stock.

Deci la motoarele cu pompa de injectie, prima modificare hardware ce as face-o eu ar fi niste duze marite, calibrarea lor pe injectoare si soft. Pentru mai mult 60 HP in plus pe motoarele astea, duze, turbina mai mare si soft.

Din PD poti scoate un flow mai mare din injectoarele stock, acolo turbina e veriga slaba (vorbesc in primul rand de PD 1.9 TDI 105HP, masina mea :D ).

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asap03 o sa am ceva dezavantaje cu turbina asta(gt20) fara a fi resoftata masina?da intradevar masina e un nonpd deocamdata masina e resofata si am un chip pe pompa de motorina care ma ajuta cu ceva motorina in plus si un intercooler pe masura. turbo asta care il voi pune(gt20) va lucra la aceeasi presiune la care lucra si asta ce il am pe masina(vnt15)?nu stiu de cat e compresorul o sa ma uit maine.mersi mult de informatii..cu duzele o sa vad knd voi ajunge prin romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....si asa mai departe,detin doua turbine un Gt2052v(audi) si un Gt2052sv(volvo)aceasta o prefer..problema e urmatoarea:nu stiu cum voi rezolva problema cu ungerea.la aceste 2 turbine imi vin prinderea de la tuburile de ulei exact invers de cum imi venea la vechea turbina...maine o sa incerc sa desfac una dintre ele sa vad daca o sa reusesc sa invartesc mijlocu turbinei invers(stiu ca cel de aluminiu se poate pune cum vrem,dar nu sunt sigur daca se poate invarti si pe partea aceea de fonta)o sa incerc maine.numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
chinto_boss_ro

post-42560-0-89706800-1357488719_thumb.jpost-42560-0-98082400-1357488743_thumb.jpost-42560-0-82145700-1357488763_thumb.jpost-42560-0-33858300-1357488793_thumb.j

am rezolvat treaba cu acel turbo gt2052 urmeaza sa mai fac doar modificarea ptr tuburile de ulei si ar fi gata de montat la evacuare ma gandeam sa ii fac inca o flansa pentru legatura intre saxafon si turbo dar o sa caut saxafonu ei original si ii sudez numai partea care se prinde pe turbo pe saxafonu meu.apoi o sa ma ocup se de partea cu resoftarea si marirea duzelor la injectoare sa fie lucru facut cum trebuie asa cum zicea si asap03.sper ca sa o pot urca sus la 200cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! O intrebare daca este loc:pentru upgrade la un gt1749va(passat avf,131cp,6viteze) ce sfaturi imi dati,schinbatea miezului cu unu de gt1749vb,inlocuirea turbinei cu una mai mare sau numai o resoftare pentru 30/40 caluti +.va multumesc in avans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu 30-35Cp esti inca in limitele acceptabile si cu turbina actuala. Faci o resoftare si asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,momentan am probleme cu turbina,laacelerari fortate se aude ca o zornaiala si daca tot o desfac as vrea sa o mobific cu un miez de gt1749vb daca incape in carcasa de gt1749va.citi cai sar suplimenta cu acesta schinbare,anbreajul ramine acelasi sau nu si ce alte modificari ar mai necesare.mersi pentru raspunsul anterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miez nou de GT1749VB pe original n-o sa gasesti decat poate ceva porcarie facuta de chinezi si zic ei ca e Garrett (Garrett nu mai fabrica demult turbina ce se punea pe ARL).

Se gaseste inlocuitor pe original pt. GT1749VB totusi dar e cu actuator electronic:

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/performancekits

(uita-te la Volskwagen 1.9L TDI cu codul 778445-2)

Sunt firme specializate in vanzari de turbine care comercializeaza turbina asta si care iti si inlocuiesc actuatorul electronic cu unu pe vacuum la cerere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!