Jump to content

Pornire la rece


jmf
 Share

Postare recomandată

Inclin sa cred si eu asta, dar inante de a pune GPL, nu avea nimic, dupa montaj, a inceput cu check engine, si 16555 si mai rar 16514...

Am mers acu vreo 2 luni numai pe benzina si scapasem...

Al dracu acum am reglat-o pe GPL si tot facind loguri cu sonda am vazut ca erorile apar dimineata la pornirea pe benzina.

La mine sonda e originala cu 6 fire.

Tensiunea de alimentare e ok, rezistenta pe incalzire e ok. Imbatrinirea nu am putut sa o verific...

Cind ai schimbat sonda 1 ai schimbat-o si pe 2?

Am gasit pe undeva ca e bine sa la pui pe amindoua noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

Referitor la sonda lambda, la mine, o zi se aprindea martorul, doua nu, avea toane. De regula, dimineata se mai intampla sa gasesc martorul stins, iar in cateva zile iar se aprindea. Nu avea lagatura ca merg pe gaz sau benzina, pana la urma martorul tot se aprindea in cel mult o saptamana, eroarea ramanand stocata. Schimba doar sonda 1, in general asta pica. Sa imi spui daca va porni la rece mai bine. La mine porneste la a doua cheie sub 0 grade si la prima cheie peste 0 grade. Au mai ramas suspecte alimentarea cu benzina, aer fals si G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. am vw passat cu motor 1.6 benzina ALZ si am probleme de genul celor mentionate in topic: 1-mi s-a intamplat extrem de rar sa nu porneasca la prima cheie. 2- la temperaturi sub +7 grade, porneste la prima cheie dar sta turata normal, nu intra socul in functiune dar nu scad turatiile sub 900 si nici nu moare motorul. 3- acum 2 zile nu imi mai indica temperatura lichiduluui de racire din motor si dupa ce am citit pe forum, am schimbat senzorul de temperatura, aceasta problema fiind rezolvata.

revin la problema nr. 2 si mai spun ca, avand in vedere ca socul nu intra in functiune, o tin eu turata din acceleratie cam la 1300 de turatii aprox 1 minut apoi o repornesc si intra socul in functiune. care sa fie problema? - din clapeta de acceleratie - motorasul?

la temperaturi de peste 10 grade, porneste tot la prima cheie si intra socul in functiune. se poate strica ceva daca o tin eu turata din acceleratie pana se incalzeste putin motorul?

am pus-o asta vara pe VAG pt k imi sta aprins martorul chek engine si imi arata amestec sarac, dar respectivul domn mi-a spus sa nu-mi fac probleme k ar fi din combustibil si nu am mai cautat-o pe doamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut a 2 a timpenie (pe linga niste Vredestein Snowtrac 3), am luat sonda 1 pe Bosch dedicata, 400RON.

Deabia joi o montez, miine ma duc sa indrept tabla la tigaie si sa-i pun spoiler/faruri/semnalizari noi :(

Cornele nu cred ca ii poate dauna daca o tii accelerata dar nu in 5000 rpm :)

Si eu am facut dimineata acelasi lucru...

Am o banuiala ca daca o accelerezi 1-2 ori la 3000 si o pornesti din nou merge ok...

Probez miine si revin cu impresii...

Azi am incercat asta dar deja era pornita de 30-40sec...

Daca e asa cred ca e de la presiunea in rampa...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles de pe la mecanicii nostri k nu ar fi indicat sa o turezi asa tare cand e motorul rece k nu ar fi ungerea cu trebuie. dar in cazul meu pana rezolv problema cu clapeta, probabil k nu se strik daca o tin eu turata in 1300 ture pana se incalzeste cat da cat, 1-2 min. astept pareri

se gaseste motorasul de la clapeta de acceleratie separat, k sa nu o cumpar cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit. socul automat merge la 1500-1600 cand e frig sub zero fara sa te atingi de pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta se inlocuieste cu totul. Nu exista decit 1 cod pe original si ala e clapeta.

Chiar manualele de reparatii zic ca NU se umbla in zona respectiva.

De curatat clapeta e recomandat daca nu ai facut-o deja.

De inlocuit nu merita. VW GOLFxxx a facut-o deja si tot are probleme...

Azi am schimbat sonda. Se pare ca am scapat de probleme pe benzina.

Urmeaza din nou reglajul pe GPL...

Apropo de pornire, suspectez presiune slaba si aer in rampa...toata noaptea benzina se scurge inapoi in rezervor...

Am sa caut o supapa unisens sa o pun pe tur...la anul...

Cornel ai avut ai GPL pe masina??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cat de linistit sa stau k socul la a mea nu porneste automat la prima cheie nici la -15 grade - volnick1986

mi-am pus gpl in 2008 si am facut cca30000 km cu instalatia

in schimb socul porneste automat la prima cheie cand sunt peste 10-12 grade afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cornel: Volnick a spus ca nu are nimic daca o tii tu din acceleratie la 1300-1500 de ture la prima pornire, pentru ca oricum ar fi facut asta socul automat daca ar functiona corect, deci nu ai ce sa-i faci. Intr-adevar nu e indicat s-o turezi la rece pentru ca e uleiul foarte vascos si nu se face ungerea corespunzator si atunci se uzeaza "chestiile" prin interior cel mai tare. Masina mea nu vede mai mult de 2500 de ture pana nu vad eu cel putin 75 de grade pe indicatorul din bord. Dupa parerea mea, asta e cel mai mare bine pe care i-l pot face motorului iarna, insa la fel procedez si vara, dar pe timp de vara imi e de ajuns sa vad ca a plecat de la 60 si stiu ca e cat de cat safe sa merg normal.

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cornel, ce instalatie ai, masinile noastre sunt la fel, eu am BRC de cca 15.000 km si sunt f multumit, consum 9-10% pe gaz iarna, vara sare la 11%

moog, si eu am pus supapa unisens acum cateva luni, nu se rezolva nimic, nu cheltui banii degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am tomaseto si sunt multumit de ea. ia cam 9 afara si 11-12 in bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi verificat alimentarea cu benzina, pompa, debit, supapa regulatoare din capul rampei, etc?

Cred ca e de alimentare sau mai rau de la injectoare...

Dimineata pornirea proasta ca deobicei, mergea neregulat, iar la trecerea pe GPL a inceput sa mearga rotund si linistit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii ca la Dacia de cele mai multe ori cand se monta instalatie de GPL, masina mergea apoi numai pe benzina sau numai pe gaz? Ideea e ca nu ai nicio problema din punctul meu de vedere, ci cumva amestecul carburant cu benzina nu mai e cel bun. Dar e posibil sa fie tot de la sonda lambda, pentru ca masina mergand in mare parte pe gaz, a inregistrat valorile necesare functionarii optime cu GPL si volumele de aer nu sunt aceleasi pentru GPL si benzina, parerea mea. In locul tau as merge mai multi km exclusiv pe benzina ca sa vad daca se schimba ceva in bine...cred ca in 15-20 de km ar trebui sa se vada ceva, daca e loc de mai bine. Scuze pentru exprimarile intortocheate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si varianta asta.

Am resetat harta de injectie, si ce mai tine minte ECU. Engine/adaptation/00

Am mers pe benzina 2 zile...si tot pornea naspa.

Acum reglez GPL-ul functie de valorile sondei, in asa fel sa mearga optim dpdv al sondei sa nu "intre la banuieli" ca merg pe altceva :)

Mai este Sponsorul care a mers mult pe benzina si tot nimic...

Parca totusi erau persoane pe aici cu aceeasi problema dar care nu aveau nimic cu GPL-ul...

La Dacie nu aveai treaba cu ce zici tu...

Unii mergeau exclusiv pe GPL si lasau varza carburatorul si pompa de benzina...de aia nu mai mergea la nevoie pe benzina...

Si acum unii practica chestia asta...pe masini fara ECU "adaptiv"... la astea e ce spui tu...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cu ce spui. Daca "anulezi" sonda se simte vreo diferenta? cred ca asa ar trebui sa vezi exact daca e defecta sau nu. Daca nu se schimba nimic, mai ales ca vad ca te pricepi si cu Vag-Com-ul (pe mine asta ma bate, trebuie sa mi-l cumpar si eu ca sa fiu in rand cu lumea), cred ca poti baga in ecuatie o sonda noua. Dar nu inteleg de ce te gandesti la injectoare varza. Daca era sa fie problema de-acolo, ar fi trebuit sa mearga aiurea si cu GPL, ca si-ala tot prin injector trece...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai jucat CS ? :)

Sonda e bagata in ecuatie si scoasa deja sub forma uneia noi.

GPL-ul nu are treaba cu injectia benzina, decit ca ECU GPL citeste timpii de injectie de pe fiecare injector in parte.

Gazul este "injectat" in aerul dus in fiecare cilindru, prin niste furtunase direct prin galeria de admisie.

Acest gaz este dozat de ECU GPL cu ajutorul unor injectoare specifice, diferite de cele a masinii.

De aia am dat vina pe partea de injectie/alimentare benzina.

Pe benzina cu motorul rece merge naspa, cind a trecut pe GPL a inceput sa toarca bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa, asta nu stiam, scuze pentru confuzie! :)) N-am jucat CS, insa am jucat mult NFS si Conquiztador la viata mea. Atunci verifica-ti injectoarele de benzina daca asta aveai de gand...m-a dovedit total aceasta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie clar pentru toata lumea ca nu are treaba ca GPL sau ceva legat de acest tip de carburatie. Eu de exemplu luand foarte ieftin benzina (3,4 ron ) si GPL-ul (2,2 ron) imi permit sa golesc prima data gpl-ul apoi benzina iar cand e pe rosu merg la alimentat iar cu 100-115 litri carburant asa ca nu e de acolo problema. Avand in vedere ca eu am scapat de pornirea asemeni unui tractor prin gresarea bendixului si curatarea clapetei de acceeratie extrem de minutios. Cati dintre voi ati facut treaba aceasta sa vedeti daca la voi functioneaza? tind sa mai dau vina si pe o baterie "proasta", caci imediat dupa pornire nu reuseste sa intretina masina cu un curent optim pana ce ea se mai incarca(este parerea mea). Unii vor spune ca ei umbla si bateria se incarca dar cat incarca se duce pe casetofon, faruri, ventilatie si asta in timp ce conducem, ca doar nu poate sa se incarce bateria full chiar mergand 1 mil de km. Eu zic ca este necesara si o incarcare suplimentara de 13 ore cu un redresor. Eu incerc saptamana viitoare si va spun ce rezultate a dat caci nu imi place fluctuatia relantiului dupa ce pornesc masina si asta tot asa la rece. Urca si coboara in primele 40 secunde intre 500-3500. repet AM SCAPAT DE MERSUL IN 3 daca pot numi acel sunet ca de tractor.

ps: parerea mea ca si bateria are o vina chiar daca ne e greu sa credem asa ceva dar de atatea ori am rezolvat o treaba complicata la masina prin ceva extrem de simplu si printr-o treaba pe care o credeam ca nu are treaba cu ceea ce este de rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria pica din schema, are 3-4 luni si e Bosch 63Ah...inchid toti consumatorii la pornire...

Tensiunea oricum am verificat-o la pornire nu pica, dupa ce a pornit e 14V...

Eu zic sa centralizam ce am incercat fiecare, sa nu "prasim" toti in aceleasi locuri.

Am sa o incep eu:

-fise noi (si bujiile dar nu sint codul de original adica NGK, sint Beru)

-filtru benzina

-senzor temperatura nou Beru

-sonda 1 noua Bosch

-rezervor plin + aditiv pt apa etc de la 2+2 (asta cica contra condesului din rezervor...incerc orice :) )

-curatat EGR

-curatat clapeta (am sa mai incerc odata asta)

-reset factory default harta injectie, adaptat clapeta (dupa schimbare sonda)

Daca imi mai aduc aminte de ceva completez...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tind sa mai dau vina si pe o baterie "proasta", caci imediat dupa pornire nu reuseste sa intretina masina cu un curent optim pana ce ea se mai incarca(este parerea mea).

Oops...dupa ce pornesti, nu mai conteaza starea bateriei; consumul este preluat/suportat de catre alternator :icon_thumright: .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fim corecti:

In limita a 70A sau cica sint si de 90A, ce vazi pe Bosch pt masinile noastre...

(Asta e din ciclul: "Mitica iar ai venit beat acasa!" :: "De dragul adevarului: m-au adus vecinii..." )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pe masinile aflate in discutie aici dar, sunt si de 120A :) .

Mai conteaza cat? Alternatoarele sunt calculate, alese si montate a.i. sa acopere consumul principalilor consumatori. :)

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte precis. Fiecare piesa de pe masina este gandita in asa fel incat masina sa dea randament optim in toate privintele.

@Moog: cu aditiv pentru curatat injectoarele ai incercat? Pe sticla zice ca se pune toata la un plin de nu-stiu-cati litri, insa poti aproxima in functie de cat alimentezi...Poate sunt ceva depuneri pe-acolo si reusesti sa scapi de ele in felul asta.

Si inca ceva: mai poate fi si benzina de vina...ai incercat ceva cu cifra octanica 98+? Si mie imi trage putin sacadat intre 2000-3000 de ture cu benzina de 95 ( de la OMV ), insa atunci cand pun benzina de 100(cica), merge foarte frumos si trage extrem de bine. Daca nu rezolvi nimic din carburant, poate incerci sa cureti injectoarele sau sa mergi la un atelier ca sa testeze daca pulverizeaza bine toate. Eu sper sa nu ajungi sa schimbi vreun injector pentru ca stiu ca sunt destul de scumpe.

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat luna trecuta si cu 99 de Petrom...

Am sa incerc si cu EFIX cica e mai buna...dar cind voi goli rezervorul...mai am vreo 45l :)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 3 zile reusesc sa pornesc masina la prima cheie, chiar daca dimineata afara erau -11, -16 si -19 grade. Cum procedez: pun contact, las sa se stinga becurile din bord, scot cheia din contact, mai pun o data contact si pornesc imediat (nu mai stau sa se stinga becurile din bord). Astfel masina porneste perfect. Incercati si voi. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!