Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Salut,

 

Am bagat in fostul Clio 1.5dci ulei 2T, cam 0,5l ulei la 40-50l de motorina, amestecati in prealabil in bidon de 2l (iarna, la -20C, amestecam 0,75l de ulei in 1,25 litri de benzina si adaugam totul la un plin de motorina). Am mers cam 40.000km fara niciun fel de problema si personal as face asta in continuare daca as mai avea motor Diesel (momentan am Otto, normal aspirat).

 

Motivul pt. care am bagat ulei in 2T JASO-FC/JASO-FD a fost unul foarte simplu: la 1.5 dci injectoarele de EURO3 nu au ungere buna cu motorina EURO5. Nu pot spune in niciun caz ca mi-a scazut consumul de carburant sau ca nu mai aveam absolut deloc fum, pentru ca nu am observat asa ceva, dar pot spune ca la rece (iarna, temperaturi de sub -10C), injectia parca suna ceva mai...linistit.

 

Uleiul 2T nu cred ca are cum sa influenteze sesizabil zgomotul motorului (merge mai rotund, trage mai bine, fum deloc etc.) ci doar zgomotul uneori metalic al injectiei la rece, datorat ungerii suplimentare date de uleiul adaugat in motorina.

 

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut plinul ( 46,2 l ) si vreau sa fac un experiment pe pielea mea pt cei din familia " Toma Necredinciosu " ! Nu am bagat 2 T si vreau sa vad daca ....... imi porneste iar greu , consuma mai mult , trage mai greu .... fata de cum era cu uleiul  2 T .

Salut !

Dupa 2 plinuri s-a simtit lipsa  uleiului 2 T la pornire , motorul invarte mai mult pana porneste si este mai zgomotos , nu am sesizat diferente la consum si la cum trage .

Dragi colegi voi spuneti ca nu are nici un aport uleiul 2 T la ponire , dar eu bag mana in foc ca are , la mine porneste mult mai usor cu acest ulei !  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc ulei 2t de aproximativ doi ani, pe doua masini: Sharan 1,9tdi 2002 si Lt35 tdi 2002. Nu am observant nici cea mai mica diferenta, nici la consum nici la pornire. Masinile sunt intretinute foarte bine, asa cum mergeau anul trecut, la fel de bine merg si acum. Nu pot sa-mi explic cum de observati voi asa repede toate aceste diferente. Motorina o cumpar numai de la Rompetrol sau cand am ocazia de la fratii nostri de peste Prut. Nici vara, nici iarna nu am observant nici o diferenta in comportamentul motoarelor, nici la consum nici la pornire, nici la fum, indiferent de tipul de ulei folosit sau de motorina. Am mai facut pauze cu uleiul, dar nici o diferenta sesizabila, de nici un fel.

Am folosit ulei 2t Hexol, ulei pt motor de barca in doi timpi iar de ceva vreme bag numai Mol Sprint 2t. Hexol mi s-a parut dubios, cel pt motor de barca foarte bun calitativ dar extrem de scump, Mol sprint  cat de cat rezonabil prêt/calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cum ti-ai dat seama ca ala de barca e foarte bun calitativ in conditiile in care nu prea simti diferente nici cu nici fara 2T?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este produs in SUA, pe motorul de barca scotea fum mai putin, iar la datele tehnice avea cantitatea de cenusa cea mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 3 plinuri cu ulei, acum 3 zile am pus motorina fara ulei, si cum scria cineva mai sus nu am simtit nici o diferenta, nici la sunetul motorului nici la pornire nici la consum/putere, voi consuma motorina pe care o am fara a adauga ulei, si dupa aceea voi pune iar cu ulei, daca la fel nu simt nici o modificare in mersul motorului prefer sa bag ulei in "rezervorul meu" de acei bani, hâc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Dragi colegi , in cele 87 pag si din cei 122 de colegi din "clubul" 2 T , nu cred ca v-a obligat nimeni si v-a spus ca daca nu bagati 2 T se strica motoarele !

Puricele si Kistler de ce atata timp pierdut sa cautati un ulei mai bun 2 T , chinuiala sa faceti amestecul si bani aruncati daca motoarele voastre merg foarte bine ? Acest ulei este pt lubrifierea pieselor metalice in miscare , pt o ungere mai buna a injectoarelor si pt o ardere mai buna a motorinei ( din care rezulta si un fum mai scazut ) , nu pt consum / putere . I-am bagat unui prieten cu motor 1.9 tdi si nu a simtit nici o diferenta , cei drept si-a facut motorul la 110.000 km si este ca nou ( "vestitul" motor BXE ) .

La mine se simte CLAR la pornire si s-a mai diminuat zgomotul , doar este diesel nu am pretentia sa nu se mai auda ca la benzina , am 145.000 km .

Au mai fost cativa contra dar fara explicatii logice , doar unul a tinut o prelegere academica cu poze , ridicata la rang de ASA NU , din care rezulta ca acest ulei strica pompa de inalte , injectoarele , motorul ..... in concluzie cine baga strica motorul !!!

Daca se poate un moderator sa mai faca un poll , pe langa cel existent cu tipul de 2 T folosit , in care fiecare sa spuna : Am folosit - este bun , Am folosit - nu este bun ! 

 

Cu respect , Marius .

Modificat de GTI_MARS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este produs in SUA, pe motorul de barca scotea fum mai putin, iar la datele tehnice avea cantitatea de cenusa cea mai mica.

 sa citesti pe bidon si in ce concentratie se foloseste in amestec cu benzina ptr motoarele de barci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut ieri toata ziua un motor identic cu al meu si l-am comparat in toate modurile posibile. Acelasi model, acelasi an, acelasi cod motor (e vorba de motorul de la BMW Euro4 cu DPF), dar cu 40.000km mai putin si cutie automata.

Obisnuit fiind cu al meu, am fost SOCAT cand l-am pornit pe celalalt la rece, dimineata.

Am zis ca e autosugestie. L-am pornit si al meu. Nu exagerez, era pisicuta. :)

Nu mai spun de comportamentul in trafic al celuilalt. Tractor in toata regula.

 

Motorul respectiv foloseste motorina cea mai scumpa de la OMV. Eu bag sortimentul mai ieftin de la MOL sau Petrom.

Inainte de 2T bagam cea mai scumpa de la MOL si tot nu se compara cu ce am acum.

 

Folositi fara grija amestecul, nu voi mai avea in curte vreodata diesel fara ulei 2T. Acum sunt la proportia 1:250.  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape ne-am lamurit de avantajele 2T.Cel putin pt mine e clar.Verifica si procentajul de incarcare/km a DPF-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis ca nu ar fi bun sau ca este rau, am scris doar ce am costatat din experienta proprie :)

Motivul pentru care am incercat a fost ceea ce am citit aici.

Si voi mai experimenta, doar sa ma conving eu, nu sa conving pe altii.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu ne amagim , pelicula de ulei NU compenseaza uzura.Uleiul 2T in motorina lubrefiaza si prelungeste viata componentelor sistemului de injectie,NU le repara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Datorita lubrifierii pornirea la rece devine mai usoara . Vad ca si Cosmin a simtit acest lucru , nu sunt singurul care simte pornirea mai usoara si zgomotul "mai pisicesc" !  :icon_thumleft:  Poate unii au motoare care nu necesita folosirea uleiului 2 T si au dreptate sa nu simta nici macar o diferenta . Din ce spune Kistler , merge de 2 ani cu 2 T doar psihologic .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aproape 3 bidoane de 2T, pot confirma mersul mult mai "rotund" al motoarelor, silentiozitatea si prezenta a mai putin fum la accelerari in forta. Astept temperaturi sub 0 grade sa vad diferente la pornire. Tin sa multumesc celor de s-au "ostenit" sa impartaseasca si altora din secretele lor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat de la OMV un bidon de 2T dar cu norma FB...are ceva ? Nu am gasit altceva atunci. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic, este mineral (mai mult fum la ardere),oricum ai un motor fiabil si nu ai DPF, cauta totusi pe viitor FC or FD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zac the trac,

Uleiul  2 T cu norma FB este un ulei mineral, care poate avea calitati lubrefiante indeajunse ptr a il folosi ca adaos la diesel, deci dim punct de vedere al lubrefierii nu ai gresit absolut deloc folosind FB  dar  uleiul FB  da un miros mai accentuat la gazele de esapament, de aceea in viitor  este indicat sa te orientezi spre un FC.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai FD am pus...FC am pus...doar FB lipsea din colectie. Am sa merg pe FC...la Kaufland cel mai aproape dar nu cel mai ieftin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un topic care a inceput demult si pe care l-am citit complet acum vrei 4 ani in urma: http://www.freel2.com/forum/topic878.html.

 

Userul yamaha-fan explica destul de bine necesitatea adaugarii in motorina a uleiului in 2 timpi, in special la motoarele mai vechi (gen EURO3) care ruleaza cu motorina EURO5.

 

Dupa cum am mai spun intr-un post anterior, recomand amestecul uleiului 2T cu motorina (JASO-FC/JASO-FD), in special la masinile Euro3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresii, dupa cam 20.000km cu passatul 1.9TDI AVF (euro3). Am folosit si la celelalte masini shake-ul 2T, insa ma voi referi acum strict la masina mentionata.

 

 Consumul redus cu cel putin 0.5% in toate "metodele" de exploatare.

 Puterea e cam la fel, si cu si fara, trage la fel de bine. Un mic plus pentru 2T, cand e masina in sarcina, suna rotund, plin, "pisiceste" si nu urla a diesel.

 FUM = 0 !!!! Stiu, o sa sariti pe mine ca orice TDI scoate fum. Da, asa e, insa imi cunosc masina si credeti-ma, inainte lasa pata in spate, acum abia se vede in super sarcina.

 

si... ce imi place cel mai mult, sincer: zgomotul produs la relanti, in sarcina + prima pornire dimineata. Incomparabil cu motorina fara 2T. Mult mai tacuta, mai "legata". Se bate la zgomot, in opinia mea, cu un TDI-CR de generatie mai noua. Absolut incantat!

 

 

Am folosit doar JASO FC (Mobil 2T rosu) sau JASO FD (Mol dynamic sprint 2T). Recunosc faptul ca uneori exagerez si ajung aproape sa pun 1:100.

 

Recomand shake motorina + ulei 2T!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat si eu un bidon de Mobil extra 2t (sau ceva de genul), pana in 25 lei. Din pacate, am scapat cam 300 ml in rezervor, dar nu am avut bani pe card (adica aveam cat pentru vreo 10 plinuri, dar era chip-ul fufu). Ma rog, bagat de 250 lei, eram aproape pe zona rosie, motorina 5,65 sau ceva de genul, petrom standard. Mi se pare o idee mai sprintara (sau is eu mai obosit) si, avand in vedere ca ma apropiam ieri de zona rosie, am bagat de 50 lei de la un rompetrol de la mine din localitate (statie mobila), motorul a devenit mai galagios, ca amestecul nu mai era cel normal, ca nu am mai adaugat ulei. Asta ca sa expun corect datele problemei.

Deci sprint 2t este 21 lei, mobil extra 2t pana in 25. Are ambele norme FC si FD pe eticheta, nu stiu insa care e valabila, dar banuiesc faptul ca acopera ambele norme. O sa folosesc cam 300 ml la un plin, sa vad cum se comporta si la temperaturi sub-zero. Nu imi dau seama cum e faza cu pornirea la rece, dar o sa observ maine, sa-mi fac o impresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 1:200 si 1:250 bag si eu. Si nu sunt probleme. Ba mai folosesc si sirocoul si nici el nu sughite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus prima data 200ml la plin~45-50litri! Aproape imediat simtit silentiozitate la mers, ralanti si in sarcina. Am probat si in forta, cu motor rece pana in 3000 de ture si se confirma efectul sonor al mixului. Ce ma nedumireste ar fi parca un consum mai mare! Am euro 4, fara dpf cu 5w30-castrol edge schimbat de curand,motorina petrom! La fel se simte si corsa nevestii, cu 200k km, ex dpf,cu 1 injector aproape mort. Asta scoate fum albastru la 1500 ture si doar in zona aia! La Octavia pornirea e mai usoara si motorul, chiar si rece se simte ca si cum arfi la 90 de grade! Nu e placebo, sunt 70k km de cand merg cu masina asta! Mai ramane sa vad ce e cu consumul asta! Am scos pe 5km cam 10% si pot sa zicca in viata ei masina nu a vazut consumuri din astea! Cu mixul nu am decat 30km insa efectele s-au simtit foarte repede si notabile! La forje nu lasa nimic in spate! Sper sa ies la drum lung sa vedem atunci! Ce as mai adauga ca la turatii mici 1500-1700 motor trage rotund, consum instant mai mic fata de obicei, nu trepideaza! Ce am mai observat e ca acceleratia e constanta si nu mai simti turbina cand intra si te lasa in scaun..parca e uniformizata! Mai investighez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!