Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Astazi am decis sa renuntz la catalizator. Masina din semnatura are peste 500 000 km iar la mine e de peste 100 000km.  Din primavara folosesc ulei 2t. Nu tot timpul dar in proportie 80% din alimentari am pus si ulei sprint 2t.   Astazi cand mi-am vazut catalizatorul dat jos am ramas uimit, o sa fac o poza maine ca sa ma credeti pe cuvant.... catalizatorul e perfect curat!  In afara de faptul ca e negru... daca te uiti prin el, fagurele e perfect curat, nici vorba de catalizator imbicsit , cenusa,si alte magarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt destule nume cunoscute printre probe...acum nu trebuie sa te astepti ca vor spune  " da un ulei 2T de calitate este la fel de bun ca un aditiv consacrat pe piata"

 

Toti stiu ca motorina moderna nu este buna dar problema vine pasata de la unul la altul deoarece consumatorul este singurul ce are de pierdut in acest cerc vicios.

 

Si tot acestia din acest cerc vicios cunosc forte bine efectele benefice ale uleiului 2T, dar de ce crezi ca si-ar taia cineva craca de sub picioare...

 

NU cred ca exista forum despre masini/motoare care sa nu dezbata acest subiect, si totusi nimeni nu a auzit despre acest lucru, mai mult producatorii de 2T sunt obligati sa scrie pe eticheta a nu se amesteca cu diesel....ce pute...o lume plina de penali, si astia in testul de mai sus  este riscant a se folosi la masini de dupa 2007   deci credibilitatea testului....aceiasi penali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Testul de mai sus este foarte vechi, din 2007 (7 ani), daca cauti pe dieselplace forum o sa-l gasesti integral cu explicatii si procedura de test.

In 2013 discutau sa stranga bani (colecta publica) sa-l faca din nou si sa-l actualizeze cumva si pentru masinile cu DPF si 3-way catalizator, pana la sfarsitul anului nu reusisera.

 

Testul este corect si obiectiv, cei din USA dau in judecata pentru orice, nimeni nu risca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi cand mi-am vazut catalizatorul dat jos am ramas uimit, o sa fac o poza maine ca sa ma credeti pe cuvant.... catalizatorul e perfect curat!

Offtopic: De ce te-ai decis sa renunti la el? Ca din ce spui, n-ar fi trebuit sa-ti dea simptome de DPF infundat.

Sau te-ai gandit ca uleiul din amestec l-ar fi colmatat? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Cosmin    Masina a trecut de 500 000km ma gandeam ca oricum e terminat. In ultimii 3 ani mi s-a rupt/spart esapamentul de 3 ori dupa catalizator. M-am dus pentru reparatie nu expres sa il scot. Eu nu am DPF  e motor generatie anii 90"  Volvo/Audi 5 cilindrii. Scoate fum si de nou in forja.

    Tocmai de aceea pun si ulei 2t..pentru ca am un motor conceput sa functioneze cu motorina uleioasa nu cu ce alimentam noi acuma. 

 

Am un amic care detine un passat 1.9  PD in Anglia , e mecanic acolo, si merge de vreo 2 ani cu motorina+  ulei de motor( provenit din schimb de ulei, filtrat desigur)  in proportie de ~ 70% motorina 30% ulei. Nu a avut niciodata nici o problema.... nu stiu sincer ce efect in afara de lubrefiere ar putea avea 500ml/1L  2T  la un plin de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, am vrut sa spun catalizator, nu DPF.

Cat despre amestecul 1:2, nu e subiectul prezentului topic. 

Nu sunt de acord nici cu amestec motorina/ulei de motor. Totul are o limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat si eu ~100-150ml de MOL dynamic 2t la 30l. La prima pornire dupa amestec nu observ diferente de sunet. Probabil nu a apucat sa traga inca din rezervor. L-am lasat sa mearga 1 minut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Lasa si tu putin amestecul 2 T - motorina din rezervor sa ajunga peste tot - conducte - filtru motorina - injectoare . Eu am vazut diferenta dupa un plin ~ 60 l si vreo 1000 km .

Aveam probleme cu pornirea , acum motorul nu mai invarte de 3 -4 ori , porneste mai repede . Tacanitul inca il mai are , doar e diesel , in afara de cel de la volan !  :icon_thumleft:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar am vazut pe aici ca majoritatea spuneati ca scade volumul sunetului si ajuta injectoarele. Eu pentru aceste 2 motive am bagat ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si omul asta ti-a explicat: ai rabdare ca dureaza. Si eu tot dupa vreo 1000km am simtit din plin.

Dupa 1 minut ce vrei sa vezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

In primul rand eu am bagat sa-mi lubrifieze injectoarele si sa le ajute la pornire , efectul s-a vazut .

Ca timp poti sa vezi si din prima zi , am facut 1000 km Buc - Radauti - Buc intr-o zi , sau intr-o luna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi el nu vrea să vadă, vrea să audă :D .

@bogdans19, după cum s-a mai explicat de nenumărate ori scăderea volumului sunetului nu este un scop în sine ci un efect indirect şi după feedback-urile colegilor acest lucru se simte mai mult sau mai puţin. Depinde de prea mulţi factori pentru a se crea o regulă. Important este aportul în ungerea injectoarelor şi a pompei.

De exemplu în cartea asta

https://www.scribd.com/doc/211356911/Bosch-Diesel-Engine-Management-Overview

la pagina 31 scrie că zgomotul motorului este influenţat de cifra cetanică şi de detergenţii din aditivi (lucruri despre care s-a discutat şi pe aici referitor la uleiul 2T). Prin urmare dacă foloseşti o motorină de foarte bună calitate cu cifra cetanică de minim 55, iar motorul funţionează în parametri, este posibil să nu sesizezi o diferenţă foarte mare.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa ai ureche de muzician sau cel putin dirijor de orchestra, sa simti cu adevarat sunetul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil depinde si de motor. La mine s-a simtit zgomotul diminuat destul de repede, dar nici chiar dupa 1 minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • diesel's cetane number is a measure of the fuel's delay of ignition time
  • A higher cetane number means a shorter ignition delay time and more complete combustion of the fuel charge in the combustion chamber. This, of course, translates into a smoother running, better performing engine with more power and fewer harmful emissions.

 

Deci 2T imbunatateste cifra cetanica si de aici efectele secundare:

  • reducerea consumului
  • reducerea zgomotului motorului
  • reducerea fumului

dar toate aceste lucruri sunt efecte secundare, precum specifica si Lupo, scopul final fiind lubrefierea instalatiei de alimentare.

Este rau faptul ca toate aceste efecte secundare le putem masura intr-un fel sau altul dar lubrefierea instalatiei nu poate fi masurata, trebuie sa astepti si sa vezi cat km vei face fara probleme..

Dar daca ne uitam la efectele secundare, cat sunt ele de mici, duc totusi la functionarea mai buna a motorului, si atunci de ce sa nu adaugam acest ulei? care cumva din motive ecologige??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce ştiu eu nu este dovedit că adăugarea de 2T creşte noxele. Ba parcă am citit despre cazuri în care au luat testul ITP pe bune având adaos de 2T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA E 3 se masoara opacitatea gazelor de esapament  deoarece sistemul OBDII nu functioneaza la E3,   de la E4 in sus se face cu OBDII, nu ai erori stocate  semnifica OK  ai erori ...la reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA E 3 se masoara opacitatea gazelor de esapament  deoarece sistemul OBDII nu functioneaza la E3,   de la E4 in sus se face cu OBDII, nu ai erori stocate  semnifica OK  ai erori ...la reparat.

 

In ce tara? In Romania se verifica doar opacitatea gazelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Baieti , m-ati pierdut in spatiu ! La mine la EURO 4 la ITP imi baga un mustiuc in teava de esapament si imi verifica ..... noxele ..... opacitatea gazelor .... nu stiu , cert e ca ieseam bine , fara spaga . Oricum il intreb pe mecanic ce i se pare in neregula , pt ca vreau sa merg in siguranta cu masina . Nu mai e ca pe vremea cand am avut Daciile , ia spaga si las-o asa .... ca merge asa ....

La anul pe vremea asta pot sa va spun daca ies bine la ITP , dupa folosirea uleiul 2 T 1 an jumate !!!

 

Colegii care au inceput topicul acum 5 ani , poate ne spun mai multe !

Modificat de GTI_MARS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA E 3 se masoara opacitatea gazelor de esapament  deoarece sistemul OBDII nu functioneaza la E3,   de la E4 in sus se face cu OBDII, nu ai erori stocate  semnifica OK  ai erori ...la reparat.

Neeeee... Cine ti-a umblat tie la obd cand ai facut itp-ul?

Sau poate nu esti in ro, cum spune si dolfinul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care aduc Ravenol nu mai au decat FB sau FD (FD~50lei), asa ca intru in teste (monitorizare DPF, injectoare) cu Mobil Extra 2T.

Pe el scrie FC/FD, codul de bare e de UK (505) si e 26 lei la metro, 36 lei la norauto,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am gasit RAVENOL SCOOTER 2-Takt Teilsynth .Deci Mobil Extra 2T se gaseste la metro.Si cat l-am cautat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!