Jump to content

Clapeta acceleratie (detaliere)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

In sfarsit, am curatat si eu celebra clapeta. Am vazut poze pe topicul asta cu clapete negre de funingine. La mine clapeta nu a fost curatata niciodata (110mii km) insa nu arata nici pe departe atat de rau ca in pozele pe care le-am mai vazut pe aici (cam ca si cum zicea venom mai sus: ceva urme de funingine, insa foarte putin si mai mult in zona in care intra tubul de la EGR).

Comportamentul nu pare sa se fi schimbat deloc (aceleasi trepidatii la relanti, pe care le stiu de peste 4 ani).

Nu stiu daca are vreo legatura cu faptul ca a ramas clapeta atat de curata insa de multe ori cand ma duc la drum lung, fac cate o runda de 5 minute de mers turat (schimb in treapta inferioara, si tin motorul turat la 4500 ture), iar odata la 5-6 plinuri (mai demult faceam mai des), ma duc cu masina pana cand e aproape gol rezervorul (cu rezerva de 20-30km) si pun 20-25l benzina de 98 sau 100. Aditivi n-am bagat niciodata.

Curatarea motorului am facut-o cu Carburol. Dizolva mizeria aia super (a dizolvat si un pahar de plastic de unica folosinta :) ). Am folosit 100ml, si mai am inca 900 (bidonul era de 1l) asa ca solutia care a ramas in bidon, o donez (de preferabil in Timisoara) celor care vor sa isi curete clapeta de acceleratie (solutia e curata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine si o readaptare a clapetei cu VAG-COM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez aici si poze cu clapeta (atat partea superioara cat si cea inferioara).

(scuze de calitate pozele sunt facute cu telefonul)

Pentru cei interesati toata operatia a durat o ora.

E nevoie de un inbus de 5 (pentru cele 3 suruburi in care se tine "aductiunea" de aer), si de un torx (asta nu stiu exact de cat e) pentru cele 4 suruburi in care se prinde clapeta. Daca vreti sa dati jos burduful care vine de la filtrul de aer, e nevoie si de un patent / cleste (cred ca operatiunea se poate face si fara sa dati jos burduful... atat doar ca e mai usor fara el).

La conevoer nu e nevoie de ceva special (eu l-am dar jos cu mana fara ajutorul surubelnitei): in capatul dinspre fire al conectorului o sa vedeti un mic "ochi" rectangular din plastic. Practic cand trageti de acel ochi spre stanga (catre fire) in interiorul conectorului se decupleaza snap-ul care il tine blocat.

@Zoli: am facut si readaptarea. N-am mai mentionat-o ca a durat sub 3 minute :P

P.S.

I-am gasit proprietar si bidonului de Carburol.

post-5418-1283709658_thumb.jpg

post-5418-1283709663_thumb.jpg

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am intalnit si eu problema cu trepidatul motorului si a fost defapt de la bobinele de inductie, erau pe duca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Ca fiecare din voi am si eu o problema, adica :

- am fost la serviceul skoda care m-ia curatat clapeta de aceleratie, iar acum turatiile uneori ajung la 2000 stand pe loc fara sa acelerez la care cei de la skoda mi-au spus s stau linistit ca o sa isi revina in 2-3 zile.

Voi ce ziceti ? ca eu nu mai inteleg nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ti-au facut si adaptarea clapetei cu Vag-Com? Cum ti s-a curatat clapeta, s-a desfacut si curatat temeinic sau doar s-a curatat in partea superioara, fara a fi demontata de pe motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au spus doar ca au curatat-o alte detalii nu mi s-au dat ceea ce mi se pare cam aiurea. Ma cam gandesc deja cand voi avea ceva bani sa merg pana in Ungaria la un service Skoda sa vad care e problema cu masina.

Ideea e ca am asa zise caderi de tensiune cand sunt in viteza a patra, iar la diagnoza nu se vede nimic in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor,

De curand am facut si eu o curatare a clapetei acceleratie de pa Fabia mea si initial i-am facut adapratea la "rece"(contact pus si motorul cald - 90/95 grade) intrucat nu aveam interfata VAG COM, dar acum cateva zile mi-am achizitionat una - v409.1 si am incercat sa o mai adaptez o data, din soft,conform manualului service si postarilor de pe forum.

In cele 4 campuri din VAG COM apare x.x%(Load)/NA/NA/NA asa cum se vede in attachment.

De aici se deduce ca adaptarea nu s-a facut cu succes, nu? Ar fi trebuit sa apara "Adp. OK", right?

Desi eram in Basic Settings pe grupul 060 si am asteptat 30-60 sec, niciun sunet nu s-a auzit din zona clapetei sau mesaj n-a aparut in VAG.

Am omis eu ceva, vreun pas? :(

Multumesc anticipat.

Tiberiu

post-72652-0-91539700-1290096250_thumb.p

Modificat de kazzido
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai scris 060 in casuta ai dat cumva si enter sau ai apasat pe butonul "GO" din dreapta gasutei? Te intreb pentru ca arata altfel canalul 60.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Da, am scris 060 si am dat "GO!" cand eram in "Meas. Blocks", apoi am dat "Switch to Basic Settings", asa scria in procedura VAG COM :huh:

Apare doar N/A in campurile 2,3,4

Ceva sugestii?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa adaptez clapeta cu VCDS Lite 1.0, se pare ca era ceva in neregula cu versiunea de soft VAG COM pe care o aveam eu - 409.1

Atasat se poate vedea rezultatul ;)

Best!

Tiberiu

post-72652-0-12201800-1290178790_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Credeti ca e nevoie sa curat clapeta la 50K km sau sa o mai las? Parca nu as desface-o degeaba, tinand cont ca e frig... Probleme nu am.

Modificat de bestcopies
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu ai probleme, si vrei sa ii faci totusi o curatare (nu ii strica), de ce nu o lasi pana la primavara, cand o sa fie o placere sa o desfaci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am intrat pe acest forum (care este f folositor) si am invatat sa dau jos clapeta de acceleratie.Am curatat-o f bine ,dupa care am montat toate piesele la locul lor. Dupa ce am pornit surpriza ! masina mergea mult mai bine ca inainte ...totusi inca mai varia turometrul f putin . Concluzie: Aceasta clapeta de acc se poate curata de noi acasa ,dar dupa ce o montam la loc trebuie sa mergem la un servce sau persoana autorizata sa regleze aceasta pedala de acc pe laptop (dureaza 5 min ,m-a costat 50 ron ). Dc? Daca aceasta pedala nu este setata pe laptop consumul poate sa creasca cu apr 3 % fata de normal . Adik masina cu clapeta curatata si reglata pe tester ajunge la 10 % in oras sau, iar clepata curata dar care nu este reglata pe tester sa ia un 13(acelasi consum ca inainte de curatare).

Scz pt greseli gramaticale ma grabesc . o zi buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am nevoie de ceva pareri.

Motor: 1,6 8 SUPAPE BFQ

KM: 77000

Probleme:

Inceputul problemelor :D

1.Arc supapa admisie cilinrul 4 rupt. - rezolvat inlocuit verificat compresie etc....

Functionare perfecta a motorului exceptand micile fluctuatii de relanty.

Continuarea problemelor :D

2.Dupa aproximativ 400-500 km de bucurie - probleme aprindere cilindru 4.

Practic masina mergea in 3 pistoane se auzea balbaiala aceea specifica in toba si scazuse forta motorului.

Am facut cam 700-800 km in 3 pistoane pentru ca nu am dat importanta, am zis ca e de la clapeta, dar dupa verificare pe vag-com am constata ca era problema de aprindere,

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 35-10 - - - Intermittent

am schimbat bujiile cu BERU - Z90 (14FGH-7DTURX) si am scapat pentru moment de mersul ala in 3 pistoane au revenit si calutii.

Am curatat clapeta doar cu spray pentru clapeta si am adaptat-o manual ca sa zic asa, nu am demontat inca nu am avut cand.

Faza este ca tot am niste balbaieli in toba si uneori am senzatia ca se mai aude ceva ciudat in functionarea motorului.Nu am scanat inca sa vad ce mai zice.

Pe gaz se balbaie si mai tare decat pe benzina cu toate ca dupa schimbarea bujiilor am senzatia ca trage mai bine pe gaz decat pe benzina. Ce imi pare foarte ciudat este ca nu se manifesta mereu asa este foarte aleator uneori chiar merge ok cei drept foarte rar.

Credeti ca o curatare de clapeta o sa ma scape de probleme?

Modificat de zafycom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am nevoie de ceva pareri.

Motor: 1,6 8 SUPAPE BFQ

KM: 77000

Probleme:

1.Arc supapa admisie pestonul 4 rupt. - rezolvat inlocuit verificat compresie etc....

Functionare perfecta a motorului exceptand micile fluctuatii de relanty.

2.Dupa aproximativ 400-500 km de bucurie probleme aprindere cilindru 4.

Practic masina mergea in 3 pistoane se auzea balbaiala aceea specifica in toba scazuse forta motorului.

Am facut cam 700-800 km in 3 pistoane pentru ca nu am dat importanta, am zis ca e de la clapeta dar dupa verificare pe vag-com am constata ca era problema de aprindere,

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 35-10 - - - Intermittent

am schimbat bujiile cu BERU - Z90 (14FGH-7DTURX) si am scapat pentru moment de mersul ala in 3 pistoane au revenit si calutii.

Am curatat clapeta si adaptat-o doar cu spray pentru clapeta , nu am demontat inca nu am avut cand.

Faza este ca tot am niste balbaieli in toba si uneori am senzatia ca se mai aude ceva ciudat in functionarea motorului.Nu am scanat inca sa vad ce mai zice.

Pe gaz se balbaie si mai tare decat pe benzina cu toate ca dupa schimbarea bujiilor am senzatia ca trage mai bine pe gaz. Ce imi pare foarte ciudat este ca nu se manifesta mereu asa este foarte aleator defectul uneori chiar merge ok cei drept foarte rar.

Credeti ca o curatare de clapeta o sa ma scape de probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tinand cont ca face si pe gaz, filtru de benzina pica. deci ramane doar clapeta de acceleratie. faptrul ca ai curatat-o doar cu spray = 0. incearca sa o scoti si sa o cureti ca lumea si pe urma ne zici cum sta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am scanat iar.

Si e de naspa.

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 35-10 - - - Intermittent

Si am senzatia ca acele balbaieli deja sunt rateuri.

Nu se aud ca rateurile alea gen boom boom dar .....

SCUZE MODERATORILOR PENTRU POSTAREA DE DOUA ORI A ACELUIASI POST DAR AM AVUT CEVA PROBLEME CU NETUL ASEARA SI CRED CA AM DAT DE DOUA ORI PE ACELASI SUBIECT.

Modificat de zafycom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa scoti bobina de la cilindru 4 si vezi cum merge. daca merge tot asa, inseamna ca e bobina. fa treaba asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac si asta dar sa scap de zapada momentan :).

Faza este ca dupa ce am schimbat bujiile sa schimbat comportamentul motorului complet, in bine dar tot mai da rateuri.

Daca ar fi iar o probleme de compresie ma gandesc ca ar fi trebuit sa se auda vreun zgomot foarte ciudat de care sincer nu vreau sa mai aud. La pornire porneste la sfert ca sa zic asa, poate la rece nu o ia la sfert dar e oricum normal nu trebuie sa invart un minut.

Stateam azi si analizam inceputul problemelor.

Dimineata zile in care a crapat arcul.

Am spalat masina la o spalatorie unde am avut senzatia ca au folosit apa mai calda, era foarte mult abur acolo era ceva ciudat, am dat vina pe diferenta de temperatura. Banuiesc ca din cauza aburului am avut cateva rateuri mai puternice dar eu nu am bagat de seama , acel arc fiind mai pricajit probabil a cedat.Probabil tot de aici si problemele pe care le am si acum.

Afara era destul de frig si am plecat la drum aproximativ 200-250 km exterior.

Cand am ajuns in oras a murit motorul si abia il tineam la relanty, nu mai mergea nici frana deoarece erau probleme pe admisie.

Am dus masina la service si au schimbat arcul cu pricina.

Am scos masina mergea perfect, Dar doar pentru putin timp ca a inceput iarasi problemele au inceput sa apara odata cu incalzirea de afara si cresterea umiditatii.

Iar restul am scris deja mai sus.

Si cand ma gandesc ca trebuie desfacut iar totul pe acolo , mari dobitoci cum au montat accesoriile la motorul asta.Admisia acopera o groaza de chestii.

Cert este ca nu se repara singura, poate dimineata nu mai ninge si apuc macar sa ii scot fisa de la cilindrul 4.

Modificat de zafycom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am testat jucaria.

Fisa cilindru 4 corodata in bobina de inductie deci trebuie sa cumpar traf nou si fise.

Am verificat si compresia pe cilindru 4 aveam 7 iar pe 1 am 8 , credeti ca acel 7 pe cilindru 4 este de speriat?

Deci am scapat de demontat clapeta , o curat la primavara cand apare soarele.

Multam pentru ajutor.

Modificat de zafycom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fisele nu sunt detasabile de bobina? nu cred sa nu fie... daca ai bobina bosh sau OEM

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresie 7? Este foarte rau in opinia mea! Maine revin cu valorile normale intre care trebuie sa se incadreze compresia. Atentie insa: compresia se masoara cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD

Bobina este OEM cea originala a masinii, am scris mai sus are doar 77k km si fisele sunt detasabile numai ca unde face fisa de la cilindru 4 contact in bobina am gasit tot corodat , a intrat umezeala acolo si a manacat tot papucul fisei l-am refacut cat de cat dar contactul din bobina nu a mai supravietuit practic fisa acum se tine doar in ventuza aia de guma.

BLiTZ

Da tocmai deasta am scris , din ce am vazut in autodata compresia ar trebui sa fie minim 8 iar valorile normale cica ar fi 9-10.Asta daca nu m-am uitat la un alt motor.

Acum se naste o noua intrebare, Uleiul de il am acum in motor are cam 10k km si e Aral 10w40 , poate fi si din cauza asta o presiune asa de scazuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati.

Azi am schimbat bobina si am curatat si clapeta era neagra pe partea din admisie, am adaptat-o manual ca e mai simplu :D.

Dupa inlocuire am scapat pentru moment de balbaiala, am sters eroarea am plecat la drum sa fac un test, dupa 10 km facuti afar , mentionez ca am incercat sa fortez putin cat sa putut deoarece era multa gheata, oricum am cginuit-o putin, numai ca am ajuns la garaj cam dezamagit, deja motorul se balbaia rau si bineinteles a aparut si eroarea, aceeasi.Faza ciudata e ca acum avea fluctuatii de relanti de ziceai ca nu mai e clapeta adaptata si in plus parca tot aveam senzatia ca da un miros de sulf pe esapament, lucrurl asta l-am mai simtit de cateva ori dar am zis ca e din atmosfera, acum clar m-am convins ca era din gazele evacuate.

Tare imi e ca trebuie sa desfac motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!