Jump to content
maxxgabi

Clapeta acceleratie (detaliere)

Recommended Posts

bizzarre_iou

nu stiu sa iti zic de consum pentru ca nu are computer de bord polo-ul respectiv, sorry

sincer mi se pare cam mare consumul dat de tine, ar trebui sa fie cam cu 3 l mai mic iar la relanti undeva la un 1 l/h

Edited by bizzarre_iou

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW
dar la consum se vede diferenta dupa curatarea clapetei? la liber mie imi consuma 1,2-1,3 pe ora, iar in oras 14-15 l/100km si afara 9-10l/100km

cu un motor 1,4mpi din 2002

eu am 1.4 mpi din 2001 si cifrele alea de consum le aveam numai iarna, cand am avut termostatul blocat pe deschis. asa ca vezi ca ceva nu-i in regula cu consumul tau. sau mergi cu ea numai in 4000-5000 de ture?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano83

de obicei eu la 3000 de ture schimb viteza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristiii

Desi e putin off topic: La mine: relanti 0,8 l/h, consum mixt 6,0. Asta in conditii de mers regulamentar. Consumul mediu la tine de 12l/ 100km mi se pare foarte mare pentru o masina din clasa mica.

Edited by Cristiii

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

asa cum spune si cristiii, consumul tau e foarte mare. dar, sincer, nu vad ca solutie doar curatirea clapetei. e bine sa faci si asta, dar cu siguranta nu iti va scadea consumul. trebuie sa faci o examinare mai amanuntita (gen inspectat si eventual schimbat filtre de aer si benzina, schimbarea bujiilor, verificarea functionarii termostatului). in plus, mai cred ca si o scanare cu vag-com poate sa mai dea ceva indicii, poate ca de fapt, BC are probleme si indica eronat.

si sunt de parere sa ne oprim aici cu off-topicul (consumul are un alt topic) ca poate ne mai luam avertismente :D.

numa'bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLiTZ

adriano, din consumurile pe care le-ai expus cred ca este alta problema la masina ta. Ar trebui verificate senzor temperatura lichid racire, termostat, sonde lambda, catalizator. Ai facut de curand ITP-ul? cum ti-au iesit gazele? Ti s-a schimbat cumva de curand filtrul de benzina? Ai interogat memoria de defecte de pe ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano83

masina e cumparata recent si mi-am cam dat toti banii pe ea asa ca trebuie sa mai astept putin pana la o evaluare mai serioasa si ma gandeam ca aceasta curatire de clapeta sa rezolve consumul si instabilitatea motorului la liber dar din ce spuneti voi nu prea sunt sanse.... :rolleyes: itp nu am facut pt ca mai are un an si la inmatriculare nu era nevoie doar autentificarea

din ce ati scris voi pe aici, curatatul clapetei il pot face si singur asa ca o sa incerc atunci cand voi fi liber si sper macar tremuratul motorului sa il rezolv asa :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano83

am curatat clapeta si am incercat sa fac adaptarea fara calculator ca nu am dar tot asa face. instabila la relantiu. oare trebuie facuta adaptarea cu vagcom si apoi sa se rezolve problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

salutare!

nu stiu exact, dar cu cati am vorbit, toti se plangeau de instabilitatea ralantiului. se pare e o caracteristica a motoarelor mpi, asa ca nu trebuie sa te ingrijorezi. si la mine e la fel.

numa'bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
cgadalean

Rareori mai vad si la mine aceeasi problema de instabilitate la ralanti... nu persista niciodata deci incercam sa convietuim unul cu celalalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alin_cip

Probleme asta o am si eu . Dar m-am obisnuit cu ideea. Cred ca toate motoarele AQW au relantiul instabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bughy89

am avut si eu probleme cu instabilitatea la relanti la masina din semnatura. Tot ce i-am facut a fost sa ii bag benzina buna (am bagat carera 100) si am adoptat un stil de condus mai agresiv. Acuma toarce ca un motan si nu variaza deloc. Tin sa precizez ca stilul sportiv de condus se mentine dar masina merge impecabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alin_cip

Sa sti ca ai dreptate cu stilul de condus mai sportiv.

Asa am facut si eu dar cu benzina normala 95 si merge mai bine. Crd ca motoarele AQW sunt pt masini sport :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLiTZ

[offtopic] puteti sa generalizati cu mersul sportiv. Orice motor, fie benzina sau diesel, are arderile cele mai bune in plaja de turatii in care dezvolta si cuplul maxim. Asta este cea mai buna explicatie pentru observatiile pe care le-ati facut mai sus. Tuturor le-am recomandat schimbarea stilului de mers: unii mi-au multumit, altii n-au inteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

salutare!

ma bag si eu un pic la offtopic: mersul cu motorul turat e absolut obligatoriu! acum 3 ani, fiind in delegatie, am avut sansa sa merg la fabrica VW din Wolfsburg, la hala 35, unde se asambleaza touranul. si de la poarta ne-a luat un domn inginer neamt, cu un golf 4 1.9 tdi. iar modul cum conducea ne-a speriat: sub 4000 de ture nu schimba!!

si l-am intrebat de ce urca atat de mult in ture, iar raspunsul a fost ceva de genul: "asa se merge corect cu diesel".

asa ca intaresc si eu ce a spus bliltz: schimbati la turatia de cuplu maxim!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

intrebare : clapeta de acceleratie la relanti este inchisa complet ? sau este deschisa un anumit numar de grade ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinx
salutare!

...

Pai la 4000rpm la un diesel cuplul maxim e dus de mult, cred ca la benzina se poate pune mai degraba problema cuplului max la 4000 desi si acolo este peste cuplu.

Edited by BLiTZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
CrW

salutare!

imi permit sa te contrazic. curba de cuplu e constanta dupa maximul ei. adica, ajunge la un maxim si apoi scade foarte, foarte usor. deci la 4000 inca nu e dus de tot, pentru ca scaderea e nesemnificativa.

"intrebare : clapeta de acceleratie la relanti este inchisa complet ? sau este deschisa un anumit numar de grade"

la ralanti, clapeta este deschisa cateva grade, ca altfel nu ar avea pe unde sa intre aer pentru buna fuctionare a motorului.

numa'bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinx

Salutare, si eu imi permit sa te contrazic si sa sa fiu Off topic (cu scuzele de rigoare ) dar poza urmatoare confirma ce am spus mai devreme, probabil undeva s-a strecurat o eroare.

post-2353-1256851739_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
cgadalean

Mai avem curba de cuplu pentru un motor de 77kw:

curbacuplu.jpg

Edited by cgadalean

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLiTZ

;) in general se urca peste turatiile de cuplu maxim a.i. prin schimbarea in trapta superioara turatia sa scada undeva in zona cuplului maxim.

Haideti totusi sa lasam clapeta de acceleratie aici, cu siguranta sunt forumisti care au nevoie de informatii din acest topic si le va fi greu sa urmareasca.

Daca vreti cautati un topic potrivit si povestim acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paizisc
Nu trebuie sa stai 15 minute cu borna scoasa. Ajung cateva secunde.

Si...propun sa fie facut topicul asta sticky ca sa il vad si altii care mai au nevoie.

si eu am facut asta, insa in continuare,

tremura la relanti, care variaza putin intre 870 si 900rot/min, la cali se opreste in mers, sau la relanti stationand la vreun semafor, iar in mers sau cand opresc si scot din viteze, acul turometrului, coboara pana la 650-700rot/min, revenind usor, peste o secunda de stat acolo, la turatia mentionata mai sus

adaug, ca de la 90km/h nu mai trage ca inainte si se aude un fluierat slab ciudat din zona motorului

initial, din cauza acestor probleme, am schimbat capac delco, bujii si s-au verificat clapeta acceleratie, fisele bujii, injector, motoras relanti, senzol hall, bobina inductie, sonda lambda, contacte electrice, etc etc

este cineva care sa ma lumineze in Bucuresti, ce poate avea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
remuss

Domnilor la mine a aparut o problema. dupa curatarea vestitei clapete de acceleratie (datorita unor variatii la acceleratie, ba chiar si in mers :P ) nu au disparut aceste probleme. Intrebare: e posibil sa fie de vina sonda lambda 1 ? Stie cineva ce se intampla cand se strica aceasta sonda ce probleme apar. Eu totusi cred ca si asta poate sa fie un motiv pentru mersul neregulat (adica se ingatuie in mers pret de 50-100 metrii ca si cum nu ar avea aier, lipsa putere la motor dupa care isi revine ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat). Are cineva vreo ideie?

Am facut si o testare cu vag comul din care au reiesit urmatoarele coduri de eroare:

primul: 17604 si mai spunea ceva de lipsa aier

al doi-lea: 17598 care spunea ceva si de lambda unu.

Va rog care poate sa-mi dea si mie niste informatii mai complete despre problema mea fiindca simt ca innebunesc deoarece toti mecanicii din zona nu fac altceva decat sa-si dea cu parerea si CULMEA nu seamana deloc intre ele :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
metalworker

Salut!La relanti clapeta de acceleratie este inchisa complet.Relantiul este asigurat pe un circuit separat cu o valva electrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
plc

Salutare .

Am o fabia sh cu motor AUA din 2000 iar azi , de curiozitate dupa ce am citit topicul asta cu ceva timp in urma , am vrut sa-mi vad si eu clapeta cum arata .

Dupa ce am dat capacul de plastic de la motor (ce contine filtrul de aer) am descoperit-o. Am mai descoperit si ca este murdara si plina de ulei parca .

L-am pipait nu miroase ...deci este ulei ca e lubrifiant . Este normal sa aibe asa ceva ? Pana si in compartimentul cu care face legatura , in capacul cu filtru, am gasit destul ulei .

Ceva ma face sa cred ca nu este in regula . De unde poate veni uleiul ala ?

Edited by plc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri