Jump to content

Clapeta acceleratie (detaliere)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

ok, cred ca a fost adaptata clapeta(nu sunt chiar asa de sigur) dar aceste probleme le am numai cand e rece motorul, cand e cald nu am treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi ca motorul are sonde ca sa isi verifice temperatura. In functie de temperatura pe care o inregistraza difera volumul de aer si benzina injectata (adica la motor rece, o sa ai mai mult aer + benzina la relanti decat la cald - din cauza asta o sa vezi ca atunci cand ai pronit motorul la rece ai alta turatie la relanti (~1200 rpm) decat cea cu motorul cald (~800 rpm). Daca nu ai facut adaptarea clapetei, atunci motorasul de pe clapeta nu stie (exact) ce pozitie are si baga aer in motor altfel decat ar trebui ca sa isi mentina turatia si la rece.

Recomandarea e sa refaci adaptarea clapetei (mai ales ca nu esti sigur ca s-a facut). E o operatie pe care poti sa o faci si tu in fata blocului fara VAG-COM (citeste tot topicul). Apoi, daca problemele persista, se poate investiga si in alta directie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am sa fac adaptarea eu fara vag-com si o sa revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut adaptarea clapetei...din pacate nimic schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal,am curatat clapeta ,am adaptato dar nu sa auzit nimic dupa ce am conectat bateria si am pus contactu,am facut exact cum scria mai sus tot mai trepideaza foarte putin la relantiu cee ce am observat insa e ca nu am gasit nici o garnitura cand am luat jos clapeta,cred ca a fost curatat curand ca nu era prea murdara,este in regula sa nu aiba garnitura? o sa pun niste poze

adaptarea am facuto fara vag com ,o sa o fac si cu calc

Modificat de adilleriku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut eu am curatat clapeta la service si in loc sa mio repare mia sticato mai rau.au curatato si au adaptato.la a doa pornire mi sa aprins CHECK ENGINE.am fost inapoi si iar la resetat. si adaptat.iar sa aprins la a doua pornire.am pus o alta clapeta sa stins martoru si la cateva porniri iar sa aprins.de data asta nam mai apucat sa merg la service si am adaptato fara vag-com.e posibil sa ramana eroarea sau o fi alta problema si nu clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Fekete Zoltan

Salutare

Ma chinui de vreo saptamana cu masina mea, POLO 1.2i motor AZQ, 47Kw din 2003, care nu vrea sa stea la relantiu dupa ce o accelerez mai tare si iau piciorul scade turatia pana moare.

Am schimbat furtunul de la servo care intra sub clapeta pt ca era fisurat, am curatat clapeta si readaptat-o cu Vag-Com dar tot asa face.

Poate ma ajuta cineva cu un sfat !!!

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru de benzina l-ai schimbat vreodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am curatat si eu clapeta de acceleratie la fabia din semnatura. Totul a decurs normal, in afara de partea cu readaptarea... Am incercat varianta fara VAG-com, de doua ori chiar, dupa ce am montat la loc clapeta. Repet procedura mai jos, poate imi spuneti ce gresesc:

-> deconectez bateria. Las deconectata pentru ~15 min.

-> conectez bateria la loc, pun contactul, nu pornesc motorul, las toti consumatorii opriti (ventilator, bec plafoniera, toate farurile, pozitia, etc...) Las contactul pus pentru ~5 min. (capota e deschisa in tot timpul asta)

-> in tot timpul asta nu am auzit nici un zgomot la clapeta de acc (clapeta nu se misca deloc)

-> Pornesc motorul, las ~5min fara sa apas acceleratia.

->>> la relanty continua sa trepideze la fel de puternic

->>> dupa curatarea clapetei masina parca se misca ceva mai bine (un pic mai vioaie...)

Daca nu reusesc il voi chema (din nou) pe colegul Saboteur (probabil), pentru a face adaptarea din VAG com...

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu varianta fara VAG dar nu mi se pare ca este o readaptare, atunci cand e facuta cu VAG-ul se aude si chiar vede dupa caz ca se misca clapeta pana la capat si inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La adaptarea cu vag-ul clapeta nu face o cursa completa ci doar de aprox. 15-20 grade (observate cu ochiul si nu masurate). Manualul ce se gaseste aici pe forum spune ca de fapt prin aceasta procedura clapeta este comutata intr-o "pozitie de functionare de urgenta", si valorile citite de catre cei doi sensori de pozitie (grade) sunt stocate in ECU.

Apoi clapeta este deschisa la o valoare presetata, cand pozitia este atinsa arcul mecanic ce se gaseste in asamblul de pozitionare a clapetei, trebuie sa inchida clapeta in pozitia de urgenta, care a fost setat inainte, intr-un interval de timp prestabilit (adica se testeaza arcul).

In pasul urmator clapeta este inchisa, si valorile sensorilor de pozitionare sunt memorate.

Am urmarit de cateva ori, si chiar asa si face la adaptare cu vag-com. Adica fara cursa completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie fara vag nu face ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal am un vw bora 1.6 16v si am aceeasi problema.

Cand e motoru rece sta la relanti dar nu merge rotund are o trepidatie, dupa ce se incalzeste nu mai sta la relanti moare motoru iar dupa ce repornesc cate-o data nu se mai accelereaza de loc si oscileaza relantiul inre 1000 si 1300 de rotatii dar nu se mai accelereza din pedala. Am fost la mai multi mecanici unu zicea ca e de la copresia de la motor ca e mica altu de la filtru de benzina altu de la clapeta dar tot nu ii da de cap. Am pus o alta clapeta de la dezmembrari si tot nu mergea . Si nu stiu ce sa mai fac cine ma poate ajuta si pe mn ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fekete Zoltan

Salutare....

Chiar azi am fost la un mecanic BETON, toata lumea il lauda, adevarat ca erau numai masini tari la el...ca nu mai stiam de ce nu merge calumea la relatiu...adica moare cand o turez mai tare sau la rece.(am curatat in prealabil clapeta, schimbat bujii, curatat cu spray pinii de la ECU, schimbat senzor temperatura).

Determinarile dupa un test cu vagcom:

- la sectiunea engine a intrat la m.blocks la 015 a vazut ca la pistonul 1 facea fente dar nu tot timpul mai mult pe GPL decat pe benzina

- Eroare la incarcare era 11.3 V mai tot timpul

- Eroare la senzorul de presiune G71.

- Eroare pe lambda B1S2.

- rupt un surub de la toba deasupra de sonda lambda, chiar acolo unde se prinde de chiulasa si scapa gaze, se si aude.

Concluzia:

1. trebuie rezolvata toba in prima faza si alternatorul ca cica ECU taie curentul in prima faza de la consumatorii mai mari daca nu e incarcarea buna si de aia poate face fente bobina de la pistonul 1 rezultand o acceleratie neliniara.

2. eroarea pe B1S2 poate veni de la scaparile de gaze din toba.

3. Schimbat combustibil benzina 95 cu OMV Carrera 100 neaparat.

Dupa ce le rezolv pe astea revin cu noutati

Modificat de Fekete Zoltan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca erorile de pe canalul 15 nu sunt de la o bobina de inductie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zoli, ar trebui sa iei si o compresie motorului. Nu e costisitoare.

Nu inteleg ce-i cu eroarea la incarcare 11.6V. Este stocata in calculatoare? Dar ati masurat tensiunea de incarcare? E ok? Merita facut si un test de baterie, poate bateria a ajuns la capatul vietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fekete Zoltan

Pai 11,3V a fost in ferestrele alea de la measuring blocks cred ca 001-003 acolo undeva si in momentul in care acceleram nu trecea de 13V, concluyia a fost ca nu incarca calumea.

E adevarat ca din cauza incarcarii unele unii consumatori nu functioneaza cum trebuie???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare daca schimb clapeta de acceleratie mai trebuie sa o adaptez cu vag-comu sau merge si asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta adaptarea daca schimbi clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit clapeta la dezmebrari si nu stiu cum sa verific daca e buna sau nu ca sa nu dau banii aiurea pe ea , daca ma poate ajuta cineva ???

Modificat de finutu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O pui pe masina ptr proba, asta e conditia pe care trebuie sa o pui vanzatorului, de curiozitate ce pret are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna. sunt de ceva vreme pe acest forum dar scriu pentru prima data. cautam probleme cu ralantiul la skoda mea de 1.2 htp. si am citit pe aici una - alta dar...nu stiam ce sa ii mai fac. a mea de cateva luni manca benzina, statea la 900-1000 la ralanti si avea schimbate recent filtru benzina, bieleta antirasturnare care mi-o schimbasem deja acum un an, bucsa brate fata, o bobina. la un service de cartier mi-au pus-o pe tester si au zis de sonde lambda, dar nu stiau care din ele, altii ca o bobina, am schimbat una din ele, nimik, altii la o alta reprezentanta dar nu skoda ca e un injector, corpul clapeta, pe care apoi le-am curatat, altii ca am pus din alta parte benzina, dar de 2 ani pun din acelasi loc, am pus si un aditiv.....si m-am gandit scurt: ma duc cu ea la service skoda la bacau ca nu am fost cu ea niciodata acolo. o am de afara din belgia si mi-am facut schimbul de filtre si ulei numai la mine la service - alta reprezentanta. si baietii au inceput cu tester gratuit, verificari care mai de care la trenul de rulare fata, lumini, nivel lichide si...cand se uita la filtrul de benzina hopa ca nu e bun. super tare ca abia il schimbasem, cumparat de la piese auto din oras. dar daca nu te pricepi sa vinzi da sa cumperi.l-au schimbat repede si la prima cheie SUPER, si-a reventi deodata. era filtru de benzina de 3 bari si trebuia de 4 bari.BRAVO ca nu mai cumpar decat de la reprezentanta de acum. 120 lei cu 20 % reducere manoopera, 30% la piese ca e din 2005 mai veche de 4 ani si altele..BRAVO LOR CA STIU CE FAC. sper ca ajut si pe altii cu istoria mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu detalii dupa curatarea clapetei de acceleratie.... Cred totusi ca adaptarea se poate face si fara VAG... Am observat ce se intampla cu clapeta dupa ce am conectat bateria si am facut Ign-ON (fara sa pornesc motorul)... Clapeta este deplasata la ~30 grade dupa care revine... Totusi nu sunt convins ca aceasta este procedura de adaptare in sine... anyway...

De fapt eu am curatat clapeta din urmatorul motiv: TREPIDATII LA RELANTI

Putin offtopic, dar mai jos e povestea:

Am dus masina la service (ProMotor)

Pe tester apar rateuri la fiecare secunda pe cilindrul 2, practic, fabia mea merge in 2 pistoane... La turatii mari motorul se echilibreaza si nu mai trepideaza asa tare, in schimb la relanti e dezastru... Daca mai pornesc si AC la relanti... trepideaza extraordinar de violent!

Pana acum:

- am schimbat bujiile

- am pus bobina noua pe cilintrul 2

- am curatat injectoarele cu ultrasunete (injectoarele au fost inter-schimbate intre ele)

- am verificat cablajul (de la ECU-Simos 9.1 la injector) - OK

- am masurat tensiunea pe injectorul 2 - OK

Defectul persista...

Cel de la service imi spune ca nu ajunge benzina la pistonul 2 din cauza ca bujia e "uscata", (nici urma de benzina)... Nici nu ar fi compresie proasta; bujia ar trebui sa fie neagra in cazul asta... La mine e "arsa" bine, culoare rosiatica...

In momentul asta suspectez:

- distribuitorul de benzina infundat (in locasul injectorului 2) ??

- filtrul de benzina care a fost schimbat in primavara asta (???) - nu stiu sigur ce presiune ar trebui sa fie, si nici nu stiu in momentul asta ce am pe masina... (e la service acum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O pui pe masina ptr proba, asta e conditia pe care trebuie sa o pui vanzatorului, de curiozitate ce pret are ?

prima care am probat-o era 500 ron dar nu a mers nu stiu din ce cauza ori nu era buna ori trebuia adaptata cu vag, iar acum am gasit la cineva da nu stie sigur daca are a ramas sa il sun sa vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am curatat si eu celebra clapeta, murdara tare nu era,nici vorba de depuneri de funingine si arsuri ci doar o sacleala neagra dar nu peste tot, motivul avea-m trepidatii la relantii cu motorul cald care tineau 2-3 sec apoi intra socul si mai tura putin apoi iar mergea bine,apoi dupa un timp iar mai oscila.Dupa ce am curatat si montat inapoi, nu am facut readaptarea clapetei,dar precizez ca nu am modificat pozitia clapetei,trebuie facuta neaparat readaptarea? motorul merge bine si nici oscilatii mari nu mai sunt acum,ff mici aproape insesizabile!ce se poate intampla daca nu o fac? creste consumul.etc? Multumesc Anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!