Jump to content
maxxgabi

Clapeta acceleratie (detaliere)

Recommended Posts

maxxgabi

Nu stiu cum e la unii dar cind ma gindesc la mine ....la masinuta mea...... Cam asa as vrea sa incep povestea clapetei de acceleratie .Totul a inceput cu fluctuatiile care le avea la relanti si cu faptul ca de trei ori sa si oprit masina. Asa ca m-am apucat de treaba. Am dat jos capacul de plastic de la motor cu o tubulara de 10 mm , dupa care am vazut ce trebuie sa fac.

Am scos burduful atasat pe clapeta desfacind cele 3 suruburi (le-am desfacut cu imbus de 5 mm ). Printr-o usoara tragere in sus am scos afara corpul de plastic si l-am sters pe dinnauntru . Din cite am vazut corpul clapetei sta prins in 4 suruburi in stea ,asa ca le-am desfacut usor. Sub corpul clapetei exista o garnitura ,atentie e totusi garnitura :wacko: !!! Am trecut in continuare la scoaterea mufei din corpul clapetei si a celor doua furtunase. La aceasta operatiune nu exista nici o problema asa ca a extras clapeta afara . Nu deschideti sau inchideti clapeta cred ca apar probleme de reglaj .Pur si simplu se curata fara dereglarea ei!

Mai frate dar cred ca era zmoala nu alta innauntru ,asa de murdar si ce era mai ciudat se desfacuse o bucatica infima de mizerie si nu mai inchidea clapeta. Am folosit o seringa un bat , cirpe , o pensula subtire si o solutie (decanol) . Acuma tot ce conteaza e sa stai bine cu nervii caci dureaza operatiunea de curatare. Eu injectam cu o seringa mare prin clapeta si solutia cadea intr-o cutie de tabla . Dupa ce sa inmuiat mizeria am luat-o mai cu cirpa mai pensula si in final am reusit. Tot ce trebuie sa ai grija este sa nu se bage prin mufe solutie, caci nu stiu cum reactioneaza. In rest decanolul curata destul de bine si cu plasticul nu prea are treaba. La montare se respecta operatiunea inversa . Si dupa curatare am zis ca e alta masina nu imi venea sa cred .Sa ii tina Dumnezeu naravul iar voua va doresc succes si fara frica ,nimic nu e imposibil.Am sa atasez pozele dar cu scuze m-am gindit tirziu sa pun pe forum asa ca totusi le-am facut cu telefonul.

imag1.th.jpg

imag2.th.jpg

imag3.th.jpg

Edited by maxxgabi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristiii

Eu cred ca a mea a fost curatata inainte sa cumpar masina din Germania ca nu se vede asa multa mizerie. Am mai dat cu o laveta din cand in cand fara sa dau jos ansamblul sa nu se adune mizerie, dar cred ca o sa o desfac intr-o zi sa o curat bine. Nu trebuie adaptata dupa ce scoti mufa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxxgabi

Sincer...unii zic ca da ,dar mie nu imi apare nici o eroare si e mai vioaie masinuta ca innainte.Poti face o scanare caci si daca scoti bateria apare pe test dar atita timp cit nu imi afecteaza functionarea o las asa. Si cind o fii timp o pun pe tester sa o sterg. Innainte de curatare eu am pus-o si aveam o instabiliate la relantiu acuma sta acul destul de constant .

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLiTZ

maxxgabi, multumim pentru detaliere. Cristiii, atentie, clapeta se murdareste excesiv SUB clapeta propriuzisa, iar sanse foarte mari de a vedea murdaria nu ai decat daca o demontezi.

Pot sa va spun in continuare ca NU este absolut nicio problema daca procedati in felul urmator: va inarmati cu o pensula de dimensiuni ceva mai mici (max.2cm latime) si cu diluant (ordinar, din comert). Dupa demontare se curata cu pensula bine bine. Nu ezitati sa miscati cu degetul clapeta propriuzisa de la locul ei (trebuie putin mai mult efort, opune destul de multa rezistenta) pentru a-i curata marginile si peretele complet, nu va fi o problema decat dupa operatiune cand trebuie readaptata clapeta (Basic Setting, pentru ca motorasul sa isi restabileasca pozitiile de capat de cursa), aveti nevoie doar de un VAG-COM (din cate stiu face basic settings). o alta observatie: mare atentie la garnitura: curatate foarte bine suprafetele de asezare/etansare si cele 4 suruburi trebuie stranse "in cruce" pentru a asigura o buna etansare.

Deci, puteti modifica linistit pozitia clapetei daca aveti la indemana vag-com pentru efectuare de basic-setting (dureaza maxim 30sec). In felul aceasta curatarea va fi completa. Trebuie lucrat ingrijit totusi, nu faceti exces de diluant pentru a nu se scurge si prin alte parti decat in corpul clapetei.

Operatiunea asta o fac cu succes de ceva vreme fara probleme. Ultima data am facut-o la colegul forumist piloto fara a avea neplaceri.

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_cj

Si eu am curatat clapeta dar am vazut un lucru la mine. Nu am garnitura aceea de care se vorbeste cum scoti corpul clapetei. Eu am unele rateuri la relanti si ma gandeam ca trage aer fals pentru ca totul este in parametrii ca am verificat cu vag com-ul. E posibil sa traga aer fals pe acolo daca nu am acea garnitura? Furtunele le-am verificat si nu sunt crapate.

P.S. Nu stie careva codul la acea garnitura de la clapeta? Motorul e 1.2 12v azq. :Driver: Mersi

Edited by bogdan_cj

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxxgabi

Eu sincer nu prea as da banii pe o banala garnitura.

Un clingherit de 1.5 -2 mm si poti sa iti faci una ....mai ieftina :blah_:

Si referitor la clapeta ,intradevar daca o misti atunci trebuie recalibrat motorasul din soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kryss782001

salut,eu am curatat clapeta si am facut adaptarea fara vag-com,fara probleme adica (dupa curatare o montati pe masina,scoateti borna de la baterie 15min,dupa care conectezi borna si pui contactul fara sa pornesti sau sa atingi acceleratia timpde 5min,apoi pornesti motorul fara sa atingi acceleratia si lasat sa mearga cateva minute ,cu consumatorii opriti inainte sa deconectezi borna,totul se face cu motorul la 90C),dupa adaptare totul ok fara trepidatii la relantiu.

Edited by kryss782001

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan_cj

Nu trebuie sa stai 15 minute cu borna scoasa. Ajung cateva secunde.

Si...propun sa fie facut topicul asta sticky ca sa il vad si altii care mai au nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
radudorurus

si a mea Fabia are mers neregulat la ralanti (ca si cum ar fi usoare rateuri care dau o trepidatie motorului). o sa verific clapeta si revin cu rezultatul.

Edited by radudorurus

Share this post


Link to post
Share on other sites
axon003

tocmai am curatat-o pe a mea (imi tremura f putin la relanti), era in partea inferioara mizerie serioasa ( si suruburile de la capac si cele de la clapeta sunt stea)

urmeaza sa cobor s-o adaptez, cu toate ca merge bine vad si asa

o intrebare pentru posesorii de 1.4mpi: ce consum afiseaaza bc-ul la relanti la rece(adica la ~15 grade cit e acuma afara) si la cald si ce turatie are la rece(la mine este putin peste 800rpm)

Si furtunul subtire care vine din clapeta linga capacul pt ulei - da sa crape in partea dinspre clapeta - stiti careva un cod pentru el sau merge manufacturat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hihi

La rece variaza, pt ca intra socul. In schimb cu motorul cald, la a mea 0.8 - 0.9 l/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
rec

Salutare forumisti

Incurajat de topicul pe care l-am citit acum cateva zile, am facut operatiunea de curatare a clapetei de acceleratie (unde de altfel nu am gasit foarte multa mizerie - ma gandesc ca e si datorita faptului ca merg pe GPL de aprox un an). M-am ferit sa modific pozitia clapetei pentru ca n-am tinut minte exact cum se face setarea initiala fara VAG-COM.Vreau sa va supun atentiei urmatorul lucru clapeta mea de acceleratie nu era complet inchisa cand am dat-o jos de pe masina. Aprox 2 mm lipseau si se inchidea complet. E normala pozitia asa cum am gasit-o eu? Dupa curatare parca trage mai bine, mersul nu era foarte neregulat nici inainte asa ca nu pot spune vreo diferenta.... Astept lamuriri de la avizati.. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxxgabi

Cred ca e normal sa nu fie deschisa de tot , fiindca si la mine era la fel circa 1,5 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorinV

salut!!

si eu am aceeasi problema cu trepidatiile la relanty. vreau sa incerc sa imi curat clapeta de acceleratie dar nu ma pricep si imi e putin teama sa ma apuc singur. daca e cineva de prin zona care ma poate ajuta in chestia asta, i-as fi recunoscator.

faza e ca am fost la un service si mecanicul de acolo mi-a spus ca in mod normal clapeta de acceleratie nu se curata, pt ca e o componenta electronica si se poate deregla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristiii

Sfat: schimba mecanicul. Clapeta se curata caci se murdareste destul de des si datorita cantitatii de aer insuficienta de care are nevoie motorul acesta trepideaza. Oricum datorita forumistilor care detaliaza procedura e destul de simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
microb

Salutare , eu am incercat sa o curat deoarece arata foarte foarte urat , am desfacut suruburile dar......nu am reusit sa iau jos mufa aia cu clablu asa ca de frica sa nu fac ceva mam lasat batut , dar azi imi iau inima-n dinti si incerc iar , imi spuneti si mie cum se scoate acea mufa de la loc?In timpul operatiei trebuie luata borna de la acumlator jos?Nici eu nu am acea garnitura :blah_:

Edited by microb

Share this post


Link to post
Share on other sites
CCristi

Am curatat si eu astazi clapeta.Era o mizerie infernala pe ea.Intrebarea este cum se adapteaza?Am VAG COM dar nu stiu unde sa umblu :D .Am vazut in postul lui Blitz ca la Basic setting,pe Engine sau unde?Poate imi puteti detalia careva pasii cu VAG COM sa nu fac alte treburi pe acolo.Pun si o poza cu turatia la relanti si consumul instant.Va multumesc.

24042009o.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
CCristi

Am rezolvat treaba.Multumesc! :emthup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristiii

Astazi am avut putin timp si am curatat clapeta si totul ii ok. Am adaptat clapeta fara Vag-com si totul pare ok. La relanti e constant 800rpm, 0,6l/ h. Neaparat mai trebuie setat si cu Vag-com? :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
radar_23

salutare skod-istilor....

tin sa va zic ca am mare curaj sa umblu prin masinutza, dar unii zic ca is neamt pana nu vad odata cum se face nu am curaj sa pun mana, tin sa va zic ca la mine din cauza carburantului mai trepideaza de parca ar merge in doua ca totusi e in 4 cilindri din care unul e virtual :D sub clapeta resp e o mizerie de nedescris... am folosit un spray de carburator nus exact cum se numea ca s-a cam terminat si l-am facut nevazut, dar tin sa mentionez ca a mers exceptional, dar acum iar mi s-a aprins electronica motorului si esapamentului pe bord, prima problema aparuta s-a ars bobina de inductie am inlocuit-o cu bujii cu tot dar toti imi zic ca nu exista echivalenti la bujii si pt AZQ sunt numai NGK le-am comandat astept sa-mi vina sa vad daca e vreo diferenta, totusi cand imi merge cand imi trepideaza, se stinge eroare resp merge bine ... apoi din senin incepe sa "danseze" am fost si pe testere dupa ce s-a stins eroarea resp si tot trepida si la SKODA pe laptop nu-mi aparea nici o problema desi trepida de ziceai ca se dezmemebreaza, inafara acestor probleme sunt foarte multumit de ea, singura benzina care nu mi-a facut probleme este MOL 95 tempo+ , rompetrol,omv PASS, nu-mi mai tre de la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLiTZ

Radar, mergi sa iti masoare compresia motorului si posteaza aici rezultatele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
radar_23

as vrea eu sa-i fac test dar se pare ca mom nu am "unde"

Edited by BLiTZ
Fara QUOTE la mesajul anterior!

Share this post


Link to post
Share on other sites
radar_23

am facut testul de compresie si scanteie dar inainte de asta am mai schimbat o bobina, prin incercari adica schimbata cate una pe rand ca am mai avut una de rezerva si problema s-a rezolvat, i-am facut test aftermarket la ambele m-au aj 80 fata de 80 unu si 130 celalalt, acum nu imi mai da cu minus pe niciunul din cilindri si compresia e buna pe toti cei 3 cilindri adica testul respectiv a dat ok la toate, dar ajuns acasa a inceput iar sa-mi faca aceeasi treaba si "robinetu " a inceput sa palpaie, apoi a ramas aprins si imi merge ok cand si cand mai face figuri.

intrebarea mea e DE CE SE ARD BOBINELE??? SI CARE AR FI SOLUTIA !!!

Si cealalta: e greu de curatat clapela aia !!!

as fi facut unul serios la care sa-mi fi dat o foaie cu rezultate dar e scump !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alinrac

Am si eu problema cu trepidatiile la masina pe care o am acum. A aparut ieri din senin dupa ce am bagat benzina de la PETROM..... o trepidatie la motor se simte mai ales la ralanti si in a-2-a. Am sa fac schimbul filtrelor de aer si benzina, curat clapeta de acceleratie si ii fac un test apoi revin cu informatii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri