Jump to content

Clapeta acceleratie (detaliere)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

Un hexagon (imbus) de 5 mai solid (eventual montat pe o cheie clicket) cu care desfaci cele 4 suruburi ale clapetei si o surubelnita dreapta cu care sa desfaci mufa clapetei. In rest o pensula, niste diluant si carpa. Asta este tot. Este extrem de simpla operatiunea, nu ai nimic ce strica. Mai mult, atat clapeta cat si garnitura au niste gauri in care intra un pinten de ghidaj (o sa iti dai seama cand demontezi), deci nu este niciun risc de a nu pune la loc cum trebuie pentru ca nu se va mai potrivi la gauri.

Cheers!

Later edit: vad ca ai un passat b5/AHL; sper ca ai remarcat ca aici este sectiunea de Skoda Fabia si discutam despre clapetele motoarelor benzina de Fabia (1.2 si 1.4) care nu sunt acelasi lucru cu clapeta menicanica de pe AHL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petru.tomsa

din poze...si cred ca 1,6 e cam aceeasi si la mine...de aia am luat de aici ideile....si motorul face la fel ca la voi...aceleasi simtome...

merci de info...

All the best

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am verificat sa vad daca e murdara sau nu am avut nevoie si de un cleste (mops cred ca-i spune) cu deschidere mai mare pentru ca este un inel arcuit pe furtunul de plastic care vine de la filtrul de aer. Cand l-am desfacut sa putut cu un patent dar pe urma distanta era prea mare la inel si nu-l mai puteam compresa ca sa repun tubul inapoi. Si eu as incerca o curatare dar imi e tare groaza de recalibrare, chiar daca am vag nu pre am vazut cum se face recalibrara cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petru.tomsa

Am reusit si eu sa o curat, merge masina perfect...

Tnx all!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine inca sunt probleme , am scos mufa de la sonda lambda si obs ca nu-mi mai trepideaza .... adica inainte din senin imi mergea in 2bujii acuma de 3 zile obs ca merge ok... retul , cand va fi timp si bani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Colescu

Faptul ca ai scos mufa sondei lambda nu e o solutie (iti creste consumul de combustibil de te sperii )

Pe langa adaptarea clapetei de aer se mai face si adaptarea valvei EGR. (Ideal ar fi cu vag-comul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu mi-a crescut consumul deloc, e tot acelasi....

care este din timisoara de aici de pe forum care se pricepe cat de cat la skode ca pana la urma ajung sa bat "mesterii" astia chiar si de prin reprezentante, is praf toti !!!

ori sunt eu prost , ori masina merge bine si eu nustiu sa conduc :vaidecapulmeu:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry: mi se pare ca discutia aluneca spre alte probleme. Haideti totusi sa ramanem la partea de curatare si eventual adaptare (DIY). In felul asta cei care cauta aceasta informatie o vor gasi mult mai usor si cat de cat condensata in cateva pagini, nu in discutii luuuungi. Multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

azi am reusit sa desfac clapeta de acceleratie. poze am uitat sa fac, de emotie sa nu scap ceva inauntru! :icon_thumright: nu era mizerie..mai deloc, un pic pe margine doar. am curatat-o cu diluant si cu o pensula si dupa ce am adaptat-o fara vag-com, am descoperit ca, de fapt, nu e nicio imbunatatire. motorul trepideaza la fel ca inainte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca asa fac mojoritatea motoarelor AQW. Crede-ma am schimbat si eu filtre ...bujii...benzina si tot mai trepideaza putin la relanti. Cred ca e o boala la aceste motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut tocmai am terminat operatiunea de curatare a clapetei de acceleratie si surpriza a fost ca nu a avut depuneri mai de loc dar daca tot am dato jos am curatato un pic.Masina are 70 000 km 2002 ,sa nu fi avut depuneri din cauza aditivului de curatat injectoarele pe care l-am bagat prin decembrie?Dupa ce am montat la loc clapeta masina merge bine ,sta la relanti fara sa-i fa o calibrare sau sa iau bornele jos desi am miscat clapeta cu degetul in timpul curatari.

Modificat de CURIOS!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo skodare, incepi sa te bagi din ce in ce mai adinc in rezolvari, succes in continuare!!! :P

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...din cauza aditivului de curatat injectoarele pe care l-am bagat prin decembrie?...

:) poti sa-mi spui mai multe despre aditivul ala? nume, pret, etc?

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Din pacate nu mai tin minte numele aditivului si nici pretul dar daca ai peste 100 000 km facuti iti recomand sa cureti clapeta ca este foarte simplu si ai nevoie de o surubelnita stea si un inbus la mine toata operatiunea a durat 30-40 de min .Bafta :D

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind problemele expuse aici, am verificat si eu clapeta aceea faimoasa.

Nu am demontat-o complet ci doar tubul de admisie aer si am aruncat o privire inauntru cu lanterna. Clapeta mea la AQW era doar putin afumata si (diferit de situatia altor useri) revenea la loc daca o deschideam. Se pare ca are un arc ce o tine inchisa.

Deci a fost doar o verificare. Totusi la la desfacerea celor 3 suruburi inbus care fixeaza tubul pe galeria de admisie... unul s-a rupt in filet. Probabil ca o sa-l rezolv alta data. Acum tubul acela e fixat doar in 2 puncte.

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Depunerile sunt sub clapeta de acceleratie nu deasupra si nu se vede bine decat daca o dai jos .

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut o curatare si adaptare la AQW si nici o modificare in comportament. Sta intre 768 si 832 rpm cu ceva opriri pe la 800 rpm.

Nici o eroare nu e stocata la motor.

Ce urmeaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. ieri am avut si eu putin timp liber asa ca am dat jos clapeta si am curatat-o bine de tot, daca tot eram negru pe maini am zis sa curat si EGR,zis si facut,toate bune si frumoase,masina trage mai bine se infige super , PROBLEMA este ca dupa curatarea clapetei am facut adaptarea fara VAG ,ralantiul sta pe la 680-700 ceea ce este perfect normal dar in bord troneaza acum un bec pe care il vedeam doar la pornire pret de 2 secunde "CHECK ENGINE"

Intrebare: pot sa fac un RESET ceva fara VAG? si daca nu........este cineva prin Buzau cu VAG care ma poate ajuta sa sterg eroerea respectiva? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vreau sa va multumesc tuturora pt sfaturile pe care le-ati dat.

Am reusit sa rezolv si eu problema clapetei!

Acum ramane aeroterma.... inapoi la lucru... :)

Inca o data ... Multumesc! ;)

Modificat de black box
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am si acum CHECK ENGINE aprins in bord si nu gasesc pe nimeni in BZ cu VAG COM sa imi stearga si mie eroarea si eventual sa imi faca adaptarea clapetei . Mai astept ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu sansa de a curata la un prieten clapeta de acceleratie, este vorba de un polo 1.4 16v 75cp, din 2001 cod motor AUA. Am inceput prin a citi topicul acesta si am ajuns sa procedez astfel:

lucruri necesare inainte de a incepe demontarea:

- manusi chirurgicale, mai multe perechi de preferinta ca sunt atacate de diluant,

- diluant

- o seringa (20 ml in cazul meu)

- un vas de plastic (e mai ieftin :D)

- o pensula mica

- surubelnita cu cap torx

- surubelnita cu cap in cruce

- inbus, hexagon

(eu am o trusa cu capete pentru surubelnita si nu am avut nevoie de altceva)

- o carpa de bumbac (de preferinta)

1. Am inceput prin a desface cele 4 suruburi inbus (hexagon)

http://img508.imageshack.us/img508/2314/99628806.jpg

plus surubul in cruce de la admisia de aer pentru a putea ulterior sa dau jos filtru de aer cu tot cu suport

http://img508.imageshack.us/img508/1136/48972695.jpg

2. Pe urma am desfacut cele 7 suruburi cu cap in cruce de la capacul filtrului de aer

http://img508.imageshack.us/img508/5067/67879039.jpg

am dat jos capacul cu tot cu filtru si apoi

am desfacut cele doua suruburi torx din poze iar apoi am tras de suport sa iasa din clema de cauciuc pe care o are, se vad in poze

http://img508.imageshack.us/img508/9552/57030434.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/9827/48065205.jpg

3. Ajungem la clapeta, aceasta este prinsa in 4 suruburi cu cap hexagonal, inainte sa le desfacem decuplam mufa de alimentare cu curent, nu este in poze pt ca deja era data jos cand am facut poza, dar se vede slotul unde intra

http://img508.imageshack.us/img508/2798/77635069.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/6435/91317749.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/1283/73845842.jpg

desfacem suruburile si luam clapeta cu totul dar avem grija la garnitura sa nu o pierdem

http://img508.imageshack.us/img508/8472/98422060.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/2727/80875761.jpg

apoi luam seringa o umplem cu diluant si cu grija sa nu ajunga diluantul la partea electrica a clapetei punem diluant pe depuneri, aveti grija sa nu va murdariti si nici sa nu ajunga diluantul pe sol, nu e foarte ecologic :), pentru asta avem vasul de plastic, tot ce se scurge din clapeta sa ajunga in vas, luam pensula, o imbibam in diluant si apoi usor curatam interiorul clapetei, insistati pt ca s-ar putea ca depunerile sa fie f greu de indepartat dar nu imposibil, daca nu merge cu pensula incercati cu carpa.

http://img508.imageshack.us/img508/5060/50830038.jpg

Se poate misca pozitia clapetei pt a fi curatata, e nevoie de putina forta, dar nu e prb, incercati sa curatati atat peretii cilindrului in care e situata clapeta cat si muchia clapetei. In mod normal ar trebui sa fie indepartata toata mizeria, inainte de a incepe operatiunea de montare care are ordinea inversa a demontarii, mai faceti o spalatura cu diluant pt a indeparta posibilele particule de depuneri care mai ramas pe acolo.

Cum ziceam operatiunea de montare e inversa demontarii, aveti grija sa puneti tot la loc exact cum a fost si nu uitati de mufa de alimentare.

Dupa ce ati terminat montarea, desfaceti o borna de la baterie si asteptati cateva secunde, montati-o la loc, pe urma fara a porni consumatori si fara a apasa pedala de acceleratie puneti contactul dar fara a porni masina si asteptati 5 min cu contactul pus, pe urma porniti motorul si lasati cateva minute sa mearga din nou fara a apasa pedala de acceleratie. Pt cei care au radio-cas sau radio-cd codate, aveti in vedere ca dupa deconectarea bateriei veti avea nevoie de codul acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si nu s-a inregistrat nici o eroare pe bord? (CHECK ENGINE) mie asa imi arata dar masina merge perfect,atata doar ca ma streseaza gratuit martorul din bord.

Modificat de liviucon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu apare nici o eroare, aparea inainte in schimb :offtopic:, si cel de check engine si epc, dupa curatare nu mai apare, a disparut si tremuratul la relanti si fluctuatia turometrului

parca si trage mai bine acum masina, si porneste mult mai usor de pe loc

Modificat de bizzarre_iou
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cineva care se pricepe sa-mi curete si mie clapeta acceleratie ? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la consum se vede diferenta dupa curatarea clapetei? la liber mie imi consuma 1,2-1,3 pe ora, iar in oras 14-15 l/100km si afara 9-10l/100km

cu un motor 1,4mpi din 2002

Modificat de adriano83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!