Jump to content

Clapeta acceleratie (detaliere)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

Era bine, daca postai eroarea asa cum apare ea pe vcds.

Nu se poate repara nimic la clapeta de acceleratie.

O varianta pentru rezolvarea problemei, ar fi aceasta:

http://www.piesedindezmembrari.ro/piesa/159581-clapeta-acceleratie-Skoda-Fabia-1-%286Y2%29-1999-2007-038128063c

Decizia iti apartine.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Florin

clapeta este aceasi cu senzorul de acceleratie?

mecanicul la care am fost si mi-a scant masina mi-a zis de : "Senzor acceleratie longitudinala / transversala SKODA FABIA Combi (6Y5) 1.9 SDI, BOSCH 0 265 005 692"

o sa incerc sa mai scanez maine si sa pun logul de la vcds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, am si eu o intrebare legat de senzorul de la clapeta de acceleratie care de curand am curatat-o, asadar cand pun contactul stau cam 35 de secunde daca nu mia bine pana termina acel "bazait", daca ii pot spune asa. Oare de ce ?!.Mecanicul nu a facut ceva corespunzator ?! Pentru ca inainte nu facea asa lung acel sunet si ce probleme pot avea daca merg cu ea asa sau ce e de facut.

Mentionez ca am pus si testarul pe ea si mi-a facut update la clapeta dar inca acel senzor se auzea, trebuia cumva sa astept pana inceta acel bazait?

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update nu are cum sa-ti faca la clapeta.

 

setare de baza se face la clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cristianstanciu

Salut! am urmatoarea problema. saptamana trecuta m-a lasat masina dintr-o data. A scazut turatia la 1200 rpm si nu s-a mai accelerat, practic apasam degeaba pedala. Am dus masina pe platforma la service, unde mi-au zis ca din cauza unui scurt in baterie, s-a dat peste cap electronica masinii.Am schimbat bateria, au facut o readaptare a clapetei de acceleratie si am plecat fericit de acolo. Dupa 3 zile, aceeasi problema...M-am intors, au pus masina pe tester, a iesit ca trebuie inlocuita clapeta de acceleratie. Am luat clapeta de la dezmembrari, au inlocuit-o si...surpriza, dupa inca 4 zile...din nou aceeasi problema, nu se accelereaza. 

 

Care sunt sansele sa fie aceeasi problema la 2 clapete de acceleratie. Poate fi problema din ECU sau din altceva?

 

Mentionez ca daca scot borna timp de 2 min, masina isi revine si functioneaza normal.

Modificat de cristianstanciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna seara.Am si eu o rugaminte la cei care se pricep sau care au avut probleme cu clapeta de acceleratie.In urma cu o saptamana am fost ls mecanic deoarece de cateva ori la relanti sau in mers cand o scoteam din viteza imi murea motorul.Astfel solutia lui a fost curatarea clapetei.A dat-o jos,a facut-o oglinda dar cand sa o monteze nu a pus mufa.I-a dat cheie si masina a luat-o razna,desi apoi s-a montat mufa si s-a resetat motorasul.Pasii urmatori au fost reglaj tacheti,schimbat bujii,verificat distributia(desi era noua)sonde,etc....De o saptamana masina nu mai e ca inainte si nici nu mai stie ce sa-i faca..adica a aruncat prosopul.Nu am avut altceva de facut decat sa-mi iau masina si sa-mi fac o programare la reprezentanta sapt.viitoare.La o scurta vizionare cei de acolo au spus ca e prea mult aer dar trebuie purecata sa se vada de unde e...Asa ca va rog,aveti vreo idee ceva,ca sincer mie mi-a cam ajuns.Mersi anticipat ptr.orice idee ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Va salut!

Am un Golf 4 SDI, cod motor AQM. Masina a fost in service pentru o reparatie capitala la motor. Dupa ce a iesit din service nu mai trage ca inainte ... este foarte lenesa... estimez ca e la 60-65% din putere. Am verificat distributia .... totul este OK dupa parerea mea... avansul (testat cu VAGCOM) este putin peste linia albastra a graficului iar alte erori nu mai are. 

Ce mi se pare in neregula este clapeta de acceleratie care nu lucreaza deloc ... sta permanent in pozitia deschis maxim si nu se misca. Inainte, cand puneam contactul se auzea un bazait ... acum nimic. am incercat sa o fortez putin (cu motorul pornit) dar mi s-a parut totusi ca opune rezistenta. 

Am incercat sa ii fac o adaptare cu VAGCOM dar nu am reusit nici pe canalul 098 nici pe 060... imi da eroare.

Am incercat sa ii fac adaptare si prin metoda deconectarii bateriei... .dar fara niciun rezultat.

Ce ar putea sa aiba... si ce pot sa-i fac?

Multumesc!

 

Modificat de daniel_21g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Cine ma poate ajuta cu o curățare a clapetei de accelerație în București?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Azi tocmai mi-am curatat si eu clapeta de acceleratie cu tot ansamblul si rezultatul e unul pozitiv la cum ma asteptam dupa ce am citit pe acest forum. A fost foarte simplu , nimic complicat si o sa explic mai jos pasii pe care i-am parcurs si testele obtinute.

Procedura de demontare , curatare , montare:

- am scos furtunul de la capacul motorului, unde este si filtrul de aer, am ridicat capacul si l-am pus deoparte

- scos borna de la baterie (este foarte important sa nu apara erori sau clapeta sa nu se adapteze automat)

- am decuplat mufa de la clapeta si desfacut cu un imbus de 6 cele 4 suruburi.

- am scos corpul clapetei usor , nu era intepenit, si am avut mare grija sa nu stric cumva saiba metalica(asa ii zic eu) pe care statea corpul clapetei

- am inceput cu WD W40 sa inmoi clapeta , am sprayat si in galeria unde este montat corpul clapetei ptr a se inmuia uleiui uscat

(precizez ca galeria unde vine montat corpul clapetei si inclusiv si clapeta de acceleratie erau pline de ulei uscat)

- cu o carpa si o surubelnita dreapta am inceput sa curat clapeta , am folosit pe langa si o pensula cu benzina, si am frecat pana a iesit ca noua

- apoi am frecat si galeria respectiva unde se monteaza clapeta , am folosit si imbusul invelit in carpa umeda de benzina + WD w40 pt orificii si am curatat marginea si peretii.

- saiba pe care vine corpul  montat am curatat-o pe o parte si pe cealalta pusa pur si simplu pe clapeta , nu am vrut sa o indoi si sa am probleme la etansare

- pt ea am folosit doar carpa si ... unghia :)

- dupa tot procesul de curatare am pus saiba, are o singura pozitie si 2 pini, nu ai cum sa gresesti si sa o pui altfel, am pus corpul clapetei si cele 4 suruburi.

- cu imbusul de 6 am inceput sa le aproprii si le-am strans in X, forta de strangere nu e foarte mare, "sa iasa  apa" , cat am considerat eu ca e suficient si ca s-a etansat.

- am pus furtunul care intra in gura de la capac motor , am pus capacul la loc , si apoi borna pe baterie

- am pus contactul si am asteptat 5 min dupa ceas( nu stiu sigur daca e mai mult decat suficient, am urmat pasii din forum )

- clapeta am auzit-o cand a actionat in primele 10 sec de cand am pus primul contact

- apoi am luat contactul si l-am pus a 2 a oara si am urmarit sa vad cum actioneaza clapeta reglandu-se automat, si i-am dat cheie.

- am lasat-o pornita aprox 3 min fara sa o accelerez, la prima vedere motorul merge mai bine , rotund si nu mai fluctueaza

- apoi am pornit la un drum de 8 km intins sa vad cum se comporta, la plecarea de pe loc parca eram intr-o barca, totul lin, motorul raspundea corect la pedala , nu mai trebuia sa reglez din ambreiaj ca sa nu ma mai smuceasca

- i-am dat un pic talpa pana la 4000 RPM , 130 km/h am mers aproape tot drumul spre casa

- masina sta la relanti si are un consum 0.7 l/h , uneori ajunge si la 0.6 l/h, dar e mult mai stabila , nu se mai zbate acul de acceleratie ca un peste pe uscat.

- sunt foarte multumit de rezultat , merge mult mai bine si am impresia ca s-a reglat un pic si consumul, cu aprox  1 - 1.5%

* Imi pare rau ca nu am pus si poze, m-am gandit , dar eram plin de ulei , benzina si mai aveam si pisoiul prin motor care se uita la ce fac :))

 

Concluzie : un proces destul de simplu si necostisitor cu rezultate foarte bune si mari, parerea mea.

Imi cer scuze pt postul kilometric, dar sper ca toata lumea sa incerce singura sa isi curete ptr ca e simplu si nu merita sa te duci in serivce sa dai banii de pomana.

 

Multumesc tuturor celor de pe forum pt sfaturi, informatii si indicatii.

 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru curatarea clapetei de acceleratie, dar vezi ca EGR este altceva.

EGR prima poza, clapeta a 2-a:

timthumb.php.jpeg

89925016_1_1000x700_clapeta-acceleratie-golf-4-14-16v-euro-4-axp-bucuresti.jpg

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Rog un moderator sa imi editeze postarea , in loc de corp EGR sau EGR sa fie doar clapeta. Din pacate nu pot edita postul anterior

Modificat de Giulik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intelege din postare ca te referi la clapeta. Totusi daca te-ai apucat de curatat, iti recomand sa cureti si EGR-ul si senzorul MAP (de presiune si temperatura a aerului), il gasesti in stanga, pe galeria de admisie. Se curata cu spray de contacte, spray-ul de frane este prea puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Multumesc Cash, cand o sa am timp, miercuri pe 30 probabil, o sa verific si EGR`ul. O sa folosesc WD W40 pt curatare si niste benzina, o sa incerc sa fac si cateva poze pt detaliere si o sa revin cu un raspuns.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna tuturor. Aveti idee daca se potriveste clapeta de acceleratie de pe fabia 2001 AUA 75cp pe 2006 BBZ 100cp. Ca si cod difera doar terminatia una se termina in J iar cealalta in M. Si atie cineva cum se desface clapeta cu M sa vad rotitele cum se prezinta e sertizata cu o tabla de aluminiu de jur inprejur nu are nici o clema sau jurub. Va multumesc o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca difera codul, sunt sanse mari sa difere si modul de functionare al clapetei. Nu poti sa desfaci decat daca deformezi / tai tabla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de prins inapoi cum il mai fixez?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce problema iti face clapeta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca desfaci clapeta si constati ca sunt rotitele dintate uzate (sunt din plastic), nu gasesti ca sa le inlocuiesti si in plus, nu ai cum sa resigilezi la loc mecanismul.

 

cauta macar la dezmembrari clapeta direct de BBZ sau de AUA, depinde ce ai tu nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca "suturile" de la turatiile de 2000-2600 se datoreaza unor dinti din clapeta de acceleratie. Eu am o masina AUA si una BBZ (cu problema) si sa nu cumpar aiurea o clapeta si sa nu fie deacolo. Vroiam sa verific punand clapeta de la AUA pe BBZ si sa vad cum se comporta (bineinteles cu adaptare VCDS) dar mie sa nu o stric desi din ce am vazut in ETKA ar fi la fel si se potrivesc. Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suturi in turatie nu sunt de la dinti lipsa, acolo ar aparea erori pe clapeta de acceleratie.

din ETKA reiese ca difera, nu ca sunt la fel.

daca nu ai erori pe clapeta, cauta in alta parte probleme tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut deja clapeta, nu are dinti lipsa sau tociti, clapetele intradevar nu se potrivesc de la una la alta. Suturile la turatie constanta au ramas la fel. Mai aveti idei ce sa mai verific sau sa incerc sau ce sa mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era mai simplu daca credeai pe cuvant ce ti-am spus?

aer fals, presiune pompa benzina, injectoare ( cam pica la motoarele astea) bujii, bobine, distributie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut tarziu mesajul tau :). Poti sa-mi spui te rog cam cum as putea verifica primele 3 care mi le-ai spus. Bujiile sunt schimbate bobinele (nu cred ar trebui sa se manifeste si la relanti destul de neregulat) iar distributia cred ca ar trebui sa porneasca si greoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!