Jump to content

Faruri - probleme


variant
 Share

Postare recomandată

Hallo. :)

Am si eu o intrebare: - Din ce cauza mi se abureste pe interior un far ? (se poate sa fie din cauza garniturilor neetanseizate perfect?).

Astazi s-a ars un bec de la faza scurta si nu stiu exact procedeul ce trebuie urmat pt a-l inlocui. Am desfacut partea din spate dar nu prea am acces la bec. Trebuie demontat farul cu totul? :) Merci mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • goofy4

    11

  • AdCrys

    10

  • Al Bundy

    9

  • Jorjel

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca e golf IV: nu trebuie dat jos farul. dupa ce desfaci in spate scoti mufa cu firele si apoi desfaci siguranta si extragi becul. pt montare procedezi la fel in ordine inversa.

daca e bora sau altceva banuiesc ca aprox la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Merci mult pt. sfat. Aseara am cumparat de la Shell 2 becuri Osram all season cu tenta albastra dar am ramas shocat de pret 450.000/buc. :shock: Le-am montat cu succes dar partea cea mai grea a fost cu reamplasarea capacului la farul din stanga. :ok: Chestia e ca s-a dus primul bec , cel din stanga iar la o zi s-a dus si cel din dreapta. Sa fi fost oare o chestie de supraancarcare la cel de-al doilea bec ? Merci pt suport . Ciao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am cumparat un bec normal de la OMV cu 200.000. si n-am probleme. dar acum 2 zile am auzit ca la becurile astea nu ai voie sa pui mana pe sticla cand le montezi, ca se duc din cauza grasimii depuse. imi parer rau ca n-am aflat la timp ca sa-ti spun si asta dar cica scrie si pe cutii....

oare o fi adevarat :?:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar nu e voie sa pui mana pe sticla becului cand il montezi. Mi-a zis un mecanic dupa ce atinsesem becul si m-a pus sa-l sterg cu spirt, cica sa-l degresez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune mana pe sticla becurilor. Apar mici depuneri de grasime, creste temperatura cuartului dat faptului ca nu se mai degaja caldura la fel, creste temp filamentului, si se ard. Sticla respectiva nu este chiar sticla, este un cuart. La temperatura becurilor cu xenon si chiar halogen (H1, H3, H7), deoarece sunt mici, suprafata radianta este f mica si orice impuritate de pe suprafata curtului duce la deteriorarea filamentului.

Becurile xenon merg pe la 2500-4000 grade celsius (temperatura filamentului) si temp exterioara pe la 300-1000 grade. (din cate mai stiam). Din acest motiv nu se pot pune becuri xenon pe faruri normale, cu toate ca imi doresc la fabiuta mea. Asa ca trebuie sa iau faruri cu totul, si sunt numai de tuning, pt ca standard nu ofera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile xenon merg pe la 2500-4000 grade celsius (temperatura filamentului) si temp exterioara pe la 300-1000 grade. (din cate mai stiam). Din acest motiv nu se pot pune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a filamentului, sorry, m-a luat valul.

Am gasit la OMV becuri H1, H3, H4, H7, la preturi super bune.

Sunt cu tenta albastra, cu xenon in loc de halogen. Nu stiu ce temperatura de functionare au, dar spune ca luminozitatea este +30%

Mi-e teama sa nu topesc farurile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea nu cred ca sunt cu descarcare in xenon. Cred ca este un halogen cu tenta albastra si doar atat. Este un kit intreg pentru xenon.

Din cate stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista becuri cu filament in care gazul nu este halogen ci xenon, dar mai bine luati niste becuri facute de o firma consacrata (Philips, Osram ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus,

Trebuie facuta o data si pt totdeauna diferenta dintre halogen si xenon.

1. Nu exista becuri cu filament care sa aiba in ele xenon, decat daca n-o fi o noua inventie "made in turkey". Chiar daca pe cutiile becurilor scrie xenon sau alte vrajeli, se refera mai mult ca sigur la faptul ca "arata ca cele cu xenon", adica au o tenta de culoare alb-albastrie, oricum sunt varza, ca se vede de la o posta ca sunt imitatii ieftine.

2. Becurile cu xenon nu se pot pune in farurile obisnuite, nu degeaba au proiectat fabricantii faruri speciale pt xenon. Exista multe riscuri printre care cel sa arzi instalatia. Pe scurt, sunt niste improvizatii, si deci, ca orice improvizatie, it sucks. Hai sa fim seriosi, credeti ca fabricantii de piese tuning au departamente de cercetare-dezvoltare superioare fabricantilor originali? Nu cred.

3. Becurile cu xenon au preturi de peste 3,5-4 mil. lei bucata, iar cele obisnuite (cu halogen sau nu) cat sunt, cateva sute de mii? Poate nici atat.

4. Nu intotdeauna solutiile ieftine sunt si cele bune. De ce nu-si pun soferii daciilor 1300 benzina fara plumb, ca doar e mai ieftina?

Hai bafta!

Alecs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta o data si pt totdeauna diferenta dintre halogen si xenon.
Subscriu. Dar vreau sa adaug si eu cateva comentarii.
1. Nu exista becuri cu filament care sa aiba in ele xenon, decat daca n-o fi o noua inventie "made in turkey". Chiar daca pe cutiile becurilor scrie xenon sau alte vrajeli, se refera mai mult ca sigur la faptul ca "arata ca cele cu xenon", adica au o tenta de culoare alb-albastrie, oricum sunt varza, ca se vede de la o posta ca sunt imitatii ieftine.

Corect. Desi exista posibilitatea sa se fabrice becuri cu filament care sa contina xenon in loc de halogen, este de retinut faptul ca un bec cu filament este... un bec cu filament, si nu va da niciodata o intensitate si nuanta similara celor cu descarcare in gaz (HID). Mai mult, orice "nuantare" a sticlei becului are influente nefaste asupra "puterii" luminii emise - cu alte cuvinte un bec "vopsit" albastru va lumina MAI PROST decat acelasi bec cu sticla incolora.

2. Becurile cu xenon nu se pot pune in farurile obisnuite, nu degeaba au proiectat fabricantii faruri speciale pt xenon. Exista multe riscuri printre care cel sa arzi instalatia. Pe scurt, sunt niste improvizatii, si deci, ca orice improvizatie, it sucks. Hai sa fim seriosi, credeti ca fabricantii de piese tuning au departamente de cercetare-dezvoltare superioare fabricantilor originali? Nu cred.
Asa e si nu prea:

- nu cred ca becurile HID necesita neaparat alta optica; este insa nevoie de instalatia suplimentare care furnizeaza tensiunea inalta necesara strapungerii initiale (balast si starter) si de o posibilitate de a monta corect becul in soclu

- probabilitatea sa arzi instalatia nu cred ca-i chiar asa mare (am facut conversia asta pe doua A4 si a trebuit sa schimb sigurantele de la lumini de la 5A la 10A; avand in vedere ca stapungerea initiala dureaza o fractiune de secunda, nu cred ca e cine stie ce pericol - oricum, in 6 luni n-am avut nici o problema).

3. Becurile cu xenon au preturi de peste 3,5-4 mil. lei bucata, iar cele obisnuite (cu halogen sau nu) cat sunt, cateva sute de mii? Poate nici atat.

Corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Becurile cu xenon nu se pot pune in farurile obisnuite, nu degeaba au proiectat fabricantii faruri speciale pt xenon. Exista multe riscuri printre care cel sa arzi instalatia. Pe scurt, sunt niste improvizatii, si deci, ca orice improvizatie, it sucks. Hai sa fim seriosi, credeti ca fabricantii de piese tuning au departamente de cercetare-dezvoltare superioare fabricantilor originali? Nu cred.

http://www.xenonvalot.com/tuotteet_eng.html

what do you think?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
daca e golf IV: nu trebuie dat jos farul. dupa ce desfaci in spate scoti mufa cu firele si apoi desfaci siguranta si extragi becul. pt montare procedezi la fel in ordine inversa.

<{POST_SNAPBACK}>

Am vazut aseara ca mi s-a ars becul de pe pozitie dreapta fata. M-am chinuit o gramada sa-l schimb si n-am reusit. Am ajuns la el dar nu am reusit sa-l scot din soclu. E foarte stramt locul si nici nu stiu in ce pozitie trebuie rasucit sau tras. Cum sufletu' meu se extrage becul ala? N-are nimeni o poza sa ma lumineze?

Si o inca ceva, becurile Hella sunt bune? As vrea sa-mi pun unele cu lumina alba pe faza scurta si faza lunga si am gasit ceva Hella la 600.000 lei. Sunt si altele marci cu lumina alba mai ieftine? Pe faza scurta imi trebuie H7 si pe lunga H1, nu?

Modificat de bladerunner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa tragi destul de puternic sa-l scoti. Incearca cu miscari stanga-dreapta si o sa iasa mai usor.

Eu am luat Osram Silverstar H7 cu 400k care sunt cotate ca cele mai bune becuri. H1 e vreo 300k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce mi s-a ars becul pe faza scurta, am intrat la OMV si am luat NARVA H7, facute in Germania. deci au fost primele ce mi-au iesit in cale. lumina alba si sunt OK, 200 000 lei aprox.

eu nu as zice ca trebuie tras mai tare ci intr-adevar mi-a luat si mie cateva minute pana am dibuit cum se scoate sigutanta. apoi nu am mai reusit sa o pun la loc pe intuneric si am mers asa pana acasa. a doua zi, pe lumina, am reusit imediat.

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mi s-a ars si pe partea cealalta

becurile Osram sunt 250.000 lei

siguranta se apasa si se impinge spre dreapta masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duminica seara mi s-a ars si mie faza scurta pe dreapta in mers si nu mi-am dat seama si am fost oprit de un radar care s-a luat de lumina mea ca deh...daca n-are viteza macar i-o facem altfel...si am luat 350.ooo amenda...

Acu, putin offtopic, cum e regulamentul ? stiam ca trebuie sa asiguri functionarea farului stang si cu prima ocazie sa repari si cel drept si poti sa scapi doar cu avertisment. ( e drept ca aveam si pozitiile rosii, dar alea le-a vazut abia cand s-a apropiat de far ca faza scurta le acopera cam 80% iar lunga nu mai zic...)

EDIT: si am uitat....ca dupa ce am schimbat becul mi se abureste si mie farul pe interior ? de ce ?? sa nu fie bine etansat ???

Modificat de d_andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca amenda ti-a dat ca aveai pozitiile rosii si din cauza asta putea sa-ti ia talonul.. deci te-ai iertat si ti-a dat doar amenda.. daca merge farul stanga nu are ce amenda sa-ti dea ca ii dai cu decretu in cap si ii spui sa puna mana sa-l citeasca... sau daca tot iti da amenda scrii la observatiile contravenientului ca mergea farul din stanga fara nici o problema si mergeai sa-ti cumperi bec sa-ti remediezi avaria la farul din dreapta, depui contestatie si nu platesti nimic dar e mai mult de umblat cu contestatia aia.. cam atat.. si bafta multa cu becurile... parerea mea: nu mai luati becuri d-astea pe care scrie xenon si lumineaza albastru ca au UV si o sa vi se matuiasca farurile.. mai ales daca puneti de putere mare gen 90w - 100w. daca vreti lumina albastra luati Philips Blue Vision. alea nu au UV deci nici un efect negativ asupra plasticului sau sticlei care acopera farul... dar parera mea personala, desi si mie imi plac astea albastre, se vad mai prost decat cele normale.. iar la drum lung, prin saturi neiluminate o sa aveti probleme mari de vizibilitate.. eu acum am pe masina niste becuri din astea albastre pe care scria probabil xenon.. problema e ca eu asa am cumparat masina.. si 99% sunt montate de putin timp pt ca farul inca nu da nici un semn de matuiala.. dar vizibilitatea e foarte slaba.. de aceea am de gand sa-mi cumpar ori un osram silverstar alb ori un philips blue vision dar cu philips-urile cam stau pe ganduri.. daca nu o sa-mi placa vizibilitatea pe care o ofera o sa-mi para rau de banii aruncati pe ele.. deci mai astept.. :) dar nu prea mult ca mi se matuiesc farurile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stii care e faza frumoasa? Pe PV care mi l-a intocmit scrie clar ca am fost amendat pentru ca circulam cu avarie la lumina de intalnire a farului dreapta fata....si nu e mentionat absolut nimic despre pozitii.

Amenda deja e platita, dar ca fapt divers...mi-am luat-o degeaba ?! Asa stiam si eu ca tebuie sa fie asigurata functionarea farului stang...ce marletzi,dar nu ca ar fi prima data....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa-mi schimb farul pe partea stanga. S-a spart in urma impactului cu o paitra?!?!

Oare ma descurc singur sau trebuie sa ma duc la un service? Trebuie data jos bara? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, da, trebuie data jos bara. Exista undeva pe forum o schema a operatiunii.

OFFTOPIC: Becurile Philips Blue Vision sunt magnifice, dar nu stiu de ce se numesc Blue Vision pentru ca lumineaza normal. Poate un pic mai alb decat becurile standard, dar nici urma de blue B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@eu> trebuie sa lasi bara putin jos ca sa ai acces la clemele de desfacere a farurilor.

@klf> si eu am PHILIPS Blue Vision pe faza scurta de ceva vreme. Foarte multumit si exact, lumina este alba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de unde pot cumpara asa ceva????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la pitstop, pare-mi-se ca face si hella. Am vrut si eu numai ca m-au demoralizat tare de preturile... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!