Jump to content

Reviziile la Polo - generalitati


DANNY VW
 Share

Postare recomandată

Daca nu tragi ca la roata de fintina,pina nu mai poti,nu se intinde nimic...Doar nu lasi masina de regula,pe liber,cu frina de mina trasa,in panta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu se intinda cablurile? 

 

otelul nu e chiar asa maleabil si ductil ca fierul, daca se intindeau crede-ma ca facea sistemul gen timonerie cu tije, sau iti puneau cabluri pe care sa nu le poti intinde decat daca esti culturist

 

 

Daca nu tragi ca la roata de fintina,pina nu mai poti,nu se intinde nimic...Doar nu lasi masina de regula,pe liber,cu frina de mina trasa,in panta...

 

nu stiu ce inseamna dar poate ca mai trag ca la fantana, ma rog... daca ai placute pe spate frana de mana nu e prea elastica deci nu prea poti forta ca nu merge, dar de obicei asa parchez, la liber doar cu frana de mana si cam tot in panta usoara, daca nimeresc intr-o panta mare bag si in viteza pentru siguranta ceea ce s-a intamplat dar foarte rar, cablurile sunt ok nu s-au intins, doar cand se uzeaza placutele pe spate am observat ca va creste cursa la frana de mana dar revine dupa schimbarea placutelor

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu fortez frana de mana decat atunci cand panta e mare in rest o trag cat consider eu ca e bine si tot timpul o las si in viteza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiu ca lasatul in viteza e regula cam la toti si trasul frinei optional la fiecare si nu invers,ca daca cedeaza unul din cabluri adio masina,in speta,daca ai parcat in panta...Mai multa baza am in frina de motor,decit intr-un pricajit de cablu,a carui stare de coroziune nu o cunosc.Dar,una peste alta,e la latitudinea fiecaruia ce si cum foloseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toate masinile se comporta la fel in frana de motor, o mai iau la vale... teoretic nu e nimic blocat, practic esti la mila compresiei (starea motorului), demultiplicarii tranzmisiei (particularitatea ei mai cu seama a trepte 1) si a fortei gravitationale (care e in functie de inclinatie si masa vehicolului)

 

dar pentru imobilizarea vehicolului in parcare se foloseste frana de: http://www.incepator.ro/_hints/brakes.asp

 

e bine sa te obisnuiesti sanatos si cu utilizarea corecta: http://debarbati.ro/masini/blonda-a-uitat-sa-traga-frana-de-mana-a-iesit-rau-video.html

 

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/accident-stupid-nu-a-tras-frana-de-mana-si-fost-calcata-de-propria-masina.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu parcam in fata blocului, usor in panta, cu frana de mana trasa, pana au inceput sa se blocheze rotile din spate, cand voiau ele, in special dupa o ploaie mai zdravana....

 

Daca nu ati mai umblat la saboti de mult si e posibil sa aveti uzura, mizerie si chestii coapte pe acolo, care pot conduce la blocare... mai bine nu mai trageti frana de mana cand parcati ci lasati masina in viteza 1.  

 

Sistemul de antrenare al sabotilor ar trebui curatat, din cand in cand, cu spray de frane - macar o data la doi ani.

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se blocheaza si din cauza cablului din cate stiu eu. Exact asa am patit si eu inainte sa schimb cablul pe partea dreapta iar dupa ce l-am schimbat nu am mai avut problema asta. Cand tineam masina mai mult de o zi pe loc se intepenea cablul iar la pornire pur si simplu troncanea cand incepea sa se invarta roata si simteam cum isi da drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la saboţi se blochează în general, mai ales iarna când e foarte frig. Au fost cazul în care li s-a blocat o roată sau 2 şi s-au chinuit o grămadă până au reşi să o/le deblocheze.

De asemenea, dacă intenţionaţi să lăsaţi o maşină nemişcată multă vreme, nu folosiţi frâna de mână, rezultă acelaşi lucru ca mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand sunt probleme tehnice aveti si manifestarile descrise, eu am avut Dacia Nova si i-am schimbat dupa ce am luat-o cablurile la frana de mana, sabotii si cilindrii. Timp de 6 ani si 70k nu le-am mai facut absolut nimic si foloseam frana de mana la fiecare parcare, si a stat ultimele doua ierni nefolosita, cu frana de mana trasa binenteles, nu s-au blocat rotile, intradevar au scartait si huruit putin la inceput de la rugina dar raportat la calitatea pieselor...

 

Deci nu pot intelege ce piese puneti pe masina? Sau daca inlocuiti ce e uzat peste limita normala sau asteptati sa pice ? Sau cand schimbi un cablu de frana, saboti, placute, discuri, tambure se schimba in pereche, pe ambele parti! Indicat ar fi si la etrieri si cilindrii dar sunt mai costisitori. Sa nu vorbim despre importanta unui mecanic bun care stie ce-i de facut si a unui buzunar potent in acest sens.

 

Multi merg pana li se blocheaza sistemul de franare sau cedeaza in vre-un fel. Eu de ex. consider sistem de franare defect daca se blocheaza rotile dupa folosirea franei de mana, fiindca n-as vrea sa fiu in pielea celui ii e lovita masina de alta lasata doar in viteza din aceasta pricina.

 

Sper sa fi convins macar o persoana sa ia masuri pozitive in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eşti culmea, la orice maşină care nu are frâne pe disc se întâmplă acelaşi lucru - dacă staţionează o perioadă îndelungata de timp şi mai este şi frig se blochează roţile. Cunosc cazuri personal în care a trebui să schimbe tot sistemul de frânare pe roţile din spate din această cauză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, in acest sens trebuie procedat, in aceste cazuri e mai ieftin si practic sa schimbi tot decat sa tot umbli la service, macar bagi banii in masina nu in alte buzunare... plus scutesti timp si nervi si apoi merge ca pe disc si tamburul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai scris pe un topic despre problema asta.

 

Blocarea rotilor nu apare din uzura sabotilor, nici macar din cablul de la frana de mana ci din uzura (mizerie, rugina si temperaturi inalte) sistemului de antrenare a sabotilor - niste tije si arcuri care, daca se gripeaza nu mai retrag corect sabotii si acestia raman blocati (la asta contribuie si rugina daca masina stationeaza mai multe zile), rezulta frecare, caldura, coacere suplimentara. Se forteaza si cilindrii si, in timp, incep sa scape lichid de frana pe acolo.  

 

Personal nu am vazut ceva mai "varza" la masina, decat sistemul de franare pe spate, dupa ce am umblat acolo dupa vreo 5-6 ani... Nu sabotii in sine se uzeaza ci tijele si arcurile care ii antreneaza. Pentru asta s-a inventat spray-ul de frane, ca sa desfaci si sa dai pe acolo sa se curete si sa se lubrefieze ... Nu e vorba de calitatea pieselor ci de parcat masina afara, in ploaie, circulatie prin praf si mizerie, etc.

 

Personal recomand, daca aveti indemnare si chei potrivite sa desfaceti sa curatati pe acolo cel putin o data la doi ani si ori de cate ori aveti simptome de roti blocate pe spate. O sa intelegeti de ce cand dati jos capacele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat ce spui, ca si o complectare daca imi permit in concluzie la ceea ce am dorit sa tranzmit eu, nu folosirea curenta a franei de mana duce la blocarea sistemului de franare ci tocmai nefolosirea ei favorizeaza blocajul acelor tije, dupa cum ziceam mai sus 5 ani de zile am folosit masina respectiva aproape zilnic, rar statea o zi doua, timp in care nu am mai avut nevoie de interventii asupra sistemului de franare si foloseam curent frana de mana, nu zic sa nu se faca curatarea si ungerea sistemului de parghii chiar recomand, eu nu am avut nevoie deoarece cum ai zis si tu sabotii nu prea se uzeaza si nu am avut nimic blocat sau supraincalzit.

 

Ca o paranteza: la supraincalzirea sistemului se coc garniturile de etansare ale pistonaselor reducand durata de viata ale acestora provocand scurgeri sau distrugerea garniturilor de protectie a pistonaselor lasand apa si praful pe ele => uzura + blocaj

 

Neschimbarea lichidului de frana poate duce la aparitia apei in sistem => oxidarea pistonaselor si blocajul acestora

 

Deasta recomadam cand sistemul de franare de pe spate e cu probleme sa se faca inlocuirea intregului lant de componente fiindca in general toate au de suferit, si eu am avut rezultate foarte bune la o masina cu multe probleme, multi nu-i zic masina. Daca la acea masina si la acele piese de schimb romanesti de toata jena s-a putut eu zic ca nu e vointa financiara in acest caz.

 

Deci eu exclud ideea ca sistemul cu tambur nu poate fi facut fiabil, cand a iesit din fabrica masina a functionat ca orice alta masina, acuma ca acest sistem nu e la fel de performant si ca imbatraneste mai repede si are nevoie periodica de intretinere adica curatare si verificare e un fapt deja, dar daca nu il aduceti la parametri normali de functionare nu are rost sa-l denigrati mai mult decat e cazul fiindca exemplul meu personal va contrazice.

 

Acuma daca nu ai masina noua poate ca mai trebuie sa-i mai si faci cateceva zic eu... plus ca si frana de mana pe disc se mai blocheaza dupa spalare sau mers pe ploaie - se aude/simte a 2a zi la pecarea de pe loc cum pocneste odata puntea spate si se elibereaza masina, e suficient sa arunc putina apa pe roata... inca nu nu stiu exact ce se intampla dar se intampla in general la multe.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 se aude/simte a 2a zi la pecarea de pe loc cum pocneste odata puntea spate si se elibereaza masina, e suficient sa arunc putina apa pe roata... inca nu nu stiu exact ce se intampla dar se intampla in general la multe.

 

Pocnitul ala inseamna ca, desi tu ai lasat frana de mana, sabotii nu au coborat corect de pe tambur ci au fost "convinsi" doar de deplasarea masinii, ceea ce nu e ok.  

 

Faza urmatoare e scartzaitul la plecarea de pe loc.. si ultima faza este mersul infranat... o ridici pe cric si cand vrei sa o invarti cu mana, o sa se invarta greu. Dupa un drum de cativa km, daca pui mana pe roata aia o sa vezi ca e mai fierbinte decat ar trebui sa fie si atunci stii la ce poti sa te astepti... Ori umbli tu acolo, ori o duci la service. Singura nu-si revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.. sunt nou pe aici si nici nu stiu daca am postat unde trebuie,daca nu rog un op sa mute threadul..

sunt  de curand posesorul unui golf5 1,6fsi,am si eu o nelamurire :treb sa fac revizia la masina si nu stiu ce sa aleg..sa o fac la reprezentanta vw(filtru ulei,aer,polen,combustibil,ulei mobil1 5w-40+manopera ma costa aprox 750lei) sau la un service bun cu piesele cumparate de mine,mentionez ca vreau sa pun piese originale oem,iar tipii de la reprezentanta vw au zis ca numai la ei se gasesc piese oem..cat de adevarat este??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 se aude/simte a 2a zi la pecarea de pe loc cum pocneste odata puntea spate si se elibereaza masina, e suficient sa arunc putina apa pe roata... inca nu nu stiu exact ce se intampla dar se intampla in general la multe.

 

Pocnitul ala inseamna ca, desi tu ai lasat frana de mana, sabotii nu au coborat corect de pe tambur ci au fost "convinsi" doar de deplasarea masinii, ceea ce nu e ok.  

 

 

 

nu ai citit destul de atent, e pe discuri puntea mea spate si nu merge infranta isi da drumul instant cand se misca masina ca si cum s-ar lipi placutele pe disc...

 

cunosc masini destul de noi cu acelasi comportament dupa spalare, trebuie sa urmaresc daca e legata de inghet sau de oxidare chestia asta

 

nu am prezentat chestiunea ca o problema ci doar ca ex. pt. cei ce se plang de frana pe tambur, ca nici cea pe disc nu e perfecta, si eu tocmai ce am recomandat altora sa-si curete sistemul deci merci de sfaturi oricum

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SergiuD

 

Daca e pe disc nu ar trebui sa se blocheze ceva ca sa pocneasca la plecare... dar intervine si acolo rugina... Rugina e mama lor.. :)

 

@and731

 

Daca tii neaparat la piese OEM, poti gasi si in alte locuri, nu neaparat la reprezentanta, iar revizia poti sa o faci unde vrei daca ai iesit din garantie la bani mult mai putini (max 500 lei cu uleiul si filtrele luate de tine)...Intrebi la telefon daca poti veni cu piesele tale. In functie de lucrare, unii se vor crampona de "garantia la lucrare" daca nu iei piesele de la ei cu 30-50% mai scump decat le-ai lua din alta parte. Daca e vorba doar de revizie - schimb ulei si filtre - majoritatea vin cu ele in portbagaj la service si platesc doar manopera, iar altii le schimba cu sprijinul unui "nene" direct in parcare - solutie cu care nu sunt de acord  - nu e ecologica - se face mizerie si filtrele inlocuite raman la locul faptei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosix - nu ar trebui multe in lumea asta dar nimic nu e perfect chiar daca functioneaza cum trebuie altfel...

 

sistemul de actionare al franei de mana nu ramane blocat, etrieri sunt in regula si functioneaza in regula, si pocnitul e acel pocnit de eliberare al oricarei frane de mana cand masina o ia la vale - se aude un suntet specific, la mine se aude cand o pun in miscare pesemne placutele raman lipite, deci voi elucida misterul dupa ce schimb placutele daca ele se lipesc cand sunt umede fiindca au un marait la mersul inapoi dimineata cand ies din parcare si e umiditate in aer ceea ce ma face sa cred ca au o aderenta ciudata la disc ori ceva oxizi intre placuta si disc

 

atentie ca etrieri spate functioneaza diferit fata de cei pe fata, pistonasele se retrag mai dificil inapoi, plus ca e si mai diferit fata de tambur unde ai arcuri care retrag sabotii de pe franare, la etrier discul trebuie sa impinga placutele deoparte (nu sunt arcuri) prin ovalitatea care o au din fabrica insesizabila de sofer dar suficient cat sa se elibereze discul ca sa nu mearga franat, deci frana pe disc se elibereaza in mers, deasta nu conteaza si daca ai masina noua ca daca e umiditate intre placuta si disc si aceastea se "lipesc" de la oxidare nu se vor desprinde palcutele de pe disc la eliberarea franei de mana daca masina sta plan ci ca aceasta e pusa in miscare, chestie confirmata la masini aproape noi

 

dar nu asta am vrut sa va zic defapt ca sa va plictisesc ci faptul ca si frana pe tambur se poate face sa functioneze cum trebuie nu doar cea pe disc, si e drept ca cea pe disc e mai performanta si mai fiabila dar fiecare sistem are particularitatile lui si nu exista doar plusuri intr-o parte si doar minusuri in cealalta

 

binenteles ca daca ar fi sa aleg as alege pe disc mai ales acum ca stiu diferenta, dar am trait si cu tambure si n-am patit nimic si am scris mai sus in ce conditii a functionat fara probleme multi ani

 

sper ca acum m-am facut inteles

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare baieti,nu ma pricep prea bine pe partea mecanica,dar in cazul meu,distributia fiind pe lant,cureaua de accesorii + pompa de apa la cat ar trebui schimbate? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua 60.000,preventiv,ca sa fii in ton cu prescriptiile medicale ale neamtului,sau varianta romaneasca fiind atunci cind se rupe sau se zdrentuieste,sau ramii cu 4 canale din 6,etc...Cit despre pompa de apa,aia tine minim 120.000 km.Ramine la latitudinea ta sa o cumperi dupa acesti km.De asemenea,se schimba daca si numai daca curge,avind in vedere ca nu trebuie sa umbli la distributie sau altceva pentru asta.

Personal am schimbat cureaua accesorii la 60.000,desi vizual nu avea mai nimic.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
petrisorionut86

Detalii privind toate reviziile la BUBURUZA MEA la Constanta:

 

REVIZIE COMPLETA POLO 1.4 16 V BBY 75 PONEI  

   

PIESE BRAND CONSTANTA

Bucse BASCULA FATA SPRE SPATE   STG + DR  LEMFORDER 52 lei

BIELETE ANTIRULIU FATA LEMFORDER 140 lei

RACORDURI FRANA FATA  ATE 224 lei

KIT DISTRIBUTIE  CONTITECH 600 lei

SENZOR vilbrochen  HELLA 290 lei

REVIZIE (ULEI CASTROL 5W40,ULEI, AER, COMBUSTIBIL, POLEN) MANN 315 lei

LICHID FRANA 1 L ATE 30 lei

DISCURI FRANA FATA  ATE 324 lei

DISCURI FRANA SPATE ATE 186 lei

PLACUTE FRANA FATA ATE 160 lei

PLACUTE FRANA SPATE ATE 175 lei

 

MANOPERA   500 lei

TOTAL   2996 LEI cu TVA

 

 

Scump, ieftin cum vi se pare treaba?

Modificat de petrisorionut86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca ai facut o treaba foarte buna si nici preturile nu sunt mari.

Drumuri faine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut , ma apropii de 60.000 km la Polo 1.2 benzina model 2009 . Revizia precedenta a fost vara trecuta prin iulie la 45.000 km. Nu am schimbat decat filtrele si uleiul, adaugat antigel si cam atata. La 60.000 ce ar mai trebui sa schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Stie cineva cauzele pentru care se pot arde 2 bobine odata?

Am avut masina in service si dupa inlocuirea bujiilor, la probe de pornire, mecanicul mi-a spus  ca s-au ars doua bobine.Faptul ca am pus bujii noi poate fi o cauza sau a fost doar o coincidenta nefericita? Bobinele astea se ard asa, cand au ele chef?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se pot arde bobinele de la bujii noi, eventual de la unele prea uzate

 

schimba serviceul cine stie ce au cotzcherit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!