Jump to content

Bord computer - schimbare / instalare


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

BRAVO ( merge si ponyprog-ul foarte ushor ), cit ai dat pe bordul cu computer ? De unde l-ai luat ?

Modificat de janvaljan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, ponyprog am folosit. SI-Prog e interfata. Clusterul a ajuns 210 euro acasa (cu computerul mare), plus 27.5 euro maneta din dreapta cu butoanele, amandoua de pe ebay Germania, plus vreo 30 RON maruntisuri (fire, pinii de la conectori, coliere). Ideea e ca se poate, ceea ce e cel mai important.

Ah, sa nu uit: pentru cine nu are climatronic, e nevoie si de senzorul de temperatura exterioara, plus fire trase pana in fata masinii. Eu am climatronicul, asa ca firul de la senzor era deja la locul lui.

Mai nou, am reusit sa las casul fara alimentare si acum imi cere codul. Evident, nu-l am. Toata distractia n-a fost lipsita de peripetii nici pana acum. Lipsa codului de la radio deja e o chestie minora... :offtopic:

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este Clusterul? Sa inteleg ca ti-ai cumparat doar IC-ul de pe ebay si l-ai montat in bord? Eu stiam ca trebuie sa iti cumperi bordul cu totul. Ti-as fi vesnic recunoscator daca ai face un DIY pdf, txt, doc si sa-l postezi pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, ponyprog am folosit. SI-Prog e interfata. Clusterul a ajuns 210 euro acasa (cu computerul mare), plus 27.5 euro maneta din dreapta cu butoanele, amandoua de pe ebay Germania, plus vreo 30 RON maruntisuri (fire, pinii de la conectori, coliere). Ideea e ca se poate, ceea ce e cel mai important.

Ah, sa nu uit: pentru cine nu are climatronic, e nevoie si de senzorul de temperatura exterioara, plus fire trase pana in fata masinii. Eu am climatronicul, asa ca firul de la senzor era deja la locul lui.

Mai nou, am reusit sa las casul fara alimentare si acum imi cere codul. Evident, nu-l am. Toata distractia n-a fost lipsita de peripetii nici pana acum. Lipsa codului de la radio deja e o chestie minora... :wacko:

Pai daca ai ponyprogu' si interfata, ce mai astepti, ataca eepromu din cass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este Clusterul? Sa inteleg ca ti-ai cumparat doar IC-ul de pe ebay si l-ai montat in bord? Eu stiam ca trebuie sa iti cumperi bordul cu totul. Ti-as fi vesnic recunoscator daca ai face un DIY pdf, txt, doc si sa-l postezi pe forum.

Clusterul e tot una cu Instrument Cluster (IC) (tastam si eu prescurtat). Adica e tot ceea ce se vede dupa volan cu turometru, vitezometru si in mijloc BordComputerul (BC). Nu se poate schimba doar BC-ul, pentru ca e totul pe o singura placa si ar fi cam dificil, daca nu chiar imposibil. Trebuie schimbat tot blocul, cu toate instrumentele. Am de gand sa fac un pdf imediat ce ma eliberez oleaca pe la serviciu, plus ca tocmai a dat zapada si e cam greu de facut poze pe viscol (garaj nu am), dar promit s-o fac cat de curand. Oricum, procedura exista pe www.tdiclub.com, doar ca e in engleza, si putin cam dificil de aflat toate informatiile in postul ala lung de cateva zeci de pagini, plus ca procedura descrisa acolo nu e chiar atat de simpla cum pare. Si da, se rezolva si cu radioul, poate chiar azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am promis, incep "serialul" legat de Montarea unui Computer de Bord intr-un VAG.

Partea I Procurarea materialelor

Pentru inceput, trebuie cautate piesele potrivite, functie de dorinta si posibilitate. In cel mai rau caz, aveti nevoie de urmatoarele repere (nu vreau sa traduc toti termenii din engleza ca s-ar putea sa nu va fie pe plac ce-o sa iasa!):

1. Instrument Cluster (IC) cu Bord Computer (BC)

2. Maneta stergatorului de parbriz pentru BC

3. Fire cu pini de contact pentru IC

4. Fire cu pini de contact pentru maneta

in plus, pentru masinile fara climatronic:

5. Senzor de temperatura pentru exterior

6. Clips de fixare al senzorului temperatura exterioara

7. Mufa de conectare al senzorului de temperatura exterioara

8. Fire cu pini pentru senzorul de temperatura exterioara

in plus, pentru masinile fara senzor de nivel al uleiului de motor:

9. Baie de ulei cu senzor al nivelului

10. Mufa pentru senzorul nivelului de ulei

11. Fire cu pini pentru mufa

in plus, pentru cei care vor si tempomat:

12. Maneta din stanga pentru comanda tempomat

13. Fire cu pini pentru maneta

14. Fire cu pini pentru IC

15. Optional, pentru cei care vor sa-si monteze si navigatia OEM, e posibil sa mai trebuiasca trase 3 fire, cu pinii potriviti, de la radio la IC, in cazul in care nu au CAN Bus dinamic (aici mai trebuie studiata problema).

In cel mai fericit caz (cand se doreste DOAR Bord-Computerul si exista senzor de temp si senzor baie ulei, nu e nevoie decat de 1, 2, 3, 4 - cazul meu).

1. Instrument Clusterul

Alegerea IC-ului corect e foarte importanta. Mai mult, Immobilizerul se afla in Cluster. Fara imperecherea Clusterului cu computerul masinii, si a cheilor cu Clusterul, masina nu va porni. Immobilizerul poate fi IMMO2 (generatie mai veche) sau IMMO3 (generatie mai noua) (or mai fi si altele, dar nu e relevant).

Se pot pune:

- IC cu IMMO3 pe masini cu IMMO3

- IC cu IMMO3 pe masini cu IMMO2

- IC cu IMMO2 pe masini cu IMMO2

NU se pot pune:

- IC cu IMMO2 pe masini cu IMMO3!!! (cine ar vrea, de altfel?)

Personal am incercat doar prima varianta, singura pe care o voi descrie.

Alegerea IC-ului potrivit se face cel mai bine cu programul ETKA (de exemplu cu ajutorul unui dealer binevoitor, care sa se uite in ETKA, si sa va spuna care se potriveste, asta daca nu sunteti chiar voi dealerii :tomato: ). Exemplu de codare al IC-ului pentru GOLF/JETTA/BORA MKIV:

Primii 3 digiti:

- 1J0 pentru IC clasic

- 1J5 pentru IC cu inele cromate in jurul turometrului si vitezometrului

Urmatorii 3 digiti

- 920 inseamna ca e vorba de Instrument Cluster

Ultimi 3 digiti:

- 806 vitezometru in km/h fara BC

- 906 vitezometru in m/h fara BC

- 826 vitezometru in km/h cu BC mic (LCD doar in jumatatea de jos)

- 926 vitezometru in m/h cu BC mic

- 846 vitezometru in km/h cu BC mare (LCD pe tot panoul din mijloc - MaxiDOT, care pentru navigatie e obligatoriu)

- 946 vitezometru in m/h cu BC mare

Literele din final:

daca ultimii digiti sunt 806 sau 906:

- J vmax=260 km/h (160 m/h), motor benzina

- K vmax=260 km/h (160 m/h), motor benzina, cutie automata 4 trepte

- L vmax=220km/h (140 m/h), motor diesel

- M vmax=220km/h (140 m/h), motor diesel, cutie automata 4 trepte

- N vmax=260 km/h (160 m/h), motor benzina, cutie automata 5 trepte

- diverse alte litere functie de tipul masinii

Exemplu: 1J0 920 906 J - este IC pentru Golf/Bora/Jetta 4, vmax 160 m/h (USA), motor benzina, cutie manuala, fara inele cromate, fara BC

Link util: http://pics.tdiclub.com/data/500/6871Instr...art_Numbers.pdf

La fel se face pentru Passat. Exemplu:

Aveam: 3B0 920 805A - IC pentru 3BG (cu inele cromate), vmax 260 km/h, motor diesel, cutie manuala, fara BC

Am pus: 3B0 920 847E - IC pentru 3BG, inele cromate, vmax 260 km/h, motor diesel, cutie manuala, BC mare

2. Maneta pentru BC

Aici lucrurile sunt mai simple. Este aceeasi maneta la Golf4/Bora/Passat3B/3BG. Modelul fara BC pentru limuzina are codul 4B0 953 503 E.

Pentru BC e nevoie de

- 4B0 953 503 H pentru Golf, Bora/Passat Variant (are si comutator pentru stergatorul din spate)

- 4B0 953 503 G pentru limuzine.

3. Fire cu pini de contact pentru IC

Se pot obtine de la reprezentanta fire cu pini la ambele capete. Denumirea si codul:

Repair wire - 000 979 131 (1 bucata fir cu cate un pin la fiecare capat). Se taie in doua si se obtin doua fire cu cate un pin! ;)

Pentru cazul fericit trebuie 3 pini, deci va ajung 2 repair wires. Daca mai trebuie instalat si senzorul de la baia de ulei, ar mai trebui unul. S-ar putea sa mai trebuiasca si pentru tempomat, daca se doreste.

4. Fire cu pini de contact pentru maneta

Repair wire - 000 979 133. Sunt necesari 4 pini, deci 2 repair wires ar fi suficiente (se taie in doua).(10 RON in total)

5. Senzor pentru temperatura exterioara

Sunt doua variante:

- 1J0 919 379 pentru unele modele din anii 2000-2002

- 1J0 919 379A pentru modelele de dupa 2002 (personal nu cred ca are importanta care se ia - difera doar conectorul si pinii de contact!)

6. Clips de fixare al senzorului de temp exterioara

- 1J0 971 845E

7. Mufa de conectare al senzorului de temperatura exterioara

- 357 972 752 pentru 1J0 919 379

- 1J0 973 702 pentru 1J0 919 379A

8. Fire cu pini pentru senzorul de temperatura exterioara

- 000 979 133 pentru 1J0 919 379

- 000 979 131 pentru 1J0 919 379A

9. 10. 11.

Banuiesc ca depinde de motor. Deci, ETKA.

12. Maneta din stanga pentru comanda tempomat

- 1J0 953 513 (doar maneta)

- 1J0 998 527 A (kit format din maneta 1JO 953 513, cablurile necesare si instructiunile)

13. 14.

repair wires

va urma ;)

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare! De mai mult timp ma bate un gand sa-mi schimb Instrument Clusterul cu unul mai smecher.

Modelul care il vreau este 1J5 920 846 A (cel din poza). Acest model are IMMO 3.

Bordul care il am este fara computer de bord. Nu stiu daca are IMMO 2 sau 3. Se poate vedea cu VagCom-ul. Recunosc ca nu m-am interesat sa ma uit sa verific.

Sunt curios ce probleme vor aparea sau daca va merge ok. Ma gandesc ca va trebui sa schimb si maneta de la stergatoare (ca sa am butoanele pt computerul de bord), sa recodez cheile. Ce alte probleme mai pot aparea?

icgolftp3.th.jpg icgolf2jr6.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io am astfel de computer de bord si vreau sa va zic ca este bun numai pt consum instantaneu io pe atata il folosesc...imi arata mai multe chestii...consum mediu...viteza medie...kilometri zilnici...si maiare si temperatura exterioara... am un golf 4 Variant...este bun dareste munca infernala pt a monta astfel de computer exact ca cel din poza. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa pricep si eu ... sa inteleg ca pe o masina fara BC ca sa ai BC trebuie doar sa schimbi IC ??

Si evident maneta de la stergatoare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut curat pe acest topic, va rog abtineti-va de la "vreau si eeeuuuu", stim ca vreti si voi, aici este totusi un topic tehnic nu piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la ce pret este maneta? Banuiesc ca insignifiant fata de bord care e vreo 700-800E din cite stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este bun dareste munca infernala pt a monta astfel de computer exact ca cel din poza

Poti sa descrii ce inseamna munca infernala? Eu chiar asta sunt interesat sa aflu, la ce sa ma astept.

Ce m-am documentat eu este ca trebuie maneta si sa schimb bordul (evident si recodarile soft cu VagCom). Altceva mai este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma repet, istef zici ca te-ai documentat, pe o masina fara BC se poate schimba IC si ai BC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristip Si eu iti confirm ca se poate daca schimbi IC (evident, trebuie schimbata si maneta de la stergatoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Super. Merci de info.

Acuma stie careva cat costa bordul ala ? Ma gandesc ca tu istef .. ;)

Si de unde putem sa il luam ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa ai nevoie si de senzor de temperatura daca vrei ca sa-ti arate cat e temp. de afara.

Doar o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor de temperatura este, pt ca ma climatronic si imi afiseaza acolo temperatura.

Ma gandesc ca eu am nevoie de un IC care indica 220 si nu 260 ca cel din imagine ... sau pot pune cel cu 260 si si sa imi indice corect viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa pui bord-computer, trebuie sa cumperi un bord nou. Si costa foarte mult. Am fost si eu in situatia asta. Am inteles investitia depaseste 1000 euro.

LE: nu au legatura cadranele. 220 sau 260, tot corect o sa iti indice viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un IC am inteles ca ajunge aprox 2500 RON la PoRo. Acum trebuie de cautat si pe la SH. Eu intai am vrut sa stiu daca se poate si daca o sa ajung sa achizitionez unul am sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi e posibil sa gasesti un bord la dezmembrari auto. Nu sunt sanse foarte mari de a gasi dar merita incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai trebuie trase si firele de la maneta la IC, care trebuie sa aiba si niste pini care sa se loveasca cu mufele. Trebuie sa stiti si codul login al IC-ului vechi, ca sa-l programati pe cel nou, astfel incat sa mearga immo. Si mai trebuie ca IC-ul sa fie de ala care trebuie, adicatelea sa fie in km/h (si nu in mile, cum au americanii), plus ca trebuie sa fie pentru benzina sau pentru motorina (trebuie vazuta turatia maxima). Am inceput eu un tutorial despre chestia asta, dar n-am mai avut timp sa-l termin. Vezi linkul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!