Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

De la dealer si in cartea tehnica mi-a spus ca orice tip de ulei numai sa aiba valoarea de 505.01, iar la motor scrie ca producatorul recomanda Shell.

salut.exact, indiferent numai sa fie 505.01.SHELL nu cred ca vei gasi la noi.in general motorul in rodaj consuma ulei.completeaza cu grija sa nu pui peste nivelul MAX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca o cautare pe acest site, eu am fost multumit de rezultatele obtinute.

Nu uita sa introduci codul motorului.

Salut, vezi ca siteul ala abereaza la greu. Cel putin in cazul meu, unde in manual zice sa nu bag ulei 0W30, ei imi recomanda 0W30. Plus ca Elf nici n-au trecut, iar la mine pe capacul de la ulei scrie mare sa bag numai Elf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andu911,spune-mi din ce an este masina,cati cai putere are si km,si-ti spun exact ce uleiuri iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, eu stiu exact ce ulei imi trebuie, 5W40 elf, dar am vazut ca treceau si 0W30, ceea ce Renault nu a trecut in carte

Adica era un sfat sa nu va luati dupa ce scrie acolo, ca cel putin in cazul meu, aberau.

Modificat de andu911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc de 40.000km (40.850 acum) numai 0w-30. Daca prima data , uleiul cu care a venit masina, a consumat 1l in 15.000km consumul a scazut simtitor cu toate ca merg din ce in ce mai tare cu masina. Acum in ultimii 11.000 km a consumat ~400ml deci in 15.000km va consuma undeva la 600ml. Multumitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Spuneti-mi si mie ce ulei sa bag la urmatorul schimb ca eu nu mai stiu ce sa fac. Recomandat pt masina este 506.01 asta care nu se mai fabrica si nu se mai gaseste nici in Germania ,iar asta care e in motor acuma LL3 507.00 5W30 se "evapora" prea repede completez in prostie ulei. Motorul are 200.000 km la bord. Sa iau cu vascozitate mai mare? Ce-mi recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un Vw Golf III 1998 1.9 Tdi 110 cp cod motor AFN, 140 000 km ce ulei sa ii pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Castrol Magnatec 5w40 505.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri, ultima oara i s-a pus castrol rs 10w60!!!! cred ca e cam scump si nici nu se gaseste pe toate drumurile

La 10w40 m-am gandit si eu dar de care sa fie? full sintetic? si ce marca? sa zicem nu ma uit la cativa lei diferenta de pret /litru....

Unde pot cgasi castrol 10w60?

LE: am vazut 10w60 pe la amiauto dar nu cred ca e cazul sa pun asa ceva..si nici nu scrie pe nicaieri ca satisface norma vw 505 00, trebuie sa ma hotarasc intre castrol magnatec 10w40 si aral 10w40( sintetic si mineral), voi ce ziceti?

Multumesc

Modificat de ingineru77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 este semisintetic si este 505.00.cati km are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus Castrol Magnatec Diesel B3 10w40..sper ca am facut bine.., masina are 140 000 km am spus in primul post. Am dat 37 ron pe litru.

Cei de la Alpadrino de unde am luat filtrele si uleiul mi-au dat un filtru de ulei care nu s-a potrivit, era si sambata si eram si in provincie, noroc ca am gasit la un magazin din localitate......

Modificat de ingineru77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ,

pentru un Audi A4 8E ( AWX ) model 2002, cu vreo 200k km,

ce ulei recomandati ? voi, cei care ati schimbat multe masini/uleiuri, si stiti cum functioneaza acest diesel PD.

ce marci s-ar incadra in top ?

ce categorie ? vw505.01 sau vw506.01 ? sau ce alte calificative mai sunt

ce tip de ulei ? 0W40 5W40 10W40 15W40 20W50 ?

care ar fi cele mai ok, pt masina de mai sus.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este QG1 506.01 sau 507.00 daca masina are codare QG2/0 atunci 505.01. Eu personal prefer Castrol dar orice marca care are aceste certficari poate fi folosita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca `Castrol SLX professional powerflow 5w-30` se poate baga si la PD-uri? Am bagat din asta cand am facut schimbul(asa m-au sfatuit cei de la service-ul unde am fost, motivand ca este mult mai bun decat 505.01) dar cand m-am uitat pe bidon mai atent n-am vazut nicaieri ca se poate folosi si la PD-uri.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are norma 507.00 este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Alextz,

eu intrebam :

pentru un Audi A4 8E ( AWX ) model 2002, cu vreo 200k km,

ce ulei recomandati ? voi, cei care ati schimbat multe masini/uleiuri, si stiti cum functioneaza acest diesel PD.

ce marci s-ar incadra in top ?

ce categorie ? vw505.01 sau vw506.01 ? sau ce alte calificative mai sunt

ce tip de ulei ? 0W40 5W40 10W40 15W40 20W50 ?

merci

ma refeream pt o masina cu atati km vreau un ulei f. bun, cu o vascozitate care sa se incadreze cu motorul meu. Sorry, dar nu ma pricep... nu stiu daca e QG1 sau QG2, ce sunt acestea ?

si... am vazut pe OilShop, . Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 , care zice acolo ca e printre cele mai bine vandute, ma gandesc ca poate e si printre cele mai bune.

ma repet, eu intreb, pt ca nu sunt in domeniu, dar vreau sa aleg ceva f.f. bun calitativ, care sa faca bine motorului.

so.. ce credeti ca ar fi ideal pt masina mea ? ce tip ? ce categorie ?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina are service LL poti alege 507.00 adica 5w-30 Castrol,Aral sau Mobil 1 ca astea se gasesc mai usor.

Daca masina are service la 15000km/1an alege sau 505.01. Astea sunt indicative trecute pe spatele recipientului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca poate or sa fie de ajutor si altora chestiile scrise mai jos :

Volkswagen Group Oil Specifications and their Applications

VW 500.00

This is an “old” oil specification and is applicable to engines built before model year 2000 (up to August 1999)

Viscosity ratings: SAE 5w-40, 10w-40 or 20w-40

This oil can be used in all petrol and some diesel engines, apart from those referred to under other specifications.

VW 501.01

This is another “old” oil specification with exactly the same application as

VW 500.00.

Viscosity ratings: SAE 10w-40, 15w-40 or 20w-40

VW 502.00

This oil can only be used in petrol engines and is recommended for those which are subject to arduous conditions. It must not be used for any engines with variable service intervals or any which are referred to under other specifications.

Viscosity ratings: SAE 0w-40, 5w-40 or 10w-40

VW 503.00

This is a relatively new oil specification for petrol engines with variable service intervals. It includes the AUDI S4, but not the RS4, or the TT and S3 with outputs of more than 180bhp.

Viscosity rating: SAE 0w-30

VW 503.01

A new oil specification specifically for the RS4, and the TT and S3 with outputs of more than 180bhp, Passat W8 and Phaeton W12.

Viscosity rating: 0w-30

VW 505.00

For all diesel engines prior to model year 2000 (August 1999)

Viscosity rating: 0w-40, 5w-40 or 10w-40

VW 505.01

For all diesel engines with unit injectors (Pumpe-Duse or PD) without variable service intervals.

Viscosity rating: SAE 5w-40

VW 506.00

For all diesel engines except those with unit injectors, with variable service intervals.

Viscosity rating: SAE 0w-30

VW 506.01

For all diesel engines, including those with unit injectors, with variable service intervals.

Viscosity rating: SAE 0w-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru fierul meu am folosit doar aral high tronic 5w40 iarna si 10w40 vara , ca am potrivit schimburile primavara si toamna (in medie merg cam 10000 km pe sezon). consumurile au fost pana acum (140.000 km facuti) max 100 ml ulei la 10000 km.

Modificat de eur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva interesant, de pe site-ul AUDI :

zice acolo ca articolul este pentru :

People who intend to keep their cars for 200,000 miles or more
Older owner's manuals showed a chart indicating that "energy conserving" 5W-30 was suitable for all temperatures, but a confusing note indicated that 5W-30 should not be used for "high-speed, long-distance driving." Beginning with the 2000 model year, manuals indicate that any conventional or synthetic motor oil may be used as long as it meets one of the following specifications: ACEA A2 or A3, VW 500.00 or 505.00, or API SJ. API SJ is the most current API specification, which, if the oil also meets the most current ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee) requirements, is always indicated by a "starburst" on the front label. The manual also notes that 5W-40 is the factory fill oil, and other sources have indicated that it is a conventional mineral oil, not synthetic. The manual also states that 5W-30 may be used if 5W-40 is not available. 5W-40 is a viscosity grade most commonly found in Europe, as are the ACEA specifications.
However, it seems likely that Audi recommends 5W-40 where available, because most places where it is available tend to allow "high-speed, long distance driving."

"High-speed, long distance driving," by European standards, likely means several tens of miles at speeds above 100 mph. The power required to overcome atmospheric drag at 130 mph (most Audi's governed top-speed) is more than twice that required at 100 mph. The result of this is that at any average speed of less than 100 mph, your engine is under only half the load and is probably producing less than half the heat that Audi felt necessitated a 5W-40 oil. Driving at 75 mph in an Audi requires only about 25 hp, and does not heavily load the engine. Your engine is likely more than well protected with an API SJ 5W-30 if you drive mainly on public roads, and do not average speeds greater than 100 mph over distances greater than a few tens of miles. Short sprints up to 130, if you are fortunate enough to live where that is possible, should not cause a problem. Only sustained high-speeds heat the oil enough to significantly reduce viscosity. Many people have reported that even at local track events their oil temperature has not increased dramatically. Therefore, the only conditions which might require 5W-40 are those which result in prolonged heavy loading of the engine, such as "high-speed, long-distance driving," or towing a heavy trailer up the side of a mountain. Given that, it is almost certain that higher viscosity oils, such as 5W- and 15W-50, are complete wastes of horsepower, placing undue (though minor) additional strain on your engine, and raising operating temperatures for no real benefit.

so ? care e parerea voastra ?

cum in romania nu ai cum sa mergi peste 160km/h mai multe sute de km legate .... si cum, scrie in articol ca 5w40 nu e sintetic , .. credeti ca ar fi mai bine de ales 5w30 ? cu norma 505.01 ?

Modificat de Bogdan N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca degeaba LL este 0w30 sau 5w30? Daca ai pus asa ceva nu ai probleme.

Oricum masina ta are schimbator de temperatura apa/ulei astfel uleiul in conditii normale nu se supraincinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!