Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

Inca tot Mobil Delvac are cele mai bune proprietati in gama 5W40 din cate am vazut pe piata din Ro.

mobildelvac0tn.th.jpg

Dezavantajul este ca vine doar la bidoane de 4 litri, deci la un schimb trebuie cumparat 8 litri :(. Doar la primul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, arata bine, zici ca vine numai bid. de 4 litri, dar unde se amsambleaza si cit costa litrul ?

Metabond PD TDI costa 460.000 litrul si singura fabrica este in Belgia, iar firma este din Germania.

Da, arata bine, zici ca vine numai bid. de 4 litri, dar unde se amsambleaza si cit costa litrul ?

Metabond PD TDI costa 460.000 litrul si singura fabrica este in Belgia, iar firma este din Germania.

Caracteristicile sint relativ apropiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, arata bine, zici ca vine numai bid. de 4 litri, dar unde se amsambleaza si cit costa litrul ?

Metabond PD TDI costa 460.000 litrul si singura fabrica este in Belgia, iar firma este din Germania.

Caracteristicile sint relativ apropiate.

Depinde la ce ambalaj il cumperi. Un bidon de 4 litri API CF/CH-4/CI-4 a costat in sept-octombrie anul trecut, cand am facut ultimul schimb 1.050.000 lei. Un pret mai mult decat multumitor avand in vedere caracteristicile uleiului. Daca cumperi la bidon de 20 de litri sau de 200 este mai ieftin :Driver:.

Este ulei pentru vehicule comerciale, deci nu o sa gasesti pe el normele pentru autoturisme. Eu l-am luat de la repr. Mobil1 din Cluj. am cautat mult timp un ulei CH-4 sau mai sus si singurul in gradul de vascozitate 5W40 din RO a fost acest ulei. Il folosesc de pe la ~120k km, de cand era doar CH-4. Binenteles, de fiecare data am discuti cu vanzatorul care vrea sa-mi vare pe gat 0w40 sau 5w40 care este doar CF si este mai scump...

Nu stiu de la ce fabrica Mobil vine uleiul, pot sa ma interesez, dar cunosc destul de bine uleiul Delvac in particular si numele Exxon-Mobil ofera o garantie in plus.

Alt ulei cu proprietati excelente este Elf Excellium 5W40 DID (pentru PD) sau Excellium 5W40 LDX pentru restul motoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu bagati in TDI acest ulei. Nu are nici-o certificare VAG si nu a fost conceput pentu acest tip de motor.

Caracteristicile acestui ulei sunt excelente pentru masinile mari, cu turatie redusa si cu mult soot dezvoltat de catre EGR in ulei. Motorul TDI este un motor de turatie relativ mare, similar ca si conceptie cu 1.8T.

Este falsa afirmatie ca un ulei cu TBN mare este "mai bun" decit unul cu TBN mai mic.

vw506.00/vw506.01 are TBN-ul in jur de 10.5. Credeti ca este "mai slab" decit Delvac1, pentru TDI-uri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat VAG recomanda niste norme altele decat API este normal sa fie respectate acele norme, cel putin in Europa. Cei de dincolo de ocean folosesc Delvac 5W40 si in TDI-uri fara probleme.

Pentru un motor diesel, mai ales cum sunt majoritatea motoarelor de duzina facute astazi cu EGR, TBN-ul mai mare este benefic. Pentru un benzinar acest parametru are o importanta mult mai putin semnificativa. Oricum diferenta dintre 10 si 12 un utilizator mediu nu o sa o simta. Un diesel comercial o sa-si piarda garantia daca folosesti 506.00 la fel cum un motor VAG o pierde daca folosesti Delvac. Desi daca incepi sa studiezi putin despre uleiuri te intebi cum poate fi un ulei bun si pentru diesel si pentru benzina, cand de fapt cele doua au cerinte diferite.

In legatura cu turatia, am mai auzit "explicatia" asta data de un vanzator de la un magazin (nu mie personal, unui prieten) , dar cu cat turatia este mai scazuta cu atat uleiul trebuie sa fie mai bun pentru ca la turatie scazuta filmul de ulei tinde sa se rupa mai repede. Asta binenteles, vorbind de turatii maxime de ordinul 3000-6000rpm. De aceea un ulei care asigura ungere pentru autoturisme care au valoarea de ralanti pe la ~800rpm nu o sa poata fi folosit intotdeauna la un motor mare care are ralantiul la ~400rpm. In sus, diferenta dintre 3000rpm si 5000rpm este infima. De altfel, ca fapt divers, Delvac 5W40 este recomandat in primul rand pentru motoare diesel dar se poate folosi in flote mixte diesel-benzina avand certificarea API SL, chestia cu turatia pica.

Eu il folosesc cam de 4 schimburi (4x~10k km), fac schimbul de ~2 ori pe an, daca as face 30k km pe an as putea sa merg la 15k cu un schimb, dar la pretul mai mult decat decent si avand in vedere ca motorul are o varsta, este "dopat" si cu cp in plus si cu drumuri multe si scurte de oras, prefer schimbul la ~ 10k km.

Numele care sta in spatele acestui ulei si experienta pe care am avut-o cu el si cu alte uleiuri CH-4,CI-4 fata de CF ma face sa merg in continuare pe el. Daca as avea un diesel PD as folosi ceea ce recomanda constructorul.

La fel si in cazul in care exista filtru de particule (FAP) care cere ulei special. Altfel, cat timp o sa am diesel am sa caut un CI-4 sau ce o urma...

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine spus!

Folositi numai uileiul ce-l recomanda producatorul sau orice alt ulei daca ati ajuns la o concluzie personala bine intemeiata (si documentata).

Am o singura remarca. Delvac1 este folosit numai in state la TDI-uri non PD. Acolo a dat rezultate bune pentru ca au cea mai jegoasa motorina de pe suprafata pamintului. La ei se infunda EGR-ul la mai putin de 30000 mile, daca se merge subturat.

In EU si chiar in RO lucrurile stau altfel, mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o dilema!

Sunt aproape de limita pentru schimbul de ulei.Pana acum am folosit ARAL 0W50 ful syntetic luat de Selgros (aprox 400.000 lei / L)

Modificat de nikolas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o dilema!

Sunt aproape de limita pentru schimbul de ulei.Pana acum am folosit ARAL 0W50 ful syntetic luat de Selgros (aprox 400.000 lei / L)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:(

Cred ca am o problema mare !! Am un Audi A4 1.9 TDI 131 CP 2002 si am facut revizia ,am folosit ulei Castrol SLX Longtec 0W-30 si am impresia ca am facut o mare greseala , cred ca e pentru benzinare uleiul asta!!!!

L-am confundat cu Castrol SLX LongLife II 0W-30 si mecanicii de la serviceul unde am schimbat uleiul nu si-au dat seama.

E grav ce am facut ca am pus Castrol SLX Longtec 0W-30 pe un TDI 2002 ?

si am dat si 600 000 lei pe litru :(

Modificat de dragoswww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce specificatie VW are trecuta pe bidon ??

505.. sau 506..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW 502 00/503 01/505 00

adica astea.

la un motor PD e nevoie de 505 01 sau 506 01. arunca-ti o privire pe intreg topicul, e elocvent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E grav ce am facut ca am pus Castrol SLX Longtec 0W-30 pe un TDI 2002 ?

Castrol SLX Longtec 0W-30 are specificatiile VW 502 00/503 01/505 00

stiu ca trebuia 505.01 sau 506.01 l-am confundat cu Castrol SLX LongLife II 0W-30 care are 506.01

Ce fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-l repede.

Nu este capabil sa suporte presiunile ridicate dezvoltate de axa cu came pe tachetii injectoarelor PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut,

am folosit pana acum ulei original VW 5w-40 la 8,63 EUR/litru,corespunzator normei VW 505 01 recomandata de VW pentru tipul meu de motor.

clasaia011tp8.th.jpg

As vrea sa trec pe OMV syn com diesel 5w-40,deoarece mi se pare rezonabil la pret (comparativ cu similar Castrol,care cred ca e cel mai scump);nu pot face comparatie in privinta calitatii.Ce parere aveti?

Sa folosesc in continuare acelasi ulei VW?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral Tronic 431 5w-40 ... anume pt PD (scrie pe el ceva de genul "fur VW pompe duse"). Pretul a fost 2.400.000 lei pt 4 litri.

Modificat de Lucionix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol de cind ma stiu si cam la toate masinile care mi-au trecut prin mina.

Cam scump totusi. Am dat la Iasi 750.000 pe un litru de ulei :lol:. Si cam jumatate din el am reusit sa-l vars pe presul de cauciuc din spate. Noroc ca nu a ajuns la tapiterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AUDI A6 2.5tdi quattro,tip motor AKE

Am si eu o intrebare pentru cunoscatori si sper sa primesc un raspuns profesional fiindca nu vrea sa mai bag iar bani in ea. Acum cateva zile mi s-au dus axele cu came,tachetii si culbutorii(uzura mare in axele cu came), le-am schimbat(o groaza de bani!!!!), dar cineva mi-a spus ca se poate sa se fi intamplat din cauza uleiului pentru ca sunt motoare pretentioase la ulei si ca trebuie un ulei care sa aibe specificatie vw-audi(eu am avut in ea liqui moly 5W40 sintetic) si as vrea sa stiu ce ulei sa ii pun acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus ,

Am si eu o intrebare. Un "mare mester" in ale motoarelor mi-a zis ca la un motor "obisnuit" cu un anumit tip de ulei (40.000-50.000 km) , in momentul in care se schimba uleiul (fabricantul) pot aparea probleme din cauza aditivilor utilizati (reactii chimice nedorite si implicit ungere deficitara). Acu' in sfasit, intrebarea:

Este adevarat? Daca da, ce se face pentru a elimina eventualele influente nefaste ale schimbarii fabricantului ?

Personal folosesc OMV 05 W 40, consum 0,4 -0,5 l / 10k

Scuze daca sunt usor :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

Stie cineva dintre voi ce ulei, cu ce specificatii pentru un motor vw jetta 1.6D /1588 cm/40Kw/4800rot./min.

Motor tip CR

Motorul e putin uzat dar a venit frigul si porneste mai greu .Iarna trecuta am riscat si am bagat la plesneala un ulei de la OMV pe care scria ca e si pentru motoare diesel ....nu mai tin minte ce era exact dar a mers ok...

Stie cineva specificatiile uleiului din cartea tehnica? Un ulei nu foarte scump si unde l-as gasi?

Eventual un Pdf cu manualul de reparatii?

Numai bine!

Modificat de nch
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu LL2 . Poate le adauga cineva in poll daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topic-ul are deja cativa ani...

Eu folosesc de 11000km Liqui-Moly SYNTHOIL LONGTIME PLUS 0 W-30. Pana acum am completat cam 0.7l dar parte din ulei s-a pierdut pe la surubul de golire - nu l-au strans prea bine in Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Moly - Diesel Synthoil 5w40 ( vw505.00 ) cu service fix . Un ulei recomandat motoarelor diesel moderne (mai putin PD-urile lui VAG) . Are aditiv special "antisoot ".

Liqui Moly - Diesel Synthoil 5w40 ( vw505.00 ) cu service fix . Un ulei recomandat motoarelor diesel moderne (mai putin PD-urile lui VAG) . Are aditiv special "antisoot ".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si Liqui Moly 5w40 (vw 505.01) pe care scrie special ptr VW PD. Tocmai am facut eu schimbul, recomadat de baietii care se ocupa cu schimb de ulei doar. Inainte pusesem Texaco Havoline 5w40 (tot 505.01).

Am inteles ca Liqui Moly e preferat de cei care fac germania in cautare de masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!