Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

Sa-mi dau si eu cu parerea pe tema asta: in afara de cazuri particulare, nu exista ulei bun si ulei prost, exista doar ulei portivit si ulei nepotrivit.

Potrivit:

- cu clima: Romania e tara de 5w40 (in iernile extreme si la Miercurea Ciuc, chiar 0w40), regretele mele pentru cei cu DPF caci pentru masina lor nu exista decat 5w30

- cu felul in care este folosita masina: drumuri lungi vs. drumuri scurte, talpa vs batraneste - la drumuri scurte zilnic si la talpa vitejeasca luati in considerare un ulei mai pricopsit (cand zic asta ma refer la doua caracteristici: TBN- mare la drumuri scurte, indiferent la drumuri lungi si Flash Point- cu cat talpa e mai grea, cu atat Flash Point trebuie sa fie mai mare)

- cu uzura masinii: una e o fecioara pana-n 100.000 km, alta e o veterana de 250.000 km - reali

- cu norma indicata de producatorul masinii: asta nu se discuta :)

- bugetul: cel mai breaz ulei pe care ti-l permiti (n-am zis cel mai scump pentru ca deseori intre pret si calitate legatura-i subtirica)

Trecand la dilema grupa 3 vs grupa 4 vs varii mixturi de grupa 5-esterice:

- contrar parerii generale, toate grupele de ulei provin din petrol, difera doar gradul de rafinare (distilare) si manipulare chimica a moleculelor.

- grupa 4 e mai stabila termic decat grupa 3 (d'aia, in general, acopera o plaja mai mare de intervale de temperatura) si mai omogena ca si compozitie chimica (exemplu de sofer :blah: : vodka-i toata cam la fel (grupa 4), tuica... functie de materia prima folosita(grupa 3)). Grupa 5 contine substante obtinute din reactia acizilor cu alcoolii (ambii proveniti tot din petrol)si aduce ca avantaj polaritatea ridicata = capacitatea de a se "lipi" electrostatic de suprafete si la volatilitatea mica= procentul de evaporare la 150 grade, in rest e tot cam pe-acolo cu grupa 4, asa ca ma-ntreb (dat fiind pretul indecent) daca merita pentru folosinta "de strada"...

Pentru curiosii care stiu un pic de engleza o lectura de toata isprava care spulbera miturile urbane ale uleiului de motor: http://www.zddplus.com/TechBrief10%20-%20Oil%20Base%20Stocks.pdf

Revenind cu picioarele pe pamant: Romania = 5w40 (sau cu interval mai larg 0w40, 5w50), drumuri scurte= TBN>10, talpa grea=Flash point peste 215, asta cu Flash point mare e valabila si la multivalve dar si la "barzauni" de cilindree mica din care s-au stors multi CP si care functioneaza la temperaturi interne mai mari (nu, nu functioneaza la 87 de grade, aia e temperatura lichidului de racire si nu-ti spune la ce temperatura functioneaza motorul ci cat de bine e preluata si disipata caldura din motor).

hope it helps :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la firma sa iau ceva piese si m-am uitat la ei pe raft. Magnatecul 5W40 la bindon de 1L era Fully Synthetic, iar cel la bidon de 5L era HC. Interesant... O sa iau la litru ca e la pret bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa iei de care Castrol vrei eu m-am convins full sintetic nu e nici pe departe. De altfel nici inainte nu cred ca a fost ca doar nu se schimba reteta peste noapte. Dar cand te impinge UE de la spate sa etichetezi uleiurile corect e alta mancare de peste.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

o chestie foarte interesanta,i-am intrebat pe cei de la Liqui Moly care e diferenta intre Top Tech 4100 si Synthoil High Tech ambele 5W40

Raspunsul lor e ca Top Tech e HC adica 70% sintetic dar are aditivi mai multi si nu inseamna ca e inferior lui High Tech care e 100% sintetic.

Imi place de astia ca raspund la toate e-mailurile(cred ca le-am trimis vreo 4) indiferend ce iti trece prin cap,sunt seriosi si cinstiti.

asta si asta

lmtop.jpglmsyn.jpg

capturenfr.jpg

asa cum mai spunea cineva de aici si avea dreptate,uleiurile HC nu sunt full sintetice ci undeva pe la 70%

(asta era ideea postului meu)

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu vei lua high tech data viitoare? :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai facut de mi-ai citit gandurile? :lol: ....normal ca pe ala o sa-l iau

merg de 3 ani cu top tecu asta,super multumit,si am calcat-o nu gluma....

dar dorm mai bine stiing ca am 100% sintetic in motor. :zzzzz: nighty-night!

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar voiam sa vad pe cineva cu LIQUI MOLLY in motor, curiozitatea mea este daca il consuma(il arde , fiind mai subtire ramane pe camasa pistonului).

Am vazut ca e un ulei bun(adevarat cu ce scrie de producator) si are o fluiditate mai buna.

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il consuma putin...700ml/10.000km la mers normal si frecvent viteze mari,peste 150,castrolul SLX in 8 000km nu a consumat nici 200ml

la forja zdravana mi-a consumat si 1.7L/6000 km

este intradevar ft fluid si subtire,se vede clar pe joja

dar eu nu sunt cel mai bun exemplu,masina mea are 10 ani,140k km si pierd ft putin ulei pe la intinzator

la ce calitati are acest ulei,si la pretul ft mic 34RON/L ,consumul este absolut neinteresant pt mine

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Aici problema este "mai" teoretica un pic.

Fara a ascunde ca sunt un fan LM ceea ce se deduce foarte usor din posturile mele, nu pot fi de acord cu ceea ce raspunde departamentul lor de P.R..

Este o chestiune de interpretare. Top Tec-ul este un ulei grupa III, HC, intr-adevar, care poate fi considerat "full synthetic" si chiar este considerat asa, in Statele Unite, dupa ce justitia americana s-a "chinuit" o vreme cu interpretarea aceasta, "paratul" fiind BP Castrol care isi etichetase "Syntec"-ul "full synthetic" desi el era grupa III (HC), si Exxon Mobil s-a cam scandalizat si i-a actionat in justitie. BP Castrol a castigat disputa si de atunci in State, orice HC poate fi etichetat drept "full synthetic"(la ei principiul jurisprudentei functioneaza ca argument decisiv). In Europa nu poti eticheta "full synthetic" decat un ulei cel putin grupa IV(PAO).

Am cautat sa fiu cat mai succint cu puitinta.

Nu-si prea gaseste locul procentul acela de 70%, in "descrierea" facuta Top Tec-ului de catre functionarul de la LM. Este vorba de ulei 100% mineral, extrem de rafinat, de fapt. Atat de rafinat incat e comparabil cu cel "full PAO", adica "sintetic veritabil". 90% dintre caracteristici sunt cel putin la fel de OK , existand unele slabiciuni numai la temperaturi extrem de scazute( de partea hidrocracatelor).

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ieri am facut cu uleiul exact 10.000 km si am avut Castrol 5w40 Magnatec si sincer sa va zic am fost dezamagit de acest ulei.In 10.000 km am avut un consum de ulei de 1.5 l si asta ma facut sa aleg alt producator dar care??

Pana sa trec la Castrol am avut Havoline 5w40 si sincer nu am avut asa consum ca si cu Castrolu dar Havoline e cam scump si na am zis sa trec pe Castrol dar am facut mare greseala.

Pentru un 1.4 16V in zona de munte ce ulei mi-ati recomanda??

Va Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune uleiul de mai sus, liqui moly high tech 5w-40.

@hudrea, de ce nu incerci lm 0w-30? :D

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noo,nu am niciun motiv sa pun long life,eu schimb uleiul ft des,fiind foarte ieftin 135 LEI/5L cand ma mai duc in service sa mai schimb o busca,un rahatis schimb si uleiul,s-a intamplat sa il schimb si la 7500km si la 6.000km si la 11.000km (asta a fost intervalul cel mai lung)

Razvan,daca vrei un ulei de la care ceri doar sa nu ti-l consume,Liqui M nu merge,il consuma mai mult.Si eu am fost mai mult decat dezamagit de Castrol ,pe care nu il consuma aproape deloc,dar nici motorul nu se simtea cum trebuie.

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de saptamana viitoare voi trece pe Q8 Excel Formula 5w-40 speram sa fie ok. Este si foarte ieftin. 80ron/4L. Sa speram ca va fi mai bun decat Mobil super 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut all, azi am schimbat uleiul Castrol 5w30 cu Ravenol ,ramane de vazut cat papa.Cu Castrol 5w30 cam 450 ml in 10k km, cu 5w40 manca 700-800ml la acelasi regim de condus,revin cu impresii. a mai folosit cineva Ravenol 5w30? Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de saptamana viitoare voi trece pe Q8 Excel Formula 5w-40 speram sa fie ok. Este si foarte ieftin. 80ron/4L. Sa speram ca va fi mai bun decat Mobil super 3000

Eu am cu acest ulei 3000 de km si e super ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vreo 200 de km cu el nu vad diferente fata de Mobilul de dinainte. Cum e fata de Rheinol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se poate intampla daca bag ulei aral 15w 40?Am seat toledo 1.9 tdi motor alh

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Nu renteaza sa bagi un mineral in locul unui sintetic este diferenta mare de calitate,plus ca vine sezonul rece si nu avantajeaza la pornirea la rece, nu este norma recomandata de producator,faci experiente pe buzunarul tau.chiar daca este mai ieftin 15w40 mai pui putin si ei un full sintetic chiar Aral tronic ,stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit vorbe ca pt motoarele cu peste 200 000 de km ar fi mai bun 15w pt ca sunt mai vechii si consuma ulei,motorul meu nu consuma ulei anormal 500ml de la schimb la schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbe sunt multe dar nefondate,mergi pe ce spune producatorul stie mai bine,consumul tau este normal pentru un TDI sigur cu un ulei sintetic consumul este mai mic decat cu unul mineral chiar daca este mai vascos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am constatat la masina din semnatura ca am la minim nivelul pe joja de ulei.eu folosesc castrol 10w40.problema e ca fiind sambata dupamiaza si eu fiind in afara bucurestiului nu stiu unde as putea sa gasesc ulei castrol...auzisem ca ar avea in carrefour,dar tin minte ca am vazut candva intr-un peco..ma puteti ajuta cu vreo informatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-l pe tot cu un ulei ca lumea. Ca cu acesta tot asa ai sa patesti!

Sau daca nu vrei si nu vrei, vezi in vreo benzinarie...

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lmtop.jpglmsyn.jpg17600-1L.png?1317747332

Intre cele 3 de mai sus Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40, Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 si Motul 8100 X-cess 5W-40 ce sa folosesc pentru norma 502.00 (benzina)? Merg maxim 12.000km pe an, 80% extraurban.

Modificat de DanRe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate sunt bune eventual poti alege pe cel mai ieftin, dar daca nu tii neaparat la bani cel din mijloc as zice eu ca e cel mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!