Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

Eu am acum in motor Mobil 1 super 2000 10w40 dar vad ca pe eticheta are doar norma 505.00 din cate am descifrat eu. E bun pentru motorul meu?

Din cate am inteles din atatea zeci de pagini ca ar trebui norma 502.00.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma 505.00 este pentru diesel SDI sau TDI non- PD. Nu te speria ca e OK ce ai bagat. Stai linistit. Iti explic imediat.

Mobil 1 Super 2000 10w40 are de asemenea norma VW 500.00 si 501.01 care este de asemenea buna. In general 10W40-urile au normele 500.00 sau 501.01. Norma 502.00 se gaeste pe vascozitatea de 5W40 pe care o gaseai pe Mobil 1 Super 3000 5W40 (care era de asemenea bun pentru pus in motorul tau.)

Ai aici niste linkuri utile:

Volkswagen Oil Standard 501.01 / 505.00 Approved Oils

Volkswagen Oil Standards – lists of all approved oils – Skoda – Audi – Seat

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. E prima revizie am bagat la recomandarea mecanicului. Inainte a avut Castrol, tot 10w40 acum are Mobil 1 10w40, ramane de vazut cat de gurmand este motorul stiind ca oricum motoarele astea consuma ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am un A4 fabricat in octombrie 2005 pe care l-am cumparat la sfarsitul lui 2007 cu 112.000 km din germania. Am ajuns la 175.000 km si toata perioada asta mi-a consumat cam 1 litru de ulei la 10.000 km. Am bagat mereu castrol 5w-40 (am incercat si obisnuit si edge). L-am folosit pe asta pt. ca si neamtul tot acelasi tip de ulei a pus la revizii.

Se recomanda sa pun un ulei mai vascos ? E vreo problema daca mananca ulei in afara de faptul ca mai trebuie sa cumpar cate un litru din cand in cand ? Se infunda chestii, se uzeaza ceva mai rau ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu recomand sa nu schimbi tipul de ulei, unul mai vascos nu cred ca gasesti cu norma specifica motorului plus ca la rece ai ungere mai proasta, la cald il papa motorul la fel... daca e vorba tot de xxW-40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu personal m-am convins de vascozitate. Voi folosi 0W40 de acum incolo. Am vazut cateva filmulete pe youtube cum arata un 10W40 si un 0W40 la -20 de grade. 10W40 era miere! iar 0W40 arata inca ca un ulei. Restul depinde de voi. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se ne postezi si noua filmuletele. sa vedem si noi despre ce e vorba.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutam

foarte frumoase experiente, dar intr-un minut, doua si 10w-urile si-au revenit, la temperatura camerei. in motor isi revin mai repede datorita fortelor de frecare si vitezii de miscare a pistoanelor. deci poate sa conteze doar la prima cheie.

eu iarna pun 5w si parca porneste mai usor la -30 grede, dar in rest, la -10, 0 grade, nu-i mare diferemta

parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ar putea sa conteze avand in vedere ca ~60% din uzura motorului pe toata perioada lui de viata are loc in "minutul ala-doua" dupa "prima cheie".

Sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si alti factori aditionali despre vascozitate, care influenteaza intr-o mai mica masura vascozitatea iarna:

-durata utilizari uleiului (cati kilonetri are masina cu uleiul folosit).

-perioada de timp cat stationeaza masina (porniri zilnice sau saptamanale).

-temperatura exterioara.

etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica daca esti iarna prin Sahara, e ceva mai putin vascos uleiul la pornire, sau cum? :)

Daca sta trei zile masina la -10 grade Celsius nepornita e mai putin vascos uleiul (la pornire) decat daca sta o saptamana in aceleasi conditii (nepornita, de asemenea)?

Cam ce-ai vrut sa zici in postul de mai sus?

Vrei sa reformulezi?

Dar uzura uleiului cum influenteaza indicele de vascozitate?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-durata utilizari uleiului (cati kilonetri are masina cu uleiul folosit).

vascozitatea nu ramane la aceeasi valoare ca atunci cand pui uleiul in motor, cu valoare de atunci cand schimbi uleiul.

-perioada de timp cat stationeaza masina (porniri zilnice sau saptamanale).

daca masina e nefolosita cateva ore are alta pornire ca la o masina care sta nepornita o saptamana.

-temperatura exterioara.

una este sa pornesti masina la -25 de grade afara si alta e sa o pornesti la +25 de grade afara.Uleiul are alta vascozitate.

Dar asa cum am spus anterior acesti factori influenteaza intr-o mica masura parametri uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E scump uleiul asta dar , poate ca totusi face banii , daca tu esti cu inima impacata cu el merita banii :) .

In romania uleiul e loterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru un seat leon benziar, 1.4 , 163.000 km, ce as putea pune? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe Valvoline Durablend 10W40 5l ~100RON ieftin si bun...facut prin Franta parca...

Aceeasi norma parca e si la tine 501.01-502.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline este fabricat in olanda si imbuteliat in romania.Mai exista si valvoline fabricat si ambalat in USA, dar bidonul e un pic mai mic de 1 litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un passat de 1,9 tdi pd. din 2002, pana acum am folosit ulei castorl edge 5 w 40.

acum mi-a adus cineva din germania un ulei castrol turbo edge sae 0w30 ;api sm/cf;acea a3/b3,a3/b4, c3; MB freigabe229.31 /229.51; BMw long life-04; vw 50200 / 505 oo e recomandat sa foloesc acest ulei pt msin amea?

post-20229-0-50127300-1297777687_thumb.j

post-20229-0-25175600-1297777701_thumb.j

post-20229-0-25709800-1297777712_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bun cel din poza la motorul tau fiindca nu are norma VW 505.01 speciala (OBLIGATORIE) pentru PD. Mergi in continuare pe EDGE Turbo Diesel 5W40 VW 505.01.

Uleiul ce l-ai pus in poza e bun de exemplu TDI-uri fara PD (ALH 90PS, ASV 110PS, etc..) si SDI care necesita norma VW 505.00.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la uleiuri americane, cred ca sunt foarte proaste. Am fost asta-vara in SUA si m-am mirat la cate mile schimba ei uleiul. Desi au motoare enorme, de genul 3000,4000,5700 cm3,intre 6-8 cilindri, si viteze legale ridicol de mici de genul 70-75mph pe autostrada, schimba uleiul dupa cartea tehnica intre 5000-7000 mile. Pai la mine in carte scrie ca se schimba la 15 000 Km.( in Germania chiar la 30 000 la uleiuri long life).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline este fabricat in olanda si imbuteliat in romania.Mai exista si valvoline fabricat si ambalat in USA, dar bidonul e un pic mai mic de 1 litru.

Ai vazut ca scrie ceva de Romania?

Vazui pe unele ca e Made in EU, dar la antigel Valvoline, pe bidonul de ulei scrie ca e facut in Olanda si atit. Eticheta nu-i facuta pt Ro, e lipit un autoadeziv peste.

Pe cel de anul trecut scria de Franta parca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In olanda exista una din cele maimari rafinari din europa pe platforma din Roterdam, care este patronata de shell.Acesta pune la dispozitia altor firme materia prima. Importtor oficial Valvoline in romania este Valtec.

Pe varianta mai veche a forumului era o galerie cu poze postate cu mine din rafinaria shell si din platforma industriala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la uleiuri americane, cred ca sunt foarte proaste

Depinde ce ai vazut!In general e invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bun cel din poza la motorul tau fiindca nu are norma VW 505.01 speciala (OBLIGATORIE) pentru PD. Mergi in continuare pe EDGE Turbo Diesel 5W40 VW 505.01.

Uleiul ce l-ai pus in poza e bun de exemplu TDI-uri fara PD (ALH 90PS, ASV 110PS, etc..) si SDI care necesita norma VW 505.00.

dar 5 w 30 lonng life?

Modificat de alexxx_aly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W30 LL are norma 507.00 care e in special pt TDI PD cu DPF si noile TDI CR. Am auzit ca ar merge si 5W30 507.00 in loc de 505.01. Norma mai noua 507.00 ai ingluba-o pe mai vechea 505.01.

Eu zic totusi sa ramai pe 5W40 505.01. Eu unu asta asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!