Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

merge , 507.00 acopera si norma 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e bine. Acuma sa vedem cum o sa se comporte cu vascozitatea la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa mearga mult mai bine decat cosmarul ala de aral. numai sa nu fie imbuteliat pe la noi si castrolul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e luat din germania, iar pe codul de productie la lot 450126 DE01. in mai 2014. Presupun ca e in Germania. Dar si de Aral eu am fost multumit. Dupa cum spuneam, consum aproape 0. Poate un pic mai zgomotos motorul la rece si cam dupa 10000 de km de uzura. 

 

Daca e longlife, merge 30000km sau 24 luni , (daca nu o sa-l consume) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU.

merge 15.000.  

 

PS Long life = interval de service de minim 20.000 si maxim 30.000 km (sau minim 1 an si maxim 2 ani). adica chiar VAg spune ca Intervalul e creat intentionat in acesti parametrii, nu are senzori care sa determine uzura uleiului. Deci programul este astfel creat incat niciodata nu te trimite la service INAINTE de 20.000 km si nici mai tarziu de 30.000... ca sa justifice Long life.  Dar uleiul poate sa fie deja "uzat" de la 15.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tii la masina il schimbi la 8 mii km indiferent ce ulei pui, presupunand ca mare parte ii faci prin oras.

 

faptul ca i se schimba sunetul la 10 mii inseamna ca era terminat, ca ar fi trebuit schimbat pana sa-si schimbe "sunetul".

 

le: eu nu gasesc alta explicatie pt schimbarea sunetului la acei nr de km(care sigur nu-s facuti pe autostrada). cand uleiul e praf isi schimba sunetul, deci schimbat inainte.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu il schimb la un an oricum ca mai mult de 12000 nu fac intr-un an. Acuma 8000 km mi se pare cam repede. Majoritatea celor pe care ii cunosc cu masina ca a mea schimba la 10-12000.

 

LE: Da, corect, isi schimba din proprietati. Si cam din momentul ala din care isi schimba sunetul cam incepe si sa se consume.

Modificat de andrub
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Vă salut

la tiguan 2.0tdi 140cp ce ulei folosiți ?

Dar la cutie automată dsg ?

La haldex acelaşi model ?

Mulțumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice ulei cu norma 507.00

ulei special pentru DSG - poate sa fie original sau liqui mOly, Fuchs, etc

haldex, doar ulei original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La o Bora 1.6 benzina,pe perioada verii merge 10W40 de la Liqui Moly?
In acest moment am Castrol 5W40 si cam mananca+sunet de tacheti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca tot un liqui moly , dar 5w40. As pune pariu ca o sa curete tachetii dupao vreme si nu o sa mai bata prea rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am mai auzit 5w e cam subțire pentru vara,de asta as alege 10w

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cifra dinaintea w reprezinta vascozitatea la rece.  La temperatura de 90 grade a motorului nu exista prea mari diferente de vascozitate intre uleiurile 10w40 si 5w40.  + ca 5w30 si 5w40 sunt mai " sintetice" .In afara de pretzul mai scazut nu vad nici un avantaj in a folosii 10w40  in locul 5w40... in nici o situatie nici de anotimp nici de gradul de uzura al motorului.

 

 La Liqui Moly un 10w40 costa 30 roni+ ..  mi se pare ridicol.  Ti-as recomanda sa incerci un alt ulei 5w40. Daca consuma la fel.. tine minte ca uleiul nu poate rezolva neetanseitatzile si uzura motorului.

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt constient de asta,doar ca inainte in motor era Liqui Moly,nu sunt sigur daca 5w sau 10w,insa motorul era mai silentios si nu manca deloc ulei,acum de cand e pe Castrol trebuie sa completez la 1-2 luni + sunet de tacheti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ia de la liqui moly 10w40 cu molibden

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,

Dupa cum spune si titlul as vrea sa sti ce probleme ar aparea(daca ar apărea)in cazul înlocuirii uleiului existen in masina(10w40) cu unul 5w40.cand am cumpărat masina(golf4 1.6 bcb)am gasit atasat pe un furtun un carton pe care scria MOBIL1 10W40 si când ar fi data următorului schimb.Când i-am facut eu schimbul i-am pus acelasi ulei masina având 177000km pe bord(real nu stiu),însă am văzut multe discutii pe aici cum ca bun ar fi 5w40.acum,ca se aproprie noul schimb nu stiu ce sa fac....as pune 5w40 dar nu stiu daca se intampla ceva rau...tin sa precizez ca de la ultimul schimb(acum 4500km)nu a consummat uleideloc,doar ca s.a innegrit putin...astept sfaturi si păreri,si sunt sigur ca si altui,nu numai eu.

Stima

Modificat de mirceamad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune linistit 5w40, nu se intampla nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Se apropie schimbul de ulei si inca sunt indecis in alegerea uleiului.

Ca si marca merg pe Motul . In cei 3 ani de zile de cand am masina a avut doar 10w40, asta ar fi al 3-lea schimb si m-ar tenta sa trec pe 5w40.

De mentionat ca motorul consuma ulei, Nu am respectat niciodata schimbul la numarul de km pentru ca nu ii fac, il schimb la an. 

Primul schimb de ulei am bagat 10w40 Mobil la recomandarea mecanicilor, vechea poveste ca are peste 150.000 km .... iar la al doilea am pus tot 10w40 dar Motul pentru ca acesta respecta norma vw 502.00 in comparatie cu Mobilu' care nu o respecta. Cu Motul am observat ca s-a mai micsorat consumul.

M-am si uitat peste fisa tehnica a celor doua produse: 

 

PROPERTIES  MOTUL 6100 Synergie+ 10W40

Viscosity grade SAE J 300 10W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.862

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s

 Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s

Viscosity Index ASTM D2270 153

Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F

Flash point ASTM D92 228°C / 442.4°F

TBN ASTM D2896 10.4 mg KOH/g

 

 

PROPERTIES Motul 8100 X-cess 5W-40

 Viscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.4 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s HTHS

viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s

 Viscosity Index ASTM D2270 172

Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F

Flash point ASTM D92 230°C / 450°F

Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight

 TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

 

Din ce am mai citit pe acest topic am inteles ca trebuie sa tin cont de vascozitatea la 90 de grade al uleiului, ne fiind o diferenta mare intre cele doua. 

Ca si concluzie, sa merg linistit pe Motul X-cess 5w40 ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The pour point of a liquid is the temperature at which it becomes semi solid and loses its flow.

 

Adica ambele la -36 grade sunt gelatina. Daca nu te prinde iarna cu ele sunt ok, daca intri in iarna cu ele, cauta ceva cu PP mai scazut (sunt multe cu -50).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

5w40 dintotdeauna am fost un rebel si in perioada de garantie si am folosit numai ce am vrut eu ma refer la marca ulei motor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
  • Administrator

Citez de pe internet un post + un video:

 

Quote

Grupa 2 se foloseste in zilele noaste fiind baza de ulei mineral. Orice ulei mineral foloseste baza de grupa 1 si 2. 
Grupa 3 - hidrocracata iar amestecul de grupa 2 si 3 reprezinta uleiurile semi-sintetice adica cele 10w40 pe care la gasim in magazine. 
Uleiurile de grupa 3 reprezinta prima categorie de uleiuri de sinteza fiind considerate uleiuri sintetice. Este o tehnologie foarte des folosita in prezent pe la Liqui Moly si Motul. 
In legea germana evident, grupa 3 nu reprezinta uleiul full sintetic ci grupa 4 sau un anumit procent de baza de grupa 4 . 
Uleiul de grupa 3 nu a fost si nu o sa fie niciodata mineral. 
Prin procesul de distilare a petrolului se obtin alcani si alchene fiind cele doua elemente care pe noi ne intereseaza. Cel mai procesat alcan produce baza de grupa 3 iar alchena produce baza de grupa 4. Poly Alfa Olefin - adica alchene polimerizate in pozitia alfa in care se " anuleaza " dubla legatura de tip C=C. 
Grupa III prezinta lanturi de atomi de carbon cu multiple ramificatii si multipli compusi chimici care nu ajuta ci incurca. Ele din prima sunt slabe iar degradarea lor in timp este si mai accentuata prin faptul ca pachetele de aditivare folosite sunt la fel de ieftine ca si bazele iar dozele folosite sunt mici. 
Informatiile legate de baze nu se gasesc in fisa tehnica ci in fisa de securitate ( MSDS ) sau in analizele de ulei virgin cu spectru IR. 
Normele nu sunt date doar de aditivi ci si de baze. Exista baze care prin procesare foarte intensa isi pierd din continutul de sulf, fosfor, si alti compusi care in urma arderii produc cenusi inutile si daunatoare atat DPF-urilor, Egr-urilor cat si supapelor de admisie mai ales in cazul motoarelor cu injectie directa. 
Da, uleiurile originale sunt slabe calitativ.
Exceptie uleiurile originale BMW care sunt SHELL si sunt uleiuri cu baza GTL ( 3+ ) in unele cazuri. 
La VW cel original 504 507 este fabricat in fabricile ARAL. Este ulei mediocru. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: Bag seama ca forumul se transforma intr-o competitie intre hate-ări si like-ări pe varii teme (care benzina, care ulei etc). Cred ca suntem destul de maturi/majori sa vedem ambele versiuni ale unei probleme si sa luam decizii in consecinta. Decizii bazate pe date, studii, analize facute de oameni care se pricep mai mult ca noi in varii teme. Cred ca mai bune sunt dezbaterile in care se aduc argumente solide pro/contra pe tema data.

On: Eu eram afon pana acum ceva timp legata de anumiti parametrii ai uleiurilor. Am citit si m-am documentat ca sa devin mai cunoscator, pentru ca imi doresc sa fiu capabil sa nu ma las pe mana influencerilor si sa-mi aleg singur uleiul (Nu ca VW recomanda Castrol pe buson, ca Skoda se pare ca vine cu Aral ulei de prima umplere, ca X dealer oferea pentru schimb 3 tipuri de uleiuri, ca mai nou aflu de la dealer ca masina mea pentru schimbul de ulei i se recomanda din program pe baza VIN o combinatie intre 504/509....da stiu nu exista norma asta ci este un mix intre 504/507 si noua 508/509 desi acum 6 luni nu era nicio problema cu 504/507. WT...

Pana la urma decizia finala ne apartine ce bagam in masinile noastre indifererent ce zice X sau Y mai ales ca la 504/507 sunt 'nspe mii de uleiuri aprobate.

Scopul forumului cred ca este acela de schimb de opinii si discutii constructive...nu altul. Cel putin eu asa prefer sa cred dar poate sunt mai naiv

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, valyemil81 said:

Pana la urma decizia finala ne apartine ce bagam in masinile noastre indifererent ce zice X sau Y mai ales ca la 504/507 sunt 'nspe mii de uleiuri aprobate.

Pai nu e chiar asa... sunt multe MARCI de uleiuri aprobate, dar sunt doar trei specificatii de ulei care respecta normele 504/507: 0W30, 5W30 si mai nou 0W20 parca, cu aprobare pt benzina cu GPF. Deci ca si specificatii nu prea ai de unde alge...

Eu momentan merg pe Mobil 1 ESP 0W30, dar as fi preferat un 0W40 ( dar nu exista niciunul cu normal 504/507 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0w20 parca este la 508 din ce stiu eu. In rest faceam referire la lista aia interminabila de uleiuri agreate pe 504/507 fara a lua in calcul vascozitatea.Dar e bine ca pan la urma m-am facut inteles :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!