Jump to content

Lumina Avertizare Gaze De Evacuare


cosmaflorian
 Share

Postare recomandată

Salut baieti. am si eu o problema la care as vrea sa vad ce parere aveti.

Am un g4 1.6 16v BCB si azi dupa ce am mers cativa km, ieseam din tm sa plec la un drum mai lung, mi-a facut un beep de avertizare, mi s-a aprins martorul respectiv si imi apare pe computer "Emissions workshop".

Mentionez ca

- martorul nu clipeste ci sta aprins

- benzina am bagat la fel ca pana acuma omv carrera 95 (ieri eram pe rosu si am bagat 20 de litri si am mers pana in 20 de km prin tm pana sa ies din oras)

- bujiile sau bobina cred ca nu sunt deoarece din ce am citit daca erau printre cauze ar fi pierdut din putere si ar fi trepidat la relanti, dar la mine nu e absolut nici o modificare din cate observ eu. Nici consumul nu am observat sa se modifice.

- fum alb nu se vede si nici miros de benzina nu se simte deloc

- am oprit-o si pornit-o de cateva ori insa martorul ramane aprins dupa pornire. Beepul si mesajul de pe computer nu apar imediat dupa pornire, ci de abia dupa circa 30 de secunde. (nu stiu cata relevanta avea acest lucru, dar precizez totusi pentru a incerca sa ofer cat mai multe informatii)

Am vb si cu cineva pentru a o pune acest weekend la un tester (o sa postez apoi eroarea aici), insa eram curios sa vad ce parere aveti si voi.

Mersi anticipat pt raspunsuri, revin dupa ce o scanez zilele astea sa vedem ce zice testu.

Modificat de dillyman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    11

  • xxnelu

    11

  • abuwz

    8

  • dragosibiza

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asta seara si ie mi s-a aprins martorul de "evacuare gaze"(robinetul) .As vrea sa specific ca prima data m-am intalnit cu el imediat dupa ce am cumparat masina si am zis ca mergeam subturat cu ea si asta sa fi fost cauza....am facut un test Vag COm si se pare ca a fost decat o eroare pe care am sters o...sper ca si de data asta sa fie la fel....Driver.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@dillyman:

Salut,

Eu am avut destule probleme cu un motor identic cu al tau si pe undeva ma simt dator sa impartasesc din experienta mea celor de pe vwforum , cine stie poate ajuta la rezolvarea problemei mai repede..

Mie mi s-a aprins martorul check engine cu tot cu mesajul de mers la service la vreo 3000 de km dupa ce am adus masina in tara. De atunci am segmentat motorul si am schimbat semeringurile de supape (consuma ulei), am schimbat bobinele si am mers vreo 14000 de km pana acum o saptamana cand iar s-a aprins check engine si verifcare gaze de evacuare, care poate sa insemne foarte mult, tester-ul spunandu-mi missfire cilindrul 1 si 4. Ce am facut ? Era ultimul lucru pe care puteam sa-l mai fac ... am dat jos ECU l-am dus la electronist sa il verifice ca sa fiu sigur ca nu e de la el si nu era DAR inainte sa-l montez la loc am curatat foarte bine firele de masa care veneau prinse pe caroserie in dreptul ECU, care erau foarte oxidate si asta se pare ca fost problema pentru ca am pus ECU la loc si motorul merge perfect. Mentionez ca inainte sa fac asta pornea perfect dar cum incercai sa-l turezi peste 3000 rot/min cilindrii 1 si 4 se opreau si mergea in 2..

Inca ceva.. nu mai folositi benzina de 95 la motoarele astea pentru ca VW recomanda benzina de 98 cifra octanica pentru 1.6 16v 77kw cod BCB.

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

aceeasi eroare o am si eu of ce o avea motoarele astea azd

?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.Scuze pentru offtopic dar am si eu o intrebare.La voi,cand puneti contactul se aprinde si martorul de avertizare gaze de evacuare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si cel de EPC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Aceeasi problema cu aprinderea luminii de avertizare gaze mi s-a aprins si mie in seara asta in timp ce parcam. Am vazut ca ati tot vorbit/dat solutii pt masini cu motoare pe benzina. Pentru cele diesel care e problema si ce se poate face ? Mentionez ca am mai mers 2 km dupa aprinderea luminii din bord pentru a vedea daca se stinge. Astept un raspuns, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cele "diesel", vezi ca exista aria TDI...unde se discuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Astazi in drum spre Bucuresti (de la Iasi) dupa vreo 50 km de la plecare s-a aprins si la mine martorul de la gazele de evacuare. Am oprit, am repornit motorul de cateva ori dar nimic. Mentionez ca fara trepidatii, fara pierdere de putere si fara diferente la consum, etc.

Pe drum am mai oprit de cateva ori dar tot nu s-a stins.

Cand am ajuns in Bucuresti la prima oprire unde am stat cam 5 min dupa ce am pornit-o s-a stins si nu s-a mai aprins.

Poate sa-mi spuna cineva daca are rost sa ii fac o scanare daca nu s-a mai aprins martorul sau care ar fi fost cauza?

Multumesc anticipat!!

Scuze, am uitat sa mentionez ca am golf 4 1.6 16 valve 2001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una din cauze ar fi apasarea brusca a pedalei de acceleratie (fortarea in vreo depasire de ex.) si sa rezulte un amestec prea bogat. deocamdata eu am reusit sa scap de aceasta problema prin curatarea clapetei de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara scanare,mergi pe bajbaite.Calcarea brusca a pedalei nu e cauza.Doar nu se supraalimenteaza.Alimentarea e gestionata prin ECU.Spre ex si la mine odata din senin s'a aprins,s'a stins la vreo cateva opriri-porniri.Ajuns acasa am pus testerul si eroarea era de la senzorul de viteza,G28(fara pierderi de putere,nu trepida...etc,se comporta perfect normal).In unele cazuri,daca se aprinde fara efecte vizibile asupra functionarii motorului,cand nu aveti diagnoza la indemana,se deconecteaza bateria ~30 de min(atentie la codurile OEM ale masinii:casetofon,etc).Daca martorul s'a aprins fara a fi un defect fizic permanent(EX: bobina impuscata la care motorul va avea neregularitati,sonda dusa unde motorul se va comporta haotic indiferent de modul de exploatare,senzor/switch de frana unde nu vor mai functiona stopurile etc),atunci martorul va dispare.

Numai bine!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Va multumesc de raspuns si intradevar cand am iesit din peco ca sa nu il incomodez pe cel care venea din stanga am cam turat-o destul de tare.

Aveti idee unde se poate face o scanare in Bucuresti sa fiu sigur de eroare ca peste 2 saptamani plec in concediu (exceptand reprezentanta ca la ei e 100 lei :) )

Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare

revin si eu din concediu cu o mica povestioara in legatura cu becul check engine aprins ca la mine numa aprins ii place sa stea

Acum doua saptamani am plecat la mare si pe drum cam dupa vreo 15 km mi-sa aprins becul

Am continuat sa merg pana dupa ploiesti unde am oprit motorul. Am fumat am baut cafeaua si am pornit-o insa acum aud un fel de bataie metalica de sub masina in momentul in care o accelerez (bataia se aude in zona catalizatorului cam pe sub schimbatorul de vitezedar in exteriorul masini).

In fine am continuat sa merg mai departe si am ajuns la eforie. Dupa 6 zile fara sa o pornesc deloc am pornit-o si am plecat de la mare la tara masina mergea ff bine numai ca cu zdranganeala aia si cu becul aprins. Am lasat-o in curte si am pornit-o a doua zi cand sa vezi si sa nu crezi se simteau noxe de sub masina cam dinlocul mentionat mai sus si cred ca usor usor incepe sa se vada problema mea cu becul aprins.

Am plecat de la tara si m-am intors in bv dupa vreo 1400 de km cu becul aprins.

Eu va intreb: este posibil ca din cauza unei tevi de pe evacuare sa se aprinda becul daca aceasta teava este pozitionata inainte de catalizator pt ca eroarea este de genul

sonda lambda 2 (sistem to lean)?

Mentionez ca masina merge bine fara probleme si mi-a luat cam 6 % dupa calculele mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur becul este aprins din cauza gaurii din evacuare. Sonda lambda 2 este plasata dupa catalizator si masoara eficienta lui. Nu este asa de importanta ca sonda 1. System too lean arata ca este prea mult oxigen din cauza ca a iesit fumul prin gaura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salut,

Doresc sa va impartasesc si eu o problema petrecuta astazi, detin un volkswagen golf 4, 1.4 benzina, 2004.

Am calatorit mult cu masina pe autostrada si din cauza ca pe sosea se tot arunca cu sare, la intoarcere

acasa am trecut pe la spalatorie si am spalat motorul, insa, la scurt timp(cateva ore) masina a inceput sa mearga intrerupt,

mai ales la plecarea de pe loc si cand motorul este subturat

si de asemenea am consemnat o dereglare la evacuarea gazelor, se desfasoare neuniform si intrerupt.

La bord sa aprins ledul "sonda lambda"

am doua ipoteze 1. Este posibil dupa spalarea motorului sa se fi stricat ceva

2. Am mers cu masina pe rezerva cativa km pana am gasit o benzinarie sa alimentez, este posibil sa se fi

infundat vreun filtru ceva.

Mentionez ca nu ma pricep deloc la mecanica si cer parerea si sfatul vostru.

Va multumesc si astept cu interes raspunsurile voastre.

Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul aprins nu este de la sonda lambda. Poate fi de la zeci de defecte. Trebuie un test si vei afla instantaneu de la ce este aprins. Poate de la vreo fisa de bujie sau bobina de inductie. Inalta tensiune deabia asteapta vreo fisura sau umezeala sa se duca la masa. Poate dupa ce se usuca motorul, va merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu faci o scanare cu Vag-Com nu poate sti nimeni ce se intampla cu masina, insa avand in vedere ca ai spalat motorul, banuiala mea e ca ceva apa a ajuns la una din bobinele de inductie care s-a ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca s-au aprins martori in bord, sigur ai si ceva erori stocate. incepe cu o diagnoza. te pot ajuta eu gratis cu una daca esti in zona dela veche.

Ce cod e motorul tau? Eu as incepe sa verfic bobinele/fisele.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are fise daca are bobine, fisele exista doar daca exista o singura bobina. Deci problema se rezuma la care din bobine s-a ars, lucru care se vede prin scanarea cu Vag-Com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 5 tipuri de motor 1.4 pe golf 4. Doar 2 dintre ele, AXP si BCA, au bobine separate pe fiecare bujie in parte. Restul are o bobina centrala cu fise catre fiecare bujie. De aceea am intrebat de tipul motorului.

Iar vag com-ul nu iti zice daca s-a ars vreo bobina, ci iti zice daca ai misfire pe vreun cilindru. Misfire poate fi cauzat si de o bobina arsa, dar nu cred ca e cazul, pt ca motorul ar fi mers prost tot timpul, in 3 cilindri, iar martorul de check engine s-ar fi aprins intermitent.

Numai bine.

EDIT: Acum am obs ca masina e din 2004, probabil are BCA pe ea.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aprinde intermitent check engine, ramane aprins pana se sterge eroarea. De obicei se ia in calcul cauza cea mai simpla, adica o bobina de inductie sau bujiile, daca nu au fost schimbate de mult. Daca masina merge intrerupt, asa cum spune vw.forum.2011, eu asta as verifica prima data. Intr-adevar, Vag-Com nu iti spune daca e bobina arsa, insa poti vedea daca exista missfire pe unul din cilindri, ca sa stii unde e problema. Sunt si alte cauze pentru mersul intrerupt al motorului, insa avand in vedere ca problema a aparut imediat dupa spalarea motorului cu presiune, una din bobine e problema din punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa clarific ce inseamna o bobina arsa (care nu mai functioneaza). Avand un 1.6 16v cu bobine pe fiecare bujie, cand mi-a picat o bobina (mi s-a intamplat de 2 ori), masina mergea in trei cilindri (comportament evident, considenrand ca bobina nu mai dadea scanteie) iar martorul de check engine SE APRINDEA INTERMITENT, indicand prezenta gazelor de evacuare care pot dauna catalizatorului (probabil benzina nearsa din cilindrul cu bobina problematica).

Legat de ce ai zis, e corect sa inceapa cu o diagnoza si sa se apuce de verificat bobine, bujii, contacte la ecu etc. ... e common sense.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie tot de 2 ori mi s-a intamplat, insa comportamentul masinii a fost diferit: prima data cand s-a intamplat motorul a reactionat mult mai rau, la semafor trebuia sa am grija sa scot masina din viteza inainte de a frana, altfel se oprea motorul. A doua oara nu s-a mai intamplat asa, aveam doar missfire si trepidatii la relanti si o intarziere in raspuns a motorului la acceleratie. Probabil conteaza si cilindrul la care se intampla asta. Oricum, o bobina nu se arde de tot, pentru ca nu genereaza missfire la fiecare rotatie a motorului.

De asemenea, arderea bobinei poate sa apara si din cauza neschimbarii la timp a bujiilor, la mine sunt sigur ca asta a fost cauza prima data cand mi s-a intamplat, am intarziat cu schimbarea bujiilor cateva mii de km peste limita recomandata de 60.000 km, dar clar nu e cazul in situatia prezentata mai sus. In plus, spalarea motorului dupa un drum lung nu e deloc recomandata, avand in vedere temperatura ridicata la care ajunge motorul, poate cauza craparea blocului motor.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa spalarea motorului se recomanda un jet de aer care sa spulbere particulele de apa care se depun pe motor. apoi lasat motorul sa se usuce daca se poate,daca nu, mers turat sa se incinga motorul si sa se evapore apa.

P.S. am impresia ca mai mult rau face spalarea motorului decat solutia coroziva de pe asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!