Jump to content

Lumina Avertizare Gaze De Evacuare


cosmaflorian
 Share

Postare recomandată

De cele mai multe ori martorul se aprinde de la benzina. La mine se mai aprinde cate o data, sta aprins o zi doua si se stinge. Problema asta de vreo 3 ani si masina merge impecabil. Nu va grabiti sa schimbati sonde lambda, bobine de inductie sau bujii la aprinderea martorului in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    11

  • xxnelu

    11

  • abuwz

    8

  • dragosibiza

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

autoemocion57

in cazul meu chiar as vrea un scan cu vag-com chiar daca aparent masina merge impecabil. o am de foarte putin timp si vreau sa ma asigur ca nu "ascunde" cine stie ce eroare... sau sa ma trezesc cu surprize la rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate mi s-a aprins dupa 10 zile iarasi :question: . Poate sa fie si de la benzina...Dupa ce am bagat 10 luni exclusiv OMV Carrera 95, am trecut chiar inainte sa se aprinda martorul la benzina de la MOL si LuK Oil 95. Acum ma gandesc serios ca poate sa fie asta problema...Totusi am sa ii fac o scanare in perioada ce urmeaza...am sa revin cu detalii...Pana atunci....FORJA! :wacko: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uvex02, nu e supapa de recirculare gaze? (Am inteles ca e o problema destul de comuna) ... se blocheaza supapa de calamina si nu mai lucreaza, atunci se aprindea becul de motor. Daca e aceasi problema atunci de cele mai multe ori nu prea merge rotund la relanti sau chiar moare motoru. Supapa aia se curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uvex02, nu e supapa de recirculare gaze? (Am inteles ca e o problema destul de comuna) ... se blocheaza supapa de calamina si nu mai lucreaza, atunci se aprindea becul de motor. Daca e aceasi problema atunci de cele mai multe ori nu prea merge rotund la relanti sau chiar moare motoru. Supapa aia se curata.

Daca e supapa de vina , nu apare pe vag-com vreo eroare cu referire directa la supapa respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi am sa ii fac o scanare in perioada ce urmeaza...am sa revin cu detalii...Pana atunci....FORJA!

Putin offtopic dar as dori sa precizez un lucru: FORJA nu aduce nimic bun, doar oboseste motorul inutil. Daca vrei sa ii faci un bine motorului, sa-l cureti de funingine si alte depuneri trebuie sa mergi CONSTANT pentru multa vreme la o turatie de 3000 - 3500 (de exemplu un drum de o ora pe autostrada la 130 km/h @ 3800 rpm). Atunci bujiile ating temperatura lor de functionare, temperatura la care se si curata de depuneri. La 3500 de ture la o viteza de peste 100km/h motorul are parte de o racire adecvata.

In FORJA prin oras motorul, ajungand la 5000+ rpm, se incalzeste brusc si se raceste cel mai probabil la ralanti stand la semafor. Socuri de genul asta duc la tot felul de neplaceri (ex: arderea garniturii de chiulasa).

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e supapa de vina , nu apare pe vag-com vreo eroare cu referire directa la supapa respectiva?

Da, apare pe test, dar am inteles ca el nu a facut test inca. La mine aparea ceva de genu "recirculare gaze esapament, debit prea mare", a ramas ddeschisa supapa. Prima oara am cumparat alta (550 RON), a doua oara m-am chinuit cateva ore si am curatat-o pe cea veche si acum nu mai am probleme, am schimbat si benzina de la 98 la 100, poate a ajutat si asta.

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianTNT...am precizat si prima data...masina merge exact ca inainte...si in relanti merge rotund...totusi imi pun inca intrebarea de ce mi s-a stins pentru 10 zile? Sunt hotarat sa mai astept cateva zile...sper sa mi se stinga iarasi...oricum uremeaza un Vag-com . Multumesc oricum pt sfaturi. Peace :icon_thumright:>-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...totusi imi pun inca intrebarea de ce mi s-a stins pentru 10 zile? Sunt hotarat sa mai astept cateva zile...sper sa mi se stinga iarasi...

Si la mine s-a stins si s-a aprins iar si pana la urma ramanea aprins, cand era murdara valva.

Edit: la mers bara-in-bara prin trafic s-a aprins.

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor Azd 1.6 16v. In sinaia se aprinde martorul de gaze iar masina mergea in 3. Negasind un service specializat in zona vin in Buc cu masina mergand in 3. In Buc dupa o scanare reiese ca o bobina este stricata,ceea ce si banuiam. Acum intrebarea mea este: dupa drumul Sinaia-Buc cu masina mergand in 3 este nevoie sa ii schimb uleiul?? Uleiul abia fusese schibmat inainte de drum. astept rasp voastre. va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai de ce sa schimbi uleiul. Problema este alta. din cauza ca nu ai avut aprindere la un cilindru benzina nearsa s-a dus in evacuare si a putut provoca explozie in catalizator. Verifica-l sa fie totul OK. Nu s-a incalzit zona de sub masina? sau mai bine zis nu ai simtit ca e prea cald sub ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor Azd 1.6 16v. In sinaia se aprinde martorul de gaze iar masina mergea in 3. Negasind un service specializat in zona vin in Buc cu masina mergand in 3. In Buc dupa o scanare reiese ca o bobina este stricata,ceea ce si banuiam. Acum intrebarea mea este: dupa drumul Sinaia-Buc cu masina mergand in 3 este nevoie sa ii schimb uleiul?? Uleiul abia fusese schibmat inainte de drum. astept rasp voastre. va multumesc!

Poate ai noroc si scapi doar cu inlocuirea bobinei dar, pe viitor, ar fi de retinut faptul ca NU este bine sa circuli (mai ales distante asa mari) cu motorul "in 3 cilindri". Se poate distruge catalizatorul. :) Nu reiau explicatiile lui aerofan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut sa circul insa am fost nevoit. In sinaia nu am gasit niciun service care macar un tester sa fi avut. Am vrut sa ma duc la Bv insa era ffffff aglomerat si de cat sa merg numai in 1-a tot drumul am preferat sa vin in Buc. Aici am pus-o pe tester si a iesit doar bobina arsa. Daca avea cv catalizatorul iesea la scanarea cu Vag Com?? Sau care sunt simptomele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu simptomele.....o sa inceapa sa ti se tot aprinda begul ala din bord...il resetezi cu vag-com-ul...mai mergi ...iar se aprinde...iar cind citesti eroarea iti zice ceva de genul : " catalizator eficiency to low"

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la test VAG-Com si se pare ca nu e nimic grav. Mi l-am restatat. Sper sa nu mai am probleme. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna seara!

Hai sa va delectez cu problemele mele aparute la masina din semnatura.

Sambata seara am iesit din casa si cand sa plec cu masina :D s a aprins martorul "sistemul de evacure a gazelor". m am gandit ca n are cum sa fie de bine si asa ca am rulat fin.

Luni dimineata am mers la service-ul unde merg de obicei. (serviceul asta e destul de bun... judecand dupa masinile care vin - Evo, Impreza)

Baietii s au atacat cu laptopul la masina, au scanat o si a dat o eroare legata de axul cu came "cameshaft....." insemnand ca mi a sarit de la punct.

Mi s a parut ciudat pentru ca nu am remarcat o schimbare in comportamentul masinii.

Mentionez ca distributia la 1.4 Fsi e pe lant, nu pe curea.

Din mai multe motive, mi au recomandat sa merg la Porsche.

Zis si facut.

Marti m am dus la Porsche Bucuresti vest. Nu le am zis nimic de diagnoza care mi se facuse.

Miercuri m au sunat sa vin sa mi iau masina.

Mi s a explicat ca era bushit calculatorul masinii din cauza bateriei care era si ea slaba, cica. Asa ca mi au updatat softul masinii si mi au recomandat sa mi schimb bateria.

Am plecat de la ei si dupa cca. 4 km martorul s a aprins iar.

Mentionez ca plecand de la ei aveam senzatia ca masina e mai fortoasa.

Am mers apoi la serviceul de pe Arh Ion Mincu sa mi iau baterie, ca - d'eh - asa au zis baietii de la Porsche.

Acolo electricianul care mi a montat bateria mi a zis ca am un consum de 230 mAmp in loc de 5. (cica nu e grav, dar nu e nici normal - sper ca am retinut bine valorile).

Plecat de acolo. FERICIRE maxima. Nu mi se mai aprindea "sistemul de evacure a gazelor".

Ajungand acasa, mi am zis sa i mai dau o cheie si :) martorul apare iar.

Nu stiu ce sa mai cred.

Vineri o dupa amiaza o sa merg iar la Porsche sa se uite iar la ea, de data asta cu bateria noua asa cum au solicitat.

Simt ca o iau razna pentru ca mi pare rau de ea sa o stiu bolnava.

Acum, cred ca am devenit si paranoic, mi se pare ca merge ca un diesel, adica trepideaza cumva fara insa sa remarc alt comportament ciudat.

Pe scurt:

- martor "sistemul de evacure a gazelor" aprins;

- aparent nu exista o scadere de performanta;

- 1 VagCom - sarita de la punct, problema cu axul cu came;

- 2 VagCom Porsche - calculator busit, update soft;

- martor stins;

- martor reaprins dupa cca. 4 km;

- schimbat baterie;

- detectat consum de 230 mAmp fara consuamtori (cheia era in buzunar);

- martor stins;

- rulat 10 km cu marot stins - mare fericire pe capul meu;

- martor reaprins - LIFE SUCKS!

Multumesc anticipat pt opinii.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eroare camshaft nu inseamna ca e sarita de la punct. Acolo e un senzor care citeste turatia si o compara cu cel de pe arborele cotit . Daca senzorul e dus sau murdar (nu e prima data cand vad asa) apare aceasta eroare.La fel daca sunt fire intrerupte. Acun depinde si de tipul erorii: daca e defectiune intermitenta sau permanenta sau e necorelare cu senzorul de turatie arbore cotit.

Pentru problema 2: incuie masina din telecomanda, dar inainte simuleaza ca si capota e inchisa, adica baga surubelnita in broasca si inchide-o, asteapta vreo 15 secunde si masoara curentul din nou. 230mA e foarte mare pentru stand-by.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

helou!

Man, asa mi s a spus. Senzorul nu e nici dus, nici murdar. Cat despre fire... nu stiu ce sa spun.

Martorul sta mereu aprins. Nu e intermitent.

Am de gand sa o pun iar pe un VagCom sa i fac o diagnoza.

Cei de la Porsche mi au zis ca dupa ce skimb bateria, totul e okee.

Ca nu o sa mai apara eroarea sau daca apare, se poate sterge usor.

Va mai informez cu mersul problemei si daca reusesc sa i dau de cap.

Astep in continuare opiniile voastre.

O seara buna!

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema ...asemenatoare.

Seat ibiza - 1.2 benzina

Dupa o mica avarie - o aripioara schimbata, capota si alte alea (motorul a fost dat jos de pe masina) o iau din service mai frumoasa decat inainte :) ...dar surpriza : martor aprins, limitare la maxim 2000 ture si mers infundat

Ajung inapoi la service : o scaneaza (nu stiu ce eroare) ...sterge eroare si apoi e ok...

A 2-a zi : martor - limitare - najpa - service iar ... iau masina seara si cica totul ok.

A 3-a zi : martor - limitare- nervi - najpa - service iar : Astept...va tin la curent

Problema apare doar daca o turez ceva mai mult (mers mai mult decat sportiv) .... altfel, doar ramane aprins becul si merge f putin infundat .... momente in care nu mai trage.

La service , au facut un test : motorul pornit - si au scos o bujie - simptomele sunt aceleasi - tremura ca un tractor.

Cei de la service au mentionat initial ca eroarea este in legatura cu un "releu" ...

Acum ... masina este la ei , baieti de gasca, sa vedem daca o rezolva.

Aveti ceva sugestii ??? ...tinand cont ca nu am nici un cod de eroare :\ ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam de cat timp nu s-au schimbat bujiile? E posibil sa fie de la una din bobinele de inductie... era important sa ne spui ce erori au aparut la scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, masina o am din mai, anul trecut, de atunci sigur nu s-au schimbat! so... Nu stiu exact de cand nu s-au mai schimbat.

Oricum, maine o duc la plimbare pe la PBA :) sa vedem ce are si o sa cer codul de eroare, si (doamne-ajuta) daca se va rezolva, voi posta si cum.

Va salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut....acum de cateva minute dupa ce am alimentat....alimentez de la Rompetrol Efix 95 si sunt constant....de cand am masina tot aceeasi benzina alimentez.... mi s-a aprin acest semn pe bord....Daca ma poate ajuta cineva si sa-mi spuna despre ce este vorba,as fi foarte recunoscator.Cartea tehnica e in germana si nu am inteles nimic zicea ceva intr-o paranteza la acest semn ca ar fi defecta sonda Lambda.As mai vrea sa stiu si daca ar fi costuri astronomice,poate mai sunt posesori de G4 care au schimbat sonda lambda,nu de alta dar sa stiu cu cat sa ma pregatesc pentru mecanic. Simptomele ce le-am avut de cateva luni in coace au fost urmatoarele. cand motorul sta la relanti scade sub 900 si tot variaza,900--600 cum scade sub 900 se smuceste odata pana la 1100 si revine la 900 dupaia 600 si tot asa... este cand imi si moare motorul deci scade la 0 RPM.am mai patit-o de cateva ori nu de multe ori,dar destule cat sa ma sperie,a murit motorul in timp ce mergeam cu ea,cand am schimbat viteza intr-o treapta inferioara atunci a murit de tot motorul,dar l-am repornit si nu a mai facut.acum seara dupa ce am alimentat s-a aprins semnul respectiv si mai rau face,ma refer ca scade mult turatia pana moare si porneste greu.trebuie sa o las umpic.am observat ca atunci cand e rece motorul sta fff bine la relanti,dar cand ajunge la 90 de grade cand stau la semafor oscileaza turatia foarte tare.Masina trage foarte bine,accelereaza si nu ma lasa in depasiri iar consumul il am de 10l in oras si acum am observat ca imi arata pe bord 10,6 dintr-o data.Am un G4 1.4 16V benzina 2002. ca sa fiu mai precis intrebarea mea este care ar fi problema si cam la ce costuri as putea ajunge.Va multumesc tare mult si astept un raspuns din partea dvs.O seara cat mai placuta in continuare.

post-14531-1234560298_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o complectare,am mai citit una alta pe net si am observat ca ar fi 2 sonde lambda.Nu stiu daca conteaza,dar mie imi scoate pe teava de esapament un fum alb de tot si se simte un miros puternic de benzina,nu in habitaclu ci afara,in spate de unde iese acel fum...multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep asa bine la benzinare asa incat nu iti pot da un sfat pertinent (si nu vreau sa-ti zic o prostie). Iti recomand insa sa vorbesti cu un coleg de pe forum din Oradea si sa-ti faci o scanare cu VAG-COM pentru a vedea exact ce eroare este. Acel martor semnifica "check engine" si se aprinde in mai multe situatii. Este posibil sa fie ceva de la evacuare, dar pana nu faci o scanare de erori nu poti fii sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am sunat mecanicul,ca deja sunt disperat cu acel senzor....si mi-a zis ca doar luni ma ia in service.Si el mi-a zis sa nu ma grabesc cu idei ca ar fi sonda lambda defecta pentru ca nu e musai asa...si a mai zis ca dupa simptomele ce i le spun eu la telefon ar fi ceva clapeta de la acceleratie ce trebuie curata si readaptata si ca nu ar fi asa o moare problema.singura mare problema de care m-as putea teme, e ca motorul sa mearga in 3 pistoane.

Modificat de TomaTobosaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!