Jump to content

Motorul parca e de tractor


abitul
 Share

Postare recomandată

Help

Din greseala am slabit suruburile de strangere chiulasa (x N + y o. Stie cineva care este momentul (momentele) de strangere? Stiu ordinea dar nu gasesc pe nicaieri momentele. Multumesc

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    61

  • clpos

    23

  • abitul

    14

  • msanyix

    9

Multumesc mult vicius_the_one.

Cosmine, cate suruburi de prindere de chiulasa are pompa tandem ??? Eu am gasit 3 (imbus hex de 6) dar tot nu se desface (unu in stanga si unul in dreapta, chiar la marginea superioara a chiuloasei si unul in stanga, putin mai jos.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masurati presiunea din circuitul de ungere.

Nu e exclusa o presiune mica, ungere deficitara si zgomote mai mari.

Boltul pistonului e uns prin pulverizare, o presiune mica face sa nu mai ajunga ulei la bolt, rezulta uzura si zgomot.

Ma miram si eu de unde asa mare schimbare la mine...am bagat un motor flush cand aveam 125000 km (masina am cumparat-o la 117mii) ca imi iesise in bord sa schimb uleiul si nu stiam ce ulei era in motor, am vrut sa fiu sigur ca nu mai ramane urma de cel vechi...Cu noul ulei 0w30 agip 7007 motorul a devenit muuult mai silentios. Am schimbat iar la 140000,fara sa mai pun motorflush,tot ulei agip,Acum imi aud si toba finala :Driver: ,ca inainte troncaneala motorului imi acoperea zgomotul (frumos)de la evacuare!

Concluzia:eu sincer cred ca la aceste motoare e cam pripit sa te apuci sa schimbi piese...mai degraba eu as incerca mai intai solutii mai simple...

:offtopic:motorul meu vede des linia rosie,mai ales pe traseu montan ;)

Modificat de silviu8x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul e vital. Totusi...chestia cu turatia maxima la diesel mai ales nu e prea buna. Vorba lui ssilviu, cum verificam presiunea de ulei daca in bord nu zice nici un beculet nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ura, am reusit sa dau axul cu came jos. 1/2 timp am cautat un imbus pe care l-am scapat din mana si nu era pe jos si imi era frica sa nu intre cine stie cum pe la volant. Acum il inteleg pe socru-meu care are si un trabant si nu vrea sa il vanda: schimba motorul in 30 minute. Si ii mai ia 1 ora sa-l repare pe celalalt :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multa munca trebuie si relaxare. Eu ma relaxez uitandu-ma la imaginile de mai jos.

Prima, un tachet cu gaura si scobitura corespunzatoare. Voi omologa.

A doua, cuzineti colorati. Aici a mai postat si cosmin ceva asemanator asa ca mai greu cu omologarea.

A treia, o noua forma pentru cama de evacuare la pistonul 1: Nu arata bine aia originala (poza 4), e prea tuguiata, parca ii sta mai bine asa, un pic rotunjita.

In poza 5 se vede ca ar fi urmat un alt tachet. Cama corespunzatoare era oglinda dar din tachet incepuse sa se polizeze. Tot pe evacuare. De fapt la toti tachetii de pe evacuare era oarece uzura mai mare ca la cei de pe admisie. Acolo e bataia mai mare.

In limbaj popular asta se cheama haz de necaz.

Culmea, asa cum am mai spus, motorul mergea bine (cand fortam, se opintea un pic, dar isi revenea repede), nu consuma ulei si consuma in medie 6,5l motorina. Era cam galagios de vreo 2000 de km, din ce in ce mai tare. Cred ca a fost un defect de material la tachet.

Diferenta la cama: 3,5 mm

Adancime scobitura la tachet 1,5mm

Total vreo 5mm.

Explicatia functionarii bune a motorului: era pe supapa 1 de evacuare.

Bine ca am desfacut. Pana la urma s-ar fi spart si atunci bucurie: chiulasa, poate piston...

Singura bucurie este ca am vazut ca la ultim schimb distributie a fost pusa pompa noua de apa (in germania).

Evident, axa came, cuzineti, tacheti si toata distributia NOI.

Sa auzim de bine (nu ca mai sus)

post-23141-1244745641_thumb.jpg

post-23141-1244745657_thumb.jpg

post-23141-1244745674_thumb.jpg

post-23141-1244745692_thumb.jpg

post-23141-1244746340_thumb.jpg

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca multi forumisti si nu numai, sunt destul de indecisi in a folosi "motorfush"...Asa ca m-am pus sa caut prin "lume"care ar fi motivele,ca nu imi erau clare nici mie :icon_cool: .Cel mai valabil produs mi s-a parut tratamentul cu teflon:"Sintoflon",acesta se refera de fapt la un procedeu destul de simplu :pui un produs detergent,cu 2000km inainte sa schimbi uleiul dupa care pui "protectorul"in uleiul nou.Am citit acestea pe forumuri care nu au nimic de-a face cu vreo anumita marca sau tip de combustibil,pur si simplu functioneaza si costa aprox 20 de euro.

Contraindicatii...a nimic serios,doar...daca motorul tau a fost mai neglijat si nu s-a bagat ulei la timp si/sau de calitate si e plin de deposite de mizerie mai mult sau mai putin solide,acestea din urma se pot desprinde brusc si ;) ,nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla prin motor dupa...

Cert e,daca nu iti bubuie motorul imediat,vei avea parte de mult doritul comfort auditiv. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu voi mai pune asa ceva vreodata. Nu am vazut vreun constuctor sa recomande. Mizerie si depuneri sunt in orice motor cu ceva km. Solutia "detergent" le dizolva, si daca nu infunda orificiile mici de ungere (cuzineti, role cu ace, tacheti etc), in cel mai fericit caz se vor depune in filtru si pe sita de la sorbul pompei de ulei rezultand o ungere mai proasta. In plus uleiul va fi mai subtire, cu proprietati de spalare nu de ungere ceea ce duce la uzuri. Si sistemul de spalare cu 5 minute inainte de schimb ulei mi se pare riscant darmite sa merg 2000km cu "detergent". "Bucuria" mea din postul anterior e posibil sa fi fost generata tocmai de penultimul schimb de ulei ce a fost precedat de o "curatare". Masina a fost condusa de mine zeci de mii de km in acelasi stil si cu aceiasi grija la schimb ulei si consumabile (de calitate I si la timp. prefer sa renunt eu la mici capricii pentru masina). Si imi amintesc ca masina a devenit tot mai zgomotoasa dupa acel schimb (acum vreo 15000km) accentuandu-se in ultimele 2000km. De ce pe etichetele solutiilor respecive scrie "maxim 5 minute functionare motor"? 5 minute nu face nimic solutia respectiva si abia dupa aceea are efecte distructive? Un sistem mai vechi dar mai sigur de curatare consta in folosirea unui ulei mai modest ca pret si subtire, se schimba, se lasa motorul ca10-15 minute la temp. de lucru (80-90 grade) , se scoate uleiul , eventual se mai poate introduce o tura tot din acela, dar curat si abia dupa aceea se pune filtrul nou si uleiul de calitate. La al doilea schimb de ulei modest se va observa ca este mult mai curat decat precedentul dupa ce este scos afara. Mecanicii pot sa confirme acest mod "invechit" de spalare motor. Eu am citit intr-o carte veche de mecanica (de profesionala).

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mslo care is diferentele dupa ce ai schimbat axa cu , came si cuzinetii de la ea ?

Poate e bun si acel MotorFlush dar intrebarea e cand faci schimbul de ulei il scoti tot afara din motor? In motor ramane de fiecare data vreo 300 de g de ulei chiar daca il scoti si din carcasa filtrului, deci va ramane si MotorFlush in ulei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am terminat. Poate azi dupa amiaza. Din pacate nu am timp numai pt. masina. Din fericire nu e singura masina pe care o am asa ca nu ma grabesc. Cred ca iti dai seama ca frecarea tachet-cama, frecarea in lagare respeciv jocul la tachetii uzati, carea generau zgomot pe mai multe voci va disparea. Si evident functionarea motorului va evolua inspre in mai bine. Azi imi vine si cureaua cu rolele. Evident am sa va spun efectele cand termin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost foarte atent la sunetul asta...de tractor, astfel ca atunci cand trec pe langa cate un zid ascult motorul cum suna. Am observat ca daca sunt in frana de motor nu se aude nimic...zici ca e benzinar. Cum o accelerez putin revine sunetul, dar nu e de tractor, nu troncane, e doar....diesel. Si cand am dat jos capacul de culbutori am vazut tachetii si axa in regula.

Deci sa inteleg ca sunetul la diselul meu ar fi de la ...injectoare ? Injectoarele sunt practic noi au 37.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, imi pare rau ca n-am observat postul tau mai devreme (am intrat dar nu mi-a mers netul). Trebuia sa ma suni ca sa te lamuresc rapid.

Pompa tandem are sus 2 suruburi de 8 ce le desfaci cu imbus de 6 si jos 2 suruburi de 6 ce le desfaci cu imbus de 5. Eu ca sa le desfac si sa le strang folosesc o inelara cotita de 6-7 pe care o bag peste imbus, ca sa am forta necesara strangerii sau destrangerii.

Cum nu am liniste pana nu voi vedea motorul asta mergand "ceas", ieri am mai fost la 2 mecanici priceputi mai ales in injectoare si tot ce tine de hidraulica (desi o sa vi se para poate de domeniul trecutului, unul dintre ei a fost cel ce a gasit si remediat cauza pentru care motoarele 10-10 de pe tractoarele de Brasov se distrugeau foarte repede, angajat fiind de acestia pentru remedierea situatiei), care au ajuns la urmatoarele concluzii sigure 98%, dupa parerea lor:

- nici vorba ca bataia sa fie de bolt, de piston, de cuzinet sau biela. Deci exclus bataie DIN motor.

- in sfarsit am ajuns sa vad cu ochii mei un "stetoscop" de motoare. Dupa ascultarea in diferite parti ale motorului, concluzia a fost ca bataia vine din a 2-a jumatate a motorului, adica pistoanele 3 si 4, dar mai tare in zona numarului 3.

- dupa toate probabilitatile si zgomotul specific, bataia e de injector. Ei spun ca zgomotul ar proveni de la injectorul 3 (cel ce si urmeaza sa-l schimb pentru ca face fite), care probabil are un debit diferit fata de restul, si introduce un dezechilibru intre ele, care automat creeaza efectul de "bataie". Ceea ce duce si la tremuratul mai tare al motorului.

Ciudat totusi ca bataia persista si in frana de motor, chiar daca mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am terminat. Diferenta enorma, atat fonic cat mai ales ca si comportament. Deci, se aude doar zgomotul specific de diesel, e drept nu atat de silentios ca la un passat b6 in reprezentanta, dar in habitaclu e liniste. Masina nu mai tremura si nu se mai opinteste in sarcina mare. Se aude doar o PD care tacane usor, care a iesit si pe vagcom ca e mai obosita.

In sarcina e ok, nu se mai opinteste, lucru firesc tinand cond de faptul ca evacuarea pe pistonul 1 avea probleme, in sensul ca nu se deschidea suficient. Nu mai sunt nici gaze la buson.

Lucru a fost destul si deloc simplu dar satisfactia e pe masura. Sper sa tina. Emotii am avut cand am pornit, caci se dezamorsase pompa tandem si nu a vrut sa plece la prima cheie. Dar atunci mi-am dat seama ca e totul ok caci se auzea doar electromotorul si un suierat usor provocat de invartirea motorului.

Cat ar fi costat in service: schimbat distributie, tacheti, cuzineti si ax cu came? Poate deconteaza nevasta :))

In plus am mai facut si alte operatii de reparatie-intretinere marunte.

O observatie importanta, cureaua era intinsa prea mult de cei care au schimbat inainte distributia: era trecut cam cu 1 cm de reper la rola intinzatoare. Asa e cu meseriasii nostrii.

Alte detalii daca sunt necesare si cerute

Multumesc celor care m-au sprijinit si in aceasta actiune: cosmin si vicius_the_one.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Liviu. Poate ne pui si o inregistrare cu "noul" motor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi interesant sa auzim mai multe motoare...(Cum as putea sa upload-ez si eu ?)

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de relevante ar fi inregistrarile upload-ate. Ar trebui sa se faca inregistrarile cu acelasi instrument si in aceleasi conditii (turatie motor, sarcina motor, aceleasi distante fata de anumite puncte etc) pentru ca o comparatie intre motoare din punct de vedere al zgomotului sa aibe sens.

Faceam pe un alt topic o comparatie intre masini si oameni. Odata cu inaintarea in varsta oamenii devin mai zgomotosi, poate ca o compensare a diminuarii performantelor fizice si a uzurilor fizice. Si de ce nu am recunoaste ca si la noi oamenii apare si o uzura morala, la fel ca si la masini. Tineretea fara batranete exista doar in basme, atat pentru oameni cat si pentru masini. Incearca sa mai repare cei cu M, adica medici respectiv mecanici. De priceperea lor depinde cat de buna este carpaceala. Si chiar daca ar fi inlocuite toate componentele tot un batran(a) ramane. Ce nu ati vazut niciodata pe sosea vreun golf1 viguros? Dar tot cu mila si intelegere ne-am uitat la el. Un biet batran care cu motorul turat la maxim incerca sa tina pasul cu noi. In extaz atunci cand reusea sa ne depaseasca, fara sa se mai uite in oglinda sa vada ca de fapt noi am tras pe dreapta si ne-am ascuns dupa un pom.

Dar macar eu recunosc ca atunci cand voi avea bani imi voi lua o masina mai noua si mai buna. Poate un B6 sau vreun Audi . Am ramas asa cu o dragoste fata de audi, prima mea masina a fost un audi cc 200 model american (prin 1992) si datorita careia acum pot fi cu voi pe forum - am avut un accident

Iesind din OffTopic si revenind la zgomote, eu zic ca e greu sa descrii care e zgomot normal si anormal (acelea care arata o defectiune majora). Un injector suna diferit in functie de motorina, la fel si motorul, uleiul determina zgomotul tachetilor, suieratul turbinei depinde de ulei samd. Si prin aceasta multime de zgomote caracteristice trebuie cautate acelea care deranjeaza cu adevarat. Trebuie si un pic de ureche muzicala. Daca conduci frecvent masina, cu siguranta le vei detecta pe cele nedorite atunci cand apar. Asta daca nu circuli cumva tot timpul cu muzica data la maxim

Sa auzim de bine

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotil., presupus ca venind de la tacheti nu se aude doar la pornire cateva secunde, ci mereu, chiar si la cald. Eu am ajuns la concluzia ca asta e pur si simplu zgomotul motorului.De umblat la el. nu m-as baga pt ca merge bine, consuma ulei sub 1l/10.000km. O varianta pe care o sa o incerc va fi folosirea unui alt ulei decat castrol txt 505.01.

O sa incerc Valvoline durablend sau Castrol edge disesel. A mai folosit cineva aceste tipuri de ulei si a observat vreo imbunatatire a motorului?

Merita de incercat Castrol long Life 3 (507.00). Eu folosesc pentru motor AVF (140 K) si chiar sunt multumit, zgomotul pare in limite normale pentru un PD.

Si nu am observat nici o diferenta dupa ce am adus masina si am trecut pe motorina si ulei din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa te saturi tu de uleiul ala... :D

Insa diferentele intre uleiuri se vad abia la motoare mai uzate putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce zici asa de uleiul asta Cosmin. Eu folosesc Powerflow Professional de 2 ani si ceva, plus ca inainte tot un Long Life 3 a vazut masina si n-am nici un zgomot de tractor de asta. Iar motorul are destui km, vreo 180k. Plus, ca in revista VW din mai parca, era un articol care zicea clar ca motoarele VW se bazeaza in ultimul timp, in proportie de 97%, pe uleiul Castrol Powerflow Professional SLX Longlife III. Bine e vorba de ultimii ani. Si noi aici vorbim de diesel-uri cu varsta intre 5 si 13 ani cu sute de mii de km. Cum ar trebui sa sune un diesel de asta? Scuze de partea off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut experiente negative cu uleiul asta. Si multi altii. Acuma... mai depinde si de noroc. Motivele au fost discutate si rediscutate pe forum, nu vreau sa revin.

Acum am studiat prin cartea masinii si am gasit un sticker lipit pe usa, cum ca in germania a papat tot Castrol Long Life.

Iar acum nu mai scap de bataia aia...

Nu pot sa dau vina decat pe ulei. Nu vreau sa spun ca e o marca proasta si nu vorbesc in numele tuturor. Dar pentru mine asta NU E ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca Brand-ul uleiului are o influenta foarte mare in 15.000-20.000 km asupra uzurii camelor, tachetilor si a rolelor. Din cate am inteles sunetul de tractor provine de la axul cu came si culbutori. Parerea mea ca pe acelea le lubrifiaza si cel mai naspa ulei mineral. Proprietatile importante ale acestor uleiuri Longlife dupa cum stim rezistenta, mentinerea anumitor calitati dupa o durata mai lunga de utilizare. Diferenta intre uleiului normal si cel PD este ca nu se absoarba prin injector, eventual poate aparea un zgomot in injectoare datorita inferioritatii acestei proprietati la un brand fata de celelalt.

Fiecare producator de masini are contract cu un producator de ulei VW-Castrol, Renault si Dacia-Elf, Ferrari-Shell si clar ca pe acela il recomanda. Daca un ulei respecta o norma prescrisa de un producator (505.01 sau 507.00) si are certificare oficiala cred ca asa si este.

Pana nu se fabrica in Romania!!! ;)

PS: Uleiul Longlife nu s-a inventat pt Romania unde conditiile de trafic sunt foarte mizere. Parca unii distribuitori de autoturisme nu acorda garantie cu ulei Longlife.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ma intreb, uzura la cuzinetii axei cu came se poate verifica fara demontarea axei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred din simplul motiv ca sunt piese mult mai zgomotoase in chiulasa decat zgomotul produs de ciocnirea axului cu cuzinetii. In afara sa auzi bataia nu cred ca exista alte metode de constatare externa. In cazul uzurii extreme poate ca capata joc fulia dintata din capat (nu stiu daca axul cu cam are sau un rulment cu bile la capeta ) dar nu cred ca poti misca de el fara sa demontezi intinzatorul curelei de distributie.

Oare nu aia se aude 2-3 sec dupa prima pornire dimineata?

Daca stie cineva vreo metoda este binevanita sfatul lui.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuzinetii sunt ieftini, mai mult costa manopera. Dar niste cuzineti noi previn uzura axei si jocurile nedorite ale acesteia. Banuiesc ca o deplasare normala a axei previne si uzura chiulasei la nivelul contactului dintre injector si chiulasa. De aia m-ar interesa sa verific cuzinetii. Nu stiu cum sa fac exact verificarea istoricului masinii, sa stiu exact ce si cand s-a schimbat. Asta ar preveni multe defecte....daca le tii din scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!