Jump to content

Motorul parca e de tractor


abitul
 Share

Postare recomandată

sal, acelasi lucru am patit si eu in urma cu ceva vreme cu masina mea (passat 1999, 1,9 TDI 90 CP) dupa ce am schimbat distributia, cine mi-a schimbat prima data nu a pus-o la punct cum se zice si scotea acelasi zgomot... am fost la alt service mi-au pus distributia la punct cu ajutorul unei scheme printate dintr-un program de service si zgomotul a disparut imediat... deci parerea mea este ca ar trebui sa mergi la un service autorizat si sa iti refaca distributia cu conditia sa iti acorde garantie pe mana de lucru (exita o lege care obliga service-urile autorizate sa iti acorde 90 zile garantie pe manopera) ca sa fii acoperit in caz de probleme ulterioare si imediate...

Modificat de Naicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    61

  • clpos

    23

  • abitul

    14

  • msanyix

    9

Ce povestesti tu s-a intamplat la un motor PD? :vaidecapulmeu:

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Motorul lui e nonPD. :vaidecapulmeu:

Probabil montat transversal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Am modificat si avansul. Nu se modifica zgomotul motorului.

Am mai reglat la un AVB cu 135.000 de km. El avea 2.8. L-am pus pe 0.0. Merge la fel de fin, doar ca e putin mai nervos. In rest... silentios ca un benzinar. :coffee_lol:

Deci nici avansul nu modifica sesizabil zgomotul motorului.

Am mai comparat un AVB cu 145.000 de km. Avansul lui e pe 0.0. Motorul putin mai zgomotos fata de celalalt, dar mai silentios decat al meu. Se auzeau si la el putin tachetii.

Ce m-a linistit a fost ca si la ei in masina se simtea putin tremuratul motorului, cam cu aceeasi intensitate ca si la mine, deci tampoanele de la motor ar fi ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LuCy_Medias

Si a mea ,,tacane`` ,sunt multi kilometri?280 000 masina fiind din anul 2000(noiembrie)? Din cauza aceasta se aude asa?La o masina cu mai putini kilometri (Are un vecin de a meu) si nu e asa zgomotoasa,si e tot diesel(golf IV)!Daca sunt tachetii,cam la ce pret ar ajunge acestia,si montajul?Sau se poate face ceva cu cei vechi,sa sune mai bine?Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23,8e Euro/buc fara TVA la reprezentanta in Romania. Si sunt 8 tacheti. Daca iei din germania te ajunge 23.84euro /bucata cu tva inclus. Deci in romania 950 ron tachetii si in germania 800ron sau mai putin, in jur de 700.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
C o s m i n

Am schimbat tachetii si cuzinetii la axul cu came(care aratau cam jalnic). Motorul merge mai silentios si am observat un lucru bun: nu tremura asa tare ca si cu vechii tacheti. Sper sa-l tina si de-acu inainte. :)

Dar... acea bataie fina care o avea inainte, ce se aude si in habitaclu foarte fin... TOT o am (poate mai fina totusi).

Aceeasi bataie o are si colegul FLORO si nici la el n-a disparut dupa schimbarea tachetilor.

Nu-mi dau seama de la ce vine.

Cum odata cu vestile bune, tre' sa vina si vestile proaste, cand am bagat axul cu came la loc, s-a rupt cuplajul de la pompa tandem. L-am sudat eu si l-am polizat la loc, dar n-am incredere in treaba asta. Unul intreg, tot intreg e.

Asadar, daca cineva are o pompa tandem STRICATA, indiferent de cati cai e motorul (important e sa fie PD), il rog sa-mi dea acel cuplaj mic, daca nu e prea uzat. Nu se gaseste separat de vanzare.

Asa aratau cuzinetii axului cu came imagine032.th.jpg si asta e cuplajul ce s-a rupt de la pompa. imagine031.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat o sursa de tzacanit: pompa tandem :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km au cuzinetii aia ?

Cosmine nu ai si tu un strungar bun sa iti faca piesa aia ? Eu aici as avea la cine sa o fac, dar trebuie sa ii dau schita cu toate dimensiunile. Intr-o zi 2 e gata. ca omul are strung acasa, e pensionar. Nu pare prea complex de confectionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca merge facut, dar problema e cu cimentarea. Nu rezista daca nu e tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul mai are material "de pe vremuri" cand mai stiam si noi romanii sa facem otel. Prelucrarea se face la rece cu jet de lichid de racire...cel putin la strungarii care se respecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul mai are material "de pe vremuri" cand mai stiam si noi romanii sa facem otel. Prelucrarea se face la rece cu jet de lichid de racire...cel putin la strungarii care se respecta.

Nu ma face sa regret "vremurile" ca si la noi la combinat aveau o sectie de mecanica si niste meseriasi mana I. Sectia s-a inchis, meseriasii au plecat. Faceau baietii aia niste pivoti si planetare mai bine ca noi de fabrica. Niciodata nu a mai trebuit sa schimb ceva facut la acea sectie de mecanica. Si mai era si Cugir-ul pe aproape, faceau aia orice, si avioane (de fapt faceau masini de spalat si "masini" de impuscat). Aveau si laborator de incercari, iti spuneau exact ce material era la piesa originala si foloseau si tratau material corespunzator. Scuze pt. :blink:

Cosmine, nu stiu ce sa zic de sudura la piesa aia, am sa desfac zilele astea si eu capacul la culbutori, caci e cam zgomotos motorul si poate o sa inteleg ce rol are. Sudura nu are compozitia si proprietatile materialului original. Dar, eu am patit-o cu un motor de mitsubishi 2.5 td din cauza unei improvizatii: sudat lagar superior rampa culbutori. Improvizatia a fost facuta de fostul proprietar al masinii si pe mine m-a tinut cateva mii de km. Apoi, a cedat, si pot spune ca am avut noroc, m-a costat doar o chiulasa. S-a rupt lagarul, si din cauza deformarii rampei, s-au spart rolele la un culbutor si norocul meu ca nu mai deschidea supapa, altfel faceam varza si motorul. Se poate face piesa cum spune colegul nostru, dar daca e ceva in miscare si nu stii exact compozitia materialului probabil va ceda in timp. Depinde de ce rol are piesa refacuta/sudata si la ce solicitari e supusa: statice/dinamice.

Cosmine, cum ai ajuns tu la concluzia ca pompa tandem e cauza? Se observa ceva uzuri, jocuri? Sa stiu si eu la ce sa ma uit cand desfac. Cum am acces la ea?

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, daca nu auzi un tzacanit in ritmul turatiei, nu e cazul sa-ti faci probleme. La mine se aude de zici ca-i tachet, dar putin mai gros.

Si mi-am dat seama de sursa de zgomot abia dupa ce am povestit cu FLORO, fiindca pompa ce e la mine pe masina acum, a fost pe masina lui si avea exact acelasi tzacanit, care a disparut odata cu inlocuirea pompei tandem. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact, e un zgomot destul de urat, se amplifica odata cu turatia motorului, in special atunci cand sarcina e mare (accelerari mai rapide). Am fost azi la reprezentanta skoda sa vad ce zic si baietii, nu au dat un diagnostic precis, dar dupa ce au desfacut si furtunul de la filtruspre turbina, au zis ca f. probabil e vorba de tacheti, dar numai dupa ce desfac voi stii exact. Motorul trage bine, se accerezeaza, parca mai greu atunci cand il fortez si atunci scoate si ceva fum alb. Sunt ceva (putine) gaze si sus dar ei au zis ca e normal, mai ales daca probleme culbutori, poate si ceva scapari pe la supape. Trebuie sa-l desfac, chiar daca face zgomotul asta de vreo 1500-2000km, dar parca in ultimul timp s-a accentuat. Si inainte, nu stiam daca e pornit motorul daca eram inauntru si abia il auzeam cum toarce cand eram afara linga masina. Trebuie sa rezolv problema, nu vreau ARO, am avut cu ceva timp in urma. Plus ca s-ar putea ca problema sa degenereze in ceva mult mai neplacut. Cum spuneam, o rezolv eu, ca de aia stau pe forum, sa ma informez si sa actionez. Pana acum a functionat perfect sistemul. Ar trebui si unii baieti de prin reprezentante sau alte service-uri sa citesca pe aici, ca unii chiar sunt pe langa probleme.

Daca am inteles bine, legat de tacheti, trebuie sa nu vad uzuri pe axul cu came (adica sa fie oglinda), cuzinetii axului cu came sa fie buni (adica stratul acela de staniu sa fie intreg) iar legat de tacheti, sa nu fie "moi" la apasare. Asta cu cat de "moi" trebuie sa fie pentru ai considera uzati nu am prea inteles-o! poate imi explica cineva. Mersi

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai jos capacul la culbutori, si cu o surubelnita apesi fiecare tachet pe rand in jos. Daca nu stau beton, ai o problema.

Ei ar trebui sa stea amorsati.

La mine se aude ca si cum ar fi un singur tachet. Insa tot la fel face si dupa inlocuirea lor. Deci sursa e alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut. JALE si DURERE. Pe axul cu came, la evacuarea dinspre ditributie, cama nu mai e oglinda, e bine pilita, pilitura pe care am gasit-o intr-un locas din chiulasa(inspre stanga). O ungere proasta acolo. Culmea e ca tachetul pare a lucra bine, spre dosebire de alti vreo trei care au un mic joc, cam 2-3 mm (determinat cu tehnica expusa de cosmin). Probabil ca zgomotul la mine sa fie de la acei tacheti cu joc si suplimentat de frecarea (trebuie alunecare) dintre acea came polizata si capac tachet. Deci alt ax cu came. Cam pe la ce pret o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectific : 425 euro fara TVA - axa(~ 2125ron cu tva). 950 ron tva inclus tachetii. Si mai vin si cuzinetii 250 ron tva inclus. Cosmin a luat mai ieftin.

PS scriam de pe telefon. Naspa de tine. Partea oarecum buna e ca se potriveste exact de pe toate motoarele AVB, AWX, AVF si poti incerca la dezmembrari. :icon_cheesygrin:

Am uitat sa va zic. La mine la masina (passat 131 AWX din 2003, 156.000km REALI) am curatat capacul de culbutori(filtrul de gaze de carter) si vreau sa zic ca am gasit axa cu came impecabila. Si injectoare noi schimbate in iunie 2007. La fel si tachetii fara pic de uzura. Sa fi fost oare schimbate sau unii chiar au uzura de sute de mii de km ?

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Naspa, frate. Acuma vedeti si voi de ce e bine sa mai bagi cate un ochi pe la motor din cand in cand. Unii spun ca e masina prapadita daca tot verifici tot. Dar... asa elimini multe posibile probleme.

Liviu, ai noroc ca e doar asa. Se putea lasa cu chiulasa zdrentuita sau chiar bloc si piston zgariat. A mai patit cineva pe forum, tot din cauza tachetului.

Desfa mai departe sa vezi in ce stare sant cuzinetii.

PS: banuiesc ca poze n-ai mai avut putere sa faci... :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut poze, dar o sa-i fac, dupa ce imi revin,vorba lui cosmin.Nu prea inteleg de ce, ulei a avut tot timpul bun si la timp, chiar inainte de termen schimbat. Penultima oara, am schimbat uleiul la cei ce l-au vandut. Atunci au introdus si o solutie de aia de curatat motorul. Sa fie de la aia? Eu nu am mai introdus cand am schimbat uleiul, am incalzit motorul, am lasat sa se scurga bine, am schimbat filtru, ulei iar la pornire nu am pornit dintr-o data, ci i-am dat de cateva ori scurt la automat sa-si faca presiune uleiul si sa urce in rampa. Deci ca la carte. Si totusi s-a intamplat. Acolo, la cama respectiva, e o chestie care a pornit de la un fenomen accidental si apoi s-a accentuat. Cred ca in jur de 1000-2000 km am circulat cu masina din ce in ce mai zgomotoasa. Oricum, si daca desfaceam dupa 10 km tot aia, odata afectat stratul cementat poti sa-i da si cu agheasma sfintita, tot din rau in mai rau va merge. Noi sa fim sanatosi, ca sa le mai putem repara. La skoda in service erau un passat 2007 cu vreo 40000 la bord cu motorul varza din cauza ruperii a ceva la pompa de ulei.Bagase omul vreo 150 milioane si inca nu avea toate piesele. Plus cat o mai fi manopera.

Azi nu mai desfac, mi-a ajuns, trebuie sa am grija de sanatatea mea psihica :D

Intrebare: e posibil sa fi incarcat si apoi rectificat axul cu came? O chestie din asta ar putea tine chiar cateva zeci de mii de km. Nu imi dau seama, poate dupa ce dau axul jos o sa vad mai bine,dar mi se pare ceva ciudat chiar la partea de atac a camei respective. Ma gandesc la vechiul proprietar. Eu nu as face asa ceva nici platit

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, n-a incarcat nimeni nimic. S-a dus tachetul, apoi a belit cama. Cam asa e filmul evenimentelor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iaca de aia sunt eu conservator asa si pun doar Aral in ea ce punea neamtul si fara aditivi. Vorba mea intretinere+exploatare=masina :(. Chiar ma gandeam ca iti facusei si tu directia, amortizoare noi si acum na belea :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, am facut directia si suspensia, nu ca ar fi fost neaparat nevoie (un cap de bara, un pivot inferior si o bucsa + telescoapele pe spate erau cu probleme dar am considerat ca nu trebuie sa schimb doar partial), dar asa cum zici, o masina trebuie intretinuta. Acum a venit randul la motor, nu ca as fi dorit neaparat, dar nu pot conduce ceva ce nu merge foarte bine (confort si siguranta). Am vazut alte masini, inclusiv passat, care huruie de 10 ori mai tare dar proprietarii lor sunt multumiti.Probabil daca ar desface motorul ar gasi si iarba inauntru. La reprezentanta skoda nici nu s-au obosit sa desfaca capacul la chiulasa, spunand ca nu e o problema majora, e ceva joc la tacheti. Dar cum zice si cosmin, e bine sa te mai si uiti din cand in cand. Ca nu mi-a placut ce am vazut e altceva, dar, tot cum spunea cosmin, ce ma faceam daca nu ma uitam si in timp (10 k sau 10000Km) as fi ajuns la o problema extrema?

Spune-mi te rog, cum verifici uzura la tacheti, mai ai si alte criterii, metode decat cosmin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate calitatea pieselor lasa mult de dorit , si cred ca asta e valabil la orice masina de generatie mai noua :) si sa le schimbi is foarte scumpe mai ales pentru noi romanii Poate un rol important il are si uleiul care si asta mai nou e contrafacut Pana acuma am incercat Mobil , Castrol si Aral am ramas pe Aral mslo ce ulei ai folosit pana in prezent?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat o sursa de tzacanit: pompa tandem

Eroare.

Tot tzacane si cu pompa de pe alta masina care nu tzacanea. Cred ca incet voi ajunge la concluzia ca tzacane un injector.

Mai sapam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!