Jump to content

Motorul parca e de tractor


abitul
 Share

Postare recomandată

Am inlocuit si injectoarele. Degeaba, bataia persista si motorul tremura la fel de tare in ralanti... :)

Am comparat tachetii cu alt motor ATJ si atat cei noi ai mei, cat si cei vechi si cei de pe celalalt motor sant la fel de "moi". Concluzia ar fi ca i-am cam schimbat degeaba, dar macar am tacheti noi. :(

Concluzia ar fi ca la motoarele zgomotoase, nu sant de vina nici injectoarele, nici tachetii, nici alte accesorii de pe el. Pur si simplu motorul in sine e mai zgomotos (pistoane, cuzineti, etc). Posibil si din cauza conditiilor de utilizare din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    61

  • clpos

    23

  • abitul

    14

  • msanyix

    9

Cosmin ai mai omis un aspect Caroseria nu mai este asa de bine antifonata impotriva zgomotului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, dar eu compar motoarele stand in fata lor, cu capota ridicata. :D

Sau cel putin ascultandu-le in dreptul radiatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauze zgomot (f. multe);

- tacheti;

-injectoare si pd-uri;

- pistoane (in special jocul din bolturi, mai rar diferente greutate pistoane, mai rar bataia la vilbrochen datorata uzurilor cuzinetilor, uzura ax cu came (situatia mea))

- mai rar de la supape cand tijele nu mai sunt perfect drepte

- alte auxiliare montate pe motor (pompe benzina, pompe injectie motorina, pompe apa, etc etc)

Fiind atatea, evident ca e destul de greu sa depistezi sursa, dar nu trebuie lasat asa, pentru ca zgomotul poate fi semnul inceputului unei probleme mult mai urate decat oboseala timpanului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine ar mai fi ramas bolturile neverificate. Dar pentru asta sigur nu desfac motorul. Zgomotul asta il avea si acum 70.000 de km. Si nu s-a accentuat. Deci nu deranjeaza decat timpanul meu.

Cand o sa crape, DACA o sa crape vreodata, schimb motorul cu totul si am terminat treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari

- ca sa schimb ax came trebuie dat distributia jos. Asta implica sa dau si radiatoare jos sau merge fara, gandindu-ma la alt antigel si alt freon.

- ax cu came nou (1500ron cu tva, nu stiu marca, pe original e aproape de 3000 ron) sau second (aprox 400 ron). evident sa nu fie zgariate/polizate camele?

- tacheti noi (aprox 60 ron/buc) sau second (aprox 25 ron/buc)?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi-a spus la telefon, intre 500 si 600 mii lei vechi /buc dar daca iau tot setul poate mai obtine ceva reducere la distribuitor. Sper ca am inteles bine. Eu initial intrebasem de ax si s-a uitat si mi-a spus dupa 10 minute pretul. La tacheti posibil sa-mi fi spus dupa ureche.

:Driver: Pe la noi pe la hunedoara sunt mai jos preturile (adaosurile), nu avem asa bani ca la constanta. E drept, cand eram copil insemna ceva hunedoara pe harta acestei tari, si ca localitate si ca judet. singura asemanare este ca si la hunedoara si la constanta intoarce trenul. dar la noi nu mai vine, vor sa faca discoteca in cladirea garii. Turbina noua imi aducea cu 650 euro cu tva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- radiatorul de clima se da la o parte. Radiatorul de racire se scoate, dar antigelul il recuperezi in intregime. Eu pierd cam 100 de grame la o astfel de operatiune.

- axul cu came iti recomand sa-l iei nou.

- tachetii nici nu se pune problema sa-i iei second

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, nou, dar diferenta de pret este datorata vanzatorilor sau sunt si producatori diferiti? Si daca sunt producatori diferiti (la axa respectiv tacheti) este un clasament al lor din punct de vedere al calitatii, fiabilitatii, andurantei)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacheti ia INA, orice ar fi. La axa cu came, nu stiu ce marci ai putea gasi. Parca mai este si AE. Dukku si-a montat dinaia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masurati presiunea din circuitul de ungere.

Nu e exclusa o presiune mica, ungere deficitara si zgomote mai mari.

Boltul pistonului e uns prin pulverizare, o presiune mica face sa nu mai ajunga ulei la bolt, rezulta uzura si zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce spui. Si inclin sa-ti dau dreptate. Cine stie cum arata sprituitorul ala ce stropeste boltul care bate.

Insa atunci ar aparea uzuri si la piston. Ceea ce nu e exclus... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, voi pune nou (axa came si tacheti) dar astept doua zile caci mi-a promis cineva ca va avea o oferta buna de tot la preturi. Sa vedem.

Dar pana atunci, as dori sa gasesc documentatia tehnica pt. inlocuire (ax cu came si evident distributia). Am tot cautat pe forum si altele dar nu am avut norocul sa gasesc. Ma intereseaza in special pentru a afla momentele de strangere la suruburi si ordinea de desfacere/montare. Eu lucrez cu cheia dinamometrica la montare. Deci daca are cineva sau stie unde se gaseste aceasta documentatie... multumesc anticipat. Evident pt. motorul meu 1.9 tdi AVB PD 74Kw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici detaliile ce te intereseaza. Asta am folosit si eu cand am inlocuit cuzinetii axului cu came si tachetii.

O singura remarca am. La unele suruburi o sa-ti ceara dupa ce ai strans la cuplu sa le mai strangi 1/4 ture. Daca nu pui suruburi noi, nu le strange mai mult 1/8 ture(adica 45

Inlocuire_ax_cu_came_si_tacheti.pdf

timing_belt_procedure.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult.

Banuiesc ca trebuie data bara fata jos asa cum a spus vicius_the_one. Sau e vreo smecherie, care sa ma scuteasca de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata ce umbli la axa cu came deja ai umblat la distributie, iar la distrributie nu umbli decat cu bara data jos. Daca mai ai nevoie de vreo documentatie...orice...intreaba-ma. Iti dau din manualul oficial. Cu Nm de strangere si toti pasii.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, voi apela cu siguranta. Acum astept sa vad ce preturi imi aduce amicul asta al meu. Evident ca va spun si voua.

Pe site-ul http:://doc.restrictionat.org.ua am gasit in germana motorul avb dar tocmai paginile cu distributia sunt goale. Mai bine aveam motor awt ca acolo paginile nu sunt goale si manualul e mult mai consistent :)

Chesia asta cu bara jos nu-mi place, la alte masini nu e necesar. Dar parca conteaza daca imi place sau nu! O sa-mi placa dupa ce montez la loc. Si voi ramane si cu o galeata de suruburi in plus :beerchug:

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ti-am dat eu e arhisuficient. Dar lasa-l si pe Vlad sa te ajute, sa nu se supere. Glumeam :)

Evident ca trebuie data jos toata fata cand umbli acolo. Eu dau jos bara de plastic, bara de metal, radiatorul de clima la o parte si radiatorul de racire scos de tot.

Altii desfac si tragger-ul. Eu prefer sa nu-l demontez, pentru ca e mai mult de munca la montare. Trebuie realiniate toate, altfel nu stau bine bara si farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat azi axa came, tacheti si cuzineti (1500, 8x48 si restul cuzinetii, adica total 2089ron cu tva) E o oferta mai veche, cea promisa nu a mai venit. La axa cu came mi-a facut reducere de la 1800 la 1500 ron. Tachetii sunt ceva cu A sau E, anglia.

Vlad (vicius_the_one) daca ai ceva doc. in care sa fie precizate fortele de strangere (axa came respectiv distributie) mi-ar fi de ajutor. Cheia dinamometrica e un instrument pe care il respect mult. Mersi. Dupa ce desfac, o sa fac poze sa se vada uzurile. Poate imi dau seama si care o fi fost cauza.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ti-am pus eu mai sus toata documentatia de care ai nevoie, in care sant incluse si cuplurile de strangere?

Acolo ai cuplurile pentru toate suruburile la care ai de umblat.

Nici eu nu ma bag in motor fara cheie dinamometrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scuze, asa e, cred ca incep sa imbatranesc. Dar nu am gasit pt. pinion ax came si pentru intinzator curea.

Eu folosesc cheia pt. ca am constatat mai demult ca am prostul obicei de a strange prosteste, pana se rupe surubul Am rupt odata demult la un R20 un surub de strangere chiulasa. Si s-a rupt in bloc si am transpirat bine pana l-am scos. Si a doua zi mi-am luat cheie dinam. Si de atunci si suruburile la capac culbutori sau baia de ulei le strang cu cheia daca am valorile din manual service. Mamaaa ce usor se strica planeitatea la alea din tabla si sa vezi atunci ulei pe alaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, pt. schimb ax cu came, trebuie demontata si pompa tandem (banuiesc ca asa ii spune la chestia aia din partea opusa pinionului ax cu came)? Daca da, ce trebuie sa NU fac ca sa nu se rupa ceva. Parca asa am inteles, ca la tine s-a rupt o piesa pe care mai apoi ai sudat-o. Mersi

M-am hotarat sa schimb si distributia, mai aveam vreo 20000Km de facut dar decat sa mai desfac odata toata masina mai bine schimb acum. Oricum 20000 ii fac intr-un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa eviti orice problema, desfa suruburile de la pompa tandem si impinge-o inspre baterie. Nu e nevoie s-o iei jos de tot. In acest fel te asiguri ca axul cu came nu prinde vreun pinten de la cuplaj si ti-l rupe cand strangi axul la loc.

Pompa o strangi la loc cand ai terminat axul de strans.

Si eu mai aveam vreo 20.000 pana la schimb. Dar oricum, intr-o jumate de ora am dat jos toata fata si pot schimba linistit distributia la termen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!