Jump to content

Motorul parca e de tractor


abitul
 Share

Postare recomandată

@ cosmin: din curiozitate..ai incercat vreodata un produs din acela care spala motorul (motor flush)?Eu personal am bagat ultima data unul in uleiul vechi, am asteptat 10 minute la minim si apoi am schimbat uleiul.Rezultatul...fantastic! Au trecut 14000 de km de atunci si abia acum a inceput un pic sa mai bata motorul dar totusi nu ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    61

  • clpos

    23

  • abitul

    14

  • msanyix

    9

Chiar nu stiam asta. Poti sa-mi recomanzi un anumit tip?

Oricum, pana spre toamna nu mai apuc sa-l schimb... dar macar atunci il bag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu8x cati km avea motorul cand ai folosit acest engine flush?Din cate am inteles pt motoarele cu un rulaj mare cam mergi la ghici....;si eu am de gand sa folosesc la urmatorul schimb wynns engine flush,mai ales ca vreau sa folosesc alt tip de ulei(aveam semisintetic,vreau sa trec pe sintetic 5w 50),dar sunt inca in dubii.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ii zice motor flush, banuiesc ca dupa ce curata mai raman si piesele din motor acoperite cu o pojghita de acel lichid, care impiedica uleiul nou sa adere la ele. Cel putin o perioada scurta de timp. Oare asa indicate sa fie ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu sunt 3 tipuri de uleiuri pentru motor: mineral 15W,20W , semisintetic 10W,5W-40 si sintetic 0w-30,5w-30 In general uleiurile semisintetice si cele sintetice nu lasa deloc mizerie in motor asa numitul 'mal ' Sincer eu nu vad cum poate sa ajiute acel motor flush in curatarea motorului Eventual poate sa influenteze functionarea motorului in mod negativ si anume uleiul isi pierde proprietatiile de ungere prin adaugarea solutie respective chiar daca uleiul este vechi , si sigur va ramane motor flush in motor dupa golirea uleiului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu-mi mai amintesc exact cum se numea produsul..Masina avea 125000 km cand l-am folosit,oricum era intr-un fel de conserva...L-am ales pe cel mai scump dintre rafturi :) . Motor flush e de fapt un fel de "diluant" de ulei (de accea trebuie tinut un pic in motor la turatie minima),si care are si rol detersiv,ca orisice ulei respectabil de altfel...Daca e de calitate si isi face datoria va curata toate componentele din motor,inclusiv pistoane,segmenti,si toate alea,care daca is imbacsite,"rigidizeaza"oarecum motorul;(imi vine acum in minte faza aia cu castigul de putere daca se foloseste bolt mobil la piston fata de acela fix, cum era la vechia Dacia) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bolt mobil la Dacie?Pe langa faptul ca ar strica biela,pistonul chiar si blocul motor,ar fi o trancaneala mai mare fata de un motor diesel din 1900 toamna! Scuze de off topic! :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Am trecut pe la colegul Cristi (Blitz) sa asculte si el motorul.

Aceeasi parere, ca troncane si tremura mai tare decat ar trebui. Se pare ca la mine, singura (si cea mai probabila) cauza ar fi tachetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am confruntat cu acest fenomen cand am pus primul plin cu motorina E5. Sunetul motorului a devenit mai gros si vibratiile au crescut. (nu puteam sa citesc clar TDI de pe capacul motorului). Acum s-a ameliorat situatia sau poate ca m-am obisnuit eu cu noul sound dar in schimb mi-se parea ca trage mai bine si nu mai rau.

Obs: cand sunt pe rosu (la motorina ma refer :) ) parca nu trage asa de bine si tacane mai tare motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

msanyx banuiesc ca atunci cand ai motorina putina in rezervor iti face problemele si numai dupa ce ajunge motorul la 90 grade. Cred ca in cazul tau, datorita faptului ca motorina se incalzeste in rampa comuna si se reintoarce in rezervor, nu se mai raceste indeajuns intrucat fiind putina in rezervor se reintoarce pe tur la reincalzire. Parerea mea. De aia si cred ca se duce mai repede motorina cand mai e putina in rezervor. repet ...parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

La mine n-are chiar nici o legatura zgomotul motorului cu nivelul din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceasi parere cu msanyix de cand cu motorina asta E5 vibratile motorului au crescut. Parca cu euro 4 mergea mai finut. Si inca ceva. Am alimentat de la Rompetrol si mi s-a parut ca motoru nu mai trage asa bine. Am facut plinu de la Mol si merge brici. Parca avea si alt sunet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa iti trebuie cu rompetrolul. Mare teapa mai sunt. Se duce repede si masina puturoasa cu rompetrol. Reclama degeaba. Pana si petrom simplu e mai buna. eto no offence

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

msanyx banuiesc ca atunci cand ai motorina putina in rezervor iti face problemele si numai dupa ce ajunge motorul la 90 grade. Cred ca in cazul tau, datorita faptului ca motorina se incalzeste in rampa comuna si se reintoarce in rezervor, nu se mai raceste indeajuns intrucat fiind putina in rezervor se reintoarce pe tur la reincalzire. Parerea mea. De aia si cred ca se duce mai repede motorina cand mai e putina in rezervor. repet ...parerea mea

Dupa cunostintele mele Cocktail-ul ideal pt motor este combustibil cat mai cald si aer cat mai rece (mai bogat in O

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca din motive de siguranta ECU limiteaza ceva ca sa nu supraincalzesti motorina.

Da. cantitatea injectata. De unde si consumul mai mic vara decat iarna. Insa problema motorinei mai calde este ca devine mai subtire astfel ca in momentul injectiei presiunea dezvoltata numai e la fel de mare ca la motorina rece si mai vascoasa, astfel ca pulverizarea va fi mai ineficace rezultand un amestec carburant mai neomogen si astfel un randament mai mic al motorului, ceea ce solicita pedala de acceleratie suplimentar(soferul) pentru castigul de forta prin....cresterea cantitatii injectate. Acelasi lucru e valabil si in cazul trecerii de la motorina E3 > E4 > E5. Cu cat e mai mare cifra de dupa E, cu atat e mai maricel consumul.

Motorina se raceste si datorita rezervorului a carui suprafata exterioara e in contact cu aerul de sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac plinu numa de la MOL deci nu m-ai ofensat cu nimica. Sa imi fie invatatura de minte cu Rompetrolu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin inainte sa schimbi tachetii verifica tot ce inseamna garnituri de etasare atat pentru galeria de evacuare cat si pentru admisie , intercooler , furtune turbina , furtune egr etc Poate ai un debit mai mare de motorina si atunci motorul e mai zgomotos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Imi poti da mai multe detalii?

Te referi la cantitatea injecatata la ralanti?

Daca ar fi asa, ar trebui sa fie mai zgomotos doar la ralanti. Dar el e zgomotos si in sarcina. Iar tzacanitul ala apare mai ales in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Am incercat. Se schimba valoarea ce se poate modifica (default e 32768), dar cantitatea injectata nu se modifica deloc. Ramane tot pe 3.8.

Am facut si niste inregistrari. In al doilea clip se aude mai bine acel troncanit care imi face capul calendar.

Vajaitul stiu sigur ca e de la rola intinzatoare de la distributie. Asa a facut de noua.

motor_1.

motor_3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ascultat inregistrarile si parca imi auzeam motorul. :) Sunetul e identic cu a meu, am masina de aproximativ 2 ani si asa facea si atunci, asa face si acum. Zgomotul se aude cel mai bine in sarcina, mai ales cand e rece dimineata. Dupa ce se incalzeste, sunetul se mai amelioreaza. Sincer eu m-am obisnuit cu sunetul lui. Hai sa zicem ca zgomotul vine de la tacheti. Daca de cel putin 2 ani face asa, ce se poate intampla? Am auzit cazuri cand s-au schimbat tachetii si pe langa faptul ca zgomotul a ramas acelasi, au aparut si alte probleme. Chiar merita sa-i schimbam doar pentru zgomot? Am un prieten cu un passat din 2001, in urma unui incident a trebuit sa-si schimbe chiulasa, ax came, tacheti. Am ramas uimit de cat de urat ii suna motorul, ii mai zgomotos ca a meu. Deci chiar merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Nu stiu ce sa zic. Bine NU e ca tzacane. In timp se poate uza atat axul cu came cat si chiulasa.

Poate prietenul tau nu a pus piese de calitate si astfel a ajuns sa aiba probleme.

Uite la Dukku, de exemplu, de pe frum. A patit acelasi lucru. A pus tacheti noi slabi => alt ax cu came + alti tacheti. Iar acum se bucura de un motor silentios.

Azi am schimbat si tzamburusii ce vin in capatul injectoarelor, cu tot cu suruburile de reglaj. Zgomotul a ramas identic.

Daca tot am umblat acolo, am verificat si tachetii. I-am impins cu o surubelnita pe rand pe fiecare sa vad daca merg presati. Si surpriza:

I-am impins pe toti (poate mai putin unul) cu o singura mana, cu forta minima.

Concluzia: tacheti obositi.

Voi vedea daca o sa ajung la tacheti originali sau pe producator, dar ceva buni, garantati. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca va trebui sa schimbi si axa cu came pentru ca uzura apare si la ea Eventual poti sa faci comparatie cu una noua sa masori uzura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg si eu o chestie... Tachetii pot fi uzati in sensul ca nu mai opun aceeasi rezistenta, adica sunt ca niste telescoape uzate si atunci trebuie schimbati doar ei. Sau se poate sa fie uzati pe partea unde fac contact cu axul cu came si atunci odata cu tachetii se schimba si axul. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Exact. Pot fi 2 cazuri.

La mine e cazul mai fericit. Camele arata perfect. Oglinda. Si tachetii la fel. Doar ca ei s-au mai "inmuiat" si clantzane, neputand urmari forma camelor cu viteza cu care acestea se rotesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!