Jump to content

Problema cu frana spate


cosmin1012
 Share

Postare recomandată

Ce sa postat mai sus, ideea cu reglaju prin gaura de la prezon, asa se face doar ca !!! Atentie !!! se trage fierul acela in jos, asa ii facut sistemul, arcul trage chestia aia si sabotii se aproprie de tambur, un fel de reglaj automat, doar ca nu prea functioneaza. Pentru domul Spu, ideea ii ca la un sabot functioneaza "reglajul automat" iar la celalat nu.Am patit la Golf 3, frana era ok, frana de mana la 5-6 clickuri, dupa ce am schimbat sabotii, la o gramada de clikuri prinde frana de mana dar foarte greu, iar la frana de picior masina se lasa de fata foarte tare, deci spatele nu prinde. Si eu abia acuma mi-am dat seama dupa ce am citit posturile anterioare ca asa se face, ziele ce urmeaza o sa dau tamburii jos sa reglez dracia. Sper ca am fost de folos si am explicat bine, sunt nou pe aici. :( Bafta !

Modificat de Vinny_C_87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Spu "

OK.

Acum am inteles ca la tine posibil sa fie defect un ansamblu ( saboti, pistoane, tambur, tije, arcuri ).

Eu am scris in eventualitatea reglajului. Componentele fiind functionale.

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit pe forum Vinny.....ma duc sambata la mecanic sa rezolv problema....cand termin va spun ce avea.....o sa fac si poze.....multa bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Aceeasi problema am avut-o si eu. Ce se intampla era ca tija din poza nu revenea complet cand eliberam fana de mana. (cand e trasa farna de mana tija marcata in poza culiseaza spre axul rotii, iar cand este eliberata spre exterior). La mine nu revenea complet, era intepenita si practic imi frana roata. Cauze sunt fie rugina care se formeaza, faptul ca mai oxideaza, fie ca nu prea folosesti frana de mana, sau si dupa o staionare mai indelungata. Se mai poate si dinc auza ca cineva a batut in nitul ala in care e prinsa tija sus. Incearca sa misti de tija concomitent cu frana de mana. Cineva in masina sa traga si sa lase frana, iar cineva jos cu o surubelnita sa ajute tija respectiva sa isi faca cursa. Pt a se gresa si elibera ar fi neaparat necesara un WD40 sau ceva care sa dijolve rugina si sa o greseaze. Atentie sa nu ungeti sabotii ca apoi nu mai tine frana. Daca tot ii ungeti e util un spray de curatat discuri si saboti/tambure. Dupa ce folositi un sprai de curatat discurti si tambure suprafetle or sa raman lucuiase (uscate, nu unse) si vor scartai urat. Ca sa rezolvati si asta dati cu ceva smirghel pe suprafata sabotilor ca sa devina mai abrazivi.

De demontat si de reparat nu am facut eu treaba insa am vazut ca e destul de usor si nu dureaza mult operationea in sine. Dupa ce dati roata jos in 5 minute e demonata si tamburul :D

Exista undeva acolo si o tija de reglaj insa ar fi bine sa o lasati cume din fabrica. Pe masura ce se uzeaza sabotii ei au un mecanism de autoreglare care comenseaza uzura.

Un set de saboti pot reziste si peste 250.000km. Eu am 150.000 si erau nu noi dar nici uzati nu prea pareau si masina franeaza f bine.

Sabotii se mai pot cali daca se merge cu roata frana mult si e posibil sa isi piarda proprietatile si sa nu mai asigura o franare optima, aprand dezechilirbu la franare. (asa cred ca am patit eu).

Bafta! Sper sa fie de ajutor postul meu. Scuze daca e greu de citit :(

post-17144-1235387239_thumb.jpg

post-17144-1235387397_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles. nu stiu ce s-a intamplat, dar zgomotul a disparut. in viitor o sa imi schimb axa cu una pe discuri. multumesc de informatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Aceeasi problema am avut-o si eu.....

Salut Aditu......ai mare dreptate.....exact ce ai povestit tu in post mi-a gasit si mecanicul in cazul meu.....s-a rezolvat repejor.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce parte era la tine?

La mine pe dreapta. A ramas totusi un mister cum de se blocase.

La vedere mecanismul/sabotul era chiar mai negru decat pe stanga (asta era mai curat). Parca avea un fel de funingine, cred ca a fost inins la un momentdat tare. Ciudat e ca eu nu am mai umblat la ei. Deci poate ca asa am mers cu ea de 18.ooo Km de cand o am.

Am mai vazut odata cand era pe elevator ca se invartea intr-un punct mai greu. Insa dupe ce am avut-o parcata 1 sapt nemisata cu frana trasa am simtit-o ca se lipisera sabotii de tambure. Dupa ce a facut poc, si-a dat drumul, insa am avut senzatia ca merge greu. Pe cris am avut confrimarea. Mergea greu incontinuu acum, nu ca inainte. Am zis ca isi mai da drumul. Dupa 2 sapatamani nu si-a dat si am mers ceva cu ea.

Am descoperit ca am si un dezechilibru se pare pe spate. Posbil sabotii cu pricina nu mai sunt in parametri optimi. Daca nu isi da drumul in scurta vreme o sa schimb eventual sabotii pt ca am dezechilibru peste 30%, acceptat fiind intre 0 si 20%. Practic nu as trece ITP-ul in decembrie 2009.

Succese!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...la mine se manifesta pe partea stanga dar am deslusit cu mecanicul unde era problema....din cate a observat a fost incins odata tamburul....probabil dintr-un reglaj gresit al franii de mana, cine o fi avut masina inaintea mea a mers cu ea franata si incins tamburul...aceasta a cauzat craparea sabotului pe mijloc si ulterior marginile crapaturii nu mai erau simetrice cu grosimea celuilalt sabot....nefiind egali imi tinea frana chiar daca eliberam pedala sau frana de mana.....deoarece marginile crapaturii impreuna cu multa funingine "ingrosau" sabotul si frana aiurea....remediul a constat in curatarea tamburului de toata funinginea aia si inlocuirea sabotului.....acum merge perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au mai trecut doi ani - ITP - ul :)) Ramas fara 150 RON.

Nu am putut sa fac mai multe poze :D

Cu franele este bine spre F.Bine

Eram curios de noxe. Am fost informat ca sunt aproape de perfect :)

post-5732-1235927398_thumb.jpg

post-5732-1235927533_thumb.jpg

Modificat de mihai60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de 1.4 tdi daca il ingrijesti, pui ulei la timp etc., e bun si il duci multi kilometri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut baieti!!!

Zilele astea am avut parte de cel mai tampit :angry: si ciudat eveniment rutier. :angry: ...mai pe scurt....venind acasa dupa un drum Bacau - Vaslui de 150Km pe o vreme furtunoasa, in apropiere cu 200 m de casa am avut surpriza neplacuta de a ramane intepenit intr-o gura de canalizare cu roata din stanga spate....m-au ajutat cativa oameni sa imi scot masina din canal, am schimbat roata pe loc am ajuns acasa si a 2-a zi am evaluat pagubele: janta indoita (iremediabil), cauciuc taiat, capac tambur crapat, saboti tambur crapati, prag stanga spate infundat.

In urma acestor avarii am observat ca problema cu frana de mana discutata mai sus a revenit :vaidecapulmeu: ....aceiasi problema ca in cazul colegului @Aditu a ramas blocata tija unde vine prinsa sufa de la frana de mana....tija care se misca foarte greu :vaidecapulmeu: . Acum ar trebui sa schimb capacul de la tambur care e un pic fisurat impreuna cu sabotii...intrebarea ar fi....trebuie sa schimb capacul si sabotii si de pe partea cealalta sa nu apara diferente de nivel intre saboti (roti)??? :angry:

p.s. Daca DOAMNE FERESTE patiti ca mine sa stiti ca mi-am recuperat pagubele partial de la firma de salubritate care intentionat au lasat descoperit capacul respectiv pentru a lasa apa sa se infiltreze....DAR numai datorita faptului ca am avut proces verbal de constatare de la politie...cu un scandal monstru...amenintare cu datul in judecata....martori...etc, altfel nu vedeam nimic :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spu, ai fost tare ca ai reusit sa scoti ceva de la ei.

Logica mea imi spune ca pentru a nu avea dezechilibru pe spate la franare trebuie schimbati si sabotii la cealalta roata. Nu stiu daca e cazul sa schimbi si tamburul/capacul. Si o sa scapi si de blocarea tijei pentru ca din cate stiu eu sabotii vin in ansamblu, cu tija si cu toate parghiile si arcurile.

Din cate am inteles si cei de la VW tot asa recomanda. Pe fata daca schimbi placute nu schimbi stanga - dreapata? La fel si pe spate :)

Bafta!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

In principiu m-am interesat....sabotii vin cu tot cu parghia franei de mana si mi se pare normal deoarece aceasta e nituita de suportul de care e prins ferodoul si nu poate fi detasata, in schimb nu vine tot ansamblu cu arcuri decat daca faci comanda sa vina complet...si e destul de scump...pentru un pret mai ieftin se face comanda numai de saboti (ferodoul + partile de fier de care este prins). Capacul de la tambur sunt nevoit sa il schimb deoarece un urma impactului cred, s-a fisurat....mie cam frik sa merg cu el asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur trebuie schimbat daca e fisurat.

Eu stiu ca la reprezentanta mi-au aratat un ansamblu complet pt saboti. Poate ca asa se da la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut comanda la reprezentanta setul de saboti (ferodou + partea metalica) FARA acesorii (arcuri, parghii, etc...) costa 540 lei pentru ambele roti... DAR beneficiez de o reducere de 50% (270lei) daca le duc setul de saboti pe care il schimb :cheers:...este o reducere in toata tara la cateva piese de schimb gen.... cap de bara, pivoti...etc numai cu predarea celor vechi la cumparare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!