Jump to content

Problema cu frana spate


cosmin1012
 Share

Recommended Posts

salut. deschid acest topic pentru a intreba ce fel de probleme ati avut voi posesorii de polo cu tambure pe spate. eu acum cand franez aud un huruit de la tambure. am fost la PBN si mi-au curatat sabotii de praf, 2 zile zgomotul a disparut dar acum a aparut din nou. a mai avut cineva aceasta problema? si daca da cum ati rezolvat-o?

Link to comment
Share on other sites

" cosmin1012 "

Si eu patesc acelasi lucru.

Tinand cont ca afara este multa umezeala tamburii ruginesc un pic. Sa nu te sperii.

Se face o pelicula foarte subtire de rugina pe interiorul tamburelui. :D

Aceasta se curata in mers dupa cateva franari. :P

Mihai

Edited by mihai60
Link to comment
Share on other sites

Masinile de acest tip 9n 9N3 1.4 TDI 75PS sau 80PS in Germania se vand cu discuri.

La noi doar Polo 9N 1.9 TDI este cu discuri.

Scuze de post dublat

Edited by Aditu
Quote
Link to comment
Share on other sites

salut. mersi de informatie. e bine sa stiu ca nu nimic grav. stiu ca sunt cu tambure pe spate polourile 9n si 9n3 sub 74 de kW. cele peste sunt cu disc

Link to comment
Share on other sites

Hai ca intreb si aici poate gasesc rezolvare :)

Io am o problema la un tambur in spate....adik....daca reglez frana de mana sa faca cursa mai scurta se franeaza tamburul stang.....daca eliberez mai mult din surub frana de mana....trag........pana face 20 de click-uri ...sta si prea sus manerul...spuneti-mi si mie va rog ce sa fac sa egalizez tamburul sa pot regla frana de mana la 5-6 click-uri.......mai pe scurt cum se regleaza sabotii din tambur?

Edited by Spu
Link to comment
Share on other sites

eu habar nu am. mi l-au facut la service in 15 minute.acum face 5 clicuri

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa faci ceva drift .. tine ? ma refer in mers .. iti tine ?

Link to comment
Share on other sites

de tinut tine.....dar tre sa trag maneta pana in gat :icon_thumright: daca reglez maneta sa faca 5 click-uri pe o roata tine ....pe cealalta mai putin....nu sunt egale

Edited by Spu
Link to comment
Share on other sites

du-o la service daca vrei lucrare perfecta :eek:

Link to comment
Share on other sites

" Spu "

La rotile din spate exista un reglaj automat in functie de cat de uzati sunt sabotii. Nu prea functioneaza :angry:

:lol: La fel se intampla la mai multe masini - am avut un R5 TDI si la fel.

sa revenim - se da roata jos. Prin gaurile suruburilor ( prezoane ) scoase ( tamburul ramane fixat ) se poate regla manual sabotul. Se introduce o surubelnita mai rezistenta si .... :) Din pozele pe care am reusit sa le fac eu nu inteleg cum se regleaza. Totusi dupa ce au umblat pe acolo prin orificiul prezonului am doar max - trei / patru dinti pana la maxim. Mai mult nu pot sa trag de maneta. Chiar si la primul dinte masina este infranata un pic.

Sunt foarte multumit. :Driver:

Sambata asta merg din nou. Trebuie sa fac revizia.

Sunt asteptat la ITP

Mihai

PS. Mult mai bune sunt discurile :rolleyes:

post-5732-1234353293_thumb.jpg

post-5732-1234353307_thumb.jpg

Edited by mihai60
Link to comment
Share on other sites

stie cineva daca exista posibilitatea de a le inlocui cu sistem pe disc? si daca da atunci cum se face?

Link to comment
Share on other sites

Salut Mihai.....am gasit si eu cum sa pot regla prin gaura de la prezon....dar am bagat si nu am gasit nimik....o roata dintzata...o punte ceva ...nimik...crek tre sa desfac si capacul sa vad mai bine :D

post-29493-1234359726_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

" cosmin1012 "

In service-ul unde repar eu masina mecanicii de acolo au cateva Polo 9N. Majoritatea sunt cu discuri. Am rugat sa se uite cum si daca se poate modifica al meu.

Este OK. Se poate. Piese = discuri, etriere, cleme, cablu frana mana. Din punct de vedere mecanica, modificare - nu se stie daca ajung conductele pana la etriere. Ele au o forma acum. Dupa torsionare nu stiu cat de bune mai sunt. Pret = acum un an ~ 2.000 RON fara TVA :D

Anul asta nu mai am bani sa fac modificarea. Probabil ca o las asa si merg o data pe an sa-mi regleze sabotii :icon_thumleft:

" Spu "

Dupa cum am mai scris. Franarea este mai rapida, maneta trasa doar trei dinti, parca nu se mai lasa asa mult de fata cand pun frana.

:offtopic: Nu am avut Oltcit dar eram impresionat de franarea lui. Parca se lipea de asfalt ( paralel ). Am avut inainte un Passat Break - tot asa se lasa de bot chiar daca avea discuri spate.

Eu am fost doar beneficiarul reglarii sabotilor. Si sunt multumit. Nu stiu cum si ce se regleaza acolo. Din pozele mele intelegi ceva :question: Eu vad doar arcuri, sabotii si niste cleme ( piesele metalice ). La R5 aveam un ax filetat pe care era pusa o piulita ( reglabila ) care deplasa mecanismul de franare saboti.

Mihai

Edited by mihai60
Link to comment
Share on other sites

Bigu a schimbat puntea spate cu una pe discuri. poate ne ofera el mai multe detalii.

Link to comment
Share on other sites

AM fost azi cu ea la un mecanic si dupa o examinare superficiala se pare ca din poza care am pus-o la postul precedent nu se regleaza ci de debloca in cazul in care s-au blocat sabotii......am sa ma duk sambata pentru mai multe detalii, deoarece azi nu avea presa la el sa desfaca tamburul...

Link to comment
Share on other sites

daca poate sa ne zica ce presupune asta ar fi minunat!

Link to comment
Share on other sites

teoretic. nu am banii acum oricum. dar in viitor m-ar interesa(bineinteles dupa ce imi securizez toate geamurile, imi pun navi OEM rns mfd, jante GOAL OEM, faruri cu bulbi si angel eyes, stopuri cu led asemanatoare cu cele de pe EOS, grila de gti, volan de golf gti, chiptuning TCM, si dupa ce imi gasesc suporti ca sa imi montez odata capacul de motor de Bluemotion). e bine de stiut cum se face operatiunea.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie presa pentru a da jos tamburul. In momentul extragerii lui daca are muchie ( un pic uzat ) atunci trebuie ajutat tot prin gaurile alea cu o surubelnita. Trebuie sa apropii sabotii ( spre interior ).

Mihai

Link to comment
Share on other sites

" Spu "

Si poze facute azi la revizie :(

Sper sa intelegi acum. Se introduce in gaura care se vede o surubelnita subtire si se trage ( apasa ) in jos.

Mihai

post-5732-1234636048_thumb.jpg

post-5732-1234636054_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hai lasa ca am bagat si io surubelnita acolo si am depistat ca de acolo iti elibereaza sabotii daca is blocati...in nici un caz nu se "regleaza" ....am presat si nici un reglaj... frana imi merge ca dracu si acum....fara nici un efect.

Sper si eu sa integi ca am facut ce mi-ai zis dar fara nici un rezultat....am impresia ca e pistonasul dus si trebuie schimbat....mai precis in elsa chiar zice ca apasand cu surubelnitza in jos are ca efect "Releasing brake shoe "

Edited by Spu
Link to comment
Share on other sites

Salut

Este a doua oara cand umbla acolo. La mine nu a mai mers reglat decat foarte putin.

Am sabotii noi si nu mai are unde sa se duca. Masina are < 60.000km.

Daca stai bine sa gandesti la traducere sau ce au vrut sa scrie "Releasing brake shoe ".

Slabire / relaxare - asta inseamna dupa intelesul meu. Departatea sabotilor unul de celalalt.

Sorry daca la tine nu functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ne intelegem.....suntem pe lungimi de unda diferite.....mai explic odata fenomenul....sper sa ii gasim explicatie...deci:

Trag frana de mana.......franeaza ambii saboti normal......cand o eliberez....un sabot se elibereaza merge tamburul normal si usor....celelalt (afectatu' ) ramane franat destul de tare incat abia il rotesc cu mana.....mentionez ca sufa de la manerul franei de mana este foarte slabita deci nu tine delok daca e eliberata.Dupa cum am spus si in posturle anterioare "reglajul" care se face din "gaurika" de la prezon, la mine cel putin elibereaza (debloca) sabotul (afectat) doar atat nu regleaza nimik de genul tensionarea sufei.....ma gandesc ca s-ar putea sa fie blocata sufa pe canal sau stricat pistonasul....de nu se elibereaza dupa franare :icon_cheesygrin:

Edited by Spu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!