Jump to content

Ulei pt ALH.


Northman
 Share

Postare recomandată

E normal ca un ulei 5W sa porneasca mai bine iarna decat unul 10W, iar 0W si mai bine.

SAE Viscosity Grade |Cold Cranking Maximum Viscosity@ Specified Temperature| Cold Pumping Maximum Viscosity@ Specified Temperature

0W | 6,200 @ -35

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la 10w6o RS ,eu l-am folosit cindva in cantitati mari la motoare de generatie mai veche exe. ford tranzit,mercedes 124 diesel , benzina si altele.Am fost supermultumit de uleiul respectiv,insa motoarele eu3,4,5 sint construite pentru uleiuri cu viscozitate mai mica,asa cum sint enumerate de colegu hiro.Racing syntetic era un ulei testat la Le mans timp de 24 de ore daca bine tin minte,cred ca dadea cele mai bune rezultate la vremea respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun .. cititnd prin mai multe topic-uri pe-aici despre ulei-uri .. se pare ca uleiul castrol este castigator la voturi :salut:. Acum .. ce-mi recomandati si mie la un ALH 130 mii km .. adica, care ar fi cel mai bun ulei castrol 5W-40 pentru motorul meu ? Anul trecut la revizie am bagat Mobil1 pt ca nu mai aveau Castrol in service .. In afara de faptul ca parca imi porneste putin mai greu la temperaturi mai scazute cu acest ulei, mobil1 nu m-a dezamagit anul asta ;) ca sa zic asa .. dar totusi vad ca lumea merge pe castrol. Ce-mi recomandati? Are castrol ulei sintetic 100%? sau "fully synthetic oil" cum se zice in engleza .. ca am inteles ca fully synthetic technology nu e sintetic 100% ci e semi-sintetic; sper ca nu vorbesc prostii. Multumesc anticipat :D

L.E. Vad ca pe site-ul oficial Castrol .. imi recomanda CASTROL EDGE 5W-30, si cu asta vine ultima mea intrebare .. ce inseamna 30-ul ? ca am vazut ca EDGE 5W-40 este special pt PD .. Eu stiu ca la service mi-a bagat Mobil1 5W-40. Ce diferente sunt intre 5W-30 si 5W-40?

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima cifra este Winter ,adica pornirea la rece deci 0 ar fi cel mai recomandat ,a doua cifra 30,40,60 spune de aditivarea si viscozitatea(calitatea de ungere )pe care o are cu motorul la cald.Iar longlife III s-au IV zice de timpul (km) cat isi pastreaza uleiul calitatile respective.In functie de toate astea si probele care se executa in fabrica da producatorul respectivului motor acele norme ,cum le avem la fam. Vag (505 00,506 01) s-au sae ,mb ,etc.

Sa-ti dau un exemplu,in masina mea folosesc exlusiv 0w30 longlife II,dar nu se mai fabrica corespunde la norma 506 01,acum este numai 5w30 longlife III care este507 00 si bineinteles il include si pe cel cu 506 01 ,pe vremuri credeam ca un ulei cu cifra 0s-au5 se baga numai in mot. pe benz. nu visam ca il voi baga intr-un diesel asa un ulei.

Modificat de lxl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de forma xxWyy se datoreaza sistemului SAE. Initial a fost de forma SAE yy (SAE 10 pina la SAE 50) unde yy semnifica timpul de scurgere / viscozitatea la temperatura de lucru considerata a fi 100C. Pentru SAE 10 corespunde timp de scurgere de 5sec (iar viscozitatea intre 2 si 5) in timp ce pentru SAE 50 avem 14sec (si viscozitatea intre 17 si 21). Pentru ce ne intereseaza pe noi, viscozitatea la 100C a unui SAE30 e cuprins intre 9 si 12 in timp ce a unui SAE40 are valori intre 13 si 16.

Ulterior pentru marirea acuratetii sistemului a fost bagat si indicatorul xx care semnifica viscozitate pura (norma prevede o clasificare functie de valoarea viscozitatii la anumite temperaturi). Valoarea lui xx poate fi intre 0 si 60 adica poti gasi uleiuri intre 0W si 60W.

Citeva concluzii directe:

- 5W30 este mai fluid decit 5W40 se poate verifica si din fisele tehnice. Iarna e mai bun 5W30 dar vara e mai bun celalalt.

- un ulei de viscozitate mai mica aduce economii de combustibil, consum mai mare de ulei, putere nitel mai mare a motorului si uzura mai mare a pieselor in miscare in timp ce uleiul cu viscozitate mai mare are efecte inverse. Deci nu exista reteta perfecta.

- daca temperatura de lucru a motorului e mai mare (clima mai calda) e bine de marit gradul SAE - de la SAE30 treci la SAE40. La fel pentru cazurile in care se lucreaza la turatii mari sau se transporta greutati (remorci, marfa, etc).

- un ulei mai viscos lubrefiaza mai bine.

In concluzie eu zic ca in codul unui ulei avem ceva de genul viscozitatea sa naturala pe care o are cind il torni in motor prin xx vs viscozitatea la temperatura de lucru prin yy.

Ce zic eu pe-aici le-am gasit prin articole pe diverse site-uri. Daca s-a mai spus pe undeva, sorry.

In afara de motor eu mai iau in considerare si turbina care zic ca nu-i de ici de colo. Adica ar trebui facut un compromis intre ce vrea motorul si ce e bun pentru turbina. Si apoi cite turbine au cazut fata de motoare? Oare numai din cauza stilului de condus, a impuritatilor sau a continutului de sulf ? E clar ca un ulei prea subtire (fata de ce recomanda producatorul) va dauna turbinei, nu?

Sergiu daca vrei Castrol si 5W40 eu zic ca EDGE Turbo Diesel este raspunsul. Asta in ideea ca nu te uiti la pret, desi parerea mea e ca nu e cu mult mai scump.

Si la mine Castrol recomanda tot 5W30. Dar fii atent ca recomandarea vine de pe Castrol UK (nu nu-i gresit nimic, la un moment dat sare de pe Castrol Romania pe UK desi initial selectezi Romania).

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Edge 5W-30 este pentru regim de service cu interval flexibil (Longlife).

In acest regim calculatorul din masina estimeaza cand e uzat uleiui si iti indica pe bord momentul in care trebuie sa te prezinti la revizie. In cazul ideal, asta se poate intampla la 2 ani sau 30.000km dupa revizia anterioara. Din pacate acest regim nu functioneaza in Romania pentru ca estimarea nu se poate face corect din cauza combustibililor de mai slaba calitate, conditiilor de drum (lipsa autostrazi si ambuteiaje) si al prafului. Astfel bordul indica in mod eronat sa mergi al service (sau prea repede sau prea tarziu) si exista un risc sa fie afectat motorul.

Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 este potrivit atat motoarelor TDI PD (norma VW 505 01) cat si non-PD (norma 505 00) cum e motorul ALH. Schimbul trebuie efectuat la maxim 15mii lm sau 1 an.

In cazul tau eu recomand acest ulei pentru ca avand viscozitate mai ridicata (40) vara asigura o protectie mai buna pentru un motor care totusi are peste 100 mii de km.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect adevarat cea ce ai relatat,dar 75% din uzura unui motor este pornirea la RECE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da .. la asta ma gandeam si eu .. dar am vazut ca scrie special pt PD .. si initial am zis ca n-o fi bun si pt ALH .. deci e bun asta si pt ALH ? ca pe asta vreau sa merg .. ca numai 5w40 am avut pana acum :Driver: Multumesc de pareri ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 este bun pentru ALH pentru ca respecta norma VW 505.00 prescrisa de producator pentru motoarele TDI care nu sunt PD sau CR. Eu am AHF (identic cu ALH doar injectoarele difera un pic) si de ani de zile folosesc acest tip de ulei cu succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este scump CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5w 40?

Eu am pus CASTROL MAGNATEC 5w 40

Sa trec pe EDGE sau sa merg in continuare pe MAGNATEC ?

Presupun ca EDGE este superior.

1.9 tdi ASV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si edge .. ca am mai citit pe unele site-uri .. si mai multi care au trecut de la magnatec la edge au fost multumiti :icon_thumright: eu d-asta o sa iau .. CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 care costa in jur de 180 RON .. nu mi se pare asa mult :) Va multumesc pentru sfaturi ;)

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASV este tot un motor non-PD, fratele mai mare de la ALH (are 110CP). :icon_thumright:

Edge-ul este un ulei sintetic are formula mai noua si mai avansata ca Magnatec-ul care e semi-semisintetic.

Amandoua sunt OK, exista o usoara diferenta de calitate si pret intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

slautare

astazi am schimbat si eu filtrele si uleiul. Din pacate cred ca cei de la service au pus cam mult ulei. Momentan arata peste maxima cam 1.5 cm.

Ideea e ca stiu ca nu este bine sa fie pus peste maxim. Am observat asta acum dupa ce am ajuns cu masina la munca. mentionez ca am last-o cam o ora dupa care am masurat nivelul.

AM pus castrol Magnatec Disel 5W40.

Astept ideile si safturile voastre multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repede fuga la service si scoate surplusul de ulei.

Iti distrugi catalizatorul altfel, o sa pici testul de fum la ITP iar un catalizator nou costa extrem de multi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de sfat

o sa trec iar pe la service\

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca sunt un mare dobitoc :blink: . acum inainte sa plec iar la service am mai cerut parerea unui coleg de munca. Am verificat iar uleiul si se afla exact la maxim.

Poate ca am verificat-o prea repede dupa ce am schimbat, nu imi dau seama.

Apropo inainte de schimb am avut Castrol 00W30 iar acum cu 5W40 Maganatec Disel motorul este un pic mai galagios.

In afara de asta pare ok momentan. Sa vedem cum papa pe parcurs.

multumesc inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa te contrazic dar maxim este ok, conform carti tehnice. Eu asa am citit, dar daca practica a contrazis cartea atunci m-am inselat. Stiu ca ce este peste nu este ok.

as vrea sa mai aud pareri despre asta daca mai stie cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu vreau sa te contrazic .. :cool: doar stiu ca trebuie sa fie la mijloc .. intre min si max. Bafta :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca trebuie sa fie la mijlocul segmentului acoperit de litera B .. acolo mi-a recomandat lumea .. si asa am mers pana acum .. si nu am avut prbleme :salut: sa completez pana la inceputul lui A?

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineta am observat ca nivelul meu era mult peste under se termina A. Cred ca ieri cand am citit ultima oara nu am citit bine. Am fost imediat la service si mi-au m-ai scos cam 400-500 ml.

Mentionez ca nu a folosit aspirator si nici nu a desfacut busonul de sub masina. O seringa de 60ml si un furtunas. Daca o sa mai am problema aceasta o sa o rezolv singur.

Si am ajuns cu uleiul in pozitia A undeva la jumatate.

O sa o las azi toata ziua si vad ce se intampla. Mai bine mai completez eu cate un pic decat sa stric alte componete. Multumesc tuturor pt sfaturi.

Cand mai faceti schimbul de ulei stati cu ochii pe cat toarna ala acolo (eu am stat langa el dar nu am vazut ca toarna ca in butoi). Asa ca multa atentie.

Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine sa fie peste Zona B pt ca ti-l arunca in catalizator si il imbacsesti cu particule de ulei. Iar cu un catalizator imbacsit cu ulei numai treci ITP-ul. De altfel scrie si pe capacul de sus de la motor pe unde se toarna uleiul....

Eu imi schimb singur uleiul si nu pun mai mult de 2/3 din zona B. Am folosit dintotdeauna Aral 5W40 fullsyntethic nu am avut probleme nici la pornirile la -20*C si nici nu consuma din el (cel putin nu sesizabil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da .. si eu tot asa am auzit .. dar uite ca in carte scrie altceva .. acum nu stiu ce sa mai cred :) cert este ca daca este pe zona B este ok :) deci eu o sa las nivelul in zona B :)

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!