Jump to content

Ulei pt ALH.


Northman
 Share

Postare recomandată

castrol magnatec 5w40 fara probleme. si de 10 ani la toate masinile pe care le-am avut doar castrol am pus. am schimbat vreo 5 masini deci cred ca este un ulei ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok dupa 2 zile de studiu intens despre uleiuri ...cred ca m-am decis..pun Castrol Magnatec...eu l-am gasit la 172 ron 5 l...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Castrol Magnatec Diesel 5 W 40, 505.00, cumparat din Romania; schimb pe la 8500 km pentru ca am inteles ca nu e sintetic ci semisintetic. Am aprox. 50.000 km cu acest tip de ulei, motorul merge, masina are 215.000 km la bord (cine stie cati reali) nu am de ce sa ma plang. Completez cam 500 ml de la un schimb la altul. Multa lume spune ca uleiurile ce se gasesc in Romania sunt de calitate mai proasta decat cele de dincolo, daca e adevarat asta e, eu nu am drumuri pe dincolo si nici pe cine sa rog sa-mi aduca.

Oricum, am pus Castrol si in motoarele pe care le-am avut inainte ( si diesele si benzinare) fara vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: nu stiam ca MAGNATECU` este semisintetic. Acum nu stiu daca o sa il mai folosesc. Vreau ceva sintetic, pt alh-ul meu.

Nu consuma, la 13000km, a scazut doar 1 mm, pe joja, deci nu poate fi considerat un consum mare. In clin spre aral sau valvoline, dar sa fie sintetic. Oare e vo problema daca masina a folosit in cei 200000 km, catia are pina acum, numai Castrol ?

Trebuie sa fac sch , cat de curind si am picat iar in dubii cu castrolu` , poate ma lamuriti aici.

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grija la confuzii - producatorii de ulei isi prezinta marfa intr-un mod ambiguu zic eu.

Astfel un ulei prezentat gradual ca partial synthetic / synthetic tecnology / fully sinthetic technology inseamna de fapt un ulei semisintetic (mai mult sau mai putin apropiat de un sintetic).

Singurul ulei sintetic cert este dat ca fully synthetic oil (oil nu technology).

Deci indiferent de marca verificati in fisa sa vedeti chestia asta.

La ALH mai greu se gaseste ceva sintetic si sa aibe aprobat 505.00 avind 5W40. In general sinteticele au viscozitatea 0W30 sau 0W40. Au mai aparut acum si in gama 5W30.

Dar astea sint mai fluide si la rece si la cald si nu stiu, poate si eu sint invechit ca idei, dar n-as trece la asa ceva, mai ales pentru o masina cu 200k km. Deja de la 100k km se recomanda ceva mai viscos.

Daca vreti Valvoline exista SynPower 5W40 un ulei nou, la noi, si care este si sintetic

http://www.valvoline.com/products/Synpower.pdf

Vedeti pagina 2

La ARAL habar n-am. Am mai gasit ceva pe la LiquiMoly - Diesel Synthoil 5W40. La VW indeplineste 502.00 / 505.00. Revazindu-i fisa eu zic ca nu-i prea stralucit.

Eu m-am lovit de ele tot cautind ceva sintetic pentru PD-ul meu care e mult mai restrictiv zic eu.

Daca le reintilnesc si va intereseaza vi le spun.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tabelul. Spune tot.

Daca scoti din el tot ce e contradictoriu, incert, ramai cu 505.00 & 505.01 pe 5W40. Deci aici trebuie cautat daca exista sinteticul dorit. Asta-i parerea mea, eu asa as face. Si atunci as lua la rind toate site-urile marilor producatori, poate gasesc pe undeva si ceva ca pentru mine. Poate alti colegi vor sti si alte uleiuri sintetice la 5W40. Piata este destul de activa, dar mie nu-mi place tendinta actuala de a micsora performantele pentru a micsora poluarea. Asta induce ideea ca un ulei mai nou nu e obligatoriu si mai performant.

Daca esti pentru schimbarea viscozitatii sau activarea schimbului variabil (daca ai), poti avea in vedere si 0W30 sau 5W30. Si aici sint multe uleiuri sintetice. Dar eu nu sint pentru.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am pus in masina Mobil 1 5W40 TD de la uleiidemotor.com. Se pare ca respectivii il aduc din SUA si ca ar fi foarte bun dpdv calitativ.

Sa vedem cum se comporta masina, dar nu cred sa existe probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum de cand am cumparat masina(1,9tdi 1z 90cp non pd 274 000km in prezent) am folosit castrol magnatec 10w 40,l-am schimbat la fiecare 7000km,iar in acest intervel nivelul la joja a ramas aproape neschimbat(am 3 schimburi de ulei pana acum).Acum cateva zile intamplator am mirosit uleiul de pe joja(are 5000km si a fost schimbat la mislocul lui octombrie) si am observat ca are un puternic miros de ars.M-am dus repejor la cealalta masina pe care o am(opel combo 1,7 DT diesel) sa miros si la asta uleiul care nu a mai fost schimbat de un an si 15000km(are ulei shell 5w 40) si am vazut ca nu miroase deloc a ars,ba chiar as zice ca si-a pastrat mirosul de ulei.In urma acestui lucru am decis sa renunt la castrol si in urma unei mici introspectie a ofertelor si a calitatii uleiurilor am decis sa cumpar valvoline durablend 5w 40;astept cu nerabdare sa-l schimb,dupa ce in prealabil am sa folosesc o solutie wyns de spalare interna a motorului si sa vad cum se va comporta motorul cu noul ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci foarte bine ca speli motorul daca treci de la 10w 40 la 5w 40.Daca cumperi valvoline de la orice magazin, este un produs fabricat UE-Olanda imbuteliat Ro de Valtec.Gaseseti si Valvoline din USA pe net. Despre Castrolul avut anterior, nu pot sa-ti garantez ca e original sau are resurse ca ar fi original.

Mirosul de ulei ars apare cind uleiul isi pierde din proprietati.Miros de combustibil in ulei, cam naspa, cauze multiple dar compresia trebuie verificata, dar de cele mai multe ori un avans prea mare la combustibil in amestecul cu oxigen pot da un mic miros de combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu cateva nelamuriri legate de schimbul de ulei la ALH. Cand am cumparat masina(adusa din germania) i-am facut schimbul de ulei cu Castrol TXT Softec(luat din germania). Pana sa fac schimbul de ulei am parcurs cateva sute de km. Odata cu schimbarea distributiei am facut si schimbul de ulei. Am observat ca motorul era mai galagios(in habitaclu) dupa aceste operatii, fapt pentru care am suspectat ca nu a fost reglat corect avansul static la schimbarea distributiei. Am fost pe la mecanici si am verificat acest lucru si nu era problema.

Citind acest topic am inteles ca la schimbarea uleiului, in functie de acesta se poate modifica sunetul motorului. Problema este ca nu stiu ce ulei aveam inainte in masina, ci doar ca era long life(dupa setarile citite cu vag-com si in paginile care nu lipsesc din cartea service ). As vrea sa trec iar la tipul acela de ulei.

Intrebarile care le am sunt urmatoarele:

1) este corecta ipoteza ca sunetul motorului se poate schimba in functie de uleiul folosit?

2) care sunt uleiurile long life cele mai folosite(punct de referinta germania)? (poate imi pot raspunde posesorii care si-au adus masini cu motoare ALH din germania si stiu ce ulei aveau in ele)

3) daca acum masina are ulei 5W40 se poate schimba inapoi la 0w30(banuiesc ca ulei cu specificatia aceasta era inainte)?

4) in caz ca de raspuns afirmativ la intrebarea precedenta, este recomandata sau necesara spalarea baii de ulei?

5) ce solutie este recomandata si cum se efectueaza operatiunea de curatare?

Ca date suplimentare mentionez ca masina are 260k km(191k km pe bord). Mai am aprox 2000 de km pana la schimb(15000 km). Mi-a aparut mesajul de SERVICE IN 3000 km( acum este la 1300 km). Cand am schimbat uleiul am bagat doar 4 litri si nivelul pe joja era la jumatate. De 1500 de km, desi nivelul era acelasi am completat pana a ajuns joja la maxim, ulei pe care l-am pierdut pe la supapa egr(motiv pentru care am schimbat-o, de 3 saptamani) si acum nivelul este tot la jumatate. Pot zice ca eu cred ca motorul nu mananca ulei intr-o masura sesizabila pe joja.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci inapoi la 0w30 aka LL II o sa iti consume mult mai mult ulei. Apoi...conteaza cum mergi, daca faci 30k cel putin pe an si faci zilnic drumuri lungi merita LL daca nu....mai bine ramai pe ulei 5W40 cu intervale fixe.

La tine in motor merge si LL1 , LL2,LL3 adica 506.00,506.01 sau 507.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare:

pana acum am folosit mobil 0w30 shc pe alh.pot trece la 507 00 adica mobil 5w30 esp formula? (QG1)

Modificat de blv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul la intrebare este da, 507.00 inlocuieste 506.00/01 in afara de motoarele 1.2L TDI,R5 si V10 Tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus 5w 40 in loc de 10w 40 si la frig(temperaturi sub minus) si nepornita de 12-14ore imi bat tachetii cam 5min pana se incalzeste putin uleiul;cu celalalt ulei nu aveam fenomenul asta,doar 2-3sec pana tragea uleiul din baie.Concluzia,5w 40 e prea subtire pt motorul meu;acuma ma bate un gand la un 10w 60 full syntetic.Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am gandit sa bag Valvoline, dar sunt 2 tipuri, Durablend si SynPower. Momentan am in motor Castrol Magnatec 10w-40, dar vreau sa pun 5w-40 si nu Castrol, pe la 7000 km deja mirosea a ars uleiul si banuiesc ca nu e prea bine, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre durablend si synpower,amandoua cu norma 5w 40,diferenta consta ca primul e part synthetic si al 2-lea e full synthetic;si la mine la 6-7oookm castrol magnatec 10w 40 miroase a ars,am postat mai sus.Totusi nu a folosit nimeni la un diesel non pd 10w 60?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai folosit Valvoline ? Cum e fata de Castrol ? Nu e normal ca la 7000 km Castrol sa miroasa a ars, asta denota un ulei prost :wub:

Modificat de tapric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre durablend si synpower,amandoua cu norma 5w 40,diferenta consta ca primul e part synthetic si al 2-lea e full synthetic;si la mine la 6-7oookm castrol magnatec 10w 40 miroase a ars,am postat mai sus.Totusi nu a folosit nimeni la un diesel non pd 10w 60?

Si eu ma gaindesc sa folosesc un 10w60, fiind mai vascos la cald cred ca merge pe timp de vara, avand in vedere ca peste 3 luni, tre sa fac schimbul de ulei.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc la un castrol edge sport 10w 60,am vazut ca intruneste norma b3 si poate fi folosit si la diesel;initial m-am gandit la un 5w 50,dar e greu tare de gasit pe piata,sa fie bun si pt diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi interesant, daca ar mai scrie cineva, care a mai folosit un astfel de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat azi Castrol Magnatec 5w-40 C3. Am vrut sa iau Castrol Edge 5w-40 dar vanzatorul mi-a zis ca nu are rost sa platesc in plus pentru motorul meu care e de generatie mai veche. Cei care ati folosit si Magnatec si Edge la ALH ati simtit vreo diferenta ? Mentionez ca eu la 10.000 km voi schimba uleiul oricare ar fi el. Multmesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w 60 se foloseste doar la masinile care merg turat sau in conditii de clima tropicala.

am vazut un pasat benzinar la care uzura masini si regimul de mers au recomandat acest ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@z a c : Trei ani am folosit la Golf exact motorizare ca a ta Castrol TXT 5W 40 iar dupa aceea mi s-a recomandat Castrol Edge (aceiasi cifra) pentru ca asa mi-a zis ca el ar fi urmasul lui TXT. Oricum cred ca e cam tot una Magnatec cu Edge (nu cred sa fie diferente considerabile); era diferenta mare de pret intre ele ?

PS: Atat imi amintesc ca inaintea ultimului schimb de ulei undeva pe la 8-9000km a trebuit sa completez pentru ca se aprinse indicatorul de nivel ulei (lucru ce nu patisem in cele 4 schimburi anterioare facute pe 11-12000km) dar pentru asta pot fi 2 cauze - ori uleiul nu era chiar asa bun ca si precedentul ori motorul incepea sa "pape" ulei pentru ca stilul meu de condus sigur nu era mai turat :D ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de pret era: Magnatec 1L era vreo 35 lei si Edge 1L era vreo 48 lei parca. Ieri am schimbat uleiul si azi dimineata parca a pornit mai usor masina, de fapt chiar asa a pornit, mult mai usor fata de 10w-40 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!