Jump to content

Martor "Check engine" - benzina


90G_O_L
 Share

Postare recomandată

Salutare! Problema cu martorul Check engine aprins o am si eu de ceva vreme... La scanare apare eroarea "4191 Recirculare gaze de esapament Debit prea mic". Intr-un timp se stingea cand nimeream o benzina buna (Rompetrol de obicei) dar in ultima vreme nu mai am norocul asta... Daca ii sterg eroarea la scanare, apare cu prima ocazie cand o las in frana de motor o perioada ceva mai lunga (50m+) sau demarez in treapta a 2-a ceva mai subturat, cand din comoditate, nu mai retrogradez in treapa 1 (a nu se intelege ca plec in treapta 2 de pe loc). Are cineva idee ce poate fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care este infundat, ce este de facut? Se schimba, se curata (daca da, cum?)? Nu am gasit mare lucru pe forum despre acest subiect, poate mi-a scapat mie. Numai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

O problema de genul asta am si eu - check engine aprins

la o scanare cu vag-com a rezultat o eoare la egr

precizez ca nu observ nici-o schimbare in functionarea motorului.

Alimentez de obicei cu 95 de la Petrom

M-a invatat cineva si ii scot borna de la baterie si astfel becul se stinge,eroarea dispare.

dar dupa ceva vreme apare iarasi, nu stiu in ce conditii de condus,

am citit si eu pe aici turat subturat etc

Oare nemtii au facut motorul asta pe benzina pentru un anumit stil de condus??

posibil, inainte am avut o skoda fabia diesel- alt stil de mers

sa fie oare asta o cauza???

cel care de la care am luat masina ,mergea mai agresiv, eu cum trebuie sa conduc???

apropo, am desfacut sonda egr,chiar sambata, nu ai mare lucru de curatat la ea e capsulata ,stie cineva mai mult?

Modificat de paulxsss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare nemtii au facut motorul asta pe benzina pentru un anumit stil de condus??

Salut! Nu cred ca este vorba de nici un stil de condus, este totusi o defectiune tehnica... In Manualul de Intretinere, pag. 14 scrie: "La 2000 de rotatii pe minut trebuie intotdeauna sa selectati urmatoarea treapta imediat superioara". Sincer, eu nu pot sa merg asa, urc ceva mai mult in turatie... dar cert este ca nemtii nu au facut motorul sa mergem intr-un anume fel.

Trebuie doar sa descoperim ce defectiune este... Urmatorul lucru care o sa-l fac va fi sa incerc sa curat EGR-ul, dar ceva mai tarziu, cand se mai incalzeste cat de cat afara...

Numai bine!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ar fi bine sa postam fiecare , eroarea depistata , care a cauzat aprinderea martorului, pentru a face o lista cu posibilele cauze , in ideea de a-i ajuta pe toti.

la subsemnatul: sonda lambda 1 (cauza: nu se alimenta sonda, nu era tensiune pe firul de plus de la mufa acesteia; s-a "tras " un plus paralel momentan)

Deci ce rebuie "cautat" (bineinteles se porneste de la diagnoza)

1. Una din sondele lambda ( sau ambele :lol: ) ;

2. EGR - curatare /adaptare;

3. Curatare/adaptare clapeta acceleratie

4. ......

Klubber - la motorul pe benzina chiar ii place turat(fara a exagera)

Modificat de vidoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

1. Una din sondele lambda ( sau ambele ) ;

2. EGR - curatare /adaptare;

3. Curatare/adaptare clapeta acceleratie

4. Senzorul G2/G62

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

Salut.. am un golf IV 1.6 16 valve tip motor BCB, si am sonda lambda defecta, e posibil din caza ca ea nu mai functioneaza sa am oscilati la relanti cam intre 800 - 1200 rot/min?

am uitat sa specific sonda lambda de dinaintea catalizatorului, imi cer scuze dar sunt foarte obosit :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit pe youtube un golf cu motor la fel care are cam aceleasi oscilatii am sa postez filmuletul pt a vedea mai amanuntit problema :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

P0172 -- FUEL TANK TOO RICH

SYSTEM TOO RICH OR SYSTEM TOO LEAN

acestea sunt erorile cu care ma lupt de 2 ani de cand am masina golf4 2.0i;

mentionez ca am inceput cu schimbare supapa evacuare gaze (cea de pe filtrul de carbune) 290 ron

debitmetru aer 580 ron

fise +bujii beru 4 electrozi 200 ron

sonda lambda 1 -400 ron

readiness face COMPLET

ADAP RUN OK

in basic settings sta mai mult 5 minute la B1 S1 - OK

CATALIZATOR 0.1-1%

VA ROG TARE MULT UN SFAT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Sper sa va fiu de ajutor cu o patzanie de a mea!

Din cauza drumurilor "excelente" de la noi din tara, cablu (firul) care duce la sonda lambda s-a desprins din cleme si ajuns lipit de ventilatorul de la AC.

Cand am pornit AC, ventilatorul a inceput sa roada firul, ca urmare...mi s-a aprins martorul "check engine" si masina mergea foarte greu (nu tragea defel, si uneori mergea in suturi);

am reusit sa inlocuiesc cablul...si l-am legat cu un colier ca sa fiu sigur ca nu se va mai desprinde de la locul lui.

Deci, colegilor, aruncati un ochi si la firul acela cand aveti probleme de genul (se afla in fata ventilatorului de la AC) !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sall si eu am avut aceeasi problema,de la benzina de la petrom ,cum bagam de la petrom cum mi se aprindea,o turam la 3500-4000 de ture 5-10 min si o opream dupa aia se stingea :P

Modificat de Marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

[P0172 -- FUEL TANK TOO RICH

SYSTEM TOO RICH OR SYSTEM TOO LEAN

acestea sunt erorile cu care ma lupt de 2 ani de cand am masina golf4 2.0i;

mentionez ca am inceput cu schimbare supapa evacuare gaze (cea de pe filtrul de carbune) 290 ron

debitmetru aer 580 ron

fise +bujii beru 4 electrozi 200 ron

sonda lambda 1 -400 ron

readiness face COMPLET

ADAP RUN OK

in basic settings sta mai mult 5 minute la B1 S1 - OK

CATALIZATOR 0.1-1%

VA ROG TARE MULT UN SFAT

astazi am schimbat si eu bobina de inductie pret 310 ron este dintr-o bucata si are 4 picioare...

nu imi dadea nici o aroare pe tester (reprzentanta vw, reprezentanta porsche, diferite alte service-uri... tot felul ..)

BECUL CHECK ENGINE APRINS CONSTANT + USOARA TREPIDATIE LA RELANTIV

eroare 16556 - bank 1 fuel trim too rich -p0172 -35-00

bobina veche era crapata de jur imprejur iar piciorusele B si D erau cenusa inauntru ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ai scapat de eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De 1 sapt am intrat si eu in posesia unui 1.6 16v (bcb) adus din germania. La nici 2 zile mi s-a aprins si mie "EPC" si "Evacuare gaze". Acum realizez ca am alimentat de la Shell cu 95 si de at a aparut pb. Nu stiam ca prefera >=98. Aseara am iesit putin in afara orasului, am tinut-o peste 4000 rpm si a disparut martorul. Azi dimineata insa cand am pornit a reaparut. O sa fac astazi un plin cu 98 sa vad ce se intampla. Sper sa fie asta pb si nu sonda. Oricum o sa o pun pe tester sapt ce vine si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine cu cea de 95 se aprinde check engine cu 98 nu am nicio problema. Totusi tind sa cred ca sonda este lenesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti-le si voi o diagnoza si masuratori ... check engine aprins in bord mai are si alte cauze !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De 1 sapt am intrat si eu in posesia unui 1.6 16v (bcb) adus din germania. La nici 2 zile mi s-a aprins si mie "EPC" si "Evacuare gaze". Acum realizez ca am alimentat de la Shell cu 95 si de at a aparut pb. Nu stiam ca prefera >=98. Aseara am iesit putin in afara orasului, am tinut-o peste 4000 rpm si a disparut martorul. Azi dimineata insa cand am pornit a reaparut. O sa fac astazi un plin cu 98 sa vad ce se intampla. Sper sa fie asta pb si nu sonda. Oricum o sa o pun pe tester sapt ce vine si revin cu detalii.

Marius, eu iti recomand sa alimentezi mol evo(CO. minim 99...cica), se gaseste la MOL vis-a-vis de autogara(din cate stiu in tudor este doar MOL 98). Bolful asta primeste si cu asta pare sa fie cel mai fericit, check nu s-a aprins deloc cu benzina asta. In afara de asta ar trebui evitat cu desavarsire LUKOIL iar premium 99+ de la petrom de langa metro e mult mai slaba decat acelasi 99+ din 7 NOV(care de altfel pare a fi relativ ok). Fiind asa sensibile motoarele recomand in afara de aia sa eviti sa alimentezi in primele pompe si mai ales atunci cand se realimenteaza rezervoarele statiilor.

Modificat de MS 33 COP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colescu Sebastian

Salut am un Golf 4 1.4 16V AXP.Mi s-a aprins senzorul de "check" in bord.L-am pus pe tester si mi-a indicat rateu ardere cilindru 2 si 4.Am schimbat bujiile,sters eroare insa la 50 km s-a aprins din nou.Masina merge normal si nu prezinta absolut nici alt simptom.Ca si data trecuta am pus numai benzina de la OMV.

Multumesc,

Colescu Sebastian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a aprins "Check engine" in bord.....era de la EGR. L-am curatat si apoi dupa 50 Km iar a aparut martorul. Am fost la un service si mi s-a spus ca trebuie schimbata valva. Are cineva idee cat costa piesa si manopera?

Totodata mai am inca o problema. Atunci cand iau picioru de pe acceleratie si accelerez din nou la inceput se aude un fasait....si apoi creste turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer fals / Verifica zona

Adaptare de clapeta ai facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptare la clapeta nu ma facut pentru ca mi-au spus aia de la service ca trebuie facuta adaptarea doar daca o schimbi.

Cat costa o adaptare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. o problema similara intalnesc si eu. am motor 1.6 16v AZD 105 cp. acum ceva vreme mi-a aparut si mie check engine pe bord. pana acum am curatat EGR si clapeta acceleratie, adaptate amandoua ulterior. dupa ce eroarea a fost stearsa, a aparut imediat martorul. am schimbat si benzina, alimentand de la diferite statii. dupa o noua scanare, eroarea a fost de la prima sonda lambda, care are defect sporadic. pana aici ok, o sa schimb sonda probabil saptamana viitoare, dar marea mea nelamurire este ca totodata motorul se tureaza cam greu, nu mai este asa spirtos, si implicit lipsa de putere si consum mai ridicat. am tinut mana la evacuare, cineva apasa acceleratia. la relanti e ok, dar cu cat tureaza mai mult, cu atat emisiile sunt mai putine, adica la 3-4000 rpm scoate mai putine gaze ca la relanti. parca se tot infunda, de aici si acceleratia slaba de tot. cam astea sunt simptomele pe care le are masina mea. eu ma intreb daca dupa schimbarea primei sonde, emisiile nu vor fi la fel, adica din ce in ce mai putine pe masura ce turatia creste. daca ar fi fost catalizatorul infundat, banuiesc ca trebuia sa am o eroare de la cea de-a doua sonda. respect si astept ceva pareri de la oameni mai in masura ca mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu Vlad

Am si eu o problema asemanatoare la Vw Bora 1.6 FSI motor BAD.

Acum 2 luni aveam martorul check engine aprins, pierdere de putere si tremura masina la relanti. Am fost la service si mi-au sugerat sa schimb bujiile si bobina de la cilindrul 4. Dupa aceasta operatie a mers masina ok.

Acum 2 zile am alimentat cu benzina 95 :icon_thumright: de la OMV.

Azi am iarasi aprins martorul check engine. Am fost la mecanic si am schimbat bobinele intre ele, bujiile curatate si eroarea apare la cilindrul 3. Indiferent cum mut bobinele si bujiile, am tot timpul eroare la cilindrul 3.

Aveti sugestii ?

Modificat de Claudiu Vlad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!