Jump to content

Discuri frana - probleme


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

  • 7 months later...

am si eu o problema si e si urgenta. azi mi-am schimbat rotile pentru ca maine plec in italia. in dreapta fata am constatat ca discul de frana se invarte liber pe butuc, e rupt un surub care il fixa. am observat chestia asta cand am pus roata inapoi si a trebuit sa-l rotesc ca sa corespunda gaurile. am fixat roata, am strans suruburile si aparent e fixat, nu are nici o problema. intrebarea e: acel surub are si alt rol decat sa tina discul in dreptul gaurilor? e periculos sa pornesc asa la drum. nu mai am timp de reparatii dar as putea sa schimb masina. va rog un raspuns cat mai rapid. mersi mult!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rolul logic al surubului mic este de a fixa discul si de a preveni miscarea etrierului sau chiar caderea discului cand dai roata jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca e periculos sau nu dar e vorba de frane. In locul tau nu mi-as asuma riscul nici daca mi-ar zice juma' de forum ca e ok....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linisteste-te, nu e nici o problema. Si la mine se invartesc (am observat acum vreo 2-3 ani de zile, cand am inceput sa umblu mai mult pe la masina), dar cand pui prezoanele sunt fixate de acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema si e si urgenta. azi mi-am schimbat rotile pentru ca maine plec in italia. in dreapta fata am constatat ca discul de frana se invarte liber pe butuc, e rupt un surub care il fixa. am observat chestia asta cand am pus roata inapoi si a trebuit sa-l rotesc ca sa corespunda gaurile. am fixat roata, am strans suruburile si aparent e fixat, nu are nici o problema. intrebarea e: acel surub are si alt rol decat sa tina discul in dreptul gaurilor? e periculos sa pornesc asa la drum. nu mai am timp de reparatii dar as putea sa schimb masina. va rog un raspuns cat mai rapid. mersi mult!!!!

E ok stai linistit. Acel surub nu previne caderea etrierului (sorry mmneg) ci doar tine discul sa nu cada cand scoti etrierul. Eu stau fara surubul ala de 5 (cinci) ani la roata dreapta fata nici o problema. Oricum il poti gasi pe drum la orice dealer VW daca chiar te roade ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am fost si la lorand sa-mi stearga niste erori (ii multumesc si pe aceasta cale!) si mi-a spus la fel. logica imi spunea si mie ca nu are unde pleca discul pt ca cele 5 suruburi ale rotii il fixeaza mult mai solid decat surubelul ala. din pacate nu e deajuns sa-l cumpar de la un dealer pt ca i-a disparut doar capul, partea cu filetul este inca inauntru si nu am cum sa o scot. plec asa si promit (pt cei ce se simt in nesiguranta pe sosele stiindu-ma liber si cu astfel de defectiuni) ca-l voi schimba in mai putin de 5 ani ;)

mersi tuturor pt raspunsurile prompte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile de frana sunt din fabrica un pic ovalizate pentru a putea departa placutele de frana. Bineinteles la tine probabil sunt ovalizate mult peste limita adminsa.

Daca credeti ca masina ar frana diferit daca schimbi doar un disc pt ca unul este mai gros decat celalalt nu ar trebui sa fie nici o diferenta. Poate doar la prima apasare a pedalei o roata franeza mai devreme. Dar dupa aceea placutele vor fi la o distanta egala de disc, dupa prima franare se vor departa egal. Nici uzura placutelor de frana nu trebuie sa fie diferita. Doar zona din cursa pe ca lucreaza pistonasul difera.

Nu stiu de ce nu ai incredere in componentele non OEM pentru ca ele sunt un procent covarsitor din masinile noastre. Crezi ca VAG sta sa fabrice discuri, placute, etrieri etc etc etc. Le cumpara de pe aftermarket si le rebranduiesc. Uneori nici acest lucru nu-l mai fac. L-am ajutat pe un amic sa schimbe placutele de frana de la Golf 3 si pe etrier scria pe toate partile Lucas.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brembo sunt 1600000 lei bucata. Hmm....

Chestia e ca sunt foarte sceptic in privinta pieselor ne OEM.....experienta de viata ma facut asa.

Poate cineva sa confirme ca discurile Brembo din Romania sunt bune?...ca de exemplu tot ce e Sachs din Romania e ultra indoelnic....

Am pus eu Brembo de-astea pe masina, nu pot spune ca sunt incantat... le am de mai putin de 10000 km si deja s-au cam strambat, simt vibratii destul de puternice in volan cand franez... o sa le duc la rectificat si daca se repeta, le arunc... deci nu recomand brembo, cel putin nu cele ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o Bora 1.9 TDI/ 90 CP din 2005 si de la 10.000 KM la frinare se simteau trepidatii puternice in volan.Am schimbat 3 rinduri de discuri la interval de 4.000-6.000 Km si acelas fenomen.Dupa schimbarea discurilor masina merge bine 2.000-3.000 Km dupa care incepe distractia.Interesant este ca trepidatiile nu au aceeasi intensitate de la inceput ci se amplifica .A mai avut cineva problema aceasta ? Ce solutii imi recomandati si cam ce ar fi de facut.Trebuie sa precizez ca nu am o maniera de condus sportiva si nici de trecut prin apa nu poate fi vorba.Ideea este ca m-a disperat dar nu vreau sa vind masina .Astept recomandari.

Mersic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand nu mai calca frana cand iei gropile...

2 > verifica sa nu cumva sa fie din alta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai mult ca sigur un etrier cam blocat. Nu se retrage complet si incalzeste discul. Data viitoare cand schimbi discurile trebuie sa le atragi atentia obligatoriu sa-ti verifice tot ansamblul si sa-l greseze cu vaselina speciala de frane, care rezista la temperaturi mari. Eu recomand sa pui si placute cu compozitie mai moale, se uzeaza mai repede dar protejeaza discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum descrii problema sigur buba este in alta parte, din moment ce schimbi discurile si pui altele noi , nu au voie sa se ovalizeze in 4000-5000km. (banuesc ca nu le cumperi din targ sau sh)

Daca te referi doar la trepidatiile din volan aceste pot avea si alte cauze.

Decat sa tot schimbi discuri (care-s destul de scumpe) mai bine te-ai duce intr-un service competent, cu aparatura adecvata sa-ti verifice tot sistemul de directie si franare.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Data viitoare cand mai schimbi discurile, incearca sa schimbi si placutele existente. Cat despre un etrier blocat, s-ar simti si la miros. Oricum aceasta chestie se poate verifica foarte usor, dupa o simpla plimbare, chiar si prin oras, de vreo 2-3km, suficient. Dupa care jantele ar trebui sa fie foarte incinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema asemanatoare !

Discuri de frana pe fata schimbate cu unele " Bilstein" ( asa scria pe cutie ) dar fara sa inlocuiesc si placutele de frana , care aratau destul de bine . Calitatea finisajului discurilor era medie , cu toate ca pe ele era stantat '' Made in Germany". Cati bani dai atata face !? Dupa aprox. 5000 km , la o franare usoara volanul trepida urat de tot incat am jurat ca nu mai cumpar piese de calitate indoielnica . Le-am inlocuit si pe astea cu unele ''Brembo" normale ( nu sport) dar continuind greseala de a nu schimba si placutele ! Dupa o luna am schimbat si placutele ( Ferodo ) . Sper sa nu mai am probleme de genul asta ca este de rasul lumii !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice piesa cumparata de la magazin si montata intr-un service autorizat trebuie sa beneficieze de garantie. Sper ca ati folosit garantia in cazul discurilor care se stricau in 5000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi dar cred ca trebuie sa dau informatii complete.

Discurile de frina au fost schimbate la dealer Volkswagen;

Placutele au fost si ele schimbate odata cu discurile.

Ce fel de discuri si placute imi recomandati ?

Ce service credeti ca poate rezolva problema ca m-a disperat?

Mersic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era nevoie sa deschizi alt topic. Iti recomand discuri Ate PowerDisk sau Zimmermann care au un raport imbatabil pret calitate. Ca placute eu am mers tot pe Ate, dar am auzit ca si Ferrodo sunt excelente.

Completeza si tu profilul ca stim de unde esti. Eu iti recomand un service dar e in Zalau! Crezi ca te ajuta ;) ?

Modificat de bladerunner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sasha Te rog sa citesti regulamentul si sa te conformezi! Nu se dechid topic-uri separate daca ai ceva in plus de zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi dar cred ca trebuie sa dau informatii complete.

Discurile de frina au fost schimbate la dealer Volkswagen;

Placutele au fost si ele schimbate odata cu discurile.

Ce fel de discuri si placute imi recomandati ?

Ce service credeti ca poate rezolva problema ca m-a disperat?

Mersic.

in prima mie de Km e bine sa nu pui frane f puternice ptr ca nici discurile nici placutele nu sunt "lasate" iar temperaturile in disc sunt mai mari ca de obicei lucru ce poate duce la ovalizarea lor sau "warping". In alta ordine de idei daca treci printr-o balta de ex cu discurile incinse la max dupa o franare poti sa le ovalizezi rapid din cauza racirii bruste ( mi s-a intamplat). Personal folosesc discuri si placi OEM si duc destul de bine.Verifica cand schimbi discurile si suprafata de asezare pe port-fuzeta ( portiunea de "butuc" unde se aseaza discul).De obicei , acolo din cauza apei si a sarii , etc se formeaza rugina care poate afecta planeitatea suprafetei de asezare .Cand discul se monteaza pe o asemenea suprafata necuratzata el practic incepe sa aibe bataie chiar daca discul e nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vreo 5.000km am schimbat si eu plachetii.

La frinare trebuia sa apas mai tare decit cu plachetii vechi. De vreo 500 km a inceput sa vibreze volanul la frinare la viteza mare. Astazi m-am uitat printre spitele jentillor la placheti si stupoare, sint consumati oblic, iar cei care i-am dat jos erau consumati bine. Probabil montare gresita ? ceva intepenit ? Am cumparat altii si pe la ora 18.00 o sa-i schimb iar, cind vine mecanicul, sa studiem problema cu atentie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne se poate, iluzie optica :D

Plachetii noi au o tesitura pe margine, iar la privirea printre spite ai impresia ca sint tocati oblic.

Am dat roata jos si la o privire mai atenta am observat ca, calca bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit aceeasi poveste ca Sasha, adica doua randuri de discuri ( unul Bosch altul Lucas) si la aproximativ o luna (in jur de 4000 km) trepidatii in volan crescande ca intensitate in timp. Placutele sunt schimbate inainte de primul rand de discuri si sunt marca Lucas. Am verificat etrierele si nu blocheaza nici unul, mai mult, am facut rost de un ceas comparator si am masurat diferentele de grosimi care erau astfel: cam o zecime masurat pe discul din dreapta, cam 2-3 zecimi pe cel din stanga si ceva mai putin de o zecime pe butucul din stanga. Stie cineva care sunt limitele acceptabile ale acestor diferente incat sa stiu daca ar trebui sa schimb si butucul? Va multumesc si astept idei de la voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru l-am patit si eu la Skoda Octavia 1

Am schimbat discurile de frana de pe fata (pe spate nu am) si dupa 1500-2000 km iar a aparut problema

Cei de la Skoda (Auto Grup) mi-au spus ca desi masina e in garantie discurie nu au garantie pt ca am mers eu cu masina prin balti si s-au ovalizat..

Mentionz ca nici la Dacie (solenza) nu am patit asa ceva in 70.000 km

Concluzia..... o trageti singuri :offtopic: eu am zis Nu mai cumpar masina noua din romania doar din germania diferenta e mare si chiar si cei de la service au recunoscut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi frumusel la service si spune cuvantul magic OPC, sa vezi ce rapid se schimba discurile pe garantie. Este inadmisibil sa nu-ti schimbe discurile pe garantie. Scrie in cartea tehnica a masiniii ca nu ai voie sa mergi cu ea prin balti? Nu mai fiti asa delasatori si creduli cu acesti oameni lipsiti de caracter din service-urile mioritice.

Masina este aceeasi si in Romania si in alta tara, in schimb calitatea oamenilor din serviceurile din strainatate vest) este mult superioara celor din Romania.

Scuzati offtopicul, dar nu suport ca sa fiti calcati in picioare asa usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!