Jump to content

Timeline Vento/JettaIII


paul_ral

Postare recomandată

  • 3 weeks later...

Astazi am comandat kitul de reparatie pentru schimbatorul de viteze si articulatiile de la timonierie. In plus, la lista pieselor noi ce vor fi montate pe masina, se adauga rulmenti fata + spate (o sa merg pe FAG sau pe rulmenti romanesti daca se potrivesc la dimensiune) si axuri roti spate. In plus, motorul va fi vopsit dupa demontare.

Link către comentariu

Inseamna ca vara asta ai treaba smiley-chores025.gif

La culoarea ta s-ar preta bine niste stopuri fumurii OEM.

Link către comentariu

Bogdan - piesele le comand la un magazin la mine in Slobozia (aici sunt mai multe magazine de piese auto care s-au profilat pe comenzi pentru piese din import). In max.48 ore piesa imi parvine. Asa am gasit protectiile pentru oalele spate, erau intr-un depozit din Ungaria, am facut comanda si in 48 de ore au fost la magazin. Ii ajut foarte mult finda le spun codul piesei pe original.

Zbeng - da, ar da bine, le dau pe ale mele (sunt aduse din SUA - plasticul este calitativ superior celui de pe varianta europeana) plus ceva diferenta pentru unele fumurii.

unul din kiturile de reparatie pentru schimbator si articulatii.

IMG_0402.jpg

Mai trebuie sa gasesc si celalat kit prezentat in topicul de pe DIY din aria Golf3&Vento, tijele de legatura de la timonerie si piesa prin care se regleaza aceasta.

Link către comentariu

Astazi am comandat alte piese pentru reparatia timoneriei.

Este vorba de cele 2 bucse care centreaza axul cautatorului, cod OEM 191 711 067. Nu le-am gasit pe producator, asa ca le-am solicitat piese originale. Costa in jur de 6 lei una. Pozele sunt luate de pe forumul rusesc

191 711 067

bucsacautator.jpg

Alta piesa este bucsa de la tija de actionare a cautatorului, cod OEM 171 711 181, luata tot pe original si costa 12 lei

171 711 181

bucsacomanda.jpg

A urmat o alta bucsa cod 191 711 208A prin care trece levierul de comanda a intregii timonerii. Pret in jur de 16 lei pe original

191 711 208A

bucsatija.jpg

Am vrut sa comand si kitul de reparatie pentru partea de la cutie, precum si tijele de comanda pe producator, insa nu se gasesc. In linkul de la primul post apare pe producator dar l-am gasit doar pe original, destul de scump. Am facut o cerere de oferta, sa vedem cat costa. Este vorba de piesele cod OEM 1HO 798 201

comandacutie.jpg

si montat

comandacutie2.jpg

Am verificat pe masina, este joc in acea articulatie, datorat uzurii boltului precum si a capetelor de prindere a tijelor.

bolt.jpg

Tijele au codurile OEM 1HO 711 595 (cea scurta) si 1HO 711 574 (cea lunga)

Ultimele 3 piese pe original costa cam 200 lei

Voi posta si imagini dupa ce-mi parvin piesele (dureaza 5-7 zile) precum si lera de reglaj - sa vad unde o voi gasi. Estimez ca operatiunea de reparatie a timoneriei va urca undeva pe la 300 lei. Munca e din partea casei, adica a mea si nu se pune. :lol:

Link către comentariu

O mana de bucse OEM pentru timonerie

SN852934.jpg

Piesele pentru maneta au fost schimbate

SN852930.jpg

Astept si restul pieselor si apoi la treaba.

Link către comentariu

Astazi am lucrat vreo 20 minute la inlocuirea bucsei tijei de comanda a vitezelor

Asa arata inainte

SN852929.jpg

Dupa inlocuire:

SN852947.jpg

Printre picaturi am avut grija si de "aia mica" - inlocuire punte spate, un defect des intalnit la 206, datorita unei solutii tehnice un pic cam ciudate si a unor semeringuri care nu pre isi fac treaba. Bagatela m-a costat 15 mil . S-a dus climatronicul meu! :)

SN852939.jpg

Link către comentariu

Felicitari de cum te ingrijesti de masinile tale. Tot respectul. Esti genul de persoana de la care as cumpara o masina SH :). Intrebare: toate manoperele le faci singur?!

Link către comentariu

La VW eu, am invatat singur, din 1994 de cand am avut numai VW. La 206 nu ma bag inca, din cate am citi pe forum si de la mecanic, inlocuirea puntii spate este mai pretentioasa, avand bare de torsiune, la montaj trebuie sa tii seama da niste chestii (secretele mecanicului). Am facut o gramada de poze, studiez problema si daca va mai fi cazul o voi aborda personal. In plus pentru 206 imi trebuie alte truse cu chei si sa nu uitam ce e mai important - lipsa de timp.

Link către comentariu

Buna treaba ai facut cu timoneria.

Link către comentariu

daca imi permiti as da un sfar referitor la rulmenti,, pe spate sigur merg rulmentile de la cielo, de astea am si io de un an si is bune, la pret costa jumate

Link către comentariu

Rulmentii pe spate oricum au un pret mic, comparativ cu cei fata. Totul e sa schimbi si fuzeta, nu numai rulmentii.

Link către comentariu

In sfarsit, am primit si kitul 1HO 798 201

SN852969.jpg

Cu amabilitatea colegului b-66-six o sa intru in posesia tijelor de comanda si ma voi ocupa de inlocuirea intregii timonerii

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Functionarea schimbatorului de viteze dupa inlocuirea tuturor pieselor uzate cu cele prezentate mai sus: Timp de lucru 3 ore, costuri totale 250 lei, manopera = eu.

th_IMG_0475.jpg

Link către comentariu

Am vazut ca ai si un mic diy in poze,poate-l postezi topic si cu niste mici detalii scrise.Multumim

Link către comentariu

Peste o saptamana incep demontarea masinii. Activitati ce se vor desfasura:

1. Demontarea motorului si cutiei

1.1 - segmentare

1.2 - inlocuire ghiduri/scaune/semeringuri supape

1.3 - vopsire bloc motor

1.4 - inlocuire kit ambreiaj

1.5 - schimbare cutie viteze

2. Demontarea puntii spate

2.1 - inlocuire punte? sau doar bucsele

2.2 - inlocuire fuzete

2.3 - inlocuire conducte frana cap coada

2.4 - inlocuire amortizoare spate

3. Schimbare articulatii fata

3.1 - inlocuire bucse bascule

3.2 - inlocuire bucse bara stabilizatoare

3.3 - inlocuire pivoti

3.4 - inlocuire capete de bara si bielete de directie

3.5 - inlocuire rulmenti fata

4. Schimbare suspensie fata

4.1 - inlocuire flanse amortizor

4.2 - inlocuire telescoape

5. Pregatire instalare climatronic

5.1 - decuparea panoului despartitor

Totul va fi fotografiat si prezentat pe forum

Link către comentariu

Ce-mi place la tine: chiar pui mana la treaba cand e vb de masina si incerci sa o tii mereu perfecta mai ales tehnic. Felicitari pentru modul in care te ingrijesti de ea :banghead:

Link către comentariu

Multumesc. Aceste masini au o varsta si daca nu intervi la timp le pierzi. In plus, de vreo 2-3 ani nu am mai lucrat la masina. Modificarile facute pana acum au fost facute din placere, abia acum urmeaza greul!

Link către comentariu

Toate bune si frumoase, dar ce vrei sa:

2.1 - inlocuire punte? sau doar bucsele

2.2 - inlocuire fuzete

2.3 - inlocuire conducte frana cap coada ?

Link către comentariu

Am inspectat masina pe dedesubt si am observat ca, pe unele portiuni, conductele de frana au urme de coroziune. Nu pot aprecia cat din diametrul conductei este afectat insa, pentru siguranta, le voi inlocui. Pentru puntea spate vreau sa renunt la limitatorul fortei de franare. Am impresia ca acesta impiedica o buna aerisire a franelor. In functie de asemanarea intre cele 2 punti voi opta pentru pastrarea puntii mele sau inlocuirea cu una de Golf. Binenteles, voi inlocui si cele 2 furtunase de legatura intre conducte.

Este posibil ca fuzetele spate (axele) sa fie uzate intrucat aceste piese nu au fost inlocuite si dupa un anumit nr.de km trebuie sa strang piulitele de la rulmentii spate pentru eliminarea jocului. Jocul este mic, nu de speriat, dar dupa cum stim cu totii suspensia spate nu prea agreeaza incarcarea si tot efortul se rasfrange pe rulmentii spate.

Link către comentariu

Nu cred ca e o idee buna sa elimini repartitorul. Vei avea probleme mari pe asfalt ud, se va bloca spatele cand nu te astepti.

Cel mai bine deschide-l complet la aerisire (blocheaza parghia in pozitia corespunzatoare masinii incarcate) si dupa operatiune readu-l in pozitia normala de lucru.

Daca tot nu poti aerisi cum trebuie franele spate, vinovatul e in alta parte.

Link către comentariu

Sunt Golfuri care nu au acest repartitor si nu au probleme de franare pe carosabil umed. Cat despre sarcina, rar merg cu portbagajul full.

Link către comentariu

E foarte posibil - nici daewoo-urile mai vechi nu au repartitor - insa au o pereche de supape limitatoare pe conductele spate - pentru a nu avea aceeasi presiune de franare si pe spate. E posibil si acele golf-uri sa aiba la fel.

Link către comentariu
  • Vizitator a închis acest topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!