Jump to content
wabbit

Amortizoare Kayaba

Recommended Posts

Muraru Dan

Teoretic flansele se schimba daca au fost montate odata cu amortizorul. PE lga rulemt se uzeaza si acel cauciuc ce are rol de amortizare.

 

Referitir la datul jos de pe flansa, la mine cu spary degripant si ciocan de cauciuc nu a trebuit altceva.

Nicidecum nu sunt adeptul sa dai cu ciocanul de metal in flansa sa o ciobesti. La asta m-am referit.

Apoi, surubul ce se prinde de flansa nu se strange cu masina pneumatica, ba din contra, la mana.

 

Pe multi, multi mecanici nu i-am vazut sa lucreze astfel iar cand i-am atentionat am fost luat de prost., nu mai zic ca se uitau la mine de parca i-as fi pus sa traduca ceva in chineza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CataMarian

Am luat pt Fabia amortizoare Bilstein - importator Augsburg International. Pe ele stantat Germany si siglele audi si vw.

Surpriza a venit dupa ce am dat pe gooagle BILSTEIN si asa am aflat ca sunt facute la Sibiu. Pt ce o mai fii scriind importator pe cutie? Iau si Flansa rulment sarcina amortizor SKF si revin cu pareri ..........

Sper ca am faut treaba buna, ei zic ca produc pt. bmw, Mercedes, jaguar, iar din review ce am vazut ar fi putin mai dure exact cum imi doresc.

Probabil sa fie astea facute in Germania? :rolleyes: ...................

Edited by CataMarian

Share this post


Link to post
Share on other sites
flo1984

Eu ieri am schimbat amortizoarele la masina, fata-spate, Kayaba Excel G.

Sunt multumit de ele cum se comporta.

 

Puteam alege Ultra SR, dar mi-era frica sa nu fie prea rigide.

Edited by flo1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
CataMarian

Am montat amortizoarele bilstein, schimbat si flansa+rulment amortizor............. masina este ca noua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SpiritCrusher

Salutare,

 

O nelamurire am si eu. As vrea sa stiu daca acest model - Kayaba Av Excel-G 334670 - se potriveste la masina mea, echipata cu pachet de drumuri grele. Masina : Golf IV Variant 1.9 TDI 4Motion, septembrie 2005.

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SpiritCrusher

Salutare,

 

Revin. Cum aflu daca modelul Kayaba Av Excel-G 334670 e compatibil pe masina mea?

 

Toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

se potrivesc....

Share this post


Link to post
Share on other sites
dorubimotoru

Astazi am montat pe spate Ultra sr achizitionate mai demult si parca am senzatia ca mi-am batut joc de munca inginerilor de la Wolksburg care au reusit un compromis excelent intre confort si tinuta de drum la G6.Asa cum spunea un coleg mai devreme care montase  Ultra Sr pe Bora ....f f rigida masina dupa...asa este....pur si simplu spatele este beton de tare ai senzatia ca poti sa faci manevra elanului la orice viteza.

Pe fata montez orice....numai Ultra Sr sa nu fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rayn

Montat ieri pe un golf 4 1.6 amortizoare KYB excel-g fata made in spain, spate made in czech.Comportament de barca efectiv.Cred ca sint setate pe confort.Mie personal nu-mi plac,octavia mea are suspensii de 6 ani si sint mult mai rigide fata de golf cu amortizoare noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Am montat 4 amortizoare Monroe din gama Original, pe o punte sunt facute in Cehia pe cealalta in Polonia, sunt multumit de stabilitate si confort. Ei zic ca imita comportamentul OEM dar mi se par mai ok fiindca sunt bitubulare cu gaz si pe fata nu doar pe spate ca cele OEM.

 

In orice caz e bine sa fie schimbate toate 4 amortizoarele deodata si sa fie din aceasi gama sa nu iasa struto-camila, daca unele sunt mai tari si altele mai moi vor duce la uzura mai rapida pe o punte si astfel o uzura mai inegala per ansamblu.

 

Ultra SR sunt amortizoare monotub pentru condus sportiv nu confortabil, Excel G sunt ca si varianta Original de la Monroe, adica niste bitubulare cu gaz ce imita OEM-ul, eu sunt convins ca in Romania nu poti merge in mod normal decat cu acestea ce imita originalul, altfel ca sa nu mai simti drumurile proaste doar calea aerului mai exista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan_skodistul

Salutare!

Am vazut aici o gramada de pareri pro si contra (si putin "indoite")

Sunt utilizator de Skoda Fabia Break 2, 1.2 Benzinar de shaptej da cai! Am detinut 4 cutiute din astea de consumator standard (ma transporta din punctul A in punctul B - doar o masina care face drumuri de 125 de KM pe zi - KM pe an in medie 35.000)

Am schimbat pana acum 5 seturi de amortizioare la 4 masini (cu prima am avut ghinion!!! - asta e ... ) si SUNT COMPLET DEZAMAGIT DE SACHS (UNIX ... cele mai proaste piese de schimb ... exemplu: bieleta antiruliu TRW schimbata la nici 5000 KM)
Comportament la volan: orice groapa observata din timp evitata pana la exasperarea soferului din spate care de obicei detine o masina noua in care nu rezoneaza troncaneli, scartaieli si alti greierasi veniti cu trecerea timpului peste masina!

Ca sa scurtez putin: Amortizoare schimbate SACHS fata (gaz/ulei - pentru confort) spate gaz  (pe spate schimbate la o distanta de aprox 2000KM)
Amortizoarele SACHS au inlocuit pe cele originale (VW-audi -  nu cred ca sunt SACHS sau TRW ... aveau firmele VW si AUDI trecute pe ele cu numar de serie si ceva detalii) la 175.000km aproximativ ....

Intreb si eu ca orice crestin: Este superior producatorul KYB KAYABA lui SACHS respectiv TRW de la UNIX???
KYB-KAYABA se gasesc si contrafacute pe reteaua UNIX(autokarma este vanzator de KAYABA si cumpara masiv de la UNIX avand in vedere preturile)? De unde se pot cumpara KAYABA de calitate (ma intereseaza exclusiv confort - in niciun caz sport!)

CEL MAI SCURT: De unde pot cumpara KAYABA pentru confort care sa reziste peste 50.000 KM in conditii de exploatare ultradecenta (pensionarul de sambata - duminica) cu certificat de provenienta a produsului????????? Sau fara ... dar cu garantia ca nu cedeaza in 25.000 km (la garantie mi s-a spus ca nu sunt curse drept pentru care nu se poate asigura garantie - dar bat sinistru ... ca dacia 1310 :)    )

Va multumesc!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan_skodistul

Hai buna seara din nou!

 

Intreb ... asa ... ca un  cetatean ofticat!

Oare exista un loc de unde poti achizitiona amortizoarele originale (echipare din fabrica)?

Stima!

Buna ziua .... sau .... seara!

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

De la orice magazin de piese auto.... Eu cred ca tu ai alte probleme la masina, nu amortizoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

si TRW nu face amoritizoare.

eciparea OE este sachs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

Nu neaparat. Am vazut si Monroe in echiparea de baza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ion Pirvulescu

Kayaba sunt facutein Japonia nu in alte parti cele originale trec de 3000lei originale si se commada cu intregile chituri aferente rulmenti protectii etc.O spun ca detin de 2 ani si e diferenta de la cer la pamant ai platit da stii ce ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

si TRW nu face amoritizoare.

eciparea OE este sachs.

Face... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Asa stiu si eu ca TRW face amortizoare. Am descoperit si eu cand imi cautam un producator de amortizoare pe care sa merg fiindca OEM nu isi au rostul pe masina mea. Cautarea mea a constat in formarea unei pareri de pe diverse forumuri auto si nu numai, adica printre alti factori de orientare am cautat cele cu mai putine reviwuri negative si pe cei care se prezinta serios fara vrajeala.

 

Dar pe langa producator, un rol IMPORTANT in fiabilitatea amortizoarelor il au protectiile lor. Aceaste protectii sunt de 2 feluri:

 

Bumps - tamponul ce se baga pe tija amortizorului oprindu-l din comprimarea maxima astfel se evita lovirea componentelor interne la capat de cursa interior, adica capatul tijei si un fundul amortizorului ce contin supapele uleiului. Trebuie sa se cumpere kitul de protectie de la acelasi producator pentru ca eu am observat diferente, cele OEM care le-am dat jos erau mai mici si nu puteau proteja asa bine, Dar kitul Monroe e identic cu Sachs, asta n-ar fi o problema pentru ca probabil respecta aceleasi cote si apeleaza la acelasi producator, ideea e ca producatorul de amortizoare pe care il alegeti sa vanda in cataloagele sale si kitul de protectie aferent pentru ca acestea sa-si faca bine treaba.

 

Dust - pe spate la VAG e simpla treba fiind doar un tub pe plastic. Insa pe fata mi-am dar seama ca protectiile de praf noi nu sunt la fel de bune ca cele orginale din 2 puncte de vedere:

1 - sunt ca un plastic fata de cea originala care e dintr-un cauciuc bun ce se muleaza, intinde, destinde usor fara loveasca sau sa frece in amortizor, mai ales daca se transfera inelul de plastic de pe amortizorul OEM pe care se aseaza fix protectia.

2 - cele AM fiind mai scurte, in partea de sus se prind de tampon ca si pe spate, fata de cele originale care se prind pe flansa rulmentului protejandu-l si pe acesta de mizerie.

Astfel am schimbat doar protectiile de praf fata inapoi pe cele originale impreuna cu inelele de plastic de pe amortizor pe care se aseaza acestea ca sa stea bine fixate pe amortizor. Poze cu aceasta problema a protectiilor praf fata am pus in aria polo.

 

Deci daca nu protejati amortizoarele noi (mecanic fata de drumuri si abraziv fata de mizerii, binenteles nu uitati si de rulmentii de sarcina fata) producatorul amortizoarelor sau pretul lor nu prea mai conteaza fiindca se vor degrada rapid oricum.

 

Amortizoarele uzate duc la subtierea spirei arcului in zona de contact cu talerul acesteia, am observat acest fapt mai ales pe fata unde amortizoarele erau uzate mai tare si zona de contact e metal pe metal.

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvyx

Buna ziua tuturor !

Astazi am schimbat amortizoarele vechi (Monroe) cu KYB Excell-G fata/spate + flanse fata / spate . Dupa inlocuire am observat ca masina s-a inaltat considerabil 3-4 cm .Intrebarea mea este urmatoarea : De ce s-a inaltat atat de mult masina mea ? Zici ca este Tiguan :)) . Flansele erau obosite rau . Din cate stiu eu , inaltimea este data de arcuri si nu de telescoape . Deci inaltarea vine de la flansele noi nebatute inca sau telescoapele nu aunt pt masina mea ? (Prea lungi)

Multumesc anticipat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ion Pirvulescu

Amortizoarele duc de la stabilitate franare si la un grad de siguranta sporit pe timp de iarna.Eu unu dupa schimbarea lor am observat ca si bucsele de pe spate erau obosite abia dupa schimbarea acestora am observat o diferenta semnificativa fiind din 1999 masina clar ca era necesar.Va doresc drumuri bune si fara de gropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
07GHI

Salutare!

Pentru masina din semnatura ce amortizoare recomandati?

KAYABA EXCEL-G  sau PREMIUM

Tin sa specific ca locuiesc in Germania si nu am ,,onoarea,,gropilor din Romania :D ,dar nici sportiv nu conduc.

Daca ati putea va rog sa-mi spuneti plusurile si minusurile fiecarui tip de amortizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

Excel G mi se pare ca vor sa fie categoria care tinde sa pastreze caracteristicile OEM. Eu variantele de genul le recomand daca nu esti impatimit al vitezei, deoarece ofera comfort sporit fata de variantele premium, indiferent de producator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deadly

KYB Excel-G sunt pe gaz, iar KYB Premium sunt pe ulei. :icon_thumleft:

Acum...depinde ce vrei. Daca vrei mai mult confort ia KYB Premium. Daca nu, orienteaza-te catre Excel-G, desi eu nu prea le recomand. Am avut schimbate toate 4 amortizoare (KYB Excel-G) si masina se comporta ca o barca. :sly:

Ale mele erau Made in Spain. Cu siguranta nu le voi mai cumpara din nou. :beer:

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Tu esti sigur ca era din amortizoare? spun asta pt ca si eu am pus aceleasi amortizoare in ianuarie (insotite de bucse pline si trecerea la jante pe 17 (225.50./17) si pot sa spun ca nu e deloc barca masina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
aurelian.paratu

Eu am pus pe spate Kyb excel G la golf v,iar masina e tapana,nu se misca nu nimic. Eu le consider prea tari.Sunt Made in Cehia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri