Jump to content

Incalzire suplimentara (webasto, sirocol) - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Eu am o baterie de 300 A 63 Ah bateria se afla sub scaunul soferului.

post-73426-0-25969900-1290699610_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sub scaunul soferului. Acolo sunt bornele. L-am incercat azi cu bateria de la Dacie dar nu a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care il faci sa functioneze e de preferat sa folosesti o baterie uscata. Fiind in interiorul masinii o sa elimine vapori toxici daca e o baterie clasica la care trebuie completat apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare la mine ce ar trebui sa pot monta o alta baterie speciala pentru sirocol? deocamdata functioneaza doar pe bateria masinii, care e slabuta si as vrea sa ramana aceea doar pentru functionarea masinii, iar cealalta sa fie pentru sirocol, sa pot sa o folosesc cat ma doare capul fara sa port grija ca nu va mai porni masina dupa aceea.

app: al meu e pe aer, si incalzeste doar aerul din masina. la motor nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate te ajuta cu ceva

img071x.jpg

Modificat de andrei_c123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog stergeti, am scris o prostie ;)

Modificat de NeXuS_3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o mare schema cu a doua baterie, masa e, evident, comuna, iar plusul bateriei secundare se uneste cu plusul bateriei principale printr-un releu doar atunci cand ai pus contactul la cheie si cand se presupune ca merge motorul, ca sa le incarce pe amandoua. In rest bateria secundara e separata si pui pe ea ce consumatori vrei tu. La mine este Sirocolul de aer pe ea, mai sunt toate mufele de 12V din masina (tip bricheta), in afara celei din bord, neonul de la masa, etc. Am mai alimentat de la bateria secundara si toate componentele audio-video din masina, in ideea ca daca se descarca de prea multa folosire in stationare sa pot porni motorul (de fapt asta e si scopul bateriei secundare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt mie mi-ar trebui un releu care sa inchida circuitul dintre baterii atunci cand motorul e pornit, nu? (pare destul de simplu) :) Doar ca eu nu am loc sub scaunul la sofer, ci am loc in spate , sub bancheta unde e montat si sirocolul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-ar trebui pus si un releu care sa intirzie inchiderea circuitului ca daca ai bateria masinii consumata sa nu iti ia curent din a 2-a la pornire ca risti sa iti ia foc instalatia daca pui fire mai subtiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... nu mi-ar fi greu sa pun un cablu gros de aproximativ 8- 10 mm :) si atunci cu siguranta no sa mai raman in pana de curent :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia originala pe care o am la masina are niste cabluri destul de groase (cam 6-7mm diametru exterior, cu tot cu izolatie), dar evident mult mai subtiri decat cele dintre bateria principala si demaror. Am patit o data sa se descarce bateria principala si nu a luat foc nimic, chiar daca a tras curent si din bateria secundara. E drept ca nici nu a ajutat bateria secundara, ca nu a reusit sa invarta motorul, firele fiind prea subtiri. Dupa ce am mutat bateria 2 in locul celei principale a pornit. Daca totusi vrei sa fii sigur ca nu se incinge nici un fir intr-o asemenea situatie, poti lua tensiunea care alimenteaza releul (cel care conecteaza bateriile) de la alternator, de la punctul D+. Semnalul asta e folosit in multe locuri din masina si iti da +12V doar DUPA ce a pornit motorul (mai exact doar atata timp cat motorul se invarte la relanti sau peste). Si acest D+ suporta curenti marisori, cele cateva sute de miliamperi necesare releului nu vor fi o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misumat1 Are perfecta dreptate. Circuitul bateriei secundare cat si circuitul prizelor de 12V din spate( exceptand ce-a de bord) nu se cupleaza in paralel cu circuitul principal decat dupa pornirea motorului nu la punerea contactului. Eu am testat un amplificator auto monstruos( nu cel ce apere in film cu sistemul audio) si pentru a proteja instalatia am adaugat o baterie secundara in paralel cu cea principala, am pus-o in portbagaj si am folosit o siguranta fuzibila de 80Ah. Am uitat masina in garaj cu amplificatorul pornit si dupa 2 zile desigur bateriile erau prea descarcate.Deoarece am un garaj cam mic pentru un t4 si nu o pot scoate impinsa din cauza unui prag am considerat ca e ok sa incarc doar bateria din portbagaj pe care am adaugat-o cu ideea ca o sa porneasca. Intre baterii am avut cablu de 10mmp gros ca degetu si ca sa vezi.. sigurantza s-a ars instantaneu.. imi imaginez ca daca ar fi bateria de sub scaun cuplata la punerea contactului ar topii intr-o secunda cablurile de la ea.

Mai trebuie precizat ca circuitul pentru prizele de 12V din spate nu au legatura cu bateria secundara de sub scaun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar doua corectii, bazate strict pe ce am eu pe masina, poate nu e la toti la fel: bateriile se unesc prin acel releu inca de la punerea contactului, nu dupa pornirea motorului. Sugestia mea de mai sus, ca bateriile se pot uni doar dupa pornirea motorului, prin legarea bornei D+, era doar o parere pentru cine vrea sa fie mai sigur ca nu apar probleme decat a gandit producatorul. Si tot bazat pe masuratorile din masina mea, toate prizele tip bricheta din masina si portbagaj (cu exceptia celei din bord)se alimenteaza direct si permanent de la bateria secundara, avand inseriate doar o siguranta, aflata tot sub scaunul soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca sunt mai multe tipuri de instalatii electrice montate.Probabil am eu ceva modificat la instalatia pentru prizele de 12V din spatele masinii intrucat doar cu contactul pus am curent in ele. Si mie mi s-a parut o mare ciudatenie pentru ca la dubitze de obicei din aceste instalatii se poate trage curent necesar unui frigider.

Aseara am condus Lt tatalui meu si deja incep sa regret ca nu imi functioneaza sirocolul pentru motor. In LT incepe sa dea caldura dupa doar 5 minute pe cand in t4 meu dupa 20 minute de la pornire la temperatura sub 0 grade incepe sa dea putina caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai Sirocol de apa pe masina si nu merge, de ce nu il repari? Nici al meu nu mergea cand am luat masina. Avea bujia arsa. Si apoi s-a ars si electronica lui (din vina mea) si am luat un sirocol stricat, deformat de caldura, dar cu electronica intacta de pe eBay, foarte ieftin. Si acum merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am si eu un T5 din 2006 cu incalzire auxiliara comandata automat(porneste sub 4gr C) si nu functioneaza. Am facut si diagnoza cu vag-com-ul mi-a dat o eroare la bujie initial si mi-a mai dat eroarea cu Aux Heat locked sau ceva de genu pe care am rezolvat-o cu schimbarea bitului de pe canalul 3 din adaptation. Acum nu mai are nici o eroare si totusi nu merge. Ce ar putea fi? Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La T4 nici cel de aer, nici cel de apa, (cel putin la mine) nu sunt legate la calculator nicicum si nici o diagnoza nu le vede. Probabil ca la T5 sunt legate si poti avea ceva diagnostice dar se vede ca nu acopera toate defectele posibile. Si la mine pornea automat sub 4-5 grade. Asa ca ia-o clasic, da jos obiectul, verifica bujia, pompitza, termocontactul din aripa, etc.

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asa e la toate T4, ca nimeni nu le gaseste pe vag com :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, vreau sa-mi cumpar un T5 si am o nelamurire, am atasat o poza cu butoanele de la clima si am marcat cu o sageata rosie butonul din mijloc care la unele modele se regaseste iar la altele nu. Imi puteti spune ce rol are acel buton? Multumesc!

post-23131-0-01487600-1292409373_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze, dar nu prea am inteles... vrei sa spui ca, daca nu are acel buton, nu baga rece pt locurile din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da baga... dar aerul din spate nu va fi la fel de rece ca si cel din fata...

e clima bi-zonica :D (cea din poza)

exista si clima normala cu tubulatura pana in spate, dar cum am zis, nu e la fel de eficient (mai ales pentru mofturosi) :)

ventilatia se controleaza separat pentru fata si pentru spate, vezi ca are in dreapta jos comutatorul.

vitamina, da jos sirocol-ul si curata bine la bujie, ca se depun tot felul de mizerii, si are un orificiu pe unde intra aer, se blocheaza de obicei, asa am patit si eu la al meu T5.

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt lamuriri, in sfarsit am inteles ce si cum. Masina pe timp de vara va fi una de transport marfa si abia in anotimpul friguros se va transforma in masina de persoane, asa ca nu-mi fac griji pt mofturosi. O zi buna va doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emy D- asa este, am reusit de l-am pornit dar vag-comul tot nu-l vede, la mine nu pornea din cauza senzorului de apa de pe motor (temp apei la ceasurile de bord cateodata nu o indica), am comandat cei 2 senzori si urmeaza sa-i schimb. Se incalzeste mult mai repede cand funcioneaza, am gasit pe ebay timer pt el si costa 65euro+15euro transportul, cand o sa am bani o sa-l comand si montez :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ma bucur ca ai rezolvat ! Acuma o sa ai caldurica buna in masina pe frigurile astea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!