Jump to content

Incalzire suplimentara (webasto, sirocol) - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

am sa fac o scanare cu vag-com - ul si apoi o sa postez rezultatele.Apropo Eu am doar incalzitorul acela de sub motor/baterie, din stanga fata care incalzeste apa, iar in spate am doar incalzitorul pe aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xamolxes eu am facut scanare la un amic si nu a dat nici o eroare.. si cu toate astea nu mai porneste.. acuma problema e ca nu o sa mai porneasca de nici un fel pentru ca se incalzeste afara si cel pentru apa nu mai porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare ,va rog sa ma scuzati daca nu postez unde trebuie dar am si eu o intrebare ,la cate grade trebuie sa stea acul de la apa ,la mine sta la 90 ,100 la drum intins si cand trec de 120 sau in oras imi sta aproape de 110 e normal sau nu ,am schimbat termostatul si radiatorul l-am curatat.multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costel Diaconu
@xamolxes eu am facut scanare la un amic si nu a dat nici o eroare.. si cu toate astea nu mai porneste.. acuma problema e ca nu o sa mai porneasca de nici un fel pentru ca se incalzeste afara si cel pentru apa nu mai porneste.

Daca vreti sa-l faceti sa porneasca si cand e cald afara scoateti mufa din sonda termica si puneti pe direct, sonda o gasiti sub bara in partea dreapta, pe undeva pe linga proiector cine are.

Temperatura motorului tau ar trebui sa stea la 90g daca la viteza de autostrada spre exemplu iti ajunge temperatura la 110 grade nu e normal, parerea mea e ca ai probleme cu chiulasa, sau in cel mai fericit caz garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acul de la apa trebuie sa stea la 90 de grade pentru motorul diesel, am vazut ca sunt doua tipuri de termostat unul deschide la 80 grade si celalalt pentru 87 de grade. cauzele pot fi multiple, dar avand in vedere ca motorul inca functioneaza s-ar putea sa ai sonda de temperatura decalibrata. daca temperatura apei intr-un motor ajunge la 120 grade in cel mai fericit caz iti fierbe ur si simplu ies aburi de sub capota oricum daca mergi cu apa la 120 grade si apa intr-adevar are temperatura asta in trei minute distrugi motorul. tu ori ai o sonda decalibrata sau acul indicator ori termocupla de la ventilatoare le cupleaza mai greu. garnitura de chiulasa mai greu, de regula cand garnitura de chiulasa e troznita motorul functioneaza aiurea, ori compresia ajunge in vasul de expasiune si face bule de aer (vasul cu apa) sau apa din instalatie patrunde in capul cilindrului mai este si varianta cu fiertul.daca esti din buc te pot ajuta cu diagnosticul, diagnosticul nu te costa nimic, iar daca nu e vb de garnitura de chiulasa scapi ieftin.

pune electroventilatoarele pe direct, am citit mai atent postul sigur sa decalibrat termocupla, pe radiator ai o termocupla cu doua fire cred la golf 2 asa este faci un strap intre cele doua si trebuie sa plece ventilatoarele, eu nu am avut probleme si am acelasi motor, neavand probleme nu am dat atentie termocuplei, daca nu are termocupla cu doua fire imi spui si ma uit la a mea si iti spun exact ce si cum. la 100 de grade ventilatoarele trebuie sa functioneze.

am citit mai atent la tine problema cred ca este de la ventilatoare, la 100 de grade trebuie sa functioneze. le poti pune pe direct unind firele de la termocupla de pe radiator. daca nu te descurci imi spui si ma uit la a mea si iti explic cum sa pui pe direct ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt sfat cred ca e k daca nu voi schimba sonda ,este cu doua trepte ,am verificat sonda dar nu stiu la ce grade deschide ,pe ea scrie ceva de genu 87/93asta ar trebui sa fie temp la vcare deschide?deschid ambele trepte ,eu am trei relee in fata ,pe doua scrie 97 iar pe unu scrie 98.la 100 grade deschide prima treapta si scade temp, :D .voi vedea la drum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!cine imi spune si mie unde este montata bujia de la sirocou ( cel fara comanda) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costel Diaconu

In interiorul acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut. am si eu incalzitor webasto pe masina mea, bora tdi. a functionat perfect pana am avut un accidsent si s-a rupt capacul care protejeaza o placa acolo cu mai multe circuite. acum porneste, dar se tot intrerupe, nu merge continuu, iar de caldura nici nu mai pot spune, ca nu baga. daca ma poate ajuta cineva cu un sfat sau mai ales la cine sa ma duc sa il repar, pentru ca e foarte util iarna, pacat sa ai pe masina si sa nu folosesti.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in Sg de Mures dupa firma aceea cu tapiteriile auto (partea dreapta - directia ta de mers), cum mergi de la Tg Mures catre Reghin pe partea stanga este o mica staduta (care duce la blocurile cu 4 etaje) este o firma care se ocupa cu asa ceva. Au si panou publicitar, nu ai cum sa nu dai de ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

imi poate spune cineva daca exista vreo mufa pe undeva sau o sigurantza care o pot scoate pentu a decupla sirocolul pentru incalzirea motorului. :unsure: :unsure: Am tot cautat pe cineva care sa il repare .. un singur mecanic am intalnit si mi-a spus ca ma costaminim 150 euro sa il repar pentru ca e mult de munca sa il scoata afara.. mi-a ezplicat ca are legatura cu instalatia de racire a motorului.. cu pompa de motorina si bla bla.

problema la mine e foarte grava deoarece la mine nu porneste in schimb imi scoate pe esapamentul lui un fum infiorator.. iarna imi e rusine sa ies cu ea pana se incalzeste.. imi scoate un fum de sub motor atat de de dens si de alb incat se umple toata strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca este,e cea care are semnul cu niste sageti serpuite indreptate in sus(asa apare la Sharan) .Ar mai fi si optiunea de a scoate mufa care se conecteaza la webasto,dar cel mai bine si comod e tot siguranta. :unsure:

Problema fumului mult e din cauza sitei din interiorul webastoului, prin care e suflata motorina(amestecul), ca se imbacseste .

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am simbolurile trecute pe cigurantze sau langa ele pe vreo hartie. M-am uitat in cartea tehnica.. acolo scrie la fiecare dar nu inteleg nimic.. sper sa se fii inteles ce vreau.. sa anulez pornirea sirocolului pentru incalzirea motorului nu sirocolul pentru incalzirea interiorului masinii, ala imi merge :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre webasto-ul(sirocou...)de incalzirea lichidului de racire a motorului vorbeam .Incearca sa identifici siguranta si sa o scoti. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
in Sg de Mures dupa firma aceea cu tapiteriile auto (partea dreapta - directia ta de mers), cum mergi de la Tg Mures catre Reghin pe partea stanga este o mica staduta (care duce la blocurile cu 4 etaje) este o firma care se ocupa cu asa ceva. Au si panou publicitar, nu ai cum sa nu dai de ei.

janos, am fost acolo, si mi-au spus ca nu repara pentru masini mici, doar pentru camioane si autobuze. mi-au spus sa ma duc la reprezentanta. deci, daca stie altcineva unde se repara webasto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

prietenilor.. vine iarna si sirocolul meu destinat motorului iar o sa imis coata un fum infiorator. Am inteles ca este un senzor pentru el sub bara fara in partea dreapta( partea opusa soferului) . L-am cautat si intradevar l-am gasit.Acum vine intrebarea.. daca scot mufele din el si le izolez o sa imi mai porneasca sirocolul?

atasez o poza mai jos pentu a ma asigura ca intradevar acesta este. Multumesc anticipat.

ps: am incercat sa scot cablu din sirocol dar e extrem de complicat.. mi-am prins urechile si am abandonat ideea repede cand am vazut ce e acolo

post-36206-1255794314_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la dezmembrari un siroco "eberspacher" , dar e o adunatura de fire , tuburi , mufe si as vrea sa stiu daca gasesc o schema , ceva sa o pot descalci . Am inteles ca se pune undeva dedesubt , dar nu am nici o idee , n-am vazut macar undeva...sa ma pot orienta . Daca are cineva , poate face macar o poza sa ma dumiresc si eu .multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de care ai cumparat. Cele pentru t4 sunt 2 feluri. Unul in compartimentul motor mai precis sub baterie.Acesta porneste automat la temperaturi scazute si are prin el trass circuitul de racire a motorului. si mai este un sirocco sub masina in drept cu scaunul soferului care baga aer cald in cabina prin gurile de ventilatzie din spatele scaunelor pasagerilor din fata.

PS: daca e vreun priceput il rog sa imi raspunda la problema mea precedenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la dezmembrari un siroco "eberspacher" , dar e o adunatura de fire , tuburi , mufe si as vrea sa stiu daca gasesc o schema , ceva sa o pot descalci . Am inteles ca se pune undeva dedesubt , dar nu am nici o idee , n-am vazut macar undeva...sa ma pot orienta . Daca are cineva , poate face macar o poza sa ma dumiresc si eu .multumesc!

Salut!

Te ajut eu cu manuale pentru Eberspacher-ul B2L sau D2L de pe T3 (in weekend ca acum nu am timp sa le urc) si cu sfaturi despre reparare si montare ca am experienta cu asa ceva (revizie la incazirea stationara de la Camper :icon_thumright: ).

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OOOHH....ar fi perfect , vine frigul si plec cu masina la munte la ski ....am 2 copii si daca mai stam pe undeva pe loc...e bine sa fie si ceva incalzire suplimentara .Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu manuale:

http://www.divshare.com/download/9012717-20f

http://www.divshare.com/download/7366472-a81

http://www.divshare.com/download/6000939-96a

http://www.divshare.com/download/6000914-c9e

Primul manual este in engleza iar restul sunt in germana iar AICI ai ceva poze cu incalzirea demontata si desfacuta.

Ai grija cand o iei de pe masina sa iei tot ce tine de ea: cele 2 furtune groase, furtunul de admisie aer camara de ardere, suporti incalzire, incalzirea, tot ce tine de partea electrica (releul care o comanda, panoul de control, programator daca are, etc...) si pompa de motorina cu furtunele si racordul de pe conducta care pleaca din rezervor (foarte importanta pompa).

De preferat inainte sa o cumperi incearca-o sa vezi daca functioneaza (ventileaza si baga caldura) ca sa mai poti negocia pretul daca nu merge :) , asta in cazul mai vrei sa o cumperi.

LE: Manualele pe care ti le-am pus sunt pentru modelul Eberspacher B2L - D2L, acum nu stiu exact ce model ai gasit tu de cumparat; din fabrica pe T3-uri (versiunea de baza, nu campere) s-a mai montat in tip de incalzire stationara (paremise tot Eberspacher care are pe bord un buton rotund pentru pornire si reglare).

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehhh.....nu e ce am eu , dar oricum multumesc mult !! La mine e ceva lunguiet si plat ...am sa pun o poza candva .Problema mea e ca masina mea nu are gaurile de intrare aer cald , ma refer in caroserie .Trebuie sa le fac eu? Cum si unde ....?! Nu ar trebui ca toate caroseriile sa aibe gaurile astea...., sau numai din fabrica se decupeaza pt modelele cu incalzire stationara ?

post-21140-1256380965_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am gasit modelul tau Eberspaecher BA-6/BN-4 Heater si e de pe T2.

http://www.vintagebus.com/techinfo/eber/index.html

http://www.type2.com/bartnik/ba6art.htm

Nu toate caroseriile au date gaurile; ai in manualul asta mai multe detalii privind amplasarea. Daca nici de data asta n-am nimerit modelul da-mi exact tipul si iti caut un manual.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , multam fain ...asta e modelul...dar mo speriat al 2-lea site cu reglajele si cu pericolul de a te sufoca cu CO2 sau de a lua foc .Mi se par al naibii de alambicate proceduriel de reglare . Oare nu sant si siroco-uri mai lesne de instalat ? Si fara atatea...conditii de reglare...!!! Care e diferenta intre T2 si T3 ..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-i drept la modelul meu nu trebuie sa fac ceva reglaje pe la el dar oricum ai da-o toate sunt periculoase intr-o masura mai mica sau mai mare; sa instalezi asa ceva de la 0 nu-i chiar usor in nici un caz, iar modelul meu de incalzire stationara nu e chiar asa de periculos daca-i reglez gresit debitul din pompa de motorina, dar pe campere (la Carthago) au pus incalzire stationara Trumatic pe gaz, asemnator cu ce ai tu (tot pe gaz)... deci eu zic ca daca ai grija un pic si il reglezi calumea n-o sa ai probleme.

Ca fapt divers eu nu programez incalzirea sa porneasca sau sa functioneze nesupravegheata cand e cineva in masina ca nu se stie niciodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!