Jump to content

Baterie pt. Audi A6


silkworm

Recommended Posts

Salut baieti,

De curand bateria mea a inceput sa dea semne de duca, adica:

- de multe ori motorul porneste "gatuit" (da sa porneasca, se intrerupe o secunda si continua pornirea);

- martorul ESP se aprinde uneori in timpul mersului;

- bateria se consuma foarte repede daca las contactul pus (de obicei dupa 5-10 minute e gata);

- uneori apare la pornirea "la rece" mesajul "Battery level low" pe ecranul de bord;

- senzorii masinii nu mai pot aprecia corect nivelul bateriei (adica daca las masina cu contactul pus, ma anunta ca bateria e goala prea tarziu, in sensul ca are curent suficient sa alimenteze echipamentele electronice - cd player, ecran MMI, navigatie - dar nu are curent suficient sa porneasca motorul);

- la ultima revizie, mi s-a spus la service ca bateria trebuie neaparat schimbata pt. ca si lor le-a facut probleme mari, fiind necesara uneori pornirea cu ajutorul booster-ului.

Eu am foarte multe echipamente after-market pe masina (DVD player, TV tuner, interfata ipod + ipod, camera marsarier etc.) - toate acestea consumand la randul lor.

Pe vremea cand era bateria buna, nu era nici o problema. Acum evident exista o problema... pt. ca aceste echipamente nu functioneaza precum cele originale - sa economiseasca energia sau sa se stinga atunci cand nu sunt folosite.

In plus, in momentul in care mi s-au montat aceste echipamente, cei de la tuning mi-au pus redresorul pe baterie, ca sa nu ramana fara curent, si am inteles ca folosirea redresorului prea des ar grabi de asemenea sfarsitul unei baterii.

Intrebarea mea ar fi: ce baterie sa achizitionez eu, tinand cont de numeroasele electronice care sunt pe masina (si care vor urma :) )?

Unii zic ca ar fi buna o baterie de raba :P, datorita amperajului mare pe care il ofera. Altii zic ca bateriile Bosch sunt cele mai bune pt. ca echipeaza masini, altii zic ca Bosch n-ar fi prea bune si ca mai bine iau Varta. Pe la magazine am auzit ca nici Varta n-ar fi prea stralucite.

Dupa unele pareri, o baterie uscata ar fi excelenta. Dupa alte pareri, ar trebui sa cumpar orice baterie atata timp cat este de la rombat (m-am uitat prin ofertele lor si m-a impresionat faptul ca au un site destul de frumos lucrat, pentru un producator de baterii romanesc :P ).

Voi ce imi recomandati? Vreau sa-mi spuneti daca e necesara baterie uscata sau nu, si tin neaparat sa mentionati brandul. Si va rog sa imi spuneti daca aveti cunostinta de vreun magazin in Bucuresti care vinde bateria pe care o recomandati (sau pe ruta Tg-Jiu - Bucuresti, adica Valcea, Pitesti, sau eventual Craiova). Si de asemenea precizati daca e deschis sambata :P

Edited by silkworm
Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • flopem

    18

  • silkworm

    11

  • pronet

    9

  • Al Bundy

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Doar 2-3 ani sa tina bateria cam greu de crezut... eu m-as uita dupa o problema ori a instalatiei ori a consumatorilor.

Posted Images

In primul rand ar fi bine sa verifici daca alternatorul incarca.. si bateria o poti testa de exemplu la un service ( daca au aparat de testare in sarcina.. ii trage un consum

brutal de curent si vezi la ce tensiune ramane.. )

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e de la alternator. Oricum s-ar fi sesizat la reprezentanta cand am dus-o la revizie. Chiar le-am spus despre problema, urmand sa vada daca intr-adevar bateria e de vina sau nu.

Edited by silkworm
Link to post
Share on other sites
Mihai.Nechifor

ar putea alta problema ce mi s-a intamplat si mie la masina veche(un opel vectra)-aveam alarma montata naspa si fura curent non-stop. asa am reusit sa termin 3 baterii varta pana s-a uitat un prieten foarte bun electrician si si-a dat seama care era problema. deci sa nu cumva sa ai vreo unul din chestiile enumerate de tine legate naspa sau ceva de genu. :P

Link to post
Share on other sites
Nu cred ca e de la alternator. Oricum s-ar fi sesizat la reprezentanta cand am dus-o la revizie. Chiar le-am spus despre problema, urmand sa vada daca intr-adevar bateria e de vina sau nu.

Doar 2-3 ani sa tina bateria cam greu de crezut... eu m-as uita dupa o problema ori a instalatiei ori a consumatorilor.

Link to post
Share on other sites

6 ani este garantata o baterie ,curios ca ti-a dat probleme dupa doar 2-3 ani,iar cauzele pot fi multiple..contraziceti-ma daca nu zic bine :P

Edited by Dragosh_
Link to post
Share on other sites

Cauta "Banner" si vei vedea ca sunt o alegere mai buna decat Varta sau Bosch.

PS: "Banner" au devenit de vreo 2 ani furnizorii oficiali ai bateriilor originale pt Audi.

Link to post
Share on other sites

Fratilor, am motive serioase sa cred ca masina a fost fabricata la jumatatea lui 2004, desi e ciudat, pt. ca masinile din 2004 nu veneau cu grila mare (adica pe atunci se vindea modelul vechi de Audi, nu 4F) insa am vauzt undeva, nu mai stiu daca pe vreo cartulie sau undeva pe caroserie sau pe vreo piesa inscriptionat 2004.

Deci asta ar insemna cam 4 ani. Si la consumatorii pe care-i am pe ea, si de cate ori a fost pus redresorul pe ea, e posibil sa se fi dus.

In plus, sa presupunem ca masina nu a fost fabricata in 2004 ci in 2005 (cu 2006 pe carte). Dar masina nu a fost luata de noua, asa ca nu cunosc provenienta si istoria reala a bateriei. Inainte sa o cumpar, masina a stat intr-un parc auto, iar "mesterii" de-acolo i-au dat si kilometrajul inapoi cu vreo 15.000 de km; de unde stiu eu ca nu i-au schimbat si bateria cu una mai uzata?

Iar daca ar fi o problema de consumatori sau de instalatie, ar trebui sa se consume bateria incat sa nu mai aiba deloc curent sa porneasca motorul. Am fost plecat acum o jumatate de an in Israel, si cand m-am intors dupa doua saptamani, am luat masina de la aeroport si nu avea nici o problema. La masina am remarcat insa probleme doar de vreo 3-4 luni.

Eu cunosc faptul ca o baterie ar trebui sa functioneze 6 ani, dar oare pe cati dintre noi ne-au tinut bateriile atat de mult? (ce-i drept, multi poate nu tin masina asa mult).

Acum fie ca sunt probleme, fie ca nu, mi s-a pus "pata" sa schimb bateria si o voi schimba, macar sa stiu ca am eliminat o cauza (daca se va constata ca e buna, am cui sa i-o dau). De aceea as fi vrut sa aflu parerile voastre cu privire la branduri.

In alta ordine de idei, m-am interesat de "Banner"-ele lui Fiorosu... modelul Power Bull P100 44 DT pare destul de interesant.

Link to post
Share on other sites

Bateriile de la Rombat am auzit ca sint destul de bune si macar poti fi sigur ca sint originale, am auzit pe cineva care si-a luat Bosch si a fost nemultumit de ea.

Oricum indiferent ce marca ti-ai lua sa-ti iei de capacitate cit mai mare avind in vedere ce consumatori ai. Daca ai consum mai mare decit este calculata bateria sa reziste atunci se distruge mult mai repede decit normal.

E foarte important ca bateria sa fie cit mai mult timp incarcata la maxim si sa se descarce cit mai putin, mai ales sa nu ajunga sa fie descarcata complet - e moarte curata pt bateriile de masina.

Link to post
Share on other sites
E foarte important ca bateria sa fie cit mai mult timp incarcata la maxim si sa se descarce cit mai putin, mai ales sa nu ajunga sa fie descarcata complet - e moarte curata pt bateriile de masina.

Atunci se explica :blink: Mi s-a descarcat si mie complet de cateva ori, din diverse motive (vina a fost a mea).

Cam cat ar trebui sa tina o baterie in conditiile in care masina are pornite doar pozitiile si radioul (si niste ventilatoare de la clima, dar cu sistemul AC oprit), din momentul in care am pus contactul si pana la descarcarea completa?

Edited by silkworm
Link to post
Share on other sites

Sigur nu poti sa stii decit daca masori curentul absorbit din baterie in acele conditii si lasi pina se descarca bateria.

Numai ca trebuie sa ai grija si cum mai pornesti motorul dupa aceea :D

Daca vrei sa afli capacitatea bateriei poti sa faci urmatorul test :

- iti trebuie o sarcina egala cu 10 % din capacitatea bateriei, daca ai o baterie de 50 Ah iti trebuie o sarcina de 5 Amperi, de exemplu un bec care consuma 5A x 12V = 60W.

- teoretic daca bateria are capacitatea scrisa pe ea ar trebui sa tina 10 ore, daca tine mai putin atunci inmultesti nr de ore cu cei 5A si afli capacitatea.

- descarcarea se face pina bateria are in jur de 10 Volti, nu mai stiu acum exact valoarea, dar nu este bine de coborit sub aceasta valoare pt a nu se distruge bateria.

Mai exista un aparat cu care se poate testa rapid daca bateria este buna sau nu, are un voltmetru si niste rezistente care se conecteaza la baterie si arata cit scade voltajul si implicit daca mai este buna bateria sau nu.

Daca este cineva din Timisoara care are nevoie de un test rapid pot sa-l ajut in limita timpului disponibil.

Link to post
Share on other sites

Am testat alternatorul dupa o metoda indicata de un prieten.

Mi-a spus sa turez masina undeva pe la 2000-2500 ture, sa masor cu un voltmetru tensiunea la bornele bateriei si daca aceasta se afla in jur de 14 volti, atunci e ok. Mi-a spus sa nu fie sub 13,5 volti deoarece alternatorul nu incarca asa cum ar trebui, dar nici peste 14,5 volti, deoarece supraincarca.

Am masurat si atat la ralanti cat si cu motorul turat, tensiunea masurata este de 14,05 - 14,09 volti, in timp ce cu motorul oprit tensiunea ese undeva in jurul a 12 volti, ceea ce inseamna ca alternatorul incarca.

Deci nu sunt probleme la alternator.

O sa vad cum pot sa masor si bateria.

Link to post
Share on other sites

Orice acumulator ai cumpara, sa iei OBLIGATORIU fara intretinere. Adica uscat, nu dinala cu acid.

Link to post
Share on other sites

Asa m-am gandit si eu. Nu stiu care sunt avantajele, dar cica ar fi mai bune.

Link to post
Share on other sites

Iti spun eu un motiv care te va convinge: anul trecut s-a terminat si a mea, si am luat ROMBAT-ul de pe dacia lui tata. Desi am tinut-o doar o luna pe masina, pana mi-am cumparat o Varta, a si curs acid din ea. Dupa cum se stie tabla din masinile astea e galvanizata, si numai bine acidul si-a gasit mici locuri pe la margini unde a dat de tabla si a reactionat frumos cu ea, patrunzand si sub vopsea. Deci a trebuit sa demontez totul pe-acolo, sa curat la sange, sa refac vopseaua exfoliata, si sa ung toate suruburile cu vaselina, ca sa nu se corodeze in continuare.

Deci mare atentie!

Link to post
Share on other sites

Am inteles. Intr-adevar, este un motiv foarte convingator :vaidecapulmeu:

Dar oare din alte puncte de vedere (capacitate, putere, durata de viata etc.), mai sunt si alte avantaje?

Link to post
Share on other sites

Indiferent ce baterie iti vei achizitiona, masina ta are un calculator pentru baterie. Bateria noua va trebui codata pe calculator altfel alternatorul nu o va incarca. Din cate stiu se accepta baterii varta si moll, luate de la reprezentanta. ele vin cu acel cod inscriptionat pe ele.

Edited by bysus
Link to post
Share on other sites

Iarna trecuta mi a cazut si mie bateria si am luat alta...am ales un monbat capsulat fara intretinere de 74 de amperi mentionez ca am un motor de 1.9 ...are aproape un an si n am avut probleme cu ea... n am bagat nici un cod in vreun calculator sau ceva de genu...problema este urmatoarea daca pui o baterie de mare capacitate alternatorul nu prea o sa poata face fata s o incarce la maxim depinde de puterea alterntorului...in plus la o baterie conteaza sa ai drumuri mai lungi...bateria de la o masina de taxi spre exemplu nu tine mai mult de 2 ani...

Link to post
Share on other sites
Bateria noua va trebui codata pe calculator altfel alternatorul nu o va incarca.

Esti sigur?

Link to post
Share on other sites
Indiferent ce baterie iti vei achizitiona, masina ta are un calculator pentru baterie. Bateria noua va trebui codata pe calculator altfel alternatorul nu o va incarca.

Eu n-am auzit de asa ceva. Am verificat si in manual, nu scrie nimic de recodare sau de inlocuirea bateriei in vreun service specializat (ba dimpotriva, manualul te invata chiar si cum sa ti-o incarci si sa o intretii, nu doar cum sa ti-o inlocuiesti).

In plus, bateria nu are cum sa comunice cu vreun computer al masinii, deoarece nu este legata la masina decat prin bornele + si - , nefiind prevazuta cu nici un cablu de date. E drept ca transmisia de date se poate face si prin curent, dar... prin cel alternativ, nu si prin cel continuu. Calculatorul masinii poate doar sa verifice valorile bateriei (volti, amperi) dar chiar si asa, nu poate sa-si dea seama daca bateria montata este Varta, Bosch, Rombat sau mai stiu eu ce alta marca.

daca pui o baterie de mare capacitate alternatorul nu prea o sa poata face fata s o incarce la maxim depinde de puterea alterntorului...

Asta n-ar fi o problema in cazul meu, alternatorul este un Valeo de 180A.

Intre timp am fost la un service si am verificat daca alternatorul incarca bateria. Au verificat-o mai intai cu motorul la ralanti, apoi cu toti consumatorii porniti, apoi cu motorul turat... in toate cazurile, testul a iesit OK.

Metoda verificarii insa e aceeasi folosita de mine (cu multimetrul), dar macar acum am avizul unui mester de la un service :icon_thumright:.

Link to post
Share on other sites

DAca faci o scanare cu un tester fie el vas sau vagcom ai o adresa 61 energy management. Ia uita-te, cum iti spune sa incarci bateria, in special cum sa conectezi borna -. O conectezi direct pe terminalul bateriei? Vezi ca acel calculator e pe langa baterie.

Link to post
Share on other sites

Sincer nici eu nu am auzit de chestia cu calculator pt baterie. La A4-ul dinainte nu aveam asa ceva, la lupo neam, la bmw 120d(care fie vb intre noi are electroncia in draci) nu aveam asa ceva, iar la a6 am pus si alta baterie si nu a fost nici o problema dar cine stie.

Link to post
Share on other sites

bysus, poti sa fii mai explicit?

Bornele se conecteaza direct la terminalul bateriei, cel putin in cazul meu.

E drept ca e ceva langa baterie care pare a fi un calculator, o sa ma uit maine dimineata sa vad mai exact despre ce e vorba... dar bornele nu se conecteaza la "calculator" ci direct la baterie.

S-ar putea ca acea piesa la care ma refer sa nu fie calculatorul, ci dispozitivul care contine terminalele de pornire cu ajutorul booster-ului.

Edited by silkworm
Link to post
Share on other sites
  • cogdao changed the title to Baterie A6

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept