Jump to content
Sign in to follow this  
fuscobal

2.0 TFSI - Intercooler upgrade

Recommended Posts

@DRI@N

Sal.,

Pentru Passat 3C 2.0TDI/140Cp cod motor BKP ce intercooler recomandati pentru atingerea puterii de 220-250Cp ?

Ma gandesc la unul de S3 dar nu stiu daca se potriveste pe masina.

Ceva sfaturi va rog si pentru o turbina pentru aceeasi masina ma gandesc la cea de 2.5TDI/180Cp.

Multumesc,

O zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

Lasa intercoolerul stock pentru 240cp e arhi suficient. vezi ca NU poti face mai mult de 210-220cp cu turbina de 2.5. Eu iti recomand GTB1756VK sau GTB2056VK, citeste pe forums.tdiclub.com, sunt foarte multi useri care au ales aceste doua turbina si sunt foarte multumiti cu ele. Sfatul meu eset sa TE FERESTI de hibride eu nu am ascultat acest sfat si m-am ars rau de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DRI@N

ANdi B

Sal,

Dar turbinele astea de care spui tu nu sunt cu acuator eletronic ?

Masina mea are acuator vaumatic la turbo si nu prea stiu unde sa apelez ca sa-l pot shimba, sau nu poate fi shimbat ?

Stiu ca GTB1756VK este de pe motorul de 2,7 TDI iar cea GTB2056VK de pe motorul 3,0 TDI gresesc ?

Multumesc

Edited by @DRI@N

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

@DRI@N

Ai dreptate cele doua turbine sunt cu acuator electronic dar asta nu este o problema deoarece se pot convertii foarte usor la cel vacumatic. Cipos iti poate face acest mod fara probleme. Daca vrei una dintre turbinele enumerate mai sus facuta plug and play pentru masina ta vorbeste cu colegul im570rm si iti va face el kitul impreuna cu turbina tu trebuie doar sa te duci la cineva sa ti-o monteze pe masina si sa iti sudeze flansa de downpipe. Crede-ma este mult mai usor decat suna.

In principiu iti trebuie urmatoarele, in cazul in care vrei sa iti faci tu modurile:

- una dintre cele 3 turbine GTB1756VK/ GTB2056VK

- acurator vacumatic, cel de pe actuala ta turbina este perfect

- suport pentru acurator

- admisie de 2.0 - se prinde de turbina GTB cu o flansa

- flansa evacuare care se prinde de downpipe

- furtun siliconic pentur intercooler

Cred ca toate astea te duc pana in 800euro, dar merita !

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaby_mkd

ce spuneti despre varianta unui intercooler frontal la 2.0 tfsi? imi place si mie ideea de oem si bolt on cu intercooler de s3 sau ths ori apr(ultimele 2 la preturi destul de piperate) insa ma gandeam ca unul frontal nu mai sta aproape de radiatorul de apa care degaja si ala caldura si nu mai are in fata lui nici radiatorul de clima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xht20

Pai il poti lua pe cel de la Forge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robgoapr

The Reality of the  S3 intercooler made completely of Aluminum has no realistic performance value whatsover. The Plastic TSI intercooler is the same displacement as the S3, both intercoolers are good to 340 hp(safely) on the coldest days of the year. The boost pipe from the turbo to the intercooler from the factory is sufficient and replacing it can actually hurt the performance by causing a pressure drop from the tubing diameter. If you are looking for a significant performance upgrade I would suggest removing the sound maker pipe and replacing it with a newer direct version from a tiguan for example.

 

Realitatea de intercooler S3 făcute complet din aluminiu nu are nici o valoare de performanță realistă.Plastic STI intercooler este aceeași cilindree ca S3, două intercoolere sunt bune de 340 CP (în siguranță), în cele mai reci zile ale anului.Impuls conducta de turbo la intercooler de la fabrica este suficientă și înlocuindu-l poate rani de fapt, performanța de provocând o cădere de presiune de diametru tub. Dacă sunteți în căutarea pentru un upgrade semnificativ de performanță mi-ar sugera de a scoate conducta de filtru de sunet și înlocuirea acesteia cu o versiune mai nouă direct de la un Tiguan, de exemplu,

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

They might be good to 340CP but the difference in IATs between them is quite large. For me, it was about 20deg if I remember correctly from my logs. Lower IATs also mean better performance because of the denser cold air :

 

40deg celsius > 1.127kg/mc

60deg celsius > 1.067kg/mc

80deg celsius > 1.000kg/mc

 

So, around the temps that we usually meet in our applications, there is a difference of about 6% for each 20deg of temp variation. When I've installed the S3 intercooler I've instantly felt a power increase. Another discussion would be about the Forge twintercooler vs APR and THS intercoolers which should be similar. I've had the Forge + S3 for several years and while the IATs decreased even more, there was a flow restriction to the water radiator which led to water boiling on track sessions. The measures I've taken were the following :

 

1) I've replaced Forge + S3 with the THS intercooler 

2) I've removed the AC radiator and compressor (could do this because the compressor was about done anyway and my car is a track car)

3) I've installed the additional hot climate OEM radiator (this one is an OEM part found on GTIs in hot climate countries)

 

The result was a dramatic decrease in water temps while the IAT's improved even more !!! Also, the engine response became close to a NA car !

Edited by forceturbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Feni

Salutare! Stiu ca intrebarea mea nu e legata de un motor benzinar ci de un diesel, dar e singurul loc in care am gasit acest subiect dezbatut serios (daca ma insel, va rog redirectati-ma). Drept urmare... Ar avea sens upgrade-ul cu un IC de S3 la un 2.0 TDI (CFFB, dar caruia as vrea sa-i fac si upgrade la turbina de CBBB )?

Multumesc anticipat!

Edited by Feni

Share this post


Link to post
Share on other sites
golfix

Nu prea are sens, poate doar pentru acele 2 3 saptamani din vara cand caldura e insuportabila. In rest pentru puteri de pana in 240 cai este suficient cel stoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Feni

In Timisoara caldura insuportabila tine undeva intre 2 si 3 luni. :D Dar am inteles idea. Multumesc!

Ma gandeam la cele scrise in ultimul post al lui Fuscobal si ma gandeam ca aer (Oxigen) aditional in cilindru nu strica niciodata. Mai ales cand principala limitare a motoarelor diesel vine din directia cantitatii de aer pe care o pot "oferi" pentru procesul de ardere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

Salutare!

In ultima vreme, dupa ce am conchetat cu gandul la putere mai mare, am ajuns si la pasul intercooler-ului, acesta fiind primul, dar unul destul de important in parcursul viitor (zic eu :)) ). Totusi, datele pe care le-am gasit pe net nu m-au lamurit intru-totul, asa ca apelez la cunostiintele voastre. Info pe care le am momentan sunt asa:

Mk V GTI intercooler -> 1K0 145 803 S (TFSI & TSI all markets)

Mk VI GTI intercooler -> 1K0 145 803 S (US)

Mk VI GTI intercooler -> 1K0 145 803 AK (ROW - 210hp)

2.0 TDi CR 170 cp -> 1K0 145 803 AK

Mk VI R20 intercooler -> 1K0 145 803 BP / 1K0 145 803 BE (cancelled from 01.08.2011)

Audi S3 intercooler -> pana la MY2009 - 1K0 145 803 P (varianta cu corp/capete aluminiu), intre 2009 si pana la 4/19/2010 - 1K0 145 803 AK (acelasi ca pe Mk VI GTI), dupa 4/19/2010 - 1K0 145 803 BP / BE (acelasi ca la Mk VI R20)

Audi TT-S intercooler - exact aceeasi situatie ca la S3.

Toate pana la varianta bolduita inclusiv, au 32 mm grosimea corpului. urmatoarele, toate au grosimea corpului de 40 mm. Problema mea este ca nu am gasit o comparatie directa intre cele 2 variante subliniate (cea bolduita este ce am actualmente pe masina).

Versusul este:

- varianta cu P in coada este cea cu corp complet din aluminiu, core de 40 mm

- variantele BE/BP, sunt cele noi (au inlocuit-o pe cea cu P), capete de plastic, core de 40 mm DAR s-ar parea ca este diferit construit core-ul a.i. sa faciliteze fluxul de aer ceva mai bine ca varianta P.

- diferenta de pret intre cele doua este enorma, mai ales din cauza faptului ca cea cu P a devenit greu de gasit/rara, fiind si ceva mai veche...

P.S: Sper sa fie de folos si altora datele de mai sus :D.

Edited by lambda_dryver

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

Revin cu o completare (imi cer scuze, nu mai pot edita):

Passat, CC, Tiguan 2.0 TDi CR 170 cp -> 3C0145805P

Asta este ce am pe masina, dar, in afara de codul de piesa, specificatiile par aproape identice cu cele de pe Mk VI GTI. Upgrade-ul este clar o chestie buna, ce nu sunt dumirit inca este care dintre cele doua variante subliniate are raportul cel mai bun performanta-fiabilitate-cost pentru puteri de Stage 2. Multumesc!

Edited by lambda_dryver

Share this post


Link to post
Share on other sites
volvol

Eu am pe masina varianta de IC 1K0 145 803 BE (cu capetele de plastic), provenit de pe Golf R al colegului JUG. Originalul de pe masina era varianta cu codul 1K0 145 803 S.

De cand il am montat, am parcurs +80k km cu Revo Stage 2 (deci undeva la +280 CP), de destule ori la temperaturi de +30 grade Celsius. Nu am sesizat niciodata simptome de heat soak.

Din informatiile pe care le-am gasit la momentul respectiv, acest IC este mai mult decat suficient pana la 300 CP, iar circulatia aerului este imbunatatita fata de varianta cu capetele de aluminiu. Nu cunosc nici un motiv sa alegi varianta 1K0 145 803 P, in detrimentul 1K0 145 803 BP.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

@volvol Multumesc frumos pentru informatii! Exact asta cautam. L-am comandat si este pe drum. Pe viitor, in functie de cum evolueaza proiectul, ma uit si la varianta cu Twintercooler Forge, pus impreuna cu cel de Golf R20. Oricum, cred ca este mai mult decat sufficient pentru moment.

Singurul avantaj al variantei 1K0 145 803 P cu capete de aluminiu este constructia mai solida, lucru care, d.p.m.d.v. este negat de faptul ca are ~5-7 kg in plus. Revin cu pareri dupa ce il montez si fac o comparatie directa cu ce am actualmente pe masina! Inca o data, multumesc pentru informatii!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

Revin cu cateva pareri legat de upgrade-ul intercooler-ului la cel de Golf 6R, cod 1K0 145 803 BP. Primele impresii la cald sunt:

- masina pare sa raspunda mai prompt in plaja de turatii 1800 rpm - 2200 rpm si 4000+ rpm.

- termperaturile uleiului, dupa mers alert in Bucuresti, pe temperaturi de +25 grade C, in jurul a 103-105 grade, fata de 110-115 grade C inainte.

Nu am avut posibilitatea de a masura valorile temperaturilor pe admisie (unde de altfel s-ar vedea cel mai bine diferenta), din pacate...

Cel putin in cazul meu, facand upgrade de la 1K0 145 803 AK, NU a fost nevoie sa modific/schimb furtunele sau colierele, fiind totul plug&play. Toata operatiunea a durat in jurul a 5 ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
racingparts.ro

Aruncati o gramada de bani pe IC cu nume faimoase tip forge ..wagner etc.

Solutia costa 100 euro, made in Romania . IC frontal 700x290 x 70mm

In full boost la 1.6bar temperatura e cu 3-4 grade superioara celei ambientale.

tDVQLucVLgFdts2BsgZKeBQaeApYwRNwU8Tr5RnR

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gabivrs

Ce fmic recomandati pt vrs 200hp tfsi , vreau pt 300hp cat duce k03..

Share this post


Link to post
Share on other sites
emanuel_steel

Salut, vreau sa schimb intercoolerul original de pe mk6 gti cu unul de audi s3 cod 1K0145803P , vreau sa stiu daca a mai pus cineva si ce modificari implica la montaj.

Daca exista deja un topic deschis rog o realocare sa pot sterge.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri