Jump to content
Sign in to follow this  
fuscobal

2.0 TFSI - Intercooler upgrade

Recommended Posts

fuscobal

Marcile si modelele avute in vedere :

Golf V GTI > 200CP/280Nm

Golf V Edition 30 > 230CP/300Nm

Seat Leon 2TFSI > 185CP/270Nm

Seat Leon Fr > 200CP/280Nm

Seat Leon Cupra 2 > 240CP/300Nm

Audi A3 2TFSI > 200CP/280Nm

Audi S3 > 265CP/350Nm

... si celelalte modele cu motorul 2TFSI de 200CP

Toate au in comun acelasi intercooler, mai putin Audi S3, al carui intercooler are capetele de aluminiu (plastic la celelalte) si grosimea de 40mm (32mm la celelalte). In cazul in care motoarele nu suporta nici un fel de modificari, intercoolerul OEM este suficient. De la Stage 2 (soft, evacuare, filtru aer) in sus se recomanda un intercooler mai potent.

Stage 1 > se aplica tuturor versiunilor 2 TFSI, mai putin celei de pe Audi S3 > Intercooler OEM Audi S3

Acest intercooler, impreuna cu cele 2 furtune asigura o racire mult mai eficienta, temperaturile de pe admisie fiind cu 8-15 grade celsius mai mici, rezultand o crestere a puterii/cuplului. Din logurile facute de mine dupa montarea intercoolerului, la temperaturi exterioare de 12-15 grade celsius, diferentele de temperatura pe admisie erau in medie de 8 grade atunci cand motorul era rece si 15 grade cand motorul era incins. Acest intercooler este bolt-on, piesele necesare fiind urmatoarele :

- Intercooler > 1K0 145 803 P

- Connecting hose > 1K0 145 832 S/L

- Pressure hose > 1K0 145 834 AA

Pretul celor 3 la noi este de aproximativ 400 Euro

Observatii :

- Au fost raportate cazuri izolate de nepotrivire a furtunului de pe partea dreapta a masinii ( 1K0 145 832 S/L ) cu turbo discharge pipe

- Intercoolerul de GTI foloseste holsuruburi pe cand cel de S3, suruburi M6 ( daca imi aduc bine aminte ). Oricum orice atelier mai rasarit are ceva suruburi de rezerva.

- Acest intercooler este oferit ca upgrade si de cateva firme de tuning din US, exact cu codurile mentionate mai sus, dar pretul de achizitie total (luand in calcul taxe si transport) este mai mare decat cel de la dealerii din Ro

Stage 2 > se aplica tuturor versiunilor 2 TFSI >

- Forge twintercooler (se adauga intercoolerului OEM) > 800-1000$

- Eurojet intercooler (se adauga intercoolerului OEM) > 899$

- VF engineering (se adauga intercoolerului OEM) > 925$

- Neuspeed intercooler (se adauga intercoolerului OEM) > 900-1200$

- Garrett intercooler (se adauga intercoolerului OEM) > 749$

...

Stage 3 > se aplica tuturor versiunilor 2 TFSI >

- APR intercooler > 1049$

- S3 intercooler + Forge twintercooler/Eurojet/VF/Neuspeed...

Observatii : In majoritatea cazurilor Stage 1 e suficient. Numai la puteri de peste 300CP se justifica trecerea la stage 2 sau 3 !

Imagini instalare intercooler S3

post-73-1222801743_thumb.jpg

post-73-1222801836_thumb.jpg

post-73-1222801861_thumb.jpg

post-73-1222801881_thumb.jpg

post-73-1222801904_thumb.jpg

post-73-1222801925_thumb.jpg

post-73-1222801940_thumb.jpg

Edited by fuscobal

Share this post


Link to post
Share on other sites
anorganix

Dupa cum ti-am zis si pe mess: clar si la obiect!

Ca de obicei, in bunul stil cu care ne-ai invatat. :icon_thumright:

Felicitarile mele!

Share this post


Link to post
Share on other sites
S!mpL3 M3

O intrebare am.La stage 3 se mai folosesc tot furtune de silicon?,nu se folosesc tevi sau rezista si furtunele la puteri de peste 300 cai

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Kiturile de stage 2 si 3 vin cu toate furtunele necesare. Uneii folosesc silicon, altii metal. Cele de silicon sunt oricum mult mai dure decat cele de cauciuc OEM !

Share this post


Link to post
Share on other sites
S!mpL3 M3

Nu eram sigur daca rezista cele din silicon la asemenea puteri ca din cate am vazut cam tot ce sare de 350 caluti aveau de metal.Mersi pentru raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites
wviking

sunt doar un rookie si intreb si eu ....

se poate monta pe masina din semnatura care vine standard cu turbina k03 o turbina k04 si implicit un intercooler de s3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rapier

Vezi ca la B8, actionarea geometriei variabile a turbinei este electronica nu mecanica/vacuum cum este la modelele prezentate de Fusco. O turbina K04 de pe S3 nu poate fi pusa pe B8 fara a avea in vedere si acest aspect. Nu stiu insa detalii despre modul in care se poate adapta sau daca se poate adapta

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Trebuie sa astepti sa apara kiturile turbo si pentru tine. In general americanii se ocupa primii...asta daca motorul asta e si pe piata lor !

Share this post


Link to post
Share on other sites
wviking

heh .... atunci ne inarmam cu rambdare si asteptam ....

off topic: cum vi-se pare acest nou 1.8 comparativ cu binecunoscutele si apreciatele generatii anterioare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbm

@rapier: good point

@fusco: sa inteleg ca ti-ai facut up-grade la FMIC? ceva probleme de lag sau insesizabila diferenta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

da, si-a pus de S3... si zicea ca diferentele de lag sunt minime.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Minime spre 0. E un grec care a pus si IC de S3 si twintercooler de la forge si tot isesizabila a fost diferenta. Daca intrarile si iesirile din intercoolere sunt bine gandite, nu ar trebui sa apara lag suplimentar !

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

am tot consultat graficele de boos si inainte de a pune intercoolerul si dupa si spool`ul (overboost`ul) nu si-a modificat zona de aparitie, dupa update`ul de soft acesta a disparut :) da masina lui fusco nu face overboost :D

incarca de jos pana unde trebuie si acolo ramane pana cand incepe sa scada

Share this post


Link to post
Share on other sites
blordc

Mafta treaba, abia astept si eu sa imi iau un golf 6 gti si sa il modific. E interesant sa obtii atatea informatii mai ales de la cei care cunosc ce zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
naka66

de mentionat ca la mine sa potrivt intercoolerul cu furtunele de la cel vechi fara nici o problema

Share this post


Link to post
Share on other sites
nutzuXXL

va salut . tocmai am achizitionat din anglia un intercooler sh . intercoolerul in cauza este unul oem fmic ce a fost montat pe seat cupra 2.0tfsi . deocamdata e pe drum . dureaza vreo 7 zile pana il primesc . intre timp imi poate spune si mie cineva dimensiunile acestuia ? si de asemenea dimensiunile la gurile de cuplare a tubulaturii ? intentionez sa-l montez pe un seat cordoba 1.9tdi asv 110cai :Driver: din ce am masurat asa la ochi , ai fi cam stramt locul :ceuameni:)

post-12723-1263294047_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
GtSport

Am mare nevoie de ajutor. Stiti cumva daca intercoolerul de Cupra R este cel cu laterale de aluminiu, cel de S3, 1K0 145 803 P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

E prea noua masina sa stie cineva dar numai pe seatcupra.net ai putea gasi asa devreme sau in ultima versiune de program pe la dealeri (vorbeste cu Volksman). nutzu, m-as mira sa se potriveasca intercoolerul ala la tine. Un intercooler nu e doar o bucata de metal pe care o iei tu de pe ce motor vrei si o pui pe cu totul altul. Fiecare intercooler e calculat pentru un anume tip de motor iar ca si tubulaturi iti dai seama ca nu exista ceva de transzitie de la intercoolerul ala la ce ai tu pe masina. Va trebui sa te duci cu el la un "meserias" sa-ti faca tubulatura custom din inox !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Am nevoie de ajutorul vostru..

Am aflat din mai multe surse ca 1K0 145 803 AK este codul intercooler-ului de pe Cupra R. Cica este codul de intercooler S3 actualizat. Imi poate confirma cineva 100% ca e acesta? Ca nu are marginile de plastic? Nu de alta dar la dealer diferenta dintre codul asta si codul vechi de intercooler S3 e aprope 150 Ron in favoarea intercooler-ului de pe Cupra R. Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
GtSport

Bebeee, din pacate, nici la dealer nu am reusit sa aflam, cu programul in fata, pana la urma eu l-am comandat de la Seat pe vechiul cod de Audi, 1K0 145 803 P. Asteptam sa-i ajunga lui Eddie si atunci vom sti sigur. Oricum 90% ca este cu capete de aluminiu, dar nu stiu daca exact ala de S3.

Edited by GtSport

Share this post


Link to post
Share on other sites
GtSport

Cei de la reprezentanta Seat din Sibiu spun ca intercoolerul de Cupra R ar avea capetele de plastic, dar nu sunt foarte convins.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Atasez poza din ETKA cu intercoolerul stock de pe GTI, CUPRA in care se vede clar ca are marginile de plastic. Nu aveti nici unu etka cu ultimele update-uri, respectiv cu Cupra R sa vedem cum arata acel intercooler? Mersi

post-3765-1264062058_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nutzuXXL

va salut , uitati-va in poza atatsata de mine in pagina precedenta . este intercooler de cupra si da , are marginile de plastic .

Share this post


Link to post
Share on other sites
GtSport

Nutz-ule, din pacate pe noi ne intereseaza intercooler-ul de Cupra R 2.0 TSi 265 cp, nu cel de Cupra 2.0 TFSi 240 cp ca pe ala-l avem si noi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nutzuXXL

aha , scuze , nu stiam sa fi aparut cupra r :) :D . de curiozitate , cat costa la reprezentanta intercoolerul stock de cupra 2.0tfsi ? si cat este cel de cupra R ? daca cel de cupra r ar fi peste 400 euro , atunci merita un intercooler upgrade pt 2.0tfsi produs de THS sau forge . cel produs de ths are capetele de metal si este ceva mai gros decat cel de cupra ( 57mm )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri